Doporučte HD kameru do 5 tis. EUR.
Přátelé, znalci a filmoví nadšenci, obracím se na vás s otázkou, před kterou v redakci stojíme. Rádi bychom si pořídili novou kameru. Dosud jsme používali běžné rozlišení a musíme přejít na HD. Potřebujeme všestranně využitelnou kameru. Natáčíme zpravodajství (nutné XLR vstup pro rozhovory), společenské akce (solidní obraz při zhoršených světelných podmínkách), ale i reklamy, klipy a dokumenty (možnosti nastavení, manuální ostření a výdrž baterie).
Dosud jsme využívali kamery SONY DSR 200 AP - lehká, "držák", natočeno bez větších problémů tisíce hodin materiálu, ale mínusem je černobílý hledáček a ořezávání obrazu po stranách. To SONY DSR 250P je robustnější, lépe drží na rameni a kromě nevýhody rozlišení PAL k ní nemáme výhrady.
Jakou kameru bychom tedˇ měli pořídit? Cenové rozpětí je do 5 tis. Eur. Pokud bude spojovat výhody obou našich předchozích kamer a přibudou další možnosti, budeme rádi. Jednou z nich je možnost točit na 25 snímků pro efekt filmového záznamu.
Prosím, pište hlavně ti, kdo mají praktické zkušenosti s točením s kamerou, kterou budete doporučovat nebo naopak před ní varovat.
Jedna věc jsou parametry a popis od výrobce a věc druhá je využití "na place".
Díky moc všem, budeme rádi za každý postřeh.
Petr
Dosud jsme využívali kamery SONY DSR 200 AP - lehká, "držák", natočeno bez větších problémů tisíce hodin materiálu, ale mínusem je černobílý hledáček a ořezávání obrazu po stranách. To SONY DSR 250P je robustnější, lépe drží na rameni a kromě nevýhody rozlišení PAL k ní nemáme výhrady.
Jakou kameru bychom tedˇ měli pořídit? Cenové rozpětí je do 5 tis. Eur. Pokud bude spojovat výhody obou našich předchozích kamer a přibudou další možnosti, budeme rádi. Jednou z nich je možnost točit na 25 snímků pro efekt filmového záznamu.
Prosím, pište hlavně ti, kdo mají praktické zkušenosti s točením s kamerou, kterou budete doporučovat nebo naopak před ní varovat.
Jedna věc jsou parametry a popis od výrobce a věc druhá je využití "na place".
Díky moc všem, budeme rádi za každý postřeh.
Petr
Jelikož počítám, že nechcete jít do kamery z druhé ruky, tak bych v této ceně doporučil http://syntex.cz/p/ag-ac160e/c/kamery-avchd
[quote=martin_54;375046]Jelikož počítám, že nechcete jít do kamery z druhé ruky, tak bych v této ceně doporučil http://syntex.cz/p/ag-ac160e/c/kamery-avchd[/quote]
Ahoj, díky za tip. Je pravda, že bychom chtěli novou kameru, jsme plátci DPH. Tenhle kousek má opravdu zajímavé parametry. Na Syntexu je cena na dotaz, tak dám dotaz.
Ještě by mě zajímalo, jak kameru připevnit na stativ. Používáme tripod adapter:
http://www.elviapro.cz/tripod-adaptor-for-professional-cameras/d-10710-c-116/
na Vintenu.
Ještě jednou díky.
Petr
Ahoj, díky za tip. Je pravda, že bychom chtěli novou kameru, jsme plátci DPH. Tenhle kousek má opravdu zajímavé parametry. Na Syntexu je cena na dotaz, tak dám dotaz.
Ještě by mě zajímalo, jak kameru připevnit na stativ. Používáme tripod adapter:
http://www.elviapro.cz/tripod-adaptor-for-professional-cameras/d-10710-c-116/
na Vintenu.
Ještě jednou díky.
Petr
Základní problém zpravodajských kamer je fakt, že by neměly mít CMOS čip - dělá to šílenou paseku při záblescích blesků. Odpadá tak oblíbená kamera EX1/EX3.
Asi bych se vyhnul i nepříjemnému formátu AVCHD. Zbývá ti tak starší (ale velmi dobrý) model HPX500 (skvělá citlivost, CCD 2/3, není to ale plně HD, upscalují to z čipů), klasické nové Sony TV kamery (ramenní) SONY PMW-500 (ale ta je dražší), nebo JVC GY-HM750E (tam je otázka citlivosti v lowlight, má to malé čipy 1/3).
Pokud ti nevadí CMOS čip, pak jednoznačně půlpalec EX1.
Nelehká volba, ale určitě si vyzkoušejte, jak vypadá obraz z kamery při "intenzivním zábleskování", pokud to má být seriozní výsledek do zpráv.
Asi bych se vyhnul i nepříjemnému formátu AVCHD. Zbývá ti tak starší (ale velmi dobrý) model HPX500 (skvělá citlivost, CCD 2/3, není to ale plně HD, upscalují to z čipů), klasické nové Sony TV kamery (ramenní) SONY PMW-500 (ale ta je dražší), nebo JVC GY-HM750E (tam je otázka citlivosti v lowlight, má to malé čipy 1/3).
Pokud ti nevadí CMOS čip, pak jednoznačně půlpalec EX1.
Nelehká volba, ale určitě si vyzkoušejte, jak vypadá obraz z kamery při "intenzivním zábleskování", pokud to má být seriozní výsledek do zpráv.
Ty poloviční záblesky už jsou u toho Paňáka vyřešeny ;-) A právě proto jsem mu o EX ani nepsal, nemluvě o cenové relaci...
Navíc má stošedesátka solidní citlivost a nízký šum. Viděl jsem na vlastní oči porovnání právě s EX3 a coby majitel EX3 musím říct, že ten Panasonic si vedl velmi dobře. Hold je vidět opět pár let vývoje...
Ano AVCHD je jediné co by mohlo vadit, ale počítám, že nestříhají na starých plečkách. A pokud ano, museli by stejně s přechodem na HD něco pořídit.
HPX500, PMW-500 a GY-HM750E za 5 tisíc nové nepořídíš...
Navíc má stošedesátka solidní citlivost a nízký šum. Viděl jsem na vlastní oči porovnání právě s EX3 a coby majitel EX3 musím říct, že ten Panasonic si vedl velmi dobře. Hold je vidět opět pár let vývoje...
Ano AVCHD je jediné co by mohlo vadit, ale počítám, že nestříhají na starých plečkách. A pokud ano, museli by stejně s přechodem na HD něco pořídit.
HPX500, PMW-500 a GY-HM750E za 5 tisíc nové nepořídíš...
Však říkám, že to je nelehká volba, to i s tím vývojem u nových kousků :-) .
Vždy je dobré si je napřed pořádně vyzkoušet (někdy je lepší si připlatit, než pak skřípat zubama).
Vždy je dobré si je napřed pořádně vyzkoušet (někdy je lepší si připlatit, než pak skřípat zubama).
[quote=martin_54;375123]Ty poloviční záblesky už jsou u toho Paňáka vyřešeny ;-) A právě proto jsem mu o EX ani nepsal, nemluvě o cenové relaci...
Navíc má stošedesátka solidní citlivost a nízký šum. Viděl jsem na vlastní oči porovnání právě s EX3 a coby majitel EX3 musím říct, že ten Panasonic si vedl velmi dobře. Hold je vidět opět pár let vývoje...
Ano AVCHD je jediné co by mohlo vadit, ale počítám, že nestříhají na starých plečkách. A pokud ano, museli by stejně s přechodem na HD něco pořídit.
HPX500, PMW-500 a GY-HM750E za 5 tisíc nové nepořídíš...[/quote]
Stříháme na PC s Intel Core Duo a nejběžnější projekt pro zpravodajství (bez filtrů, přechodů a dalších úprav), se zdrojem v avi, renderujeme do mpeg2 rychleji než v reálném čase. Tj. 10 minut výsledného videa cca 8 minut.
Nevýhodou pásky je capture, na kterém se zdržíme více, než při renderingu. Kdyby "natažení" souborů z karty kamery vykompenzovalo větší nároky AVCHD na HW, tak by to nevadilo.
Jinak abych se vrátil k původnímu dotazu a doplnil ho - zpravodajství asi budeme dál dělat v PAL, dokud nedojde k obměně všech kamer. Takže jde nám o tom, vyzkoušet si práci s HD a trochu komplikací s časem při renderingu by nám zatím asi tolik nevadilo.
Díky za rady a postřehy.
Petr
Navíc má stošedesátka solidní citlivost a nízký šum. Viděl jsem na vlastní oči porovnání právě s EX3 a coby majitel EX3 musím říct, že ten Panasonic si vedl velmi dobře. Hold je vidět opět pár let vývoje...
Ano AVCHD je jediné co by mohlo vadit, ale počítám, že nestříhají na starých plečkách. A pokud ano, museli by stejně s přechodem na HD něco pořídit.
HPX500, PMW-500 a GY-HM750E za 5 tisíc nové nepořídíš...[/quote]
Stříháme na PC s Intel Core Duo a nejběžnější projekt pro zpravodajství (bez filtrů, přechodů a dalších úprav), se zdrojem v avi, renderujeme do mpeg2 rychleji než v reálném čase. Tj. 10 minut výsledného videa cca 8 minut.
Nevýhodou pásky je capture, na kterém se zdržíme více, než při renderingu. Kdyby "natažení" souborů z karty kamery vykompenzovalo větší nároky AVCHD na HW, tak by to nevadilo.
Jinak abych se vrátil k původnímu dotazu a doplnil ho - zpravodajství asi budeme dál dělat v PAL, dokud nedojde k obměně všech kamer. Takže jde nám o tom, vyzkoušet si práci s HD a trochu komplikací s časem při renderingu by nám zatím asi tolik nevadilo.
Díky za rady a postřehy.
Petr
Martin_54 - tohle je zajímavý test toho panasoniku [video=vimeo;29833677]http://vimeo.com/29833677[/video]
Někdy na mě působí (v jiných ukázkách) až "přeostřeně", přitom jemné struktury malinko "přečištěně" (ale to jsou pouze první dojmy), taky je zajímavé sledovat, co se děje s barvami na hodně "velkých odlescích" (prasátka), což je dobře vidět na té ukázce výš.
Každopádně to má pěkné barvy, sklo vypadá slušně, akorát by to chtělo na ty testy srazit trochu doostření. Evidentně pracovali na zpracování signálu v procesoru a dešumátorech, určitě se vyplatí tuto kameru sledovat a popřemýšlet o ní .-) .
Někdy na mě působí (v jiných ukázkách) až "přeostřeně", přitom jemné struktury malinko "přečištěně" (ale to jsou pouze první dojmy), taky je zajímavé sledovat, co se děje s barvami na hodně "velkých odlescích" (prasátka), což je dobře vidět na té ukázce výš.
Každopádně to má pěkné barvy, sklo vypadá slušně, akorát by to chtělo na ty testy srazit trochu doostření. Evidentně pracovali na zpracování signálu v procesoru a dešumátorech, určitě se vyplatí tuto kameru sledovat a popřemýšlet o ní .-) .
my pouzivame na spravodajstvo EX1/EX3 ..
vystup je tu http://www.smertv.sk
vystup je tu http://www.smertv.sk
[quote=Pytkin;375172]my pouzivame na spravodajstvo EX1/EX3 ..
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
obsah FUUUUJ :D....
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
obsah FUUUUJ :D....
[quote=Pytkin;375172]my pouzivame na spravodajstvo EX1/EX3 ..
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
Pripájam sa k Sirdovi: Obsah FUUUUUUUUJJJ!!!!!
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
Pripájam sa k Sirdovi: Obsah FUUUUUUUUJJJ!!!!!
preco tolko ludi nadava na EX1??
niekde na fore som cital poznamku cerstveho nenadseneho majitela ze ma obraz taky nijaky
a v inzercii sa sem tam aj najde niekto ze preda a nahral len par hodin
predsa je to trocha dradrahy spas kupovat a hned predavat
ved to nieje TOSHIBA Camileo
niekde na fore som cital poznamku cerstveho nenadseneho majitela ze ma obraz taky nijaky
a v inzercii sa sem tam aj najde niekto ze preda a nahral len par hodin
predsa je to trocha dradrahy spas kupovat a hned predavat
ved to nieje TOSHIBA Camileo
[quote=Západ.cz;375040]Přátelé, znalci a filmoví nadšenci, obracím se na vás s otázkou, před kterou v redakci stojíme. Rádi bychom si pořídili novou kameru. Dosud jsme používali běžné rozlišení a musíme přejít na HD. Potřebujeme všestranně využitelnou kameru. Natáčíme zpravodajství (nutné XLR vstup pro rozhovory), společenské akce (solidní obraz při zhoršených světelných podmínkách), ale i reklamy, klipy a dokumenty (možnosti nastavení, manuální ostření a výdrž baterie).
Dosud jsme využívali kamery SONY DSR 200 AP - lehká, "držák", natočeno bez větších problémů tisíce hodin materiálu, ale mínusem je černobílý hledáček a ořezávání obrazu po stranách. To SONY DSR 250P je robustnější, lépe drží na rameni a kromě nevýhody rozlišení PAL k ní nemáme výhrady.
Jakou kameru bychom tedˇ měli pořídit? Cenové rozpětí je do 5 tis. Eur. Pokud bude spojovat výhody obou našich předchozích kamer a přibudou další možnosti, budeme rádi. Jednou z nich je možnost točit na 25 snímků pro efekt filmového záznamu.
Prosím, pište hlavně ti, kdo mají praktické zkušenosti s točením s kamerou, kterou budete doporučovat nebo naopak před ní varovat.
Jedna věc jsou parametry a popis od výrobce a věc druhá je využití "na place".
Díky moc všem, budeme rádi za každý postřeh.
Petr[/quote]
Tak pokud zmiňuješ krom zpravodajství také klipy, dokumenty a reklamy, myslím, že by bylo vhodné se podívat i po nějaké té zrcadlovce ( Canon, Panák nebo nové Sony A65/77 ). Zrcadlovky jsou na reklamy a klipy přímo ideální, práce s hloubkou ostrosti, to žádná kamera nesvede bez DOF apod.. A cena oproti kameře je směšná. Sám uvažuju o přechodu na HD a půjdu do točícího foťáku. A příchod nových Alf od Sony + řady NEX...člověk slintá nad tou kvalitou co z toho leze.
Dosud jsme využívali kamery SONY DSR 200 AP - lehká, "držák", natočeno bez větších problémů tisíce hodin materiálu, ale mínusem je černobílý hledáček a ořezávání obrazu po stranách. To SONY DSR 250P je robustnější, lépe drží na rameni a kromě nevýhody rozlišení PAL k ní nemáme výhrady.
Jakou kameru bychom tedˇ měli pořídit? Cenové rozpětí je do 5 tis. Eur. Pokud bude spojovat výhody obou našich předchozích kamer a přibudou další možnosti, budeme rádi. Jednou z nich je možnost točit na 25 snímků pro efekt filmového záznamu.
Prosím, pište hlavně ti, kdo mají praktické zkušenosti s točením s kamerou, kterou budete doporučovat nebo naopak před ní varovat.
Jedna věc jsou parametry a popis od výrobce a věc druhá je využití "na place".
Díky moc všem, budeme rádi za každý postřeh.
Petr[/quote]
Tak pokud zmiňuješ krom zpravodajství také klipy, dokumenty a reklamy, myslím, že by bylo vhodné se podívat i po nějaké té zrcadlovce ( Canon, Panák nebo nové Sony A65/77 ). Zrcadlovky jsou na reklamy a klipy přímo ideální, práce s hloubkou ostrosti, to žádná kamera nesvede bez DOF apod.. A cena oproti kameře je směšná. Sám uvažuju o přechodu na HD a půjdu do točícího foťáku. A příchod nových Alf od Sony + řady NEX...člověk slintá nad tou kvalitou co z toho leze.
tak na AVCHD je podmínkou čtyřjádro a 64 bit wokna,pokud nejedete na Macu, já na svém dualcore ( pravda na 32 bit XP ) AVCHD stěží plynule přehraju. Ale pokud jde o AVCHD jako takový ( MP4 H.264 ) tak je to profesionální formát a má stejné parametry jako MPEG2 LongGop akorát mu stačí nižší bitrate. Ve výsledku nikdo nepozná, jestli je to točené na Sony XDCAM (MPEG2) nebo Panáka (AVCHD ), snad jen Panák má studenější podání, ale od toho je postprodukce, aby se to vymazlilo:-)
[quote=keto;375224]Tak pokud zmiňuješ krom zpravodajství také klipy, dokumenty a reklamy, myslím, že by bylo vhodné se podívat i po nějaké té zrcadlovce ( Canon, Panák nebo nové Sony A65/77 ). Zrcadlovky jsou na reklamy a klipy přímo ideální, práce s hloubkou ostrosti, to žádná kamera nesvede bez DOF apod.. A cena oproti kameře je směšná. Sám uvažuju o přechodu na HD a půjdu do točícího foťáku. A příchod nových Alf od Sony + řady NEX...člověk slintá nad tou kvalitou co z toho leze.[/quote]
Myslím, že teď řeší kameru.
DSLR můžou řešit později, až našetří nějakých dalších 4 tis. EUR... ;-)
Sám používám DSLR jako doplňkovou kameru přes 2 roky a vím co to vše okolo obnáší. A to mám spoustu doplňků, které jsem pořídil ke kamerám, takže je nemám v těch 4 tisících započteny.
Myslím, že teď řeší kameru.
DSLR můžou řešit později, až našetří nějakých dalších 4 tis. EUR... ;-)
Sám používám DSLR jako doplňkovou kameru přes 2 roky a vím co to vše okolo obnáší. A to mám spoustu doplňků, které jsem pořídil ke kamerám, takže je nemám v těch 4 tisících započteny.
[quote=keto;375224] Zrcadlovky jsou na reklamy a klipy přímo ideální, práce s hloubkou ostrosti, to žádná kamera nesvede bez DOF apod.. [/quote]
co to meles .. kazda poriadna kamera natoci to iste ako zrkadlovka .. ked sme v kategorii 500 EUR , tak trebars FS100 http://www.proficams.eu/shop/action/productdetail/oc/1308/product/sony-nex-fs100-e-body.xhtml .. Ale na spavodajstvo neni moc vhodna .. spravodajstvo je viac o ergonomii , idealne ak kamera sedi na ramene .. atd atd ..
co to meles .. kazda poriadna kamera natoci to iste ako zrkadlovka .. ked sme v kategorii 500 EUR , tak trebars FS100 http://www.proficams.eu/shop/action/productdetail/oc/1308/product/sony-nex-fs100-e-body.xhtml .. Ale na spavodajstvo neni moc vhodna .. spravodajstvo je viac o ergonomii , idealne ak kamera sedi na ramene .. atd atd ..
[quote=Pytkin;375288]co to meles .. kazda poriadna kamera natoci to iste ako zrkadlovka .. ked sme v kategorii 500 EUR , tak trebars FS100 http://www.proficams.eu/shop/action/productdetail/oc/1308/product/sony-nex-fs100-e-body.xhtml .. Ale na spavodajstvo neni moc vhodna .. spravodajstvo je viac o ergonomii , idealne ak kamera sedi na ramene .. atd atd ..[/quote]
FS 100 za 500 éček ??? Kde ???, poběžím tam pěšky ! ( někde ti vypadla dost významná nula ), ale chtěl si napsat, že zrcadlovka za 500 éček má stejně kvalitní obraz jako FS 100. Ano to taky má. Samozřejmě není to na reportážní natáčení.
FS 100 za 500 éček ??? Kde ???, poběžím tam pěšky ! ( někde ti vypadla dost významná nula ), ale chtěl si napsat, že zrcadlovka za 500 éček má stejně kvalitní obraz jako FS 100. Ano to taky má. Samozřejmě není to na reportážní natáčení.
[quote=martin_54;375281]Myslím, že teď řeší kameru.
DSLR můžou řešit později, až našetří nějakých dalších 4 tis. EUR... ;-)
Sám používám DSLR jako doplňkovou kameru přes 2 roky a vím co to vše okolo obnáší. A to mám spoustu doplňků, které jsem pořídil ke kamerám, takže je nemám v těch 4 tisících započteny.[/quote]
No já vím, jenže na novou kameru mají jaksi málo škváry. To je tak na EX1R, při velkým štěstí na EX3, to tu ale všichni zavrhujou. Zbývá tedy JVC ( proč ne, používá se ve zpravodajství ). Vlastně to nestačí ani na nejnižší model HPX 301, takže moc velkej výběr nemaj. Proto by měli koukat po video zrcadlovce a na ty zprávy stačí bohatě SD. Navíc když je obsah mimořádný, postačí i video z mobilu;-).
DSLR můžou řešit později, až našetří nějakých dalších 4 tis. EUR... ;-)
Sám používám DSLR jako doplňkovou kameru přes 2 roky a vím co to vše okolo obnáší. A to mám spoustu doplňků, které jsem pořídil ke kamerám, takže je nemám v těch 4 tisících započteny.[/quote]
No já vím, jenže na novou kameru mají jaksi málo škváry. To je tak na EX1R, při velkým štěstí na EX3, to tu ale všichni zavrhujou. Zbývá tedy JVC ( proč ne, používá se ve zpravodajství ). Vlastně to nestačí ani na nejnižší model HPX 301, takže moc velkej výběr nemaj. Proto by měli koukat po video zrcadlovce a na ty zprávy stačí bohatě SD. Navíc když je obsah mimořádný, postačí i video z mobilu;-).
[quote=joeh;375304]Prachu a dažďu odolná, výborný obraz, bezkonkurenčný stabilizátor atď.
Cena bajočko 3000 EUR.
HXR-NX70 (NXCAM Compact Size Camcorder) - YouTube[/quote]
Papirove nevypada spatne, ale jestli to chtej na zpravodajstvi tak jim tam bude asi chybet dost manualnich nastaveni (WB, gain, zebra, ...), ND filtry, oddelene prstence na fokus, iris a zoom ...
Jako pujde to, ale nic moc pohodlnyho s prepinanim prstence a zbytek pres daktyl menu.
Cena bajočko 3000 EUR.
HXR-NX70 (NXCAM Compact Size Camcorder) - YouTube[/quote]
Papirove nevypada spatne, ale jestli to chtej na zpravodajstvi tak jim tam bude asi chybet dost manualnich nastaveni (WB, gain, zebra, ...), ND filtry, oddelene prstence na fokus, iris a zoom ...
Jako pujde to, ale nic moc pohodlnyho s prepinanim prstence a zbytek pres daktyl menu.
[quote=Pytkin;375288]co to meles .. kazda poriadna kamera natoci to iste ako zrkadlovka .. ked sme v kategorii 500 EUR , tak trebars FS100 http://www.proficams.eu/shop/action/productdetail/oc/1308/product/sony-nex-fs100-e-body.xhtml .. Ale na spavodajstvo neni moc vhodna .. spravodajstvo je viac o ergonomii , idealne ak kamera sedi na ramene .. atd atd ..[/quote]
To že natočí to samé to určitě ne, jinak zrcadlovka opravdu není na tohle přiliš vhodná. (se stabilizovaný širokým objektivem si myslím že i reportáž půjde, ale chce to aspoň zebru a mít to jak vzít do ruky)
- postprodukci ignoruju to je jiná káva
Pořádná kamera je co? Myslím že třeba Canon XHA1 kreslí na news celkem dobře i když jí HDV těžce sráží kvalitu.
Nicméně dost často se ukazuje že nejčastější zařízení je nyní mobilní telefon. (na to abych viděl co se tam stalo to stačí) v americe tuším že berou nějak rovnou ten obraz z mobilu do vysílání asi přes 3G sítě.
To že natočí to samé to určitě ne, jinak zrcadlovka opravdu není na tohle přiliš vhodná. (se stabilizovaný širokým objektivem si myslím že i reportáž půjde, ale chce to aspoň zebru a mít to jak vzít do ruky)
- postprodukci ignoruju to je jiná káva
Pořádná kamera je co? Myslím že třeba Canon XHA1 kreslí na news celkem dobře i když jí HDV těžce sráží kvalitu.
Nicméně dost často se ukazuje že nejčastější zařízení je nyní mobilní telefon. (na to abych viděl co se tam stalo to stačí) v americe tuším že berou nějak rovnou ten obraz z mobilu do vysílání asi přes 3G sítě.
Díky všem za názory a zkušenosti. Prozatím u nás vede kamera SONY PMW-EX1R. Je to nástupce EX1, ale v čem je lepší, zatím nevíme. Taky se obáváme probleskování u CMOS, který Panasonic vyřešil u nových modelů. Ale jak je to tady, nevíme.
http://www.videocation.com/Sony_XDCAM_EX_Camcorder_PMW-Serie.html
taky jsme narazili na SONY HDR-AX2000E, ale tu mají v segmentu spotřební a ne profi.
Nevíte proč? Parametry se zdají být solidní a cena dost vysoká (okolo 100 tis.).
Díky předem za rady.
Petr
http://www.videocation.com/Sony_XDCAM_EX_Camcorder_PMW-Serie.html
taky jsme narazili na SONY HDR-AX2000E, ale tu mají v segmentu spotřební a ne profi.
Nevíte proč? Parametry se zdají být solidní a cena dost vysoká (okolo 100 tis.).
Díky předem za rady.
Petr
[quote=Ondrej007;375320]Papirove nevypada spatne, ale jestli to chtej na zpravodajstvi tak jim tam bude asi chybet dost manualnich nastaveni (WB, gain, zebra, ...), ND filtry, oddelene prstence na fokus, iris a zoom ...
Jako pujde to, ale nic moc pohodlnyho s prepinanim prstence a zbytek pres daktyl menu.[/quote]
Jinak tahle kamera je vybaveno čipem a objektivem z amatérský CX700
Jako pujde to, ale nic moc pohodlnyho s prepinanim prstence a zbytek pres daktyl menu.[/quote]
Jinak tahle kamera je vybaveno čipem a objektivem z amatérský CX700
[quote=keto;375290]FS 100 za 500 éček ??? Kde ???, poběžím tam pěšky ! ( někde ti vypadla dost významná nula ), ale chtěl si napsat, že zrcadlovka za 500 éček má stejně kvalitní obraz jako FS 100. Ano to taky má. Samozřejmě není to na reportážní natáčení.[/quote]
ale sak budme nohami na zemi .. to je jasny preklep ne ?
a zrkadlovka za 500 eur nema rovnaky obraz ako FS100 .. su v tom dost zasadne rozdiely .. fotak je furt fotak .. a kamera je furt kamera ..
inak FS100 je dost nepouzitelna na teportazne natacanie ..
ale sak budme nohami na zemi .. to je jasny preklep ne ?
a zrkadlovka za 500 eur nema rovnaky obraz ako FS100 .. su v tom dost zasadne rozdiely .. fotak je furt fotak .. a kamera je furt kamera ..
inak FS100 je dost nepouzitelna na teportazne natacanie ..
[quote=Západ.cz;375359]Díky všem za názory a zkušenosti. Prozatím u nás vede kamera SONY PMW-EX1R. Je to nástupce EX1, ale v čem je lepší, zatím nevíme. Taky se obáváme probleskování u CMOS, který Panasonic vyřešil u nových modelů. Ale jak je to tady, nevíme.
[/quote]
tie flashe mas vyriesene v tom SONY naberacom softwari , ktory to odstrani ..
inak mne to nepripada vobec rusice , ked flash neni cez celu obrazovku , ale len cez cast .. a moja zena si to ani nevsimne .. takze tak ..
[/quote]
tie flashe mas vyriesene v tom SONY naberacom softwari , ktory to odstrani ..
inak mne to nepripada vobec rusice , ked flash neni cez celu obrazovku , ale len cez cast .. a moja zena si to ani nevsimne .. takze tak ..
[quote=Pytkin;375373]ale sak budme nohami na zemi .. to je jasny preklep ne ?
a zrkadlovka za 500 eur nema rovnaky obraz ako FS100 .. su v tom dost zasadne rozdiely .. fotak je furt fotak .. a kamera je furt kamera ..
inak FS100 je dost nepouzitelna na teportazne natacanie ..[/quote]
Tak o tom že zrcadlovka v ceně cca 500 eur má stejný obraz jako zmiňovaná FS 100 není sebemenších pochyb. Ony totiž ty levné zrcadlovky mají obraz lepší jak kamery za statisíce,to už je dokázané. Je tam nešikovná ergonometrie, chybí zvukové a obrazové výstupy a člověk se s tím musí naučit dělat, ale pokud se budeme bavit čistě o kvalitě obrazu, má zrcadlovka navrch. Tak to zkrátka je. Mimochodem, ta FS 100 je zrcadlovka strčená do krabice ( vzhledem je to dost nepovedený ) a doplněná o fičury jako XLR vstupy, SDI výstupy, atd.,ale uvnitř je to foťák. Mimochodem, představ si a věřím, že to těžko rozdejcháš, že stejnou kvalitu jako FS100 má i SONY NEX 5N a nové Alfy 65/77. Myslím stejnou kvalitu obrazu. A ted se podívej kolik stojí ta FS 100 a kolik stojí ten prcek NEX-5N :-D
a zrkadlovka za 500 eur nema rovnaky obraz ako FS100 .. su v tom dost zasadne rozdiely .. fotak je furt fotak .. a kamera je furt kamera ..
inak FS100 je dost nepouzitelna na teportazne natacanie ..[/quote]
Tak o tom že zrcadlovka v ceně cca 500 eur má stejný obraz jako zmiňovaná FS 100 není sebemenších pochyb. Ony totiž ty levné zrcadlovky mají obraz lepší jak kamery za statisíce,to už je dokázané. Je tam nešikovná ergonometrie, chybí zvukové a obrazové výstupy a člověk se s tím musí naučit dělat, ale pokud se budeme bavit čistě o kvalitě obrazu, má zrcadlovka navrch. Tak to zkrátka je. Mimochodem, ta FS 100 je zrcadlovka strčená do krabice ( vzhledem je to dost nepovedený ) a doplněná o fičury jako XLR vstupy, SDI výstupy, atd.,ale uvnitř je to foťák. Mimochodem, představ si a věřím, že to těžko rozdejcháš, že stejnou kvalitu jako FS100 má i SONY NEX 5N a nové Alfy 65/77. Myslím stejnou kvalitu obrazu. A ted se podívej kolik stojí ta FS 100 a kolik stojí ten prcek NEX-5N :-D
[quote=Západ.cz;375359]Díky všem za názory a zkušenosti. Prozatím u nás vede kamera SONY PMW-EX1R. Je to nástupce EX1, ale v čem je lepší, zatím nevíme. Taky se obáváme probleskování u CMOS, který Panasonic vyřešil u nových modelů. Ale jak je to tady, nevíme.
http://www.videocation.com/Sony_XDCAM_EX_Camcorder_PMW-Serie.html
taky jsme narazili na SONY HDR-AX2000E, ale tu mají v segmentu spotřební a ne profi.
Nevíte proč? Parametry se zdají být solidní a cena dost vysoká (okolo 100 tis.).
Díky předem za rady.
Petr[/quote]
Já osobně postrádám smysl točit zpravodajství v HD, pokud je zpráva obsahově zajímavá, není rozhodující kvalita ( stačí SD ale i mobil a mobily dnes točí v HD, moje Nokia N8 např. 720p ). V případě reklam a klipů bych pak šel jednoznačně do zrcadlovky. Za těch 5000 eur si pořídíte 2 zrcadlovky + nějaký to sklo nebo zrcadlovku, sklo a rig no a ještě zbyde na sud piva;-)
http://www.videocation.com/Sony_XDCAM_EX_Camcorder_PMW-Serie.html
taky jsme narazili na SONY HDR-AX2000E, ale tu mají v segmentu spotřební a ne profi.
Nevíte proč? Parametry se zdají být solidní a cena dost vysoká (okolo 100 tis.).
Díky předem za rady.
Petr[/quote]
Já osobně postrádám smysl točit zpravodajství v HD, pokud je zpráva obsahově zajímavá, není rozhodující kvalita ( stačí SD ale i mobil a mobily dnes točí v HD, moje Nokia N8 např. 720p ). V případě reklam a klipů bych pak šel jednoznačně do zrcadlovky. Za těch 5000 eur si pořídíte 2 zrcadlovky + nějaký to sklo nebo zrcadlovku, sklo a rig no a ještě zbyde na sud piva;-)
[quote=keto;375394]Já osobně postrádám smysl točit zpravodajství v HD, pokud je zpráva obsahově zajímavá, není rozhodující kvalita ( stačí SD ale i mobil a mobily dnes točí v HD, moje Nokia N8 např. 720p ). V případě reklam a klipů bych pak šel jednoznačně do zrcadlovky. Za těch 5000 eur si pořídíte 2 zrcadlovky + nějaký to sklo nebo zrcadlovku, sklo a rig no a ještě zbyde na sud piva;-)[/quote]
Zpravodajství zatím v HD nebudeme točit, to je fakt a otázka budoucího vývoje a také příležitostí. Chceme to především pro dokumenty. Kamera musí mít ale nastavení pohodlné, i v dokumentu často rozhoduje čas a chvilka, která se naskytne. Proto nic s ovládáním přes displej nebo menu, ale pěkně na těle. Navíc respondent bude mít třeba klopák a bude se pohybovat v různách lokacích. Přeostření, zoom a clona - to musí kameraman mít možnost nastavovat někdy i během točení.
U reklamních klipů, kde je na vše čas by možná mohl foťák být lepší, ale počkáme, až bude zakázka, která alespoň část zaplatí.
I tak díky za názor.
Petr
Zpravodajství zatím v HD nebudeme točit, to je fakt a otázka budoucího vývoje a také příležitostí. Chceme to především pro dokumenty. Kamera musí mít ale nastavení pohodlné, i v dokumentu často rozhoduje čas a chvilka, která se naskytne. Proto nic s ovládáním přes displej nebo menu, ale pěkně na těle. Navíc respondent bude mít třeba klopák a bude se pohybovat v různách lokacích. Přeostření, zoom a clona - to musí kameraman mít možnost nastavovat někdy i během točení.
U reklamních klipů, kde je na vše čas by možná mohl foťák být lepší, ale počkáme, až bude zakázka, která alespoň část zaplatí.
I tak díky za názor.
Petr
[quote=Pytkin;375172]my pouzivame na spravodajstvo EX1/EX3 ..
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
kurva pytkin. pre tú bandu idiotov ? no hanba...hanba...:-k
vystup je tu http://www.smertv.sk[/quote]
kurva pytkin. pre tú bandu idiotov ? no hanba...hanba...:-k
[quote=keto;375224]Tak pokud zmiňuješ krom zpravodajství také klipy, dokumenty a reklamy, myslím, že by bylo vhodné se podívat i po nějaké té zrcadlovce ( Canon, Panák nebo nové Sony A65/77 ). Zrcadlovky jsou na reklamy a klipy přímo ideální, práce s hloubkou ostrosti, to žádná kamera nesvede bez DOF apod.. A cena oproti kameře je směšná. Sám uvažuju o přechodu na HD a půjdu do točícího foťáku. A příchod nových Alf od Sony + řady NEX...člověk slintá nad tou kvalitou co z toho leze.[/quote]
No já bych se do těch Alf teda rozhodně nehrnul... Kromě AF v tom nevidím výhodu proti konkurenci. Navíc automatická expozice u nižších modelů je vyřazuje na ty klipy a reklamy:/ A ty nejnovější (a77, a65) už jsou zase celkem drahý...
No já bych se do těch Alf teda rozhodně nehrnul... Kromě AF v tom nevidím výhodu proti konkurenci. Navíc automatická expozice u nižších modelů je vyřazuje na ty klipy a reklamy:/ A ty nejnovější (a77, a65) už jsou zase celkem drahý...
[quote=mikestraka;375422]No já bych se do těch Alf teda rozhodně nehrnul... Kromě AF v tom nevidím výhodu proti konkurenci. Navíc automatická expozice u nižších modelů je vyřazuje na ty klipy a reklamy:/ A ty nejnovější (a77, a65) už jsou zase celkem drahý...[/quote]
Tak zkus si něco o těch SLT přečíst, možná trochu změníš názor, jinak Alfy umí komplet manuál. A co se týče ceny, já nevím, ale pokud ti připadá necelých 30 tisíc za A77 a necelých 25 tisíc za A65 moc, tak pak už nevim. Neexistuje kamera, která by v cenové kategorii okolo 30 tisíc, měla tak špičkový obrazový výstup ( až tak v cenové kategorii 300 tisíc, to snad )
No a a ty reklamy, klipy a i většina dokumentů, to je právě to, na co jsou zrcadlovky nejlepší. Na reportáže to opravdu není, ale už jsem tu vzpomenul, bude-li zajímavý obsah reportáže, TV Nova skočí i po videu z mobilu;-)
Tak zkus si něco o těch SLT přečíst, možná trochu změníš názor, jinak Alfy umí komplet manuál. A co se týče ceny, já nevím, ale pokud ti připadá necelých 30 tisíc za A77 a necelých 25 tisíc za A65 moc, tak pak už nevim. Neexistuje kamera, která by v cenové kategorii okolo 30 tisíc, měla tak špičkový obrazový výstup ( až tak v cenové kategorii 300 tisíc, to snad )
No a a ty reklamy, klipy a i většina dokumentů, to je právě to, na co jsou zrcadlovky nejlepší. Na reportáže to opravdu není, ale už jsem tu vzpomenul, bude-li zajímavý obsah reportáže, TV Nova skočí i po videu z mobilu;-)
[quote=joeh;375451]Spravodajský kameraman, ktorý bude nútený točit zrkadlom, má životnosť asi tak 3 dni.[/quote]
Souhlasím. Ale tady se řešila HD kamera. Točit zpravodajství v HD je nesmysl a pokud se někdo zaobírá taky reklamou, klipama nebo dokumentama, tak zrcadlovka jasně vede.
Souhlasím. Ale tady se řešila HD kamera. Točit zpravodajství v HD je nesmysl a pokud se někdo zaobírá taky reklamou, klipama nebo dokumentama, tak zrcadlovka jasně vede.
[quote=keto;375495]Souhlasím. Ale tady se řešila HD kamera. Točit zpravodajství v HD je nesmysl a pokud se někdo zaobírá taky reklamou, klipama nebo dokumentama, tak zrcadlovka jasně vede.[/quote]
A to ti proboha která koza pískla???? Dnes už skoro i všichni krajánci odložili DVCAMy a točí v HD. Navíc zprávy jsou jediný pravidelný pořad, který jedou všechny TV v HD. A jestli vidíš někde něco točit na Betu či DVCam, tak to je pak stejně nabráno jako HD.
A to ti proboha která koza pískla???? Dnes už skoro i všichni krajánci odložili DVCAMy a točí v HD. Navíc zprávy jsou jediný pravidelný pořad, který jedou všechny TV v HD. A jestli vidíš někde něco točit na Betu či DVCam, tak to je pak stejně nabráno jako HD.
[quote=keto;375494]Tak zkus si něco o těch SLT přečíst, možná trochu změníš názor, jinak Alfy umí komplet manuál. A co se týče ceny, já nevím, ale pokud ti připadá necelých 30 tisíc za A77 a necelých 25 tisíc za A65 moc, tak pak už nevim. Neexistuje kamera, která by v cenové kategorii okolo 30 tisíc, měla tak špičkový obrazový výstup ( až tak v cenové kategorii 300 tisíc, to snad )
No a a ty reklamy, klipy a i většina dokumentů, to je právě to, na co jsou zrcadlovky nejlepší. Na reportáže to opravdu není, ale už jsem tu vzpomenul, bude-li zajímavý obsah reportáže, TV Nova skočí i po videu z mobilu;-)[/quote]
Kdyz pominu pofiderni spojeni "tak špičkový obrazový výstup", kterej zavani spis statickou fotografii nez videem, tak musim podotknout, ze se me libi, jak ortodoxni uctivaci DSLR neustale zvysuji ceny "obrazove" srovnatelnych kamer, ted sme uz na 300kkc :)
No a a ty reklamy, klipy a i většina dokumentů, to je právě to, na co jsou zrcadlovky nejlepší. Na reportáže to opravdu není, ale už jsem tu vzpomenul, bude-li zajímavý obsah reportáže, TV Nova skočí i po videu z mobilu;-)[/quote]
Kdyz pominu pofiderni spojeni "tak špičkový obrazový výstup", kterej zavani spis statickou fotografii nez videem, tak musim podotknout, ze se me libi, jak ortodoxni uctivaci DSLR neustale zvysuji ceny "obrazove" srovnatelnych kamer, ted sme uz na 300kkc :)
keto, nerad ti berem ilúzie o špičkovom videovýstupe zo zrkadlovky, ale je to tragický omyl. Rozlíšenie, DR, focus, stabilizacia, HO pri odclonení....
Skrátka celá sústava je ladená na foto, video je bokovka.
Skrátka celá sústava je ladená na foto, video je bokovka.
[quote=joeh;375623]keto, nerad ti berem ilúzie o špičkovom videovýstupe zo zrkadlovky, ale je to tragický omyl. Rozlíšenie, DR, focus, stabilizacia, HO pri odclonení....
Skrátka celá sústava je ladená na foto, video je bokovka.[/quote]
Tak iluze mi určitě nebereš, ale já tu zmiňoval, že je třeba se s tím naučit. A pokud jde o kvalitu obrazu, ta je naprosto excelentní ( smiřmě se s faktem,že to umí zrcadlovky za desetitisíce a ne statisíce, co stojí adekvátní kamery ). Stabilizace problém není, jsou stabilizované snímače nebo objektivy, komu to nestačí, může si pořídit steadicam. Ostření - nespočet rigů s bočním ostřením, clonění je u většiny i v plně manuálním módu.Video už dneska není bokovka, ale plnohodnotná funkce, řekněme foto-video 50:50.
Každopádně se s tím točí reklamy a klipy jak na běžícím pásu (nízké náklady), a kamery jako např. Sony F3, FS100 nebo Panák AF 101 jsou zrcadlovky strčené do jiných krabic (v případě FS 100 velmi nepovedené ), doplněné výstupy a vstupy obrazu a zvuku a madlem pro lepší držení. Ale jinak jsou to poctivé zrcadlovky upravené na natáčení ;-)
Skrátka celá sústava je ladená na foto, video je bokovka.[/quote]
Tak iluze mi určitě nebereš, ale já tu zmiňoval, že je třeba se s tím naučit. A pokud jde o kvalitu obrazu, ta je naprosto excelentní ( smiřmě se s faktem,že to umí zrcadlovky za desetitisíce a ne statisíce, co stojí adekvátní kamery ). Stabilizace problém není, jsou stabilizované snímače nebo objektivy, komu to nestačí, může si pořídit steadicam. Ostření - nespočet rigů s bočním ostřením, clonění je u většiny i v plně manuálním módu.Video už dneska není bokovka, ale plnohodnotná funkce, řekněme foto-video 50:50.
Každopádně se s tím točí reklamy a klipy jak na běžícím pásu (nízké náklady), a kamery jako např. Sony F3, FS100 nebo Panák AF 101 jsou zrcadlovky strčené do jiných krabic (v případě FS 100 velmi nepovedené ), doplněné výstupy a vstupy obrazu a zvuku a madlem pro lepší držení. Ale jinak jsou to poctivé zrcadlovky upravené na natáčení ;-)
[quote=Ondrej007;375611]Kdyz pominu pofiderni spojeni "tak špičkový obrazový výstup", kterej zavani spis statickou fotografii nez videem, tak musim podotknout, ze se me libi, jak ortodoxni uctivaci DSLR neustale zvysuji ceny "obrazove" srovnatelnych kamer, ted sme uz na 300kkc :)[/quote]
Tak kamera za 300 KKč není žádná sláva, to jsem uvedl cenu ještě hodně nízkou ;-). Ale já chápu ty co investovali statisíce do kamerové techniky, že skáčou metr vysoko vzteky nad skutečností, že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. Njn, tak to zkrátka je:-)
Tak kamera za 300 KKč není žádná sláva, to jsem uvedl cenu ještě hodně nízkou ;-). Ale já chápu ty co investovali statisíce do kamerové techniky, že skáčou metr vysoko vzteky nad skutečností, že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. Njn, tak to zkrátka je:-)
[quote=keto;375663]že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. [/quote]
no a to sú teda ktoré ?
no a to sú teda ktoré ?
[quote=keto;375663]Tak kamera za 300 KKč není žádná sláva, to jsem uvedl cenu ještě hodně nízkou ;-). Ale já chápu ty co investovali statisíce do kamerové techniky, že skáčou metr vysoko vzteky nad skutečností, že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. Njn, tak to zkrátka je:-)[/quote]
Přestaň tady laskavě psát bludy !
Přestaň tady laskavě psát bludy !
[quote=keto;375663]Tak kamera za 300 KKč není žádná sláva, to jsem uvedl cenu ještě hodně nízkou ;-). Ale já chápu ty co investovali statisíce do kamerové techniky, že skáčou metr vysoko vzteky nad skutečností, že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. Njn, tak to zkrátka je:-)[/quote]
to je fakt za 300tisíc žádná sláva není. největší nevýhoda zrcadlovek je ergonomie, moaré a složitější postprodukce 4:2:0 barvy :-(. rolling-shutter je spíš problém rukou, protože záběry kde se projevuje jsou prostě hloupý.
nově canon přidává crop tudíž se nepřeskakujou řádky ale načítává se 2Mpix (ještě digitálně stabilizovanej nevyužitými body mimo crop)
je to portovaná funkce ze spotřebních kamer. moaré zmizí :-) úplně úplně obraz je jemnější body jsou 1:1.
bohužel ARRI Alexa nebo RED je stále v nedohlednu co se kvality týče (HW downscale - vypadá to mnohem lépe) a hlavně maj RAW.
ovšem porovnávat běžný videokamery a DSLR je nesmysl co se obrazu týče normální kamera se nedohrabe na takovej dynamickej rozsah a barvy. DSLR nemaj klasický omezení 16-235 ale 0-255.
jelikož se záběry z DSLR kombinujou s jinejma kamerama např. Sony CineAlta F35 tak obraz nemůže bejt o tolik horší to by si ve filmu nedovolili, nějakej velkej propad.
jinak doporučuji předchozí téma, kde uvidíte porovnání obrazu vedle sebe - nějak se obyčejný kamery neobtěžovali pozvat :-) nemělo by to smysl.
https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=29902
DSLR může obarvovat rovnou při záznamu, takže by nemělo bejt nutný snižovat dynamiku obrazu postprodukcí (barevný styly - obejít tak absenci RAWu).
na reportáže je lepší normální kamerka nejraději máme Canon XHA1 na ty kraviny do televize to stačí - ona není tak špatná. (akorát ten 25Mbit/s MPEG2 je hroznej no)
to je fakt za 300tisíc žádná sláva není. největší nevýhoda zrcadlovek je ergonomie, moaré a složitější postprodukce 4:2:0 barvy :-(. rolling-shutter je spíš problém rukou, protože záběry kde se projevuje jsou prostě hloupý.
nově canon přidává crop tudíž se nepřeskakujou řádky ale načítává se 2Mpix (ještě digitálně stabilizovanej nevyužitými body mimo crop)
je to portovaná funkce ze spotřebních kamer. moaré zmizí :-) úplně úplně obraz je jemnější body jsou 1:1.
bohužel ARRI Alexa nebo RED je stále v nedohlednu co se kvality týče (HW downscale - vypadá to mnohem lépe) a hlavně maj RAW.
ovšem porovnávat běžný videokamery a DSLR je nesmysl co se obrazu týče normální kamera se nedohrabe na takovej dynamickej rozsah a barvy. DSLR nemaj klasický omezení 16-235 ale 0-255.
jelikož se záběry z DSLR kombinujou s jinejma kamerama např. Sony CineAlta F35 tak obraz nemůže bejt o tolik horší to by si ve filmu nedovolili, nějakej velkej propad.
jinak doporučuji předchozí téma, kde uvidíte porovnání obrazu vedle sebe - nějak se obyčejný kamery neobtěžovali pozvat :-) nemělo by to smysl.
https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=29902
DSLR může obarvovat rovnou při záznamu, takže by nemělo bejt nutný snižovat dynamiku obrazu postprodukcí (barevný styly - obejít tak absenci RAWu).
na reportáže je lepší normální kamerka nejraději máme Canon XHA1 na ty kraviny do televize to stačí - ona není tak špatná. (akorát ten 25Mbit/s MPEG2 je hroznej no)
to je vidno , ze keto je teoretik a nikdy nedrzal poriadnu techniku v ruke .. tvrdit ze FS100 je zrkadlovka .. alebo ze sa spolahne na stabilizaciu v objektive .. atd ...
RUCNIK KONCI ... RUCNIK KONCI ...
RUCNIK KONCI ... RUCNIK KONCI ...
[quote=keto;375663]Tak kamera za 300 KKč není žádná sláva, to jsem uvedl cenu ještě hodně nízkou ;-). Ale já chápu ty co investovali statisíce do kamerové techniky, že skáčou metr vysoko vzteky nad skutečností, že mnohem kvalitnější obraz ( nebo přinejmenší srovnatelný ) poskytujou mašinky za desetitisíce. Njn, tak to zkrátka je:-)[/quote]
Jako ze podle sebe soudim tebe jako majitel slavne 250 za statisice mas v hlave gumu :)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Jako ze podle sebe soudim tebe jako majitel slavne 250 za statisice mas v hlave gumu :)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[quote=Pytkin;375691]janforman : crop mode je predsa uplne na hovno , ked vidis z obrazu len vyrez ..[/quote]
a můžeš mi vysvětlit proč? když objektiv je 27mm a potřebuju normální záběr cca 80mm?
můžu říct že jsem takhle pěkně naštval známý když jsem přijel na nějakou akci a oni točili na SONY (model nepamatuju) a CANON (XHA1) já měl pidi spotřebku jako že si udělám testovací záběry.
nakonec jsme srovnali obraz :-) ta spotřebka měla 1920x1080x25p téměř čistý no prostě položila obě ty poloprofesionální kamery co se obrazu týče jak v rozlišení tak v barvách.
(ergonomii vynechávám ta je děsná, objektiv taky debilní) totiž ta spotřebka je hybrid foťáku (popelnice je to normálně přebarvenej kompakt v jiný kasli a já se smál a smál) :-).
a můžeš mi vysvětlit proč? když objektiv je 27mm a potřebuju normální záběr cca 80mm?
můžu říct že jsem takhle pěkně naštval známý když jsem přijel na nějakou akci a oni točili na SONY (model nepamatuju) a CANON (XHA1) já měl pidi spotřebku jako že si udělám testovací záběry.
nakonec jsme srovnali obraz :-) ta spotřebka měla 1920x1080x25p téměř čistý no prostě položila obě ty poloprofesionální kamery co se obrazu týče jak v rozlišení tak v barvách.
(ergonomii vynechávám ta je děsná, objektiv taky debilní) totiž ta spotřebka je hybrid foťáku (popelnice je to normálně přebarvenej kompakt v jiný kasli a já se smál a smál) :-).