Canopus Procoder - stmavenie obrazu
Dá sa niečo proti tomu robiť ? Originálny záznam vyzerá rovnako aj na VHS, ale na DVD ( z DVD Lab ) je príliš stmavený.
Druhá otázka je, prečo je zvuk na DVD o dosť silnejší ? V žiadnej fáze výroby ho nedávam hlasnejšie.
Vďaka za pomoc.
Druhá otázka je, prečo je zvuk na DVD o dosť silnejší ? V žiadnej fáze výroby ho nedávam hlasnejšie.
Vďaka za pomoc.
problem je v dekodovani, kazdej dekoder ma nastaveny jiny obrazovy vlastnosti, je to jen subjektivni dojem
Tak to sa budem musieť s Procoderom rozlúčiť, pretože jeho vysledky su o dosť tmavšie než je za potreby, ak ho nieje možne nejakym spôsobom nastaviť.
Bobbix: ...a nebylo by jednodušší trochu zesvětlit (gama) zdroj o pár bodů? Občas s tím zápasím u starých VHS - lépe se to potom "zkontrastní" přidám-li filtr Sharpen (už jsem si vychytal jedno nastavení, které sice přidá "šum", ale opticky to potom vychází lépe, byť je to oblíbené: "Z h*vna bič neupleteš"...)
taky zalezi na tom cim si to dostal do pc, jestli tv kartou tak se ani nedivim, ja to taham prevodnikem nebo primo z kamery a kontrast i jas sou identicky jako original
V PC je karta DV.nov.AV, pokial som robil ( dlhé roky ) v *.dif a Premiere, obraz bol identický, teraz som vyskúšal *.avi a Vegas a niesom vôbec nadšený, ale aj pri pôvodnom postupe bol z Procodera obraz tmavší ( hoci mám dojem, ale iba dojem, ešte preverím ), že aj Vegas stmavuje.
:-) , prepáč toto bol asi vtip, monitor ma zaujíma iba ako náhľad, počas celej práce sledujem výstup na telke, ale ak má mať monitor vplyv na výsledok, ......
nedavas nahodou prisposobit signal do ITU rozsahu? to stmavi obraz aj zuzi farebny rozsah...
inak bez skalibrovania celeho retazca sa NEDA editovat - a to aj v pripade ze pouzivas ako preview telku... a nie je uz vyhorena? lebo skalibrovat treba aj TV na nejaky referencny obraz (co ak mas klasicku situaciu trash in-trash out?)
ja mam vsetko nakalibrovane na sRGB a aby par testovacich obrazkov vyzeralo na vsetkych vystupoch rovnako a je to vybavene
inak bez skalibrovania celeho retazca sa NEDA editovat - a to aj v pripade ze pouzivas ako preview telku... a nie je uz vyhorena? lebo skalibrovat treba aj TV na nejaky referencny obraz (co ak mas klasicku situaciu trash in-trash out?)
ja mam vsetko nakalibrovane na sRGB a aby par testovacich obrazkov vyzeralo na vsetkych vystupoch rovnako a je to vybavene
Skutočne s tým nič viac nerobím, ani neviem čo je a načo je ITU. Prave teraz vyrába ten istý film Main Concept. Večer uvidím, či bude rozdiel medzi nim a filmom z Procodera
Mám podobný problém. I když si nemyslím, že by ProCoder 2 ztmavoval obraz, jak píše bobbix, ale udělá nepřiměřeně velký kontrast - světlé plochy jsou více bílé a tmavé černé. Ve výsledku tak nepoznám např. rozdíl mezi tmavě modrou a tmavě zelenou - obě jsou černé... Vytvářejí se tak souvislé tmavé a světlé plochy, takže plasticita bere za své. Navíc když expoziční automatika kamery drobně ztmaví nebo zesvětlí obraz - v originálním DV souboru je to sotva postřehnutelná změna, v mpegu z Procoderu to vypadá strašně okatě.
Dost mě to překvapilo, protože by měl být ProCoder jeden z nejlepších encoderů, ale video do PC dostávám přes Canopus Storm 2, zkoušel jsem výsledek na zkalibrovaném monitoru i na několika TV zkalibrovaných podle THX testů... A nevím, co s tím.
Přitom encodér, který je součástí DVD Architectu 2 produkuje identický obraz s původním DV souborem a kvalita při vyšším datovém toku je (subjektivně) velmi dobrá.
Čím to je, nevím. Možná přímým exportem z Premiery Pro (pomocí zásuvného modelu), možná nastavením na mastering quality - zkusím high quality. Jsou to hlouposti, ale tonoucí se stébla chytá...
Kdybyste měli nějaký nápad, dejte vědět. Rád bych vyzkoušel ještě ProCoder Express - jestli je je na výstupu stejně "kontrastní" obraz.
Díky.
Dost mě to překvapilo, protože by měl být ProCoder jeden z nejlepších encoderů, ale video do PC dostávám přes Canopus Storm 2, zkoušel jsem výsledek na zkalibrovaném monitoru i na několika TV zkalibrovaných podle THX testů... A nevím, co s tím.
Přitom encodér, který je součástí DVD Architectu 2 produkuje identický obraz s původním DV souborem a kvalita při vyšším datovém toku je (subjektivně) velmi dobrá.
Čím to je, nevím. Možná přímým exportem z Premiery Pro (pomocí zásuvného modelu), možná nastavením na mastering quality - zkusím high quality. Jsou to hlouposti, ale tonoucí se stébla chytá...
Kdybyste měli nějaký nápad, dejte vědět. Rád bych vyzkoušel ještě ProCoder Express - jestli je je na výstupu stejně "kontrastní" obraz.
Díky.
ITU = International Transmission Union ktora ma nejake svoje normy a napr. rozsah luma u broadcast videa je tusim ITU.REC 601 (nie som si isty presnostou citacie); skratka to spraskne luminancny rozsah do hranic 16-235 miesto 0-255 cim to na prvy pohlad akoze stmavne a zaroven sa zuzi rozsah odtienov (asi na 5 000 000 oproti 16 mil. v RGB colorspace)
pokial takto "postihnete" DV zaznam ktory uz v danych hraniciach je, tak ho este viac "skomprimujete"
este ma napada ze vy mate maybe jakztakz skalibrovany preview (GDI), ale uz nie overlay (DirectX), potom ten overlay byva zvacsa tmavsi
manok: to moze byt zas opacny pripad, transformacia z ITU do RGB
oba tie prevody sa nastavuju vo Video Filter zalozke tak to tam vycistite
vo vseobecnosti ak do Procoderu natiahnem DV AVI rovno z kamery, zakodujem, autorizujem a prehram tak nijaky viditelny rozdiel - co vidim "na trase" zle to je vysledok blbej kalibracie niektoreho nahladoveho zariadenia
pokial takto "postihnete" DV zaznam ktory uz v danych hraniciach je, tak ho este viac "skomprimujete"
este ma napada ze vy mate maybe jakztakz skalibrovany preview (GDI), ale uz nie overlay (DirectX), potom ten overlay byva zvacsa tmavsi
manok: to moze byt zas opacny pripad, transformacia z ITU do RGB
oba tie prevody sa nastavuju vo Video Filter zalozke tak to tam vycistite
vo vseobecnosti ak do Procoderu natiahnem DV AVI rovno z kamery, zakodujem, autorizujem a prehram tak nijaky viditelny rozdiel - co vidim "na trase" zle to je vysledok blbej kalibracie niektoreho nahladoveho zariadenia
Farbu nastavujem len ak je to nutné pri mixovaní obrazu z dvoch kamier, ale pritom vždy len z jednej ( a stále tej istej ) kamery a jedine v Premiere alebo Vegase. ITU neviem kde mám hľadať, ale ak je defaultne nastavené na 0-255, tak ani nemusím vedieť, kde sa skrýva. Takže z toho mi vychádza, že je jedno či, a ako mám skalibrovaný monitor, alebo telku, pretože tmavý je obraz aj z tej kamery, ktorý nikdy neupravujem.
Dnes porovnám ten istý film vyrobený Procoderom a Mainconceptom.
Dnes porovnám ten istý film vyrobený Procoderom a Mainconceptom.
Výsledok porovnania:
Canopus Procoder - obraz stmaví / nakontrastuje
Mainconcept - farby / kontrast bez zmeny
Canopus Procoder - obraz stmaví / nakontrastuje
Mainconcept - farby / kontrast bez zmeny
Este jedna dost dolezita otazka: ProCoder ktora verzia? Ja som stale na 1.5, pretoze 2ka potrebuje patch dost nutne. Preteka VBV, prekracuje max. bitrate (ked prekroci aj 10 Mbit/s to uz je tragedia, HW prehravac to nevytrime a dvojka je toho v poho schopna).
Express, a preteceny bitrate mam aj z neho, takze len co dokoncim stuzkovu, budem riesit tento problem.
Bobbix: Já sice mám možnost porovnání Zdroj empeg2 versus Výrobek CPC2 ve vobu pouze na monitoru PC (TVout jsem líný připojovat), ale žádné markantní ztmavení zkontrastnění nepozoruji. Naopak, proto si tam dávám do cesty ten filtr Sharpen, aby byl výstup kontrastnější.
Zatím jsem s CPC2 spokojený a nemám důvod měnit. To jen na okraj, aby to nevyznělo ve smyslu, že jde o naprostý "krám"... Servus!
Zatím jsem s CPC2 spokojený a nemám důvod měnit. To jen na okraj, aby to nevyznělo ve smyslu, že jde o naprostý "krám"... Servus!
Nemal som v úmysle niekoho odrádzať od jeho používania, každý musí posúdiť sám, čo z neho dostáva. Ja ho budem používať tiež, ale iba na záznamy robené cez deň.
Na doporučení Hawkeye jsem zkusil filtr 601 Correction - Shrink Color Space Filter a výsledek je na první pohled překvapivě dobrý (zatím jsem obrázky neporovnával detailně).
Nicméně v nápovědě k Procoderu jsem si přečetl, k čemu je tento filtr určen a překvapila mě především tato poznámka: "The Canopus DV and MPEG codecs use the ITU-R BT 601 recommended range of 16-235." Jelikož Převádím Canopus DV na MPEG, neměl bych přece tento filtr potřebovat, není-li pravda?
Proč musím tedy ke shodnému obrazu použít tento filtr a vy ostatní ne? Můžu snad mít někde něco špatně nastaveno...? Nerad bych zbytečně používal nějaký filtr, který pravděpodobně obraz beztak degraduje, když může být za problémem nějaká má chyba v nastavení v Premiere Pro 1.5 nebo ve ScenalyzeruLive, pomocí něhož dostávám video z kamery do PC.
Nějaký nápad...?
Nicméně v nápovědě k Procoderu jsem si přečetl, k čemu je tento filtr určen a překvapila mě především tato poznámka: "The Canopus DV and MPEG codecs use the ITU-R BT 601 recommended range of 16-235." Jelikož Převádím Canopus DV na MPEG, neměl bych přece tento filtr potřebovat, není-li pravda?
Proč musím tedy ke shodnému obrazu použít tento filtr a vy ostatní ne? Můžu snad mít někde něco špatně nastaveno...? Nerad bych zbytečně používal nějaký filtr, který pravděpodobně obraz beztak degraduje, když může být za problémem nějaká má chyba v nastavení v Premiere Pro 1.5 nebo ve ScenalyzeruLive, pomocí něhož dostávám video z kamery do PC.
Nějaký nápad...?
manok: to bude blbe nastavenie DV dekodera, asi ma nastavene ze na vstupe ma 0-255 rozsah lumy a ma ho hodit do ITU.REC 601
kamera by mala mat tych 16-235 vzdy
kamera by mala mat tych 16-235 vzdy
A jak a v jakém programu to mám nastavit? Canopus DV ani nijak nastavit nejde. Jediné, co by se tomu snad mohlo podobat je nastavení "YUV and RGB conversions: Expand RGB range to 150%" (defaultně vypnuto).
Jedině snad jestli nebude problém v nastavení někde v Premiere Pro.
Můžeš mi prosím poradit?
Díky
Jedině snad jestli nebude problém v nastavení někde v Premiere Pro.
Můžeš mi prosím poradit?
Díky
http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=255200
K nastaveniu ti to asi nepomôže ale pri hľadaní riešenia a pri ďašom rozhododovaní by ti to aspoň trochu mohlo poradiť
K nastaveniu ti to asi nepomôže ale pri hľadaní riešenia a pri ďašom rozhododovaní by ti to aspoň trochu mohlo poradiť
Ještě chci dodat, že přes DV výstup i analogový výstup na Stormu2 je obraz O.K.
Poradíte někdo? Prosím!!! :-?
Poradíte někdo? Prosím!!! :-?
pro prevod nahravaneho videa (YUY2 losless codec,ale i jine) do mpeg2 se musi zvolit v procoderu2 filtr "601 Correction - Shrink Color Space", jinak obraz zmtavne/zkontrastni. Zajimave je, ze tuto korekci strasi procodery nemaji a jejich uzivatele vesele produkuji prepalenejsi a tak trochu libivejsi vystupni obraz, i kdyz je mene podobny zroji...
Také bych se chtěl přidat k tomu, že když kóduji obraz MPEG2, tak dojde ke ztmaveni (změna kontrastu) obrazu. Je jedno, jestli pro kodovani použiju Adobe Encore DVD, DVD Architect 2 a dělá to také Canopus Procoder.
Přitom, když se podívám na avi soubor, který vylezl z Premiery (v přehrávači Power DVD), obraz je takový jaký bych ho chtel i v MPEGu.
Jakmile prostě udělám v jakemkoliv programu vob soubory na disku a pak si je spustim v PowerDVD, obraz má mnohem větší kntrast.
Dá se to nějak změnit?
Přitom, když se podívám na avi soubor, který vylezl z Premiery (v přehrávači Power DVD), obraz je takový jaký bych ho chtel i v MPEGu.
Jakmile prostě udělám v jakemkoliv programu vob soubory na disku a pak si je spustim v PowerDVD, obraz má mnohem větší kntrast.
Dá se to nějak změnit?
Ještě bych chtěl dodat, zkousel jsem v canopusu zakodovat video do souboru m2v (VBR s maximálním tokem 6Mb/s). Poté jsem soubor spustil v BS playeru a obraz byl perfektní, stejný jako nekomprimovaný. Jenže když ten samý soubor spustím v PowerDVD, obraz je pak zase kontrastnější.
Setkal ste se s tím někdo?
Setkal ste se s tím někdo?
Zkusim si teda pohrat s nastavenim PowerDVD prehravace, ale jine problemy sem s timto prehravacem nezaznamenal
Diky za radu, opravdu to bylo tim filtrem VIVID, sice nevim k cemu slouzi, ale kdyz sem tam dal polozku "original" je to OK.
Jeste by mne treba zajimalo jaky datovy tok pouzivate pri kompresi na MPEG pro vypaleni na DVD, pripadne jseti VBR nebo CBR, ja sem zkoumal, jestli u domaciho videa je nejaky rozdil mezi 6 a maximem (cca 9Mb/s) a rozdil sem nejak nepozoroval.
Jeste by mne treba zajimalo jaky datovy tok pouzivate pri kompresi na MPEG pro vypaleni na DVD, pripadne jseti VBR nebo CBR, ja sem zkoumal, jestli u domaciho videa je nejaky rozdil mezi 6 a maximem (cca 9Mb/s) a rozdil sem nejak nepozoroval.