Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Skylink a CS Link od září zavedou servisní poplatek 29 Kč u neplacených nabídek

bugr (295)|27.6.2012 10:20
[QUOTE=zatty;414130]tak sem trochu přemýšlel jako správný čech a vymyslel sem si metodu která mi vyhovuje a to hlavně o vánocích...nevím proč platit servisní poplatek 348kč ročně za základní nabídku...raději si každý rok na vánoce pořidím novou kartu, nová karta stojí dneska 1200kč za těch 1200kč mám na 2měsíce kompletní balíček všech kanálů jako bonus a navíc i cenu toho poplatku...což je pro mne jednoduchý výpočet 1200-348=852kč což je 426kč za komplet nabídku (komplet stojí 1100kč/měs.) a mě ty dva měsíce na vánoce bohatě stačí...[/QUOTE]


to je výbornej nápad, mě by se to naopak hodilo na léto na chatu, bohužel to má chybu, můj Humax 5400 ty nový karty asi nebude umět číst, mám tam jen modul CW.. A že by se mi chtělo kupovat další krabičku to teda ne..
Pytkin (7947)|27.6.2012 12:00
ICE karty idu prave v CW moduloch ..
KamilZ (10277)|27.6.2012 12:05
Jenže ICE už dnes koupíš jen jako Skylink ČT, která promo na 2 měsíce nemá. Všechny ostatní nové karty (mimo výměna a Next) už jsou čisté Irderto Pi-sys.
bugr (295)|27.6.2012 12:35
jestli dobře chápu ty ICE jsou jen výměnou a to já nechci protože mám starou CW kartu v blokeru a vyměňovat ji nehodlám.

Předpokládám, že s tou čistě Irdeto kartu mám v Humaxovi smůlu nebo to jde rozchodit ve čtečce?
Ty moduly CW si asi můžu dát na retro výstavku, mám tu dva :D
bavorak (1494)|27.6.2012 12:54
ja ale myslim, ze zrovna 5400 bola v citacke irdeto a 5500 v citacke CW, nebavim sa o CI moduloch ....
bugr (295)|27.6.2012 13:04
to je vlastně možný, že tam irdeto je originál, to vyzkouším tak že koupím kartu nebo si jí půjčím, ok.
martin-tomi (18)|29.6.2012 13:41
[QUOTE=Valibook;412212]Pokud to bude fungovat výhradně jako předplacená karta, tak fajn. Ovšem pokud povinost platit servisní poplatek bude na bázi měsíčního paušálu, tak se z něj nikdo nevyvlékne a nezaplacení neskončí pouhým odstavením karty.[/QUOTE]

Ahoj všem ve spolek, já jsem zaslal na skylink žádost o písemné vyjádření k neplacení servisního poplatku. Budu to mít na papíře a v budoucnu se nemusím bát exekuce. Přecházím ke společnosti T-mobile kde si zakoupím kartu za 1400,- a základní nabídka jede dál bez měsíčních poplatků. Nejde mi o těch 29 korun, ale o princip. Za chvilku bude člověk platit i za vzduch. Nedejte se a bojujte proti neoprávněným poplatkům. Česká televize musí zajistit bezplatný příjem přes satelit, platíme si totiž koncesionářské poplatky.
roman_hk (151)|29.6.2012 13:58
[QUOTE=martin-tomi;415113]Ahoj všem ve spolek, já jsem zaslal na skylink žádost o písemné vyjádření k neplacení servisního poplatku. Budu to mít na papíře a v budoucnu se nemusím bát exekuce. Přecházím ke společnosti T-mobile kde si zakoupím kartu za 1400,- a základní nabídka jede dál bez měsíčních poplatků. Nejde mi o těch 29 korun, ale o princip.[/QUOTE]Nechci sýčkovat, ale myslím si, že se toho "servisního poplatku" dočkáš brzy i u T-Mobile... :-)-
KamilZ (10277)|29.6.2012 14:24
A nakonec ve výsledku proděláš...
bugr (295)|2.7.2012 20:26
To by mě zajímalo jestli když prostě nebudu platit jestli mě budou prudit nebo kartu jen bloknou nebo jak to bude..
mirekv (7169)|3.7.2012 07:54
Bloknou kartu.
golfLC (1941)|3.7.2012 13:26
Viem že to nepatrí do tejto témy, ale s poplatkami to má spoločné....
Francie by chtěla vybírat TV poplatek i z počítačů

to by už u nás bolo úúúplne v peeerdeli pane Hrábě :-)

Televizní poplatek by se ve Francii mohl platit i za počítačové monitory. Uvažuje o tom tamní socialistická vláda. Země tím chce zvýšit příjmy veřejnoprávního média bez tlaku na státní rozpočet, jehož deficit potřebuje snižovat.

"Je potřebné rozšířit tento poplatek na (počítačové) monitory pro případy, kdy někdo nemá televizor? To je otázka, jakou si klademe, evidentně by to ale byl poplatek na domácnost, která by nemusela hradit další poplatek, pokud vlastní televizor i počítač," řekla francouzská ministryně kultury Aurélie Filipettiová v rozhlasové stanici RTL. Vláda nyní zkoumá možnost zavedení poplatku od příštího roku.

Koncesionářský poplatek za televizní přijímač je ve Francii 125 eur (3220 Kč) ročně. Podle nedávného průzkumu Global TV více než 11 milionů Francouzů sleduje TV pořady na počítačových monitorech, tabletech či chytrých telefonech. Meziročně je to o 41 procent více. To může být hlavním důvodem rozšíření televizního poplatku.


zdroj: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Pytkin (7947)|3.7.2012 13:31
co sa natrasas ?? u nas to plati aj ten co nema telku ani monitor .. kto ma elektromer , tak plati koncesionarsky poplatok ..
mirekv (7169)|3.7.2012 13:38
No ale 125 € bych teda platit nechtěl!
golfLC (1941)|3.7.2012 13:54
[QUOTE=Pytkin;415576]co sa natrasas ?? u nas to plati aj ten co nema telku ani monitor .. kto ma elektromer , tak plati koncesionarsky poplatok ..[/QUOTE]

Pytkin čo sa ja čo??? \\/
Ja som len informoval, čo sa kde deje a za akú cenu. U nás aspoň bol daný spôsob, akým sa vyberá poplatok elektromer=koncesionársky poplatok. Nenájdeš kompromisný spôsob dobrovoľného priznania, lebo na Slovensku by potom TV nemal asi nik, iba my tu na fóre, aj to len v podpise :-)-

Je to nie úplne kóšer, ale to nie je vo viacerých prípadoch aj v iných štátoch a poplatkoch. Napríklad v Nemecku nemáš dialničné nálepky, ale platíš to v cene tankovaného paliva. No dobre, koľko prejazdíš, toľko zaplatíš.... Ale predstav si, že na aute beháš len do práce a z práce a na žiadnu diaľnicu ani nevkročíš počas celého roka. ( kvalitu ciest neberiem teraz v úvahu) Ale to sme už úplne mimo témy :-)-
Pytkin (7947)|3.7.2012 14:07
ja som za zrusenie koncesionarskych poplatkov .. nech to plati stat ..
golfLC (1941)|3.7.2012 14:12
Pytkin a myslíš si že do štátu kto dáva peniaze, poslanci? Len občania!!!!!
KamilZ (10277)|3.7.2012 14:42
Je to stejně jen další daň, nic jiného a možná ještě horší. Aby musely firmy platit za každou TV, na které mají puštěnou třeba svoji prezentaci je na palici. Nemluvě o placení i za [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Kdyby si odpustili kecy o veřejné službě, vysílali by s podmíněným přístupem (přechod na DVB-T byl pro toto úplně ideální příležitost) a ČT by prodávala karty, tak by to bylo naprosto průhledně a transparentní (v čemž je asi ten problém). Akorát by zřejmě ČT brzy zkrachovala.
Pytkin (7947)|3.7.2012 17:48
golfLC : no ved to je v poriadku .. ale aspon nas s tym nikto nebude otravovat ..
Ladpi (29)|3.7.2012 20:28
[QUOTE=mirekv;415577]No ale 125 € bych teda platit nechtěl![/QUOTE]

U nás je 87 EUR a máme čtvrtinové platy.
makovic (25)|8.7.2012 11:40
[QUOTE=mirekv;415577]No ale 125 € bych teda platit nechtěl![/QUOTE]

ja by som chcel taky poplatok platit, ale samozrejme mat aj taky plat ako maju oni
bugr (295)|8.7.2012 16:13
Nevím jestli to tu bylo.. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

KamilZ: prosím tě co v tom Skylinku děláš? :D
Xcenda (1)|10.7.2012 06:34
[QUOTE=interfernet422;413013]Čoveče náčelníku jdeš na to moc zhurta. I přes svou nasranost musíš uznat, že i tak je to nejlevnější a nejkvalitnější příjem satelitní TV u nás. Poté co zavedli ČT4HD tak bude alespoň olympiáda koukatelná, když už tak posrali EURO. Dnes jsem šoupal LNB a konečně naladil ZDF HD a koukáme na Fußball in der deutschen a vůbec nám to nevadí, neboť nás alespoň neruší Čapkovy rádoby vtipné kecy.
A lidé, kteří nebydlí v okolí vysílačů MUXu4 si můžou nechat zdát o HD i na ostatních programech. Tak a včil mudruj...[/QUOTE]

To je totiž přesně to co si řekli pánové v Lucembursku. Je zajímavé jak mnoho lidí na diskuzích se zastává zlodějiny. Buď používáte k obživě stejné praktiky a nebo nechápu čeho se zastáváte? Já jsem třeba v době koupě cs linku řešil, zda investovat do antény nebo satelitu. Na základě nabídky jsem se rozhodl pro satelit. Znamená to tedy náklady. Jestli jste ovce, které slepě jdou za vším co se jim předhodí, plaťte si poplatek a zastávejte se dál zlodějů, kteří si pak na svých jachtách vyprávějí o idiotech co skočí na vše. Je potřeba ukázat, že tohle nejde. Zrušit smlouvy a nechat je zkrachovat. Jistě se najde někdo, kdo to umí i bez servisního poplatku. Koho by před pár lety napadlo, že je možné jet čistým vlakem do Ostravy za 230 kč, když čd to uměly za dvojnásobek a se 100 000 000. (slovy stomilionovou) dotací na tuto trať. Ne všechny poplatky jsou totiž nutné k zachování služeb, většinou jsou jen k zachování příjmů těch, co neví kde jsou hranice nenasytnosti.
mirekv (7169)|10.7.2012 08:18
To jako myslíš, že se celý národ domluví a měsíc nebude platit Skylink? Naivní představa, dokud nebude konkurence, tak se nic nezmění. Ono se říká, že jsou Češi národ lidí, kteří se nechají tahat za nos, ale co mají dělat? To si mají vypnout telefony, TV a svítit svíčkami? Já jsem už léta u stejného dodavatele elektřiny, mobilního operátora, banky apod a když to sleduju zpětně, tak zjišťuji, že bych si změnou nepolepšil, a když, tak na chvíli. S těma vlakama je to jiné, konkurence autobusy byla značná, tak se muselo něco stát.
bugr (295)|10.7.2012 08:36
to s tou nezměnou mi přijde jako blbost, jsem po deseti letech přešel od O2 k Fodafonu a jsem na půlce ceny, u datovýho roamingu je to procento ceny, to samé jsem vyměnil banky před rokem..
bohužel u dvb-s nám jaksi úřady posvětili monopol, o nic jiného nejde, jinak by si ty poplatky nevymysleli. V případu ČT prostě někdo chce abychom platili dvakrát a někteří mistři demagogie za to navíc ještě bojují..

Jinak bych rád fakt věděl jestli jim česká televize něco platí nebo ne, mě přišlo logické, že ano, někdo tu psal, že nic ale jde tohle někde dohledat?
Ivo Mašek (10205)|10.7.2012 08:57
[QUOTE]To jako myslíš, že se celý národ domluví a měsíc nebude platit [COLOR=#507692]Skylink[/COLOR]?[/QUOTE]
I kdyby se domluvil (což by byl zázrak hodný zjevení svatý Marie), tak to nepomůže. Jsme strašně malý trh. Ty velké nadnárodní firmy by bez nás v pohodě žily dál - ani by nepoznaly, že nějaké Česko vypadlo.
mirekv (7169)|10.7.2012 17:53
Ono možná u Skylinku není všem dnům konec, mám takové tušení, že je to jen začátek, postupně dojde k přesunům do teď volných kanálů v rámci karty do placených balíčků, hlavně slovenské TV (a opačně), ale i jiných.
MgX (34)|16.7.2012 21:34
Nechápu, proč onen poplatek není alespoň brán za uživatele a kreditovým způsobem. Tedy ... zaplatím dva měsíce, pak se karta zamkne. Po půl roce zaplatím znovu dva měsíce - karta pojede dva zaplacené a pak se opět blokne. Bez jakýchkoliv sankcí a poplatků za novou aktivaci.

Několik známých je nyní překvapeno. Využívají satelit na chatě, kterou navštíví několikrát do roka. Jedni (třeba) jen přes letní měsíce. Ale hradit by měli pořád ... alespoň to zde zaznělo.
vivid.sk (11472)|16.7.2012 22:21
[QUOTE=MgX;417006]Využívají satelit na chatě, kterou navštíví několikrát do roka.[/QUOTE]
nie je jenoduchsie v tom pripade zobrat kartu so sebou?
mirekv (7169)|17.7.2012 07:12
To je dost nepraktické, lidi jsou zapomnětliví a navíc, co když zůstává někdo doma? Ale popelnice na chatě taky musíš platit pořád!
bugr (295)|17.7.2012 11:10
to je jak u debilů nutit lidi aby se přizpůsobovali, spousta lidí má takhle dvě karty, naši doma něco nahrávaj, na chatě nemaj satelit s nahráváním a jen tam koukaj takže tahat sebou kartu je nesmysl. Nehledě na možná zapomínání.
Je to prostě zlodějina a klasickej podvod, když něco nabízím zadarmo tak za to nemůžu chtít prachy. A když je chci tak pro nový zákazníky s novou smlouvou jak to dělaj mobilní operátoři třeba, s výjimkou tdebilu..
MgX (34)|17.7.2012 20:32
[QUOTE=vivid.sk;417010]nie je jenoduchsie v tom pripade zobrat kartu so sebou?[/QUOTE]

No jo, jenže oni doma satelit nemají. Tam jedou na kabelovce. Takže kartu si můžou strčit leda do ledničky.
vivid.sk (11472)|17.7.2012 23:44
[QUOTE=MgX;417102]Tam jedou na kabelovce[/QUOTE]

Este jedna moznost by tu teoreticky bola.

Glisnik v nejakom rozhovore spominal, ze "aktivovat odpojenu kartu" je mozne na niekolko dni (myslim cca 1 tyzden) aj cez SMS (to pre tych, ktori nahodou zabudli zaplatit, boli "odstrihnuti" od prijmu a chcu ihned pozerat). Neviem aka bude cena tejto aktivacnej SMS, ale pokial to nebude premrstena suma, tak sa to tymto stylom bude dat riesit (samozrejme, pokial budes chodit na chatu 2x do mesiaca, nema to zmysel. Predpokladam, ze to je ale zaujimave pre niekoho, kto bude potrebovat prijem par krat do roka)
KamilZ (10277)|18.7.2012 08:24
Tohle jsem v nějakém rozhovoru také zaregistroval, ale asi od toho bohužel upustili. Už to najdu jen na dvou místech a ani jedno není Skylink:
http://www.volny.cz/milos.vrba/FAQ_PROD_CZ_final.pdf (odpověď 32)
http://www.satcentrum.cz/clanky/17045/doplnujici-otazky-k-uhrade-servisniho-poplatku-za-pristupove-karty-cs-link-a-skylink/


Neříkal to Glisník, ale "Marek Němec, mediální zástupce společnosti M77 Group S.A" (takže tiskový mluvka, jejich "kvality" občas známe ....).
pirdapirda (82)|18.7.2012 09:11
Ještě by možná šlo zkusit si pohrát s limitem pro INKASO. Zvýšit ho jen na měsíce, kdy budu satelit používat. Nebude te sice na přepadovky na chatě ( tam snad pomůže slibovaná SMS), ale jinak by to fungovat mělo. Ale obecně se nebojím neb mi Češi si nějakou cestu jistě najdem :-)) Zatím to neřeším neb spadám do poplatkových prázdnin a řešit co bude za víc jak rok není tak nějak můj styl.

Pirda
Rybička (89)|18.7.2012 17:44
Neviem prečo by som mal platit servisný poplatok na celý rok,keď 10mesicov si platím kombi.A tie 2 letné mesiace by som trebars zaplatil,no to mi nedajú tu možnosť.Takže aká je to spravodlivosť?!Nech platím servisný poplatok i za tých 10mesiacov,keď ten je už zaplatený v tom balíčku kombi?!Takže to vlastne zaplatím 2krát.
KamilZ (10277)|18.7.2012 18:15
Nechápu, že k tomuto nedal Skylink nějaké oficiální vyjádření (např. do FAQ na webu). Takových dotazů na přerušovanou platbu v souvislosti se SP musí mít víc než dost. Evidentně se jim do toho nechce a bude tlačit lidi do trvalých plateb. Tak kdyby to alespoň oficiálně řekli, ať je to jasné, že to půjde/nepůjde. Tahle nejistota je horší a nechávat to ve stylu, že to "nějak dopadne" je bohužel nebezpečné, trumfy (VOP) jsou na jejich straně.
axicom (626)|19.7.2012 15:04
Vážený pane,


v reakci na Váši stížnost na zavedení servisního poplatku u služeb satelitních televizí Skylink a CS link, Vám sdělujeme následující.


Úřad je zřízen zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o elektronických komunikacích“), jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena tímto zákonem.


Úřad obdržel řadu obdobných stížností a po jejich vyhodnocení odeslal dne 16. 7. 2012 Oznámení o zahájení správního řízení z moci úřední s poskytovatelem těchto služeb. Ve smyslu § 27 odst. 1 písm. b) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), však nebudete účastníkem tohoto správního řízení.


Úvodem je ovšem v prvé řadě nutné zdůraznit, že jednostranná změna všeobecných podmínek poskytování služby, v tomto případě služeb satelitní televize Skylink a CS link, je za splnění zákonem stanovených podmínek možná. Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy, nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.


Zavedení servisního poplatku bylo oznámeno na internetových stránkách služeb Skylink a CS link dne 30. 5. 2012, s tím, že úhrada servisního poplatku bude provozovatelem požadována až od 1. 9. 2012. V mezidobí, které činí 3 měsíce (oproti zákonem stanovenému 1 měsíci), mají účastníci možnost od smlouvy bez sankce odstoupit. V tomto směru je tedy zřejmé, že k porušení zákona o elektronických komunikacích ze strany nového poskytovatele těchto služeb, společnosti M77 Group S.A., se sídlem 2, Rue Albert Borschette, L-1246 Luxembourg, Velkovévodství lucemburské (dále jen „M77 Group“), nedošlo a zavedení servisního poplatku ve výši 29,- Kč za měsíc, resp. 348,- Kč za rok za každou přístupovou kartu Skylink a CS Link není z hlediska stávající právní úpravy v rozporu se zákonem o elektronických komunikacích. Záleží tak pouze na Vašem rozhodnutí, zda-li budete nové obchodní podmínky poskytované služby akceptovat či nikoli.


Ohledně častého dotazu, zda je možné při takovém odstoupení od smlouvy (tj. z důvodu zavedení servisního poplatku) požadovat náhradu za Vámi pořízené zařízení (satelitní komplet, set-top-box, dekódovací karta), lze pouze konstatovat, že tato zařízení jsou zbožím, tedy nejsou službami elektronických komunikací podle § 64 zákona o elektronických komunikacích, a proto Úřad není kompetentní o náhradě za tato zařízení rozhodnout. S žádostí o náhradu je třeba se obrátit na poskytovatele služeb, příp. k obecnému soudu.


Jak je výše uvedeno, bylo společnosti M77 Group dne 16. 7. 2012 odesláno Oznámení o zahájení správního řízení, a to ve věci spáchání správního deliktu ve smyslu § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), jehož se jmenovaná společnost dopustila tím, že nejméně ode dne 15. 6. 2012 nabízela služby satelitní televize Skylink a CS link, označené jako balíček GRATIS, jako bezplatné, ačkoli k jejich sledování bude od 1. 9. 2012 nutné hradit servisní poplatek. Uvedený skutkový stav odpovídá popisu klamavé obchodní praktiky stanovené v příloze č. 1, písm. s) zákona o ochraně spotřebitele, podle kterého se klamavé obchodní praktiky dopouští ten podnikatel, který uvádí u výrobku nebo služby slova „gratis", „zdarma", „bezplatně" nebo slova podobného významu, pokud spotřebitel musí za výrobek nebo službu vynaložit jakékoli další náklady, vyjma nezbytných nákladů spojených s reakcí na nabídku, s převzetím výrobku nebo služby nebo jejich doručením. Servisní poplatek je poskytovatelem prezentován jako poplatek kryjící jeho náklady na provoz, administraci, technické zajištění a podporu poskytování služeb včetně provozu zákaznického servisu, nijak nesouvisející s poskytovanou službou, avšak pro případ jeho neuhrazení, bude účastníkovi odepřen přístup ke sjednané službě. Za spáchání tohoto správního deliktu je možné podnikateli dle § 24 odst. 10 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele uložit pokutu až do výše 5 000 000 Kč.


Není vyloučeno, že po vyhodnocení dostupných informací, které Úřad v současné době intenzivně ověřuje, budou v rámci jeho kompetencí zahájena se společností M77 Group další správní řízení, a to pro správní delikty dle zákona o elektronických komunikacích. V návaznosti na uvedené je nutné dodat, že otázka posouzení případných nekalosoutěžních aspektů konání společnosti M77 Group a eventuální vyvození důsledků z takovéhoto jednání, zejména je-li zde dáno důvodné podezření ze zneužití dominantního postavení na trhu, náleží do pravomoci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Není vyloučeno, že postup provozovatele bude Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže vyhodnocen jako zneužití dominantního postavení na trhu a v takovém případě umožňuje § 11 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, takové jednání zakázat.


Zavedení servisního poplatku je spojováno i se změnami vlastnických vztahů společností, které původně služby Skylink a CS link poskytovaly, tj. společností TradeTec, a.s. a Media Vision s.r.o. Podle údajů zveřejněných v obchodním rejstříku podaly tyto společnosti návrh na uskutečnění přeshraniční fúze se společností M77 Group, které nabyla účinnosti dnem 31. 3. 2012. Jediným právním nástupcem stávajících poskytovatelů se tak stala společnost M77 Group. Ta není v ČR zapsána v obchodním rejstříku, nemá zde zřízenu organizační složku a není ani oznámena jako podnikatel poskytující služby elektronických komunikací. Na základě uvedeného proto Úřad předpokládá nejenom úzkou spolupráci s dalšími orgány státní správy, ale také součinnost s příslušnými orgány Evropské komise.


O dalších zjištěných skutečnostech, jakož i svém případném dalším postupu bude Úřad veřejnost informovat prostřednictvím svých internetových stránek http://www.ctu.cz.


Přijměte laskavě tuto informaci s pochopením, že Úřad jako orgán státní správy může konat pouze ve věcech, mezích a způsoby, které mu stanoví zákon o elektronických komunikacích a zákon o ochraně spotřebitele.



S pozdravem


Bc. Marie Frajkovská

odborný referent

Český telekomunikační úřad

odbor pro severočeskou oblast

Mírové náměstí 3097/37

400 01 Ústí nad Labem
MgX (34)|19.7.2012 22:49
[QUOTE=KamilZ;417185]Nechápu, že k tomuto nedal Skylink nějaké oficiální vyjádření (např. do FAQ na webu). [/QUOTE]

Možné je, že vyčkávají, co si budou moci dovolit vzhledem k mnoha stížnostem. Následně upraví podmínky dle toho. Vzhledem k „předplacenkovému“ typu služby, bych při zachování seriózního chování (alespoň pro tuto věc) neřešil neplacení poplatku sankcí atp. Nemyslím, že by k tomu byl důvod. Zaplatíš - jedeš, nezaplatíš, vypneme Tě. Vždyť to dělá automat, nikoliv skupina jedinců chodících po domácnostech. A znovu - zaplatíš za tři měsíce - jedeš. Jednoduché. Není to podobně na mobilech?

axicom díky za Tebou uveřejněný text. Připadá mi to nemastné neslané. Snad jiné instituce budou moci konat více. Osobně bych pokutu neudělil. Zaplatí ji většinou uživatel - známe to.

Jednoznačně potřebujeme novou konkurenci - štiku v rybníce.
axicom (626)|20.7.2012 04:45
Ale ono to tak bude, nezaplatis - nekoukas, pokud zase nekdy zaplatis - koukas, nevim o zadnych sankcich.
KamilZ (10277)|20.7.2012 06:48
Tak si přečti VOP, které mají udělané poměrně "krásně"...
persson (299)|24.7.2012 07:27
konecne aspon v cechach dohnala spravedlnost klamarov zo skylinku... Ak to bude ako sa pise v tomto clanku, tak sa len potvrdi, ze to co sa tu popisalo je spravny pohlad na servisny poplatok a mi zakaznici nie sme rukejomnici klamlivych praktik skylinku a je to memento aj pre ostatnych co by sa chceli nabalit na ukor obcanov / tohto pripadu Ciech a verim aj Slovenska / : http://ekonomika.sme.sk/c/6468006/skylink-podla-ceskeho-uradu-klame-hrozi-mu-pokuta-196-tisic-eur.html
HWTest (371)|24.7.2012 09:56
No já bych zase tak moc nejásal. Pokutu (i kdyby ji dostali) mají doma ani ne za měsíc a ještě na tom vydělají (2 milióny karet x 29 Kč = 58 miliónů měsíčně).
A krom toho tam píšou, že zavedení toho poplatku je legální, když to oznámí dostatečně dopředu, což udělali.
Takže maximálně zaplatí 5 mega pokuty a rejžujou dál ...
persson (299)|24.7.2012 12:30
Ano mas pravdu, ale je tu jeden hacik, tu oficialne povedala statna institucia, ze sme vsetci co sme si kupili kartu boli oklamani / za to bola skylinku ulozena pokuta /, to znamena, ze kazdy obcan ceskej republiky moze na sude od skylinku ziadat nahradu skod, ktore mu vznikli z klamlivej reklamy a tiez skylink musi vypustit slovo gratis pri zakladnom baliku z reklam a musi zakaznikov v reklamach informovat aka je skutocna koncova cena a to vsetko na svoje naklady....
HWTest (371)|24.7.2012 13:21
Že je to podraz je myslím jasné a jsem zvědav jak to dopadne, nicméně jsem spíše skeptický - jestli jim tu pokutu skutečně uloží, kolik lidí se bude soudit atd.

Mě by spíš řešení následující situace - karta CW koupená a aktivovaná 06.2011 (podle dokumentů na webu Skylinku, měli CW karty přestat prodávat 12.2010), co na to dvouletá záruka, když CW končí 12.2012? Dá se to reklamovat?
mirekv (7169)|24.7.2012 14:20
Nedá. Avizovali to dlouho s předstihem a řešením je Výměna. To, že za to chcou 600Kč, je další nepříjemnost pro zákazníka, který kromě výměny nic nechtěl (dočasné balíčky).
HWTest (371)|24.7.2012 15:06
Nedá? Proč? Produkt přestane fungovat z záruční době a to ne vinou zákazníka, ale zákazník to má opět zaplatit?
Že by se na dekódovací karty záruka nevztahovala?

Podle tohohle dokumentu http://www.skylink.cz/web/document/cms_library/194.pdf to věděli hodně dopředu a po 1.1.2011 neměli CW karty prodávat, přesto je prodávali s vědomím, že nebudou fungovat ani po dobu záruky.
Jde zejména o tuto větu: "Prodávat karty CW po 31. 12. 2010 znamená prodávat zboží, jehož funkčnost nelze
v zákonné dvouleté záruční lhůtě (po 31. 12. 2012) zaručit." - je to tam dokonce červeně zvýrazněné.
Já to chápu tak, že to reklamovatelné je a právě proto se po 1.1.2011 neměly prodávat.
persson (299)|24.7.2012 16:51
[QUOTE=HWTest;418046]Nedá? Proč? Produkt přestane fungovat z záruční době a to ne vinou zákazníka, ale zákazník to má opět zaplatit?
Že by se na dekódovací karty záruka nevztahovala?

Podle tohohle dokumentu http://www.skylink.cz/web/document/cms_library/194.pdf to věděli hodně dopředu a po 1.1.2011 neměli CW karty prodávat, přesto je prodávali s vědomím, že nebudou fungovat ani po dobu záruky.
Jde zejména o tuto větu: "Prodávat karty CW po 31. 12. 2010 znamená prodávat zboží, jehož funkčnost nelze
v zákonné dvouleté záruční lhůtě (po 31. 12. 2012) zaručit." - je to tam dokonce červeně zvýrazněné.
Já to chápu tak, že to reklamovatelné je a právě proto se po 1.1.2011 neměly prodávat.[/QUOTE]


Tu si myslim, ze tahas za kratsiu stranu lana...mas pravdu, ze tvoja chyba nie je ze ti vypnu cryptoworks a tym vlastne ti prestane karta fungovat, ale tu si myslim, ze ti ponukli adekvatnu nahradu a pre teba zaujimavu vec..... Ponukli ti kartu vymena, na ktorej ti idu vsetky programy bez registracie 20 dni a po registracii este 2 mesiace, ked si to spocitas ty das za kartu vymena 24 € a vlastne dostanes programy za 127,75 €