smart rendering AVCHD videa v Vegas movie studio 15 platinum
Dobrý den,
Mám nový foťák Sony alpha A7 a chtěl bych se zeptat, zda umí Vegas movie studio 15 Platinum tzv. smart rendering AVCHD videa (1920x1080 50p .mts soubory) z tohoto foťáku, jako to uměl můj starý Vegas 10 pro HDV video (z Canon HV30). Tedy zda reenkoduje jen přechody a titulky … ale nedotčené/nezměněné pasáže videa nepřepočítává, nechá být v původní kvalitě. Má s tím nějaký uživatel tohoto programu praktické zkušenosti, a jaké je pak nastavení parametrů výstupního formátu, souboru? Pokud Vegas movie studio smart rendering pro AVCHD neumí, jaký amatérský střihový program za rozumnou cenu (kolem 2000Kč) by to dokázal? Díky všem odborníkům za radu. Tom
Mám nový foťák Sony alpha A7 a chtěl bych se zeptat, zda umí Vegas movie studio 15 Platinum tzv. smart rendering AVCHD videa (1920x1080 50p .mts soubory) z tohoto foťáku, jako to uměl můj starý Vegas 10 pro HDV video (z Canon HV30). Tedy zda reenkoduje jen přechody a titulky … ale nedotčené/nezměněné pasáže videa nepřepočítává, nechá být v původní kvalitě. Má s tím nějaký uživatel tohoto programu praktické zkušenosti, a jaké je pak nastavení parametrů výstupního formátu, souboru? Pokud Vegas movie studio smart rendering pro AVCHD neumí, jaký amatérský střihový program za rozumnou cenu (kolem 2000Kč) by to dokázal? Díky všem odborníkům za radu. Tom
nejsem si zcela jistý, ale Pinnacle a Adobe Premiere Elements AVCHD smart rendering asi neumí. U Cyberlink PowerDirector jsem u poslední verze (17) zachytil nějaké problémy se SVRT funkcí (při vložení jediné fotky či přechodu do videa snad vše při renderingu přepočítával, takže žádný smart rendering pak nebyl funkční...) a u poslední verze Corel Video Studia byly také nějaké problémy při AVCHD smart renderingu, který snad nějak souvisely se zapnutou hardwarovou akcelerací a konfliktem s posledními NVIDIA graf. kartou??? Chtěl bych proto než nějaký soft koupím znát praktické zkušenosti uživatelů. Doposud jsem měl Veras Movie studio, ale to snad v nejnovější verzi dle marko65 AVCHD smart rendering stále nepodporuje.
DVavi a HDV bylo striktne definovano, a v kamerach se pouzivalo skoro vyhradne ve sve dobe, tak smart render byl jaksi k dispozici i pro ne. Dneska je venku spoustu avc, ktere se lisi , nejsou totozne, tak to vzdali, nebo lepe receno, nejsou levne alternativy tech exportnich pluginu, ktere tyto programy pouzivaji (MainConcept aj).
Nelam si s tim hlavu, kamera je solidni, tak zaznam doufam ma velke rezervy. Muzes exportovat video jako nejaky lossless na archiv. Utvideo napriklad. Nainstaluj ten kodek a pak jej najdes nekde pod Video For Windows avi. To ma tu vyhodu, ze si pak muzes enkodovat i hned nejake MP4 z toho lossless , kde pouzijes x264 enkoder 1pass a treba CRF 17 , kde dosahnes lepsich kompresi nez vestavene enkodery v kteremkoliv editacnim softu.
Nelam si s tim hlavu, kamera je solidni, tak zaznam doufam ma velke rezervy. Muzes exportovat video jako nejaky lossless na archiv. Utvideo napriklad. Nainstaluj ten kodek a pak jej najdes nekde pod Video For Windows avi. To ma tu vyhodu, ze si pak muzes enkodovat i hned nejake MP4 z toho lossless , kde pouzijes x264 enkoder 1pass a treba CRF 17 , kde dosahnes lepsich kompresi nez vestavene enkodery v kteremkoliv editacnim softu.
Souhlas s ai, ale :
AVCHD je formát jako DVDVideo, BluRay nebo třeba VideoCD. To znamená, že je to jakási adresářová struktura někým definovaná. Tím pádem pokud se některý z parametrů videí liší od definice není to AVCHD. MTS je kontejner a ten lze přehrát i samostatně bez použití struktury AVCHD.
Výrazu smartrendering se používá tam, kde se jedná pouze o střih a to programy zvládají téměř všechny.
Já dělám jenom jednoduché věci, používám CyberlinkPowerDirector a SVRT funkce funguje i na HEVC celkem spolehlivě, je třeba se vlomit do configů a dodefinovat parametry formátů, aby je sežral, je to dostupné na foru Cyberlinku.
U ostatních jen co jsem četl. CPD to umí už velmi dávno.S výkonnou grafikou je i rekomprese velmi rychlá a HD funguje jako dříve SD.
Pinnacle používá rendering na pozadí, takž když střihač přemýšlí, program rendruje.
TMPEG si to automaticky rozsekává jakobz na menší části podle střihu, renderuje každou zvlášt a ty potom spojuje, ale zatím jsem to netestoval.
AVCHD je formát jako DVDVideo, BluRay nebo třeba VideoCD. To znamená, že je to jakási adresářová struktura někým definovaná. Tím pádem pokud se některý z parametrů videí liší od definice není to AVCHD. MTS je kontejner a ten lze přehrát i samostatně bez použití struktury AVCHD.
Výrazu smartrendering se používá tam, kde se jedná pouze o střih a to programy zvládají téměř všechny.
Já dělám jenom jednoduché věci, používám CyberlinkPowerDirector a SVRT funkce funguje i na HEVC celkem spolehlivě, je třeba se vlomit do configů a dodefinovat parametry formátů, aby je sežral, je to dostupné na foru Cyberlinku.
U ostatních jen co jsem četl. CPD to umí už velmi dávno.S výkonnou grafikou je i rekomprese velmi rychlá a HD funguje jako dříve SD.
Pinnacle používá rendering na pozadí, takž když střihač přemýšlí, program rendruje.
TMPEG si to automaticky rozsekává jakobz na menší části podle střihu, renderuje každou zvlášt a ty potom spojuje, ale zatím jsem to netestoval.
dobre vedet, ze s tim CyberlinkPowerDirector se to mozna da vyladit, mozna i na jeho video,
treba by i smart rendering s jednoduchym strihem rozchodil i s Avidemuxem, pokud by klasicky nespadnul, jak to s nim byva , nekdy to zkratka vyjde ... ale to je jen na jednoduche mazani useku atd.
treba by i smart rendering s jednoduchym strihem rozchodil i s Avidemuxem, pokud by klasicky nespadnul, jak to s nim byva , nekdy to zkratka vyjde ... ale to je jen na jednoduche mazani useku atd.
Pouze na střih mi také funguje VideoRedo. AviDemux jsem zkusil na úpravu nějakých videí z YT, ale krachuje na AAC zvuku, dá tam ticho
Ahoj,
Smart render jsem opustil s Canon HV 30. Ty Sony kamery dneska mají takove moznosti nastaveni, ze vse doladuji v postprodukci aby výsledek byl nekde jinde nez surovy zaznam, gama, grading, Luts, softwareve vyvazeni bile atd. Když se podivam na puvodni zaznam a po postprodukci, tak me ten smart nedava zadny smysl. Pro smart nepotrebuji takovy fotak. Nevim jak A7 ja mam A7SII, ale bude to dost podobne. Neumi nahodou ta A7 MP4 ?
Maxim
Smart render jsem opustil s Canon HV 30. Ty Sony kamery dneska mají takove moznosti nastaveni, ze vse doladuji v postprodukci aby výsledek byl nekde jinde nez surovy zaznam, gama, grading, Luts, softwareve vyvazeni bile atd. Když se podivam na puvodni zaznam a po postprodukci, tak me ten smart nedava zadny smysl. Pro smart nepotrebuji takovy fotak. Nevim jak A7 ja mam A7SII, ale bude to dost podobne. Neumi nahodou ta A7 MP4 ?
Maxim
Ano u Sony Alpha A7 je možnost výběru natáčení videa buď AVCHD 1920x1080 nebo MP4 1440x1080. Měl by MP4 formát proti AVCHD nějakou výhodu?
Me se s MP4 lepe dela, nemá zadnou strukturu, proste jeden soubor a všechny softy placene neplacene s tim umi. Na strizne to jede jak po masle.
Ale spis nez rozmer je aspoň pro me dulezity počet progresivnich snimku, jestli to nataci v 50p, tak bych to radeji delal v MP4. Plynuly pohyb, nestrobuje atd.Pri nataceni to není pro akci v terenu takovy problém, nase amaterske zabery pak snesou nejakou tu chybku a výsledek vypada vic nez slusne.
Resize na 1980 50p pro prehravani z HDD, nebo 50p 1270 pro BD není potom zadny problém. Kdysi me ai presvedcil delat 1270 50p a musim rict zadny rozdil.
A hlavne da se to palit jako BD na DVD pro prehravani v Blu ray prehravaci, tedy do velikosti 4,7 Gb na singl DVD. Dnes mam desitky filmu s timto formatem a na 60" TV lahůdka k pokoukani. Od te doby zadny smart render a jiné. Proste uz resim jen obsah, scenar, sdeleni , komentare uz zadny drahoceny cas na technikalie. Obcas se samozrejme něco zmeni (H265) tak to vyzkousim,ale vždy se vratim k osvedcenemu, není cas a výsledek je super. Ne jen pro me ale i pro divaky.
Maxima.
Ale spis nez rozmer je aspoň pro me dulezity počet progresivnich snimku, jestli to nataci v 50p, tak bych to radeji delal v MP4. Plynuly pohyb, nestrobuje atd.Pri nataceni to není pro akci v terenu takovy problém, nase amaterske zabery pak snesou nejakou tu chybku a výsledek vypada vic nez slusne.
Resize na 1980 50p pro prehravani z HDD, nebo 50p 1270 pro BD není potom zadny problém. Kdysi me ai presvedcil delat 1270 50p a musim rict zadny rozdil.
A hlavne da se to palit jako BD na DVD pro prehravani v Blu ray prehravaci, tedy do velikosti 4,7 Gb na singl DVD. Dnes mam desitky filmu s timto formatem a na 60" TV lahůdka k pokoukani. Od te doby zadny smart render a jiné. Proste uz resim jen obsah, scenar, sdeleni , komentare uz zadny drahoceny cas na technikalie. Obcas se samozrejme něco zmeni (H265) tak to vyzkousim,ale vždy se vratim k osvedcenemu, není cas a výsledek je super. Ne jen pro me ale i pro divaky.
Maxima.
[QUOTE=ai;536474]DVavi a HDV bylo striktne definovano, a v kamerach se pouzivalo skoro vyhradne ve sve dobe, tak smart render byl jaksi k dispozici i pro ne. Dneska je venku spoustu avc, ktere se lisi , nejsou totozne, tak to vzdali, nebo lepe receno, nejsou levne alternativy tech exportnich pluginu, ktere tyto programy pouzivaji (MainConcept aj).
Nelam si s tim hlavu, kamera je solidni, tak zaznam doufam ma velke rezervy. Muzes exportovat video jako nejaky lossless na archiv. Utvideo napriklad. Nainstaluj ten kodek a pak jej najdes nekde pod Video For Windows avi. To ma tu vyhodu, ze si pak muzes enkodovat i hned nejake MP4 z toho lossless , kde pouzijes x264 enkoder 1pass a treba CRF 17 , kde dosahnes lepsich kompresi nez vestavene enkodery v kteremkoliv editacnim softu.[/QUOTE]
Dík za radu, ale jsem v tomto směru začátečník, tak si nejsem jist, zda tomu správně rozumím. UT video codec nainstaluji na PC, video z A7 tedy sestříhám ve Vegas movie studio a při renderingu uvidím v nabídce Vegasu UT video codec přes který bezztrátově vyrenderuji video? Nebo musím z Vegasu video přes nějaký frameserver poslat do UT video codec suite a tam bezztrátově encoduji výsledné video? Nebo to funguje v reále ještě jinak? Díky T.
Nelam si s tim hlavu, kamera je solidni, tak zaznam doufam ma velke rezervy. Muzes exportovat video jako nejaky lossless na archiv. Utvideo napriklad. Nainstaluj ten kodek a pak jej najdes nekde pod Video For Windows avi. To ma tu vyhodu, ze si pak muzes enkodovat i hned nejake MP4 z toho lossless , kde pouzijes x264 enkoder 1pass a treba CRF 17 , kde dosahnes lepsich kompresi nez vestavene enkodery v kteremkoliv editacnim softu.[/QUOTE]
Dík za radu, ale jsem v tomto směru začátečník, tak si nejsem jist, zda tomu správně rozumím. UT video codec nainstaluji na PC, video z A7 tedy sestříhám ve Vegas movie studio a při renderingu uvidím v nabídce Vegasu UT video codec přes který bezztrátově vyrenderuji video? Nebo musím z Vegasu video přes nějaký frameserver poslat do UT video codec suite a tam bezztrátově encoduji výsledné video? Nebo to funguje v reále ještě jinak? Díky T.
[QUOTE=maxima;536486]Me se s MP4 lepe dela, nemá zadnou strukturu, proste jeden soubor a všechny softy placene neplacene s tim umi. Na strizne to jede jak po masle.
Ale spis nez rozmer je aspoň pro me dulezity počet progresivnich snimku, jestli to nataci v 50p, tak bych to radeji delal v MP4. Plynuly pohyb, nestrobuje atd.Pri nataceni to není pro akci v terenu takovy problém, nase amaterske zabery pak snesou nejakou tu chybku a výsledek vypada vic nez slusne.
Resize na 1980 50p pro prehravani z HDD, nebo 50p 1270 pro BD není potom zadny problém. Kdysi me ai presvedcil delat 1270 50p a musim rict zadny rozdil.
A hlavne da se to palit jako BD na DVD pro prehravani v Blu ray prehravaci, tedy do velikosti 4,7 Gb na singl DVD. Dnes mam desitky filmu s timto formatem a na 60" TV lahůdka k pokoukani. Od te doby zadny smart render a jiné. Proste uz resim jen obsah, scenar, sdeleni , komentare uz zadny drahoceny cas na technikalie. Obcas se samozrejme něco zmeni (H265) tak to vyzkousim,ale vždy se vratim k osvedcenemu, není cas a výsledek je super. Ne jen pro me ale i pro divaky.
Maxima.[/QUOTE]
U AVCHD videa mám možnosti nastavení záznamu na 50i, 50p, 25p s bitrate 17-28Mbps, ale u MP4 formátu je jen 25p s 12Mbps.
Ale spis nez rozmer je aspoň pro me dulezity počet progresivnich snimku, jestli to nataci v 50p, tak bych to radeji delal v MP4. Plynuly pohyb, nestrobuje atd.Pri nataceni to není pro akci v terenu takovy problém, nase amaterske zabery pak snesou nejakou tu chybku a výsledek vypada vic nez slusne.
Resize na 1980 50p pro prehravani z HDD, nebo 50p 1270 pro BD není potom zadny problém. Kdysi me ai presvedcil delat 1270 50p a musim rict zadny rozdil.
A hlavne da se to palit jako BD na DVD pro prehravani v Blu ray prehravaci, tedy do velikosti 4,7 Gb na singl DVD. Dnes mam desitky filmu s timto formatem a na 60" TV lahůdka k pokoukani. Od te doby zadny smart render a jiné. Proste uz resim jen obsah, scenar, sdeleni , komentare uz zadny drahoceny cas na technikalie. Obcas se samozrejme něco zmeni (H265) tak to vyzkousim,ale vždy se vratim k osvedcenemu, není cas a výsledek je super. Ne jen pro me ale i pro divaky.
Maxima.[/QUOTE]
U AVCHD videa mám možnosti nastavení záznamu na 50i, 50p, 25p s bitrate 17-28Mbps, ale u MP4 formátu je jen 25p s 12Mbps.
[QUOTE=tjur;536488]UT video codec nainstaluji na PC, video z A7 tedy sestříhám ve Vegas movie studio a při renderingu uvidím v nabídce Vegasu UT video codec přes který bezztrátově vyrenderuji video? [/QUOTE]
Ano, ovsem nikdy jsem to v Movie Studio verzi nezkousel (nebo si to nepamatuju), jen s Vegas Pro verzi, ale ty nabidky kodeku doufam nebudou blokovanev te studio verzi.
Frame server by umoznil vynechat ten prostredni krok s renderem lossless, ale ty mozna chces neco archivovat, jestli tomu rozumim, video beze strat, tak ten lossless bys mohl archivovat. I kdyz...., jsou to strasne velke soubory, prakticky bys musel rozsirovat sve diskove kapacity a dalsi na zalohy. Maxima uz to naznacil, a specialne tva kamera by mela mit velke realne rozliseni v zaznamu blizici se ke skutecnym 1080 radkum, tak bys mohl uchovavat jen MP4. Dobre a s rezervou kodovane MP4 s dostatecnym, konfortnim datovym tokem.
Krome lossless kodeku tady jsou jeste takove "skoro" bezestratove (lossless) kodeky, jako ProRez nebo Cineform. Pokud by jsi volil tedy ten prostrednik k archivaci. Ty kodeky umoznuji jakysi rozptyl v bitrate, ktery by jsi mohl zvolit. A nemusely by byt tak velke (trosku mensi) nez skutecne lossless kodeky ,novejsi -> utvideo, magicYUV nebo ty starsi ->huffyuv, lagarith
No a to bezestratove AVI nebo skoro bezestratove by jsi treba nacetl do Handbrake enkoderu a uselal by jsi s jednim pruchodem s CRF metodou CRF 16 nebo 17 sve MP4 z toho AVI. Ale jak jsem podotknul, zacinal by jsi manipulovat s silene velkymi soubory.
Ano, ovsem nikdy jsem to v Movie Studio verzi nezkousel (nebo si to nepamatuju), jen s Vegas Pro verzi, ale ty nabidky kodeku doufam nebudou blokovanev te studio verzi.
Frame server by umoznil vynechat ten prostredni krok s renderem lossless, ale ty mozna chces neco archivovat, jestli tomu rozumim, video beze strat, tak ten lossless bys mohl archivovat. I kdyz...., jsou to strasne velke soubory, prakticky bys musel rozsirovat sve diskove kapacity a dalsi na zalohy. Maxima uz to naznacil, a specialne tva kamera by mela mit velke realne rozliseni v zaznamu blizici se ke skutecnym 1080 radkum, tak bys mohl uchovavat jen MP4. Dobre a s rezervou kodovane MP4 s dostatecnym, konfortnim datovym tokem.
Krome lossless kodeku tady jsou jeste takove "skoro" bezestratove (lossless) kodeky, jako ProRez nebo Cineform. Pokud by jsi volil tedy ten prostrednik k archivaci. Ty kodeky umoznuji jakysi rozptyl v bitrate, ktery by jsi mohl zvolit. A nemusely by byt tak velke (trosku mensi) nez skutecne lossless kodeky ,novejsi -> utvideo, magicYUV nebo ty starsi ->huffyuv, lagarith
No a to bezestratove AVI nebo skoro bezestratove by jsi treba nacetl do Handbrake enkoderu a uselal by jsi s jednim pruchodem s CRF metodou CRF 16 nebo 17 sve MP4 z toho AVI. Ale jak jsem podotknul, zacinal by jsi manipulovat s silene velkymi soubory.
[QUOTE=Foolproof;536475]Souhlas s ai, ale :
AVCHD je formát jako DVDVideo, BluRay nebo třeba VideoCD. To znamená, že je to jakási adresářová struktura někým definovaná. Tím pádem pokud se některý z parametrů videí liší od definice není to AVCHD. MTS je kontejner a ten lze přehrát i samostatně bez použití struktury AVCHD.
Výrazu smartrendering se používá tam, kde se jedná pouze o střih a to programy zvládají téměř všechny.
Já dělám jenom jednoduché věci, používám CyberlinkPowerDirector a SVRT funkce funguje i na HEVC celkem spolehlivě, je třeba se vlomit do configů a dodefinovat parametry formátů, aby je sežral, je to dostupné na foru Cyberlinku.
U ostatních jen co jsem četl. CPD to umí už velmi dávno.S výkonnou grafikou je i rekomprese velmi rychlá a HD funguje jako dříve SD.
Pinnacle používá rendering na pozadí, takž když střihač přemýšlí, program rendruje.
TMPEG si to automaticky rozsekává jakobz na menší části podle střihu, renderuje každou zvlášt a ty potom spojuje, ale zatím jsem to netestoval.[/QUOTE]
Dík za názor, ten Cyberlink PowerDirector se mi zdál být intuitivní a cenově přijatelný, takže uvažuji o jeho koupi pokud to vegas movie studio, na které jsem zvyklý, opravdu neumí. Jen jsem někde na fóru četl výše uvedené problémy se SVRT v poslední verzi CPD (při vložení jakéhokoliv přechodu nebo jen fotky do projektu vše kompletně přepočítával a SVRT jako by nefungoval, po vymazání fotky nebo přechodu z projektu SVRT fungoval korektně??), ale snad se to dá nějak doladit. T
AVCHD je formát jako DVDVideo, BluRay nebo třeba VideoCD. To znamená, že je to jakási adresářová struktura někým definovaná. Tím pádem pokud se některý z parametrů videí liší od definice není to AVCHD. MTS je kontejner a ten lze přehrát i samostatně bez použití struktury AVCHD.
Výrazu smartrendering se používá tam, kde se jedná pouze o střih a to programy zvládají téměř všechny.
Já dělám jenom jednoduché věci, používám CyberlinkPowerDirector a SVRT funkce funguje i na HEVC celkem spolehlivě, je třeba se vlomit do configů a dodefinovat parametry formátů, aby je sežral, je to dostupné na foru Cyberlinku.
U ostatních jen co jsem četl. CPD to umí už velmi dávno.S výkonnou grafikou je i rekomprese velmi rychlá a HD funguje jako dříve SD.
Pinnacle používá rendering na pozadí, takž když střihač přemýšlí, program rendruje.
TMPEG si to automaticky rozsekává jakobz na menší části podle střihu, renderuje každou zvlášt a ty potom spojuje, ale zatím jsem to netestoval.[/QUOTE]
Dík za názor, ten Cyberlink PowerDirector se mi zdál být intuitivní a cenově přijatelný, takže uvažuji o jeho koupi pokud to vegas movie studio, na které jsem zvyklý, opravdu neumí. Jen jsem někde na fóru četl výše uvedené problémy se SVRT v poslední verzi CPD (při vložení jakéhokoliv přechodu nebo jen fotky do projektu vše kompletně přepočítával a SVRT jako by nefungoval, po vymazání fotky nebo přechodu z projektu SVRT fungoval korektně??), ale snad se to dá nějak doladit. T
[QUOTE=tjur;536485]Měl by MP4 formát proti AVCHD nějakou výhodu?[/QUOTE]
Čti zde.
Čti zde.
Dovolím si špitnout k problému "smart rendering":
Tuto funkci má Vegas Pro jen při práci s formátem XDCAM EX. U dalších formátů tato funkce není podporována a Vegas vždy otrocky přepočítá celý projekt snímek po snímku.
Tuto funkci má Vegas Pro jen při práci s formátem XDCAM EX. U dalších formátů tato funkce není podporována a Vegas vždy otrocky přepočítá celý projekt snímek po snímku.
Ja jsem také stále zacatecnik, ale tady jsem se hodne naucil. Když budes naslouchat Foolproof, Ai a podobnym, tak se hodne naucis, diky nim jsem tam kde jsem i když stále na zacatku. Nepochopil jsem ten cil, jestli archivace nebo slusny vystup, ale jak bych to jako amater delal ja. Koupil bych trochu profi soft (to je hlavni prostředí cele práce, nesetrit), neznam ten Cyberlink, ale na Erpea.cz mají Vegas 14 pro za 3.000,-. coz je za ty peníze slusny a hlavne umi frameserver.
https://www.erpea.eu/cena-vegas-pro-c-197/magix-vegas-pro-14-edit-70-sleva-doprodej-stara-verze-esd-download-p-161.html?zenid=vf6tda3rfnletdkvumh2fr7ad1
Dále bych vzhledem k tomu co pises pouzil ten AVCHD 50p, MP4 25p s 12Mbps mi pripada malo. Strih (plati pro střižnu, která neumi proxy) Vypreparoval bych video stream a ulozil na HDD. Tento soubor zkonvertoval třeba tim Handbrak (je to freeware) do MP4 a dal mu stejny nazev jako to AVCHD, (nebo, pouzil vytvorene proxy soubory ve Vegasu, který to umi, zmensene stejne soubory). Do strizny bych natahl ten MP4 se stejnym nazvem a normalne strihal (plynulejsi strih nez AVCHD) nedelam s tim, ale cetl jsem ze jsou s tim problémy. Když hotovo, ulozit projekt a zavrit program. Nasledne zmenit nazev toho MP4 , třeba o pismeno méně. Když otevres projekt zahlasi, ze ho nemůže najit. Pak bych oznacil ten soubor AVCHD a strizna nacte vse co si strihal ale s tim originálem AVCHD. Když AVCHD striha soft v pohode na vse nahore zapomen, dnesni zelezo uz to asi zvlada, nevim jak si na tom.
Vystup. Tech variant je vice, dle pouziti. Bud interni mainconcept, nepouzivam, nebo slozitejsi, vystup frameserver, ulozit vystupni malinky soubor na HDD, tento scriptem do Virtual dubu (freeware), kompres přes cokoli pro prehravani z HDD na PC (VD,vždy bude kontejner avi), nebo do MeGui (slozitejsi instalace a nastaveni, ale jednou udelas a pak jede, tady ale muzes nastavovat vystup pro nasledne autorizovani pomoci TSMuxer se specifikací pro DVD, Bluray apod.). Nebo BAT soubory, to je tady nekde popsano mezi mnou a Ai asi nejslozitejsi rozchodit, ale nejlepší výsledek a uzasna jednoduchost práce, tedy po tom nastaveni. Nebo vystup nekomprimovany a ten v Handbreak do MP4. Musis rozhodnout v cem budes prehravat, dle toho bude metoda vystupu. Budesli delat Blu ray popisu, dnes lidi moc nedelaji ja jsem konzerva delam placky.
Archivace, delam jednu kopii originalu, tedy to tvoje AVCHD , když to v budoucnu budes potrebovat pro nejaky strih a jednu kopii výsledného filmu v MP4 z toho vystupu vyse. Vyhoda, muzes kdykoli udelat nove Bluray, když se fyzicky ztrati , nebo poskodi placka (z toho MP4, u me H264 stremu). Pouzivam na to 10 TB HDD a mam asi vystarano na furt a zaloha zalohy (mnohokrat se historicky vyplatilo). Když delas par věci rocne asi staci 4-6TB, dnes nestoji moc. Ty beztratove kodeky jak psal Ai jsou super ale pro praci a ne pro archivaci jsou mega velke a ani tech 10 TB ti nebude casem stacit. Když jsem je testoval nejlepe pomer velikost kvalita byl UTvideo kodek. Trochu jsem se rozepsal, ale za ty leta po tech radach tady a jinde moje cesta, mozna ti pomuze.
Maxima
https://www.erpea.eu/cena-vegas-pro-c-197/magix-vegas-pro-14-edit-70-sleva-doprodej-stara-verze-esd-download-p-161.html?zenid=vf6tda3rfnletdkvumh2fr7ad1
Dále bych vzhledem k tomu co pises pouzil ten AVCHD 50p, MP4 25p s 12Mbps mi pripada malo. Strih (plati pro střižnu, která neumi proxy) Vypreparoval bych video stream a ulozil na HDD. Tento soubor zkonvertoval třeba tim Handbrak (je to freeware) do MP4 a dal mu stejny nazev jako to AVCHD, (nebo, pouzil vytvorene proxy soubory ve Vegasu, který to umi, zmensene stejne soubory). Do strizny bych natahl ten MP4 se stejnym nazvem a normalne strihal (plynulejsi strih nez AVCHD) nedelam s tim, ale cetl jsem ze jsou s tim problémy. Když hotovo, ulozit projekt a zavrit program. Nasledne zmenit nazev toho MP4 , třeba o pismeno méně. Když otevres projekt zahlasi, ze ho nemůže najit. Pak bych oznacil ten soubor AVCHD a strizna nacte vse co si strihal ale s tim originálem AVCHD. Když AVCHD striha soft v pohode na vse nahore zapomen, dnesni zelezo uz to asi zvlada, nevim jak si na tom.
Vystup. Tech variant je vice, dle pouziti. Bud interni mainconcept, nepouzivam, nebo slozitejsi, vystup frameserver, ulozit vystupni malinky soubor na HDD, tento scriptem do Virtual dubu (freeware), kompres přes cokoli pro prehravani z HDD na PC (VD,vždy bude kontejner avi), nebo do MeGui (slozitejsi instalace a nastaveni, ale jednou udelas a pak jede, tady ale muzes nastavovat vystup pro nasledne autorizovani pomoci TSMuxer se specifikací pro DVD, Bluray apod.). Nebo BAT soubory, to je tady nekde popsano mezi mnou a Ai asi nejslozitejsi rozchodit, ale nejlepší výsledek a uzasna jednoduchost práce, tedy po tom nastaveni. Nebo vystup nekomprimovany a ten v Handbreak do MP4. Musis rozhodnout v cem budes prehravat, dle toho bude metoda vystupu. Budesli delat Blu ray popisu, dnes lidi moc nedelaji ja jsem konzerva delam placky.
Archivace, delam jednu kopii originalu, tedy to tvoje AVCHD , když to v budoucnu budes potrebovat pro nejaky strih a jednu kopii výsledného filmu v MP4 z toho vystupu vyse. Vyhoda, muzes kdykoli udelat nove Bluray, když se fyzicky ztrati , nebo poskodi placka (z toho MP4, u me H264 stremu). Pouzivam na to 10 TB HDD a mam asi vystarano na furt a zaloha zalohy (mnohokrat se historicky vyplatilo). Když delas par věci rocne asi staci 4-6TB, dnes nestoji moc. Ty beztratove kodeky jak psal Ai jsou super ale pro praci a ne pro archivaci jsou mega velke a ani tech 10 TB ti nebude casem stacit. Když jsem je testoval nejlepe pomer velikost kvalita byl UTvideo kodek. Trochu jsem se rozepsal, ale za ty leta po tech radach tady a jinde moje cesta, mozna ti pomuze.
Maxima
Díky za rady. Ten Vegas pro 14 ve výprodeji na Erpea jsem také zaregistroval, ale myslel jsem, že pro můj amatérský střih domácího videa by stačilo jednodušší movie studio. Jako výstup nepálím Bluray disky, ale jen video soubory pro prezentaci rodině na TV a zálohu na HDD v co nejlepší (původní) kvalitě - proto jsem požadoval ten smart rendering, abych nemusel zálohovat zdrojová videa, ale pouze výsledné sestřihané video v +- stejné/podobné kvalitě. Doufal jsem, že by to mohl díky smart renderingu nějaký program (třeba ten PowerDirector, když ne Vegas) relativně snadno zvládnout... Každopádně ještě jednou díky za rady a vlastní zkušenosti. T
[QUOTE=jobro;536497]Dovolím si špitnout k problému "smart rendering":
Tuto funkci má Vegas Pro jen při práci s formátem XDCAM EX. U dalších formátů tato funkce není podporována a Vegas vždy otrocky přepočítá celý projekt snímek po snímku.[/QUOTE]
Díky a zkušenosti se smart renderingem AVCHD videa u jiných programů jako třeba PowerDirector či Corel Video Studio nemáš?
[QUOTE=jobro;536497]Dovolím si špitnout k problému "smart rendering":
Tuto funkci má Vegas Pro jen při práci s formátem XDCAM EX. U dalších formátů tato funkce není podporována a Vegas vždy otrocky přepočítá celý projekt snímek po snímku.[/QUOTE]
Díky a zkušenosti se smart renderingem AVCHD videa u jiných programů jako třeba PowerDirector či Corel Video Studio nemáš?
Ted je to vic jasne. Na zacatku jsem delal stejne. Co když budes nekdy v budoucnu chtit udelat film třeba jak rostou deti. Budes mit sestrihany materiál a spousty neopakovatelných zaberu budou pryc.
Budes do budoucna omezeny, protože realny strih v case te vede vystrihnout věci, které v te době vidíš jinak, nebo se nehodi. Budes potrebovat něco na prostrihy, dobove zabery okoli, věci, domacnost, krajina, lidi jsou nenavratne pryc. To uvidíš az za několik let. Vždy bych archivoval puvodni soubor a výsledek, par tera navíc je par stokorun, ale historii nevrátíš. Smart je fakt honba nikam, dnesni konverze je na spickove urovni, to jsem resil když byl SD materiál, ale dnes při FHD, 4K
Budes do budoucna omezeny, protože realny strih v case te vede vystrihnout věci, které v te době vidíš jinak, nebo se nehodi. Budes potrebovat něco na prostrihy, dobove zabery okoli, věci, domacnost, krajina, lidi jsou nenavratne pryc. To uvidíš az za několik let. Vždy bych archivoval puvodni soubor a výsledek, par tera navíc je par stokorun, ale historii nevrátíš. Smart je fakt honba nikam, dnesni konverze je na spickove urovni, to jsem resil když byl SD materiál, ale dnes při FHD, 4K
Vegas Pro verze EDIT (verze bez DVD Architecta) a jeste s necim jinym (posledne treba i Sound Forge) lze poridit celkem pravidelne uz ted za $20 nebo $25 zde: https://www.humblebundle.com/. Beze srandy, je to legit. Meli tam Vegas Pro 14 v lete, pred par tydny Vegas 15 Pro Edit.
Tak tam pravidelne vzdy kouknete, akce trva vzdy asi tyden, tak kazdy den v tydnu nekdy a nepropasnete to. Magic zrejme ma v planu ustalit Vegas pred Premierou, jinak si to neumim vysvetlit. Funguje to tak, ze se zaregistrujete s emailem a stahnete to. Pokud tomu rozumim, tak to jde na dobrocinne ucely nejaky ten podil. Cenu si zvolite, ale jak jsem podotknul je tam vzdy ta minimalni, posledne $25.
Tak tam pravidelne vzdy kouknete, akce trva vzdy asi tyden, tak kazdy den v tydnu nekdy a nepropasnete to. Magic zrejme ma v planu ustalit Vegas pred Premierou, jinak si to neumim vysvetlit. Funguje to tak, ze se zaregistrujete s emailem a stahnete to. Pokud tomu rozumim, tak to jde na dobrocinne ucely nejaky ten podil. Cenu si zvolite, ale jak jsem podotknul je tam vzdy ta minimalni, posledne $25.
Tvuj pocatecni pozadavek na SW, ktery umi ulozit sestrihane video bez jakehokoliv dodatecneho zpracovani myslim splnuje "SolveigMM Video Splitter". Je to teda jenom krasne jednoducha, ale precizni strizna, kterou pouzivam uz roky a nikdy nezklamala. Tam, kde jine programy (avidemux apod.) selhavaji provede cut s presnosti na snimek, tzn. nejen v miste klicoveho obrazku. Nejaky ten patek uz pracuje i s H265 formatem a nedavno se objevila x64 verze. Zkus, uvidis...
Již léta se mi hromadí nesestřihaná videa, nepoť střihání mě děsně nebaví. Nevíte někdo o nějakém jednoduchém počeštěném SW, jako třeba byl Pinnacle v.3, který by uměl i 4k a stačila by mně v podstatě jen stmívačka a prolínačka? Desítky různých nastavení, o kterých ani nevím, na co jsou, mě ničí. Díky.
Kdyby šla čeština aspoň doinstalovat. Nějaké základy sice umím, ale klíčování pozadí apod. jsem nikdy nedělal a vůbec mě problematika kodeků a ostatního nějak minula. Prostě něco pro tupouny. :-)
Zdarma je výborná Filmora. Také zdarma složitější Davinci Resolve.Pak jsou další kousky, které jsou zdarma... ale na toto teď jsem si tak rychle vzpomněl. V češtině nevím. Vedle ruštiny, kterou jsem už částečně zapomněl ale vzpomínám si :-) tu angličtinu, kterou používám každý den, umím násobně lépe. A už jen kvůli různým tutoriálům je dobré znát originální anglické názvosloví, protože české překlady jsou velmi často nesmyslné paskvily.