převod starých 8mm filmu na digitální avi
Máte někdo zkušenost s převodem starého filmu (8mm) do PC a následně do AVI..?
Zkoušel jsem to klasicky... promítačka a perličkové plátno.. a stahoval videokamerou. Bohužel rozdíl rychlosti 16 obr. u filmu a 25obr. u kamery způsobilo pulsování obrazu v avi, maltézká clona je prostě někde vidět a obraz ve výsledku tmavne a zesvětluje.....
Zkoušel jsem promítat 24obr. ale pohyby jsou spíše jak z grotesky. Jinak pulsovalo to skoro stejně. Jelikož se jedná o staré filmy tak zhruba z 60let a nechtěl bych o to přijít, zná někdo nějaký lepší postup ?
Zkoušel jsem to klasicky... promítačka a perličkové plátno.. a stahoval videokamerou. Bohužel rozdíl rychlosti 16 obr. u filmu a 25obr. u kamery způsobilo pulsování obrazu v avi, maltézká clona je prostě někde vidět a obraz ve výsledku tmavne a zesvětluje.....
Zkoušel jsem promítat 24obr. ale pohyby jsou spíše jak z grotesky. Jinak pulsovalo to skoro stejně. Jelikož se jedná o staré filmy tak zhruba z 60let a nechtěl bych o to přijít, zná někdo nějaký lepší postup ?
je toho pár kilometrů :-(((
a samozřejmě nesestříhaného
a všechno zase uchovat nemusím :-!!! jen zajímavé věci a to mi nikdo dělat nebude :-((
a samozřejmě nesestříhaného
a všechno zase uchovat nemusím :-!!! jen zajímavé věci a to mi nikdo dělat nebude :-((
Pokud je to jednorázově pár filmů, tak jak radí Pitomec, v domácích podmínkách je to o ničem. Jinak musíš donutit promítačku na 25fps a pak s tím něco udělat.
tohle jsem našel na slovenském webu:
Chcel by som poznat definiciu toho profesionala na prevod 8mm na DVD. Myslim ze u profesionala, co to aj robi na profeionalnom zariadeni by sme ani jeden co sme tu nedokazali zaplatit napr. 2 hod 8mm materialu. /zatial nepoznam toho, kto by investoval do takehoto zariadenia 300litrov na S8 a 300litrov na N8 a to minimalne./Tzv . profesionalov je v oboch republikach ako maku. Niekto sa vyhlasuje za profika co ma Meolux a este nebodaj jedno drapakovy, nejaku dig. kameru a hranol od Hama cca. za 4tis. pripadne matnicu a pri diskusii nevie ani ako odstranit blikanie. Takze pozor na "profikov". a hlavne ich ceny. Vsetci co to robia su teda ameteri, s lepsim pripadne horsim vysledkom. :-(((
Chcel by som poznat definiciu toho profesionala na prevod 8mm na DVD. Myslim ze u profesionala, co to aj robi na profeionalnom zariadeni by sme ani jeden co sme tu nedokazali zaplatit napr. 2 hod 8mm materialu. /zatial nepoznam toho, kto by investoval do takehoto zariadenia 300litrov na S8 a 300litrov na N8 a to minimalne./Tzv . profesionalov je v oboch republikach ako maku. Niekto sa vyhlasuje za profika co ma Meolux a este nebodaj jedno drapakovy, nejaku dig. kameru a hranol od Hama cca. za 4tis. pripadne matnicu a pri diskusii nevie ani ako odstranit blikanie. Takze pozor na "profikov". a hlavne ich ceny. Vsetci co to robia su teda ameteri, s lepsim pripadne horsim vysledkom. :-(((
Někde jsem zahlédl scaner, co má automat. navíječku ! Políčko podle rychlosti PC v barvě cca 15s, ČB cca 10s - tzn. v domácích podmínkách úkol pro běžné PC asi na 7 měsíců za hodinový film . . . :-E
Jak říkají kolegové - nechat si to převést od profíků je NEZAPLATITELNÉ ! ! ! :-(((
Jak říkají kolegové - nechat si to převést od profíků je NEZAPLATITELNÉ ! ! ! :-(((
Můj osobní názor je ten, že skuteční profici přepis úzkých filmů (N8,S8,16) provádí na speciálním zařízení prostřednictvím tzv. vzdušného obrazu a přesné synhronizace zdroje s nahrávacím zařízením. Pokud vím, tak se to provádělo (nobo snad i provádí?) svého času pouze v laboratořích na Barandově. Většina všech přepisů se provádí i u "profiků" buď přední nebo zadní projekcí prostřednictvím projektoru s měnitelnými otáčkami a v lepším případě ještě se synchronizací nahrávacího elektronického zařízení. Na filmy N8 a S8 je v tuzemských podmínkách nejlepší projektor MeosDuo s plynule měnitelnými otáčkami. Film by měl být promítán frekvencí 16,6 obr/sec. což odpovídá vztahu 50 (2x25 půlsnímků)/3 (3 listy rotační clony filmového projektoru). Při této frekvenci a dokanale zaostřeném obrazu na matnici nebo na matné (!!) bílé ploše se dájí docílit docela přijatelné výsledky. Že to tak dělají i "profici" svědčí má osobní zkušenost, když před lety část mého amatérského S8 filmu, kde byly svým způsobem unikátní záběry, takto přepisovali pro jeden dokument pro Brněnskou televizi (jednalo se o Olomoucký orloj).
[quote=Modena]Někde jsem zahlédl scaner, co má automat. navíječku ! Políčko podle rychlosti PC v barvě cca 15s, ČB cca 10s - tzn. v domácích podmínkách úkol pro běžné PC asi na 7 měsíců za hodinový film . . . :-E
Jak říkají kolegové - nechat si to převést od profíků je NEZAPLATITELNÉ ! ! ! :-((([/quote]
Co znamená slovo "Nezaplatitelné" ??? Je fakt, že je to dost drbačka. Filmy se musí ošetřit a většina slepek opravit, aby se to neškubalo. Taky v těch filmech je velice často i sláma z půdy a pod. Žárovky už taky neseženeš. Já je vozím z Německa a jedna mě vyjde skoro na 1000 kč.
Další věc je ta, že je už jen velice málo lidí co tohle dělají a co mají ochotu se tímto vůbec zabývat. Znám jen 6 lidí v ČR co se tímto a filmem vůbec zabývají vč. mě.
Pak je ještě řešení Ateliéry Bonton Zlín. Tam Ti to taky přepíšou. Vezmou si 700 za hodinu práce, a pokud to není zakázka alespoň za 20 tis. tak se tím vůbec nezabývají.
Jak říkají kolegové - nechat si to převést od profíků je NEZAPLATITELNÉ ! ! ! :-((([/quote]
Co znamená slovo "Nezaplatitelné" ??? Je fakt, že je to dost drbačka. Filmy se musí ošetřit a většina slepek opravit, aby se to neškubalo. Taky v těch filmech je velice často i sláma z půdy a pod. Žárovky už taky neseženeš. Já je vozím z Německa a jedna mě vyjde skoro na 1000 kč.
Další věc je ta, že je už jen velice málo lidí co tohle dělají a co mají ochotu se tímto vůbec zabývat. Znám jen 6 lidí v ČR co se tímto a filmem vůbec zabývají vč. mě.
Pak je ještě řešení Ateliéry Bonton Zlín. Tam Ti to taky přepíšou. Vezmou si 700 za hodinu práce, a pokud to není zakázka alespoň za 20 tis. tak se tím vůbec nezabývají.
Tento problém jsem vyřešil takto: Kamera zásadně VHS /dv se neosvědčila/ ,promítačka Meolux nastavená na 25 snímků, Promítat na kanceléřský bílý papír A4. Vzdálenost pronítačky od papíru si 35 - 30 cm, tak aby kamera se na stativu zaostřila. Nutno vzdálenost a uhel vyskoušet. Tímto způsobem zpracovávám, ke spokojenosti známích množství filmů. V PC je nutno zadat formát MPEG2. Lojza.
Mně to přepsal (8mm na DVD) chlapík v Kroměříži a jsem spokojen.
Apropos: Nevíte, jestli se dají ty 8mmm pásky ještě někde koupit? Kameru mám,ale ne materiál, na který bych točil...
Apropos: Nevíte, jestli se dají ty 8mmm pásky ještě někde koupit? Kameru mám,ale ne materiál, na který bych točil...
[quote=Dalko;241281]
Apropos: Nevíte, jestli se dají ty 8mmm pásky ještě někde koupit? Kameru mám,ale ne materiál, na který bych točil...[/quote]
ČB inverzi i nadále vyrábí FOMA, ale už ji sama nevolá http://www.foma.cz/foma/dokumenty/HomeNovinkyDetail.asp?novinkaid=141
Pro barvu je nejjednodušší asi Kodak v Německu. U těch osmiček bývá většinou vyvolání (do roka od koupě) už v ceně materiálu + poštovné.
Nabídka Kodaku:
http://motion.kodak.com/DE/de/motion/Products/Production/Spotlight_on_Super_8/index.htm
je tam i vyhledávání laboratoří a prodejců.
Co koukám, tak 7,5 špulka bervné inverze Super 8 je kolem 30 Eur (včetně toho volání). http://www.kahlfilm.de/content.php?nav=21&productid=90
Jestli se tomu věnují i jiné firmy (Agfa apod.) to nevím.
Apropos: Nevíte, jestli se dají ty 8mmm pásky ještě někde koupit? Kameru mám,ale ne materiál, na který bych točil...[/quote]
ČB inverzi i nadále vyrábí FOMA, ale už ji sama nevolá http://www.foma.cz/foma/dokumenty/HomeNovinkyDetail.asp?novinkaid=141
Pro barvu je nejjednodušší asi Kodak v Německu. U těch osmiček bývá většinou vyvolání (do roka od koupě) už v ceně materiálu + poštovné.
Nabídka Kodaku:
http://motion.kodak.com/DE/de/motion/Products/Production/Spotlight_on_Super_8/index.htm
je tam i vyhledávání laboratoří a prodejců.
Co koukám, tak 7,5 špulka bervné inverze Super 8 je kolem 30 Eur (včetně toho volání). http://www.kahlfilm.de/content.php?nav=21&productid=90
Jestli se tomu věnují i jiné firmy (Agfa apod.) to nevím.
[quote=Dalko;241281]Apropos: Nevíte, jestli se dají ty 8mmm pásky ještě někde koupit? Kameru mám,ale ne materiál, na který bych točil...[/quote]
V Čechách se dá Kodak koupit tady:
http://e-shop.film1635.cz/katalog/super-8-filmy/index.php
Druhou možností je Šnekův obchod:
http://foto-filmy.milovice.net/?super8-filmy,22
Je to Čech, trvale žijící v Anglii, takže obchod má sídlo tam, ale psaný je v češtině.
Mimochodem, zkus Temnou komoru. Je určitě lepší, ptát se na tyhle věci lidí kteří na osmičku opravdu točí, než těchto digitálních pohanů.
V Čechách se dá Kodak koupit tady:
http://e-shop.film1635.cz/katalog/super-8-filmy/index.php
Druhou možností je Šnekův obchod:
http://foto-filmy.milovice.net/?super8-filmy,22
Je to Čech, trvale žijící v Anglii, takže obchod má sídlo tam, ale psaný je v češtině.
Mimochodem, zkus Temnou komoru. Je určitě lepší, ptát se na tyhle věci lidí kteří na osmičku opravdu točí, než těchto digitálních pohanů.
[quote]než těchto digitálních pohanů.[/quote]
Mohl by jsi blíže vysvětlit, kdo / co je "digitální pohan"? A proč?
Mohl by jsi blíže vysvětlit, kdo / co je "digitální pohan"? A proč?
Tiez mam doma mnozstvo zaberov natocenych starou 8 mm kamerou a tiez mam problem ako to dostat do digitalnej kamery Sony. Pri nasnimani z platna mi vysledny obraz " blika". Spminate tu, ze vhodne by bolo zmenit ( znizit) otacky premietacky. Rozumiem tomu tak, ze potom by bol obraz na platne spomaleny. Takze potom ho vo vyslednej forme naspat nejako zrychlit, cize zrychlit do vhodnej rychlosti?
Dakujem
Dakujem
[quote=arkij;21483]Před rokem jsem to dělal a dá se to i v amatérských podmínkách
1) Promítačka musí mít regulovatelné otáčky a nastavíš promítání na bílou matnou čtvrtku na zdi (já jsem použil fotopapír A3 od Epsonu, co mám do tiskárny)
2) Kameru na stativu tak, aby byly osy co nejrovnoběžnější a záběr se shodoval s promítaným obrazem
3) vypnout stabilizátor, zaostřit ručně, clonu také ručně, bílou vyvážit při promítání zaváděcího svitku (nažloutlý)
4) nastavit otáčky promítačky tak, aby obrázek na kameře co nejméně kmital (sladit závěrky tak, aby kamera nesnímala černou mezi filmovými políčky)
5) Udělat si vzorek a případně vše ještě zkorigovat
Pak už jenom přehazovat filmy a nahrávat (podotýkám, že potmě), další zpracování stejné jako u formátu DV, ve střihovém SW, necháš-li na pozadí jemně vrnět nasnímaný zvuk promítačky a v závěru Ti film "shoří" (efekt z UMS), je dojem dokonalý.
Mírně lze i nasnímané záběry vylepšit (filtry, gama apod.), ale jen opatrně.
Myslím, že na archiv pár domácích amatérských filmů to stačí, chce to ale shrnout najednou, aby se člověk nemusel piplat s nastavení znovu. Dokonce docela dobře vypadal i barevný ORWO.[/quote]
Našel jsem jak jsem to kdysi dělal já. Ta regulace otáček je jenom jemná aby se nepotkávaly závěrky, takže na výslednou rychlost to nemá valný vliv. Ona ta 8čka taky jede trochu rychleji než je reál.
Pohledám, jestli nenajdu nějakej vzorek, co bych dal na ukázku
1) Promítačka musí mít regulovatelné otáčky a nastavíš promítání na bílou matnou čtvrtku na zdi (já jsem použil fotopapír A3 od Epsonu, co mám do tiskárny)
2) Kameru na stativu tak, aby byly osy co nejrovnoběžnější a záběr se shodoval s promítaným obrazem
3) vypnout stabilizátor, zaostřit ručně, clonu také ručně, bílou vyvážit při promítání zaváděcího svitku (nažloutlý)
4) nastavit otáčky promítačky tak, aby obrázek na kameře co nejméně kmital (sladit závěrky tak, aby kamera nesnímala černou mezi filmovými políčky)
5) Udělat si vzorek a případně vše ještě zkorigovat
Pak už jenom přehazovat filmy a nahrávat (podotýkám, že potmě), další zpracování stejné jako u formátu DV, ve střihovém SW, necháš-li na pozadí jemně vrnět nasnímaný zvuk promítačky a v závěru Ti film "shoří" (efekt z UMS), je dojem dokonalý.
Mírně lze i nasnímané záběry vylepšit (filtry, gama apod.), ale jen opatrně.
Myslím, že na archiv pár domácích amatérských filmů to stačí, chce to ale shrnout najednou, aby se člověk nemusel piplat s nastavení znovu. Dokonce docela dobře vypadal i barevný ORWO.[/quote]
Našel jsem jak jsem to kdysi dělal já. Ta regulace otáček je jenom jemná aby se nepotkávaly závěrky, takže na výslednou rychlost to nemá valný vliv. Ona ta 8čka taky jede trochu rychleji než je reál.
Pohledám, jestli nenajdu nějakej vzorek, co bych dal na ukázku