Mala rada pri vyberu encoderu
Doporucuji vsem experimentatorum s enkodery si vytvorit zdrojove video (avi), kde jsou v jednotlivych snimcich napsana jejich cisla (staci jich treba jen 15). Po prekodovani si vystupni mpeg po snimkach prohlednete (ve vdubmod), mozna budete prekvapeni, ze ulozit CELE video muze byt pro mnohe enkodery veliky orisek :-)
Hmm..
A co je na Tvojom zisteni take cudne?
Ak vies ako pracuje MPEG2 kompresia tak sa nemas comu cudovat.
A co je na Tvojom zisteni take cudne?
Ak vies ako pracuje MPEG2 kompresia tak sa nemas comu cudovat.
Kvalitni enkoder by mel pri stejnem framerate vygenerovat odpovidajici pocet snimku. Nejde o to zda I, P ci B, ale aby jich byl stejny pocet (a tim i delka filmu, ktera pak "sedi" s delkou zvukoveho streamu). Pokud mu nesedi pocet na uzavreni (nejen) posledniho GOPu, muze ho prece dynamicky promenit,na to uz standart mpeg2 pamatuje.. To, ze se vypusti vzdy predposledni snimek zaznamu (nebo taky 2. po startu a pod.) povazuji za nedostatek, ktery nastesti vyrobci enkoderu opravuji (napr. prvnich pet snimku ve starsich verzich CCE). Napriklad Procoder s tim problemy nema, jenze to jeho "pribarvovani" vystupu se taky ne vzdy hodi
jaky pribarvovani???? muzes mi sem hodit naky screenshoty, delam vylucne s procoderem a niceho sem si nevsim, barvocit mam na jednicku, narozdil od dioptrii :-E
Staci vzit jakykoliv zdrojovy video (avi), vystupni mpeg a oboji nacist ve dvou virtualdubmodech. Najedes-li na stejne snimky, rozdil barevnosti ti bude zrejmy (zvlast s tvym barvocitem). Kdyz jsem rozpoutal diskuzi kolem tohoto "problemu" u verze 1.5, ostatni uzivatele konstatovali, ze je sice obraz znatelne saturovanejsi, ale vetsinou se jim to libilo. Rady na snizeni barevnosti filtrem me ovsem prilis neuspokojily.. CCE ma pri stejnem srovnani barvy k nerozeznani od originalu, ma ale mene ostry obraz (Procoder si pomaha umelym doostrenim obrazu pri zpracovani, ale vystup vypada velmi dobre).
zed:
Taky sem si nikdy nedostatku v barvách nevšim, spíš to tragický pozadí a omezení 15 000kbps je na škodu neš nějaký barvy ... \/
A jesli encoder zakoduje o 2 snímky méně na začátku je prkotina oproti kvalitě zaencodování. \/
Ta tvoje metoda je kravina. Zaencoduji kus výběru a pustím na PC a na TV, porovnávám jen při provozu, žádné rozebírání na Dubech \/ \/ \/
Taky sem si nikdy nedostatku v barvách nevšim, spíš to tragický pozadí a omezení 15 000kbps je na škodu neš nějaký barvy ... \/
A jesli encoder zakoduje o 2 snímky méně na začátku je prkotina oproti kvalitě zaencodování. \/
Ta tvoje metoda je kravina. Zaencoduji kus výběru a pustím na PC a na TV, porovnávám jen při provozu, žádné rozebírání na Dubech \/ \/ \/
bullback, co mas porad s tim nestandardne vysokym datovym tokem, kde ma prosimte takovej mpeg2 prakticky vyuziti?????? na dvd nenarves vic jak 9mbit, v budoucnu urcite pro hdvd a bluray, ted tezko...
[quote]kde ma prosimte takovej mpeg2 prakticky vyuziti??????[/quote]
Přece si z analogový kamery neudělám MPEG-2 na 10 000... \/ \/ \/
Prakticky to dám do DV, nebo do MJPEGu nebo do MPEG-2 HL na 30 000kbps.
Prakticky to přehraju jen z PC, to není ale moje chyba praktickýho využití, ale toho že nejsou kvalitní cenově dostupné přehrávače, a snad ani nebudou, no uvidíme ...
Přece si z analogový kamery neudělám MPEG-2 na 10 000... \/ \/ \/
Prakticky to dám do DV, nebo do MJPEGu nebo do MPEG-2 HL na 30 000kbps.
Prakticky to přehraju jen z PC, to není ale moje chyba praktickýho využití, ale toho že nejsou kvalitní cenově dostupné přehrávače, a snad ani nebudou, no uvidíme ...
pribarvovani se samozrejme netyka jen hnidopiskeho srovnavani ve virualdubu, je to dobre videt i v normalnich prehravacich mpegu. Relativne je dost silne, takze se to da snadno poznat a u barevnejsiho zdroje to i dost vadi (slevani presycenych ploch)...
[quote=zed](slevani presycenych ploch)...[/quote]
Tak si nastav leveling.... Jesli je to "přeexponované" tak je to jasný, vstup zdroje nastav na 16-235 (je-li rozpětí 0-255)
Jednoduchý jak facka :-)
Tak si nastav leveling.... Jesli je to "přeexponované" tak je to jasný, vstup zdroje nastav na 16-235 (je-li rozpětí 0-255)
Jednoduchý jak facka :-)
...tedy u procoderu jsem nastavil filtr "shrink colorspace to 601", primou volbu levelu 16-235/0-255 jako v CCE jsem u nej nenasel
Já ji u encoderů nikdy nehledám, zdroj AVI DV nebo jiné už musí mít rozpětí 0-255 (nebo jaké chceme), může to být "přesvícené" už tady, to ale opravit encoderem už nejde ...
Muj problem prave spociva v tom, ze zdrojove video zacycene v yuy2 nebo rgb24 ma barvy OK, ale po prekodovani procoderem bez uprav jsou barvy sytejsi. CCE to ale se stejnym zdrojem nedela, at nastavim rozsah 16-235 nebo 0-255. Procoder takhle pribarvuje i zdroje z DVD, ktere maji barevny rozsah vporadku.. Pokud v procoderu pouziju filtr "601 correction - Shrink color space", tak je to subjektivne stejne barevny jako zdroj nebo jako vystup z CCE. Jiny reseni nastaveni barev jsem nenasel...
Je zákonité že kompresí se přichází o barvy už jenom tím že se hledají společné body a podobné body, tedy i barvy ...
Když si vezmeš snímek z MPEG který si udělal z fotky o stejném rozlišení a necháš zpočítat barvy (třeba na PSP) tak úbytek bude zřetelný, pak záleží na kvalitě kompenzace.
Když mi bude záležet na kvalitě barev, tak vůbec MPEG nelze použít.
Když si vezmeš snímek z MPEG který si udělal z fotky o stejném rozlišení a necháš zpočítat barvy (třeba na PSP) tak úbytek bude zřetelný, pak záleží na kvalitě kompenzace.
Když mi bude záležet na kvalitě barev, tak vůbec MPEG nelze použít.
No to jo, ale "muj" problem se tyka celkem razantniho posunu celyho spektra... I ten mpeg mel snazit o zachovani subjektivniho dojmu.. jiny enkodery krom procoderu to celkem zvladaji i vzakladnim nastaveni, u procoderu je potreba zapnout filtr... Jinak mi prijde obraz z procoderu vynikajici, takze ho to "silhani barev" zkusim odnaucit