Rozmazaný HD obraz při pohybu - proč ?
Může mi někdo z vás odborníků vysvětlit, proč se při sebemenším pohybu všech full hd kamer, co jsem viděl, totálně rozmaže obraz ?? Shlédnul jsem tuny ukázkových hd videí z různých kamer a vždy se obraz rozmaže, že by se člověk raději chvíli koukal jinam, než se kamera zastaví. Je to stejné ať je to CMOS nebo CCD snímač. Super obraz je pouze na stativu, když se kamera nehne. To ale nějak domácí natáčení ztrácí smysl že.. Když budu chtít točit pobíhající dítě, tak bude výsledek vždy vypadat jako bych se díval bez brýlí a po 10ti rumech ??
Chci koupit kvalitní kameru pro domácí natáčení a chtěl bych s ní přitom pohybovat.
Poradí prosím někdo?
Díky Karel
Chci koupit kvalitní kameru pro domácí natáčení a chtěl bych s ní přitom pohybovat.
Poradí prosím někdo?
Díky Karel
1. Obraz z jakých kamer jste viděl?
2. Je to z toho důvodu, že obraz je nahráván v interlaced modu a ne progresivním.
U spotřebních a většiny poloprofesionálních kamer to ale ani jinak nejde.
Umí totiž nahrávat jen 25p a nebo 50i. Těch 25p se dá využít při natáčení filmu, 50i na natáčení sportu a reportáží.
Momentálně každá z cz/sk broadcast TV natačí reportáže, dokumenty atd. 50i.
Co si myslím je to, že jste se díval na obraz z "FULL HD kamery" za 5 000kč a nebo dotyčný kameraman neví co je to rychlost závěrky (shutter speed).
2. Je to z toho důvodu, že obraz je nahráván v interlaced modu a ne progresivním.
U spotřebních a většiny poloprofesionálních kamer to ale ani jinak nejde.
Umí totiž nahrávat jen 25p a nebo 50i. Těch 25p se dá využít při natáčení filmu, 50i na natáčení sportu a reportáží.
Momentálně každá z cz/sk broadcast TV natačí reportáže, dokumenty atd. 50i.
Co si myslím je to, že jste se díval na obraz z "FULL HD kamery" za 5 000kč a nebo dotyčný kameraman neví co je to rychlost závěrky (shutter speed).
Těch příčin může být několik. Na příspěvek od Lachtan 11 neber zřetel. Plácá vyčtené moudra ve všemožných vláknech.
Závěrka ani proklad na to nemá vliv. To by se obraz zdál kostrbatý a né rozmazaný. V případě krátké závěrky zase trhaný.
Jinak je potřeba vědět více informací. Jestli koukaný záběr byl v kvalitě z kamery, nebo už převedený do web ukázek. Jestli se to projevuje v PC a nebo v TV. Čim je to přehrávaný - jaký player. V případě PC, jestli je dostatečný HW.
Pro porovnání jsem našel svoji starou nahrávku z ruky, tak to zkus přehrát. Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát. Sice je to taky už převedený z originálu, ale lepší než ukázky na netu.
http://www.businessart.cz/ukazky/jibarr-mpeg2-hd-720-50p.mpg
Závěrka ani proklad na to nemá vliv. To by se obraz zdál kostrbatý a né rozmazaný. V případě krátké závěrky zase trhaný.
Jinak je potřeba vědět více informací. Jestli koukaný záběr byl v kvalitě z kamery, nebo už převedený do web ukázek. Jestli se to projevuje v PC a nebo v TV. Čim je to přehrávaný - jaký player. V případě PC, jestli je dostatečný HW.
Pro porovnání jsem našel svoji starou nahrávku z ruky, tak to zkus přehrát. Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát. Sice je to taky už převedený z originálu, ale lepší než ukázky na netu.
http://www.businessart.cz/ukazky/jibarr-mpeg2-hd-720-50p.mpg
jibarr: Napsal jsem snad něco špatně?
1. Při shutteru se obraz nejenom trhá, ale také rozmazává.
2. Interlace obraz rozmazává.
Nepíšu nějaké hovadiny, které si vycucám z prstu. Navíc nechápu jak můžeš psát "Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát" ...to je snad samozřejmé, když jsi postnul ukázku natočenou v PROGRESIVNÍM modě.
Navíc já články na tvfreaku nečtu, radši zapatrám v zahraničí... >_<
Takže příště radši urážej sám sebe, než ostatní. Nic jsi mu neporadil - offtopic.
Je to jednoduché, koukal na obraz z velice levné kamery.
1. Při shutteru se obraz nejenom trhá, ale také rozmazává.
2. Interlace obraz rozmazává.
Nepíšu nějaké hovadiny, které si vycucám z prstu. Navíc nechápu jak můžeš psát "Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát" ...to je snad samozřejmé, když jsi postnul ukázku natočenou v PROGRESIVNÍM modě.
Navíc já články na tvfreaku nečtu, radši zapatrám v zahraničí... >_<
Takže příště radši urážej sám sebe, než ostatní. Nic jsi mu neporadil - offtopic.
Je to jednoduché, koukal na obraz z velice levné kamery.
[quote=Karel321;257936]Chci koupit kvalitní kameru pro domácí natáčení a chtěl bych s ní přitom pohybovat. [/quote]
- ku kvalitnej kamere treba aj kvalitné zobrazovadlo
- a ku kvalitnému zobrazovadlu treba aj kvalitnú kameru
- ale ako to vyriešiť, keď maže už len tá kamera ? k tomu sa pridá zobrazovadlo a výsledok je hotový....
- dokonalý ostrý pohyb ti zachytí len veľmi kvalitná filmová kamera....a zasa to napokon sprasí domáce zobrazovadlo...
- spotrebné kamery ako aj poloprofi HD kamery, nedokážu zachytiť v pohybe obraz v 1080 riadkoch. Priemer býva 550-850 riadkov. Ale to by ani moc nevadilo, pretože HD zobrazovadlá zvládnu za pohybu priemerne 600-900 riadkov.
- ku kvalitnej kamere treba aj kvalitné zobrazovadlo
- a ku kvalitnému zobrazovadlu treba aj kvalitnú kameru
- ale ako to vyriešiť, keď maže už len tá kamera ? k tomu sa pridá zobrazovadlo a výsledok je hotový....
- dokonalý ostrý pohyb ti zachytí len veľmi kvalitná filmová kamera....a zasa to napokon sprasí domáce zobrazovadlo...
- spotrebné kamery ako aj poloprofi HD kamery, nedokážu zachytiť v pohybe obraz v 1080 riadkoch. Priemer býva 550-850 riadkov. Ale to by ani moc nevadilo, pretože HD zobrazovadlá zvládnu za pohybu priemerne 600-900 riadkov.
Add. Lachtan11
Jak můžeš vědět, že koukal na obraz z velice levné kamery? Ty jsi byl u oho?
Dokud Karel321 neodpoví na otázky Jirky, tak je další diskuze bezpředmětná.
Jak můžeš vědět, že koukal na obraz z velice levné kamery? Ty jsi byl u oho?
Dokud Karel321 neodpoví na otázky Jirky, tak je další diskuze bezpředmětná.
[QUOTE=Lachtan11;257937]1. Obraz z jakých kamer jste viděl?
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
PC mám silné, se silnou ATI externí grafikou v tom není problém. Jinak to mám na čem pouštět. Mám doma LCD Samsung 42 palcu R86 a LG 47 full HD.
Používám starou Sony mini DV kameru 3MPix stála kolem 20tis. a problém hlavně s podélným (horizontálním) pohybem má taky, ale vůbec ne jako ukázky z nových full HD kamer.
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
Když se dívám na HD satelitní vysílání, tak nemám pocit takové rozmazanosti při pohybu, ale to je možná subjektivní dojem, nebo um kameramana nehýbat tolik s kamerou. Já jsem neklidný člověk a kameru na fleku prostě neudržím.
Děkuji všem za rady a za příspěvky do diskuze. Jak to tak sleduji, tak ten problém existuje, ale řešení do 30tis. asi ne..
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
PC mám silné, se silnou ATI externí grafikou v tom není problém. Jinak to mám na čem pouštět. Mám doma LCD Samsung 42 palcu R86 a LG 47 full HD.
Používám starou Sony mini DV kameru 3MPix stála kolem 20tis. a problém hlavně s podélným (horizontálním) pohybem má taky, ale vůbec ne jako ukázky z nových full HD kamer.
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
Když se dívám na HD satelitní vysílání, tak nemám pocit takové rozmazanosti při pohybu, ale to je možná subjektivní dojem, nebo um kameramana nehýbat tolik s kamerou. Já jsem neklidný člověk a kameru na fleku prostě neudržím.
Děkuji všem za rady a za příspěvky do diskuze. Jak to tak sleduji, tak ten problém existuje, ale řešení do 30tis. asi ne..
Jen jsem spletl tu jednu televizi co tu mám, tak jen pro upřesnění je to přesně Samsung LE-40M86BD. Už je to dlouho co jsem ji kupoval :-)
[quote=Karel321;258019]Jen jsem spletl tu jednu televizi co tu mám, tak jen pro upřesnění je to přesně Samsung LE-40M86BD. Už je to dlouho co jsem ji kupoval :-)[/quote]
možná by bylo dobré, kdyby jsi sem hodil link na konkrétní video, kde se ti zdá , že je to rozmazané
a potom můžeme diskutovat
možná by bylo dobré, kdyby jsi sem hodil link na konkrétní video, kde se ti zdá , že je to rozmazané
a potom můžeme diskutovat
[quote=jibarr;257956]
Pro porovnání jsem našel svoji starou nahrávku z ruky, tak to zkus přehrát. Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát. Sice je to taky už převedený z originálu, ale lepší než ukázky na netu.
http://www.businessart.cz/ukazky/jibarr-mpeg2-hd-720-50p.mpg[/quote]
Veľmi pekné video. Ale k tomu rozmazaniu : 9s, švenk ... Je to rozmazané...
Pro porovnání jsem našel svoji starou nahrávku z ruky, tak to zkus přehrát. Žádný rozmazání v pohybu by nemělo být znát. Sice je to taky už převedený z originálu, ale lepší než ukázky na netu.
http://www.businessart.cz/ukazky/jibarr-mpeg2-hd-720-50p.mpg[/quote]
Veľmi pekné video. Ale k tomu rozmazaniu : 9s, švenk ... Je to rozmazané...
[quote=Karel321;258015][QUOTE=Lachtan11;257937]1. Obraz z jakých kamer jste viděl?
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
...
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
[/quote]
Možná se pletu, ale obávám se, že ty ukázky byly zbaveny prokládání např. blendem a tím se obraz hodně degraduje v pohybu, jak píšeš.
To video co sem dal Jibarr je 50p, takže to ti podle mě pojede dobře. Tohle asi taky, že? I když je dlouhým časem ... http://www.jardabar.net/temp/Tape01_188.m2t
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
...
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
[/quote]
Možná se pletu, ale obávám se, že ty ukázky byly zbaveny prokládání např. blendem a tím se obraz hodně degraduje v pohybu, jak píšeš.
To video co sem dal Jibarr je 50p, takže to ti podle mě pojede dobře. Tohle asi taky, že? I když je dlouhým časem ... http://www.jardabar.net/temp/Tape01_188.m2t
[quote=jarino1978;258030]Veľmi pekné video. Ale k tomu rozmazaniu : 9s, švenk ... Je to rozmazané...[/quote]
No čoveče, to by si musel točit hrozně krátkým časem, aby se video v pohybu vůbec nemázlo, to by ani nebylo hezké :). Když se budeš točit, oči ti taky pohyb máznou.
Krátký čas se hodí jen tam, kde chceš ukázat detaily i v pohybu, kapky krve v Gladiatorovi, létající kusy bahna na Rally Paříž Dakar :) ... apod..
No čoveče, to by si musel točit hrozně krátkým časem, aby se video v pohybu vůbec nemázlo, to by ani nebylo hezké :). Když se budeš točit, oči ti taky pohyb máznou.
Krátký čas se hodí jen tam, kde chceš ukázat detaily i v pohybu, kapky krve v Gladiatorovi, létající kusy bahna na Rally Paříž Dakar :) ... apod..
omáčku nerieš, ale myslím, že práve toto tomu najvrchnejšiemu kolegovi vadí...
keby som mal rypnúť, tak natoč niečo za dňa, ten švenk nech má taký šmrnc, ako jibarrov a uvidím to mazanie zase...
stačí ideálny záber na klasickú detskú húpačku, najlepšie s reťiazkovým závesom, poprípade lanovým závesom. Pokiaľ sa húpačke nehýbe, dostaneš krásny ostrý záber, ale ak sa húpačka rozhúpe, tak ten krásny ostrý záber je preč.
Ale treba to brať ako normálne...
Osobne v tom žiaden problém nevidím, beriem to ako normálne. Netočím kamerou ala kolotoč. Pri kamere treba brať ohľad na niečo úplne iné, nie na to, či sa stráca pohybová ostrosť pri rýchlejších švenkoch.
keby som mal rypnúť, tak natoč niečo za dňa, ten švenk nech má taký šmrnc, ako jibarrov a uvidím to mazanie zase...
stačí ideálny záber na klasickú detskú húpačku, najlepšie s reťiazkovým závesom, poprípade lanovým závesom. Pokiaľ sa húpačke nehýbe, dostaneš krásny ostrý záber, ale ak sa húpačka rozhúpe, tak ten krásny ostrý záber je preč.
Ale treba to brať ako normálne...
Osobne v tom žiaden problém nevidím, beriem to ako normálne. Netočím kamerou ala kolotoč. Pri kamere treba brať ohľad na niečo úplne iné, nie na to, či sa stráca pohybová ostrosť pri rýchlejších švenkoch.
Tenhle problém asi nemá řešení. Může to dělat zobrazovač a nebo máš příliš velké nároky. Což je v pořádku. Ale bohužel je potřeba se pohybovat v reálu, takže výsledky budou podobné. Ještě můžeš zkusit stáhnout originál HD třeba od Samsunga. Jestli je v pořádku cesta od filmu k zobrazení. Je to nádhera. Konkrétně doporučuji od Sama Sound demo.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[quote=Karel321;258015][QUOTE=Lachtan11;257937]1. Obraz z jakých kamer jste viděl?
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
PC mám silné, se silnou ATI externí grafikou v tom není problém. Jinak to mám na čem pouštět. Mám doma LCD Samsung 42 palcu R86 a LG 47 full HD.
Používám starou Sony mini DV kameru 3MPix stála kolem 20tis. a problém hlavně s podélným (horizontálním) pohybem má taky, ale vůbec ne jako ukázky z nových full HD kamer.
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
Když se dívám na HD satelitní vysílání, tak nemám pocit takové rozmazanosti při pohybu, ale to je možná subjektivní dojem, nebo um kameramana nehýbat tolik s kamerou. Já jsem neklidný člověk a kameru na fleku prostě neudržím.
Děkuji všem za rady a za příspěvky do diskuze. Jak to tak sleduji, tak ten problém existuje, ale řešení do 30tis. asi ne..[/quote]
Řekl bych, že prvním krokem "ke zlepšení" bude sledovat originály, ne prokládání zbavené ukázky z YT a spol (25p je prostě na pohyb málo). Druhým krokem bude poslední odpověď Jibarra, je třeba vidět věci v reálných možnostech (a na správném zobrazovači, krmeném správným způsobem). Nejběžnější HD videa 1080/50i žádnými problémy v pohybu netrpí (samozřejmě pokud si to nezastavíš na framu - ten musí být mázlý, pak je ten pohyb plynulý, proto se točí se závěrkou 1/50. Když chceš ostřejší, nastav si závěrku na 1/100 až 1/200 třeba, ale u kratších časů to pak může strobovat).
Obecně platí, že na větší pohyb (a větší prokreslenost) by závěrka měla být min. na 1/100, ale málokdo to řeší, trocha máznutí v pohybu je poměrně přirozená věc (já ty časy zkracuju, pouze když je opravdu důležité něco vidět ostřeji, i ta tekoucí zpěněná voda často vypadá na 1/50 lépe .-) ).
Díval jsem se na ukázky z kamer Panasonic HDC-TM300, Sony HDR-XR500VE, Canon HF S11 i na levnější Canon HG20 a HF200. Jednak ukázky Youtube HD a jednak na ukázky z testů. Většina převedená do nižšího rozlišení, ale ikdyž jsem stáhl ukázku v plném rozlišení, tak mě to velice zklamalo.
PC mám silné, se silnou ATI externí grafikou v tom není problém. Jinak to mám na čem pouštět. Mám doma LCD Samsung 42 palcu R86 a LG 47 full HD.
Používám starou Sony mini DV kameru 3MPix stála kolem 20tis. a problém hlavně s podélným (horizontálním) pohybem má taky, ale vůbec ne jako ukázky z nových full HD kamer.
Někdy mám pocit, že ukázka videa z fotoaparátu Canon SX1 ve full hd je v tomto směru lepší než ukázka z mnohem dražší videokamery..
Když se dívám na HD satelitní vysílání, tak nemám pocit takové rozmazanosti při pohybu, ale to je možná subjektivní dojem, nebo um kameramana nehýbat tolik s kamerou. Já jsem neklidný člověk a kameru na fleku prostě neudržím.
Děkuji všem za rady a za příspěvky do diskuze. Jak to tak sleduji, tak ten problém existuje, ale řešení do 30tis. asi ne..[/quote]
Řekl bych, že prvním krokem "ke zlepšení" bude sledovat originály, ne prokládání zbavené ukázky z YT a spol (25p je prostě na pohyb málo). Druhým krokem bude poslední odpověď Jibarra, je třeba vidět věci v reálných možnostech (a na správném zobrazovači, krmeném správným způsobem). Nejběžnější HD videa 1080/50i žádnými problémy v pohybu netrpí (samozřejmě pokud si to nezastavíš na framu - ten musí být mázlý, pak je ten pohyb plynulý, proto se točí se závěrkou 1/50. Když chceš ostřejší, nastav si závěrku na 1/100 až 1/200 třeba, ale u kratších časů to pak může strobovat).
Obecně platí, že na větší pohyb (a větší prokreslenost) by závěrka měla být min. na 1/100, ale málokdo to řeší, trocha máznutí v pohybu je poměrně přirozená věc (já ty časy zkracuju, pouze když je opravdu důležité něco vidět ostřeji, i ta tekoucí zpěněná voda často vypadá na 1/50 lépe .-) ).
[quote=jibarr;258054]Tenhle problém asi nemá řešení. Může to dělat zobrazovač a nebo máš příliš velké nároky. Což je v pořádku. Ale bohužel je potřeba se pohybovat v reálu, takže výsledky budou podobné. Ještě můžeš zkusit stáhnout originál HD třeba od Samsunga. Jestli je v pořádku cesta od filmu k zobrazení. Je to nádhera. Konkrétně doporučuji od Sama Sound demo.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste][/quote]
Jibarr, ako som napísal, ja osobne to neriešim, skôr sa snažím pozerať na tú umeleckú časť diela a nie na to, či bude trávička alebo lístočky na stromoch pri pohybe tak ostré, že by som sa na nich porezal. O to vôbec nejde.
Aj webkamerou dokážeš natočiť krásne video, pokiaľ máš cit a um.Môžeš mať doma kameru za milión, ale pokiaľ nemáš talent, cit a um, je ti nanič a môžeš akurát sledovať ostrosť trávičky.
Ale asi tá ostrosť niektorým vadí, tak no dobre. Je to tak. Nech sa tazatel rozhodne.
Ale ja zasa nie som človek, ktorý sa kamerou živý, ako mnohí z Vás. Som obyčajný amatér, ale veľmi rády si pozriem Vaše ukážky a dielka, pretože majú mnohé veľkú úroveň a človek z času na čas aj niečo od nich odkuká...
Ps : Tie demá poznám, tam je to v poriadku... Teda v rámci možností zobrazovača. A o tom som písal hneď ako prvé...
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste][/quote]
Jibarr, ako som napísal, ja osobne to neriešim, skôr sa snažím pozerať na tú umeleckú časť diela a nie na to, či bude trávička alebo lístočky na stromoch pri pohybe tak ostré, že by som sa na nich porezal. O to vôbec nejde.
Aj webkamerou dokážeš natočiť krásne video, pokiaľ máš cit a um.Môžeš mať doma kameru za milión, ale pokiaľ nemáš talent, cit a um, je ti nanič a môžeš akurát sledovať ostrosť trávičky.
Ale asi tá ostrosť niektorým vadí, tak no dobre. Je to tak. Nech sa tazatel rozhodne.
Ale ja zasa nie som človek, ktorý sa kamerou živý, ako mnohí z Vás. Som obyčajný amatér, ale veľmi rády si pozriem Vaše ukážky a dielka, pretože majú mnohé veľkú úroveň a človek z času na čas aj niečo od nich odkuká...
Ps : Tie demá poznám, tam je to v poriadku... Teda v rámci možností zobrazovača. A o tom som písal hneď ako prvé...
[quote=Pave1;258061] Nejběžnější HD videa 1080/50i žádnými problémy v pohybu netrpí .[/quote]
- Pave, ono ide skôr o to, že niekto, kto sa na to výslovne upriamy, tak to zbadá. Predtým si pustí kvázi statický záznam zo statívu ( napríklad detail nejakého motýla na kvete ) a hneď za tým si pustí záznam, kde sa pokúšaš švenkom zachytiť toho motýľa, ako odlieta. Čiže pri tom statickom zázname ide kamera v oddychovke a dokáže zachytiť dajme tomu v ideálnom prípade 1080 riadkov. Ale už v tom dynamickom zázname, v pohybe už nedokáže zachytiť tých reálnych 1080 riadkov, ale obraz degraduje na motion resolution 800 riadkov. Pri sledovaní na kvalitnom HDTV si hneď všimneš, že ten obraz pri tom zábere na odlietajúceho motýľa stratil na ostrosti a tento neduh ti ešte znásobí samotný televízor tým, že jeho pohybová ostrosť klesne na 700 riadkov.
- Pave, ono ide skôr o to, že niekto, kto sa na to výslovne upriamy, tak to zbadá. Predtým si pustí kvázi statický záznam zo statívu ( napríklad detail nejakého motýla na kvete ) a hneď za tým si pustí záznam, kde sa pokúšaš švenkom zachytiť toho motýľa, ako odlieta. Čiže pri tom statickom zázname ide kamera v oddychovke a dokáže zachytiť dajme tomu v ideálnom prípade 1080 riadkov. Ale už v tom dynamickom zázname, v pohybe už nedokáže zachytiť tých reálnych 1080 riadkov, ale obraz degraduje na motion resolution 800 riadkov. Pri sledovaní na kvalitnom HDTV si hneď všimneš, že ten obraz pri tom zábere na odlietajúceho motýľa stratil na ostrosti a tento neduh ti ešte znásobí samotný televízor tým, že jeho pohybová ostrosť klesne na 700 riadkov.
Přesně. Vždycky je podstatný děj. Pokud by se mělo hledět jen na kvalitu obrazu a ne na obsah, tak už youtube apod. dávno zaniklo. Kolikrát mi taky vadí kvalita mých videí na netu. Ale to se nedá nic dělat. Zatím je to technicky neřešitelný a nebo hrozně drahý. Tady třeba mam spousta videí a s kvalitou nejsem spokojenej:
http://vod.appi-zone.cz/
http://vod.appi-zone.cz/
Až bude 1080/50p, tak i tyhle naprostý malichernosti (pro většinu lidí zcela v běžné relaci, žádné extrémní zhoršení obrazu se nekoná .-) ) pominou.
Pak už opravdu jen zbude "nadávat si", když ruce nedokážou zrealizovat, co hlava vymyslí :-) .
Pak už opravdu jen zbude "nadávat si", když ruce nedokážou zrealizovat, co hlava vymyslí :-) .
Ale Jibarrova ukázka byla 50p a přesto se to tazateli nezdálo. 25p by mělo stačit, lidské oko stejně víc nerozliší. Důležité je právě to očekávané máznutí, pro plynulý pohyb, si myslím.
[quote=Jarda.Bar;258110]Ale Jibarrova ukázka byla 50p a přesto se to tazateli nezdálo. .[/quote]
- nie , tazatel sa k tej ukážke nevyjadril.
- nie , tazatel sa k tej ukážke nevyjadril.
Pánové a co takhle klasický film (24obr/sec), tam je přece typický "rozmaz" na okýnku při standardní rychlosti závěrky a kupodivu to nikomu nevadí. Opravdu jde především o ten obsah toho filmu, videa, všechno ostatní je dle mého názoru hnidopišství. Nakonec, proč se užívá občas efekt blur motion?
[quote=jibarr;258067]Přesně. Vždycky je podstatný děj. Pokud by se mělo hledět jen na kvalitu obrazu a ne na obsah, tak už youtube apod. dávno zaniklo. Kolikrát mi taky vadí kvalita mých videí na netu. Ale to se nedá nic dělat. Zatím je to technicky neřešitelný a nebo hrozně drahý. Tady třeba mam spousta videí a s kvalitou nejsem spokojenej:
http://vod.appi-zone.cz/[/quote]
Už kvůli tomuto si v pohodě vystačím s DV 8-)
http://vod.appi-zone.cz/[/quote]
Už kvůli tomuto si v pohodě vystačím s DV 8-)
A taky si vystačíš s CRT :-)
pro ty, co jsou na jiném levelu:
1. není jasné, co ten původní člověk myslel rozmazáním.
2. s vysokou pravděpodobností tím myslel:
a. deinterlacovací efekty (přehrávání prokládaného videa na neprokládané kartě, což u švenků způsobí většinou podivné artefakty, které by se možná daly nazvat rozmazáním)
b. kompresní efekty dané malým tokem pro zvolené rozlišené a zvolený enkodér, případně nedostatečnou kvalitou enkodéru.
O obou těchto efektech je celkem zbytečno bádat.
HD obrázky nejsou rozmazané nějak zásadně samy od sebe.
Navíc si dovoluji tipnout, že má zobrazovač připojený pomocí CVBS video nějakým scartem. A pak už vůbec žádné HD nevidí a nikdy neviděl. Nebo kouká na PC monitor a nerozumí rozdílu, který mezi zobrazovačem a počíatčovým monitorem je. LCD jako LCD, to bude ta vize.
pro ty, co jsou na jiném levelu:
1. není jasné, co ten původní člověk myslel rozmazáním.
2. s vysokou pravděpodobností tím myslel:
a. deinterlacovací efekty (přehrávání prokládaného videa na neprokládané kartě, což u švenků způsobí většinou podivné artefakty, které by se možná daly nazvat rozmazáním)
b. kompresní efekty dané malým tokem pro zvolené rozlišené a zvolený enkodér, případně nedostatečnou kvalitou enkodéru.
O obou těchto efektech je celkem zbytečno bádat.
HD obrázky nejsou rozmazané nějak zásadně samy od sebe.
Navíc si dovoluji tipnout, že má zobrazovač připojený pomocí CVBS video nějakým scartem. A pak už vůbec žádné HD nevidí a nikdy neviděl. Nebo kouká na PC monitor a nerozumí rozdílu, který mezi zobrazovačem a počíatčovým monitorem je. LCD jako LCD, to bude ta vize.
Samozřejmě, protože zase nejsem takový pitomec abych se hrnul do každé "novinky" jenom proto, že jinak nejsem v očích některých jelimanů "IN" :D
To je dobrá věta, s tvým nickem :)). Ale máš svým způsobem pravdu. Otázka je, jestli je DV výhra v tomto problému, když stejně prokládá obraz jen komprese je lepší.
S DV jsem nikdy problém s mázlým obrazem neměl, a to ani u velmi levných kamer. Samozřejmě pokud to rozmaže přímo TV, tak je to jiná, ale to už není chybou ani DV a ani kamery.
[quote=BEPE;258131]Pánové a co takhle klasický film (24obr/sec), tam je přece typický "rozmaz" na okýnku při standardní rychlosti závěrky a kupodivu to nikomu nevadí. Opravdu jde především o ten obsah toho filmu, videa, všechno ostatní je dle mého názoru hnidopišství. Nakonec, proč se užívá občas efekt blur motion?[/quote]
jak nevadi ? mne to vadi .. jak rozmazanost , tak maly fps ..
jak nevadi ? mne to vadi .. jak rozmazanost , tak maly fps ..
Treba Pitomec to tu nakousnul, skutecne u DV zaznamu rozmazani neni patrne. U HD ano a je to zpusobeno pokud samozrejme vynecham prilis dlouhy cvas uzaverky:
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)
A nemyslíš si, že těch 25p ti nestačí právě díky absenci správné úrovně máznutí pohybu? (motion blur) ;-)
[quote=Jarda.Bar;258326]A nemyslíš si, že těch 25p ti nestačí právě díky absenci správné úrovně máznutí pohybu? (motion blur) ;-)[/quote]
Tak tohle je trefa, pěkně řečeno .-) .
Jinak co se týče filmů na velkém zobrazovadle, tak já to mám naopak, s těmi žádný problém nemám, ty mají špičkový obraz, barvy, dynamiku (spíš záleží na stáří a kvalitě TV přepisu a dalších generací u starších tv archivů). Specielně filmíky nové a v HD jsou ostré až moc .-) . Souhlasím, že vliv má i kvalitní zobrazovadlo, LCD levné třídy v pohybu mažou.
Problémy jsou spíš s TV produkcí, kde je obraz často z mnoha důvodů celkově mizerný (často jde o levnou techniku nebo příliš nešikovné ruce, špatné barvy bez výrazu, bez korekcí, bez svícení je to ploché, atd). Ale zrovna s pohybem ani tady problém není, pokud se tedy točí na 50fází pohybu (ať už 50i nebo 50p), a najdou se i kousky s moc pěkným obrazem, to i v HD.
Tak tohle je trefa, pěkně řečeno .-) .
Jinak co se týče filmů na velkém zobrazovadle, tak já to mám naopak, s těmi žádný problém nemám, ty mají špičkový obraz, barvy, dynamiku (spíš záleží na stáří a kvalitě TV přepisu a dalších generací u starších tv archivů). Specielně filmíky nové a v HD jsou ostré až moc .-) . Souhlasím, že vliv má i kvalitní zobrazovadlo, LCD levné třídy v pohybu mažou.
Problémy jsou spíš s TV produkcí, kde je obraz často z mnoha důvodů celkově mizerný (často jde o levnou techniku nebo příliš nešikovné ruce, špatné barvy bez výrazu, bez korekcí, bez svícení je to ploché, atd). Ale zrovna s pohybem ani tady problém není, pokud se tedy točí na 50fází pohybu (ať už 50i nebo 50p), a najdou se i kousky s moc pěkným obrazem, to i v HD.
[quote=MAKcz;258305]Treba Pitomec to tu nakousnul, skutecne u DV zaznamu rozmazani neni patrne. U HD ano a je to zpusobeno pokud samozrejme vynecham prilis dlouhy cvas uzaverky:
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)[/quote]
Sanyo HD2000 točí 1080@60p už více než rok.
Nicméně není soft, kterým bys to mohl postříhat se smart render.
Jsou myslím i další kamery s těmito parametry.
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)[/quote]
Sanyo HD2000 točí 1080@60p už více než rok.
Nicméně není soft, kterým bys to mohl postříhat se smart render.
Jsou myslím i další kamery s těmito parametry.
Pro CRT to skutečně ovšem k ničemu není.
P.S. Když je to hračka (a to skutečně je), proč teda profíci nemají vysílat aspoň tak kvalitně, jako to umí hračky?
P.S. Když je to hračka (a to skutečně je), proč teda profíci nemají vysílat aspoň tak kvalitně, jako to umí hračky?
[quote=Antonín;258455]Pro CRT to skutečně ovšem k ničemu není.
P.S. Když je to hračka (a to skutečně je), proč teda profíci nemají vysílat aspoň tak kvalitně, jako to umí hračky?[/quote]
Všichni by rádi jezdili v posledním modelu Audi, BMW a spol. ovšem ne každý na to má, aby si je hned po uvedení na trh koupil (navíc pokud investice vyžaduje i kompletní přestavbu "garáže a příjezdové cesty" k tomu, včetně komplet upgradu vybavení)
Poslední výkřik techniky (1080/50p) tak ještě dlouho zůstane v našich končinách (v oblasti domácí produkce) pouze v oblasti snů :-) (narozdíl od profi provedení 1080/50i, případně filmových produkcí).
P.S. Když je to hračka (a to skutečně je), proč teda profíci nemají vysílat aspoň tak kvalitně, jako to umí hračky?[/quote]
Všichni by rádi jezdili v posledním modelu Audi, BMW a spol. ovšem ne každý na to má, aby si je hned po uvedení na trh koupil (navíc pokud investice vyžaduje i kompletní přestavbu "garáže a příjezdové cesty" k tomu, včetně komplet upgradu vybavení)
Poslední výkřik techniky (1080/50p) tak ještě dlouho zůstane v našich končinách (v oblasti domácí produkce) pouze v oblasti snů :-) (narozdíl od profi provedení 1080/50i, případně filmových produkcí).
Jezdím Audi.
Mám napsat, že je to blbé auto, protože si ho každý nemůže koupit?
Že to není vůbec auto, ale jenom sen?
Kromě toho se mi nezdá, že bych v té audině byl jediný široko daleko...
Hmmm.
A to užitný rozdíl mezi Octavií a Audi není vůbec tak veliký, jako mezi SD a HD.
Nemluvě o cenách zařízení pro HD, které rozhodně nejsou ve stejném poměru jako u toho Audi. Domácí HD kamera s 1080p stojí ...náct tisíc Kč. Televizor to umí přehrát každý, i ten z místního papírnictví.
Mám napsat, že je to blbé auto, protože si ho každý nemůže koupit?
Že to není vůbec auto, ale jenom sen?
Kromě toho se mi nezdá, že bych v té audině byl jediný široko daleko...
Hmmm.
A to užitný rozdíl mezi Octavií a Audi není vůbec tak veliký, jako mezi SD a HD.
Nemluvě o cenách zařízení pro HD, které rozhodně nejsou ve stejném poměru jako u toho Audi. Domácí HD kamera s 1080p stojí ...náct tisíc Kč. Televizor to umí přehrát každý, i ten z místního papírnictví.
To Sanyo je ovšem tak na úrovni Škody 105, kterou někdo "vytunil" chromovanou koncovkou výfuku a obřím nápisem na boku "jezdím na Castrol GTX" :D
[quote=Pitomec;258464]To Sanyo je ovšem tak na úrovni Škody 105, kterou někdo "vytunil" chromovanou koncovkou výfuku a obřím nápisem na boku "jezdím na Castrol GTX" :D[/quote]
Moje praktické zkušenosti s tím přístrojem jsou ovšem v prudkém protikladu s tvým obvyklým teoretickým budlikybudliky. Co o HD může vědět vlastník CRT televize? Asi totéž co víš o tom audi.
Moje praktické zkušenosti s tím přístrojem jsou ovšem v prudkém protikladu s tvým obvyklým teoretickým budlikybudliky. Co o HD může vědět vlastník CRT televize? Asi totéž co víš o tom audi.
[quote=Antonín;258366]Sanyo HD2000 točí 1080@60p už více než rok.
Nicméně není soft, kterým bys to mohl postříhat se smart render.
Jsou myslím i další kamery s těmito parametry.[/quote]
No to sanyo kazdej zna, ale ja nemyslel hracku pro dcery ale neco s cim se da tocit, co ma trochu sirokej objektiv a hledak.
Jeste k tomu MOTION BLURU. Animace pro TV sem zacal delat zacatkem 90 let tehdy na SGI a motion blur byl na dennim poradku, ale i s MB byl obrovskej rozdil mezi interlace a progresiv PALem. A tak to zustalo dle meho dodnes, pokud si dneska pustim gladiatora z BD na Sonce Z5500 (cvoz asi bude patrit k tem lepsim 40" tv) tak sorry, ale ja vnimam to strobovani. Nemuzu si pomoc, ale 25 je fakt malo. Blur pomuze, ale v kine nezachrani ;(
Nicméně není soft, kterým bys to mohl postříhat se smart render.
Jsou myslím i další kamery s těmito parametry.[/quote]
No to sanyo kazdej zna, ale ja nemyslel hracku pro dcery ale neco s cim se da tocit, co ma trochu sirokej objektiv a hledak.
Jeste k tomu MOTION BLURU. Animace pro TV sem zacal delat zacatkem 90 let tehdy na SGI a motion blur byl na dennim poradku, ale i s MB byl obrovskej rozdil mezi interlace a progresiv PALem. A tak to zustalo dle meho dodnes, pokud si dneska pustim gladiatora z BD na Sonce Z5500 (cvoz asi bude patrit k tem lepsim 40" tv) tak sorry, ale ja vnimam to strobovani. Nemuzu si pomoc, ale 25 je fakt malo. Blur pomuze, ale v kine nezachrani ;(
No právě ten Gladiátor je točen dost krátkým časem, nevím jestli všechny scény, ale bojové určitě. A to samozřejmě může vyvolat dojem jaký máš, nicméně zde to byl úmělecký záměr autorů. A mě osobně se to v tom filmu líbilo.
Já teda na filmíky na tv docela koukám (úhlopříčka 106cm) a musím říct že problémy u kvalitních filmečků nevidím .-) .
Co se týče Antonínova povzdechu, proč profíci netočí v 1080/50p, tak to bylo myslím zodpovězeno (opravdu se Sanyem v 60p točit nebudou :D ). Vše bylo řečeno - pokud odpověď Antonína zněla "já jezdím v audi" (opravdu poslední model na trhu .-) ?), tak jsem to nepochopil. V tomto příměru by to totiž znamenalo profi kameru (3x2/3 palce snímače 1920x1080/50p sken i záznam), včetně patřičného postprodukčního řetězce (práce v RT v nekomprimovaném HD).
Asi máme každý jiné pojetí "posledního modelu audi" v profi kamerách :-) .
Osobně nevidím žádný problém, na TV v HD 1080/50i, jak u kvalitní TV, tak u filmové produkce, tolik k tomu povzdechu.
Co se týče Antonínova povzdechu, proč profíci netočí v 1080/50p, tak to bylo myslím zodpovězeno (opravdu se Sanyem v 60p točit nebudou :D ). Vše bylo řečeno - pokud odpověď Antonína zněla "já jezdím v audi" (opravdu poslední model na trhu .-) ?), tak jsem to nepochopil. V tomto příměru by to totiž znamenalo profi kameru (3x2/3 palce snímače 1920x1080/50p sken i záznam), včetně patřičného postprodukčního řetězce (práce v RT v nekomprimovaném HD).
Asi máme každý jiné pojetí "posledního modelu audi" v profi kamerách :-) .
Osobně nevidím žádný problém, na TV v HD 1080/50i, jak u kvalitní TV, tak u filmové produkce, tolik k tomu povzdechu.
Dobre, Gladiator byl tocenej jeste na film, a v kine mi fakt vadilo jak obraz stroboval. Dobra vynecham Savink Private Ryan, kde se s tim sejkovalo naschval. Ale mam pocit, ze to strovovani vnimam vzdy vice v kine asi diky vetssimu pozorovacimu uhlu a vetsim pohybovym zmenam nez na tv. Jen z posledni doby veci co nebyly tocene na film a viditelne strobovaly: District 9, Angels and Deamons, Mission imposible III (tam si vylozene vybavuju nakej svenk pomerne pomalej z hrbitova, kdy to fakt viditelne strobovalo - tusim ze to tocili 4Kckem od Dalsy), ale i klasicke filmove zabery tim trpej. A pokud zajdete do Imaxu na klasicke imaxacke nahravky na film tak zjistite, ze na tak velkem platne je to FPS zalostne nepouzitelne.
Stejne se to za par let zmeni a pujde se cestou jak zvetseni rozliseni tak zvyseni FPS na 48... no uvidime ;)
Stejne se to za par let zmeni a pujde se cestou jak zvetseni rozliseni tak zvyseni FPS na 48... no uvidime ;)
A taky si vystačíš s CRT :-)
pro ty, co jsou na jiném levelu:
1. není jasné, co ten původní člověk myslel rozmazáním.
Tím jsem myslel totální ztrátu ostrosti. A naběhnutí plné ostrosti při zastavení pohybu kamery.
2. s vysokou pravděpodobností tím myslel:
a. deinterlacovací efekty (přehrávání prokládaného videa na neprokládané kartě, což u švenků způsobí většinou podivné artefakty, které by se možná daly nazvat rozmazáním)
b. kompresní efekty dané malým tokem pro zvolené rozlišené a zvolený enkodér, případně nedostatečnou kvalitou enkodéru.
O obou těchto efektech je celkem zbytečno bádat.
HD obrázky nejsou rozmazané nějak zásadně samy od sebe.
Navíc si dovoluji tipnout, že má zobrazovač připojený pomocí CVBS video nějakým scartem. A pak už vůbec žádné HD nevidí a nikdy neviděl. Nebo kouká na PC monitor a nerozumí rozdílu, který mezi zobrazovačem a počíatčovým monitorem je. LCD jako LCD, to bude ta vize.
Dívám se na to samozřejmě na monitoru, ale i na full HD LCD, které mám napojené na grafiku dobrým HDMI kabelem.
pro ty, co jsou na jiném levelu:
1. není jasné, co ten původní člověk myslel rozmazáním.
Tím jsem myslel totální ztrátu ostrosti. A naběhnutí plné ostrosti při zastavení pohybu kamery.
2. s vysokou pravděpodobností tím myslel:
a. deinterlacovací efekty (přehrávání prokládaného videa na neprokládané kartě, což u švenků způsobí většinou podivné artefakty, které by se možná daly nazvat rozmazáním)
b. kompresní efekty dané malým tokem pro zvolené rozlišené a zvolený enkodér, případně nedostatečnou kvalitou enkodéru.
O obou těchto efektech je celkem zbytečno bádat.
HD obrázky nejsou rozmazané nějak zásadně samy od sebe.
Navíc si dovoluji tipnout, že má zobrazovač připojený pomocí CVBS video nějakým scartem. A pak už vůbec žádné HD nevidí a nikdy neviděl. Nebo kouká na PC monitor a nerozumí rozdílu, který mezi zobrazovačem a počíatčovým monitorem je. LCD jako LCD, to bude ta vize.
Dívám se na to samozřejmě na monitoru, ale i na full HD LCD, které mám napojené na grafiku dobrým HDMI kabelem.
[quote=MAKcz;258305]Treba Pitomec to tu nakousnul, skutecne u DV zaznamu rozmazani neni patrne. U HD ano a je to zpusobeno pokud samozrejme vynecham prilis dlouhy cvas uzaverky:
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)[/quote]
Díky za příspěvek do diskuze. Myslím, že jsi trefil hřebíček na hlavičku. Ten rozmazaný obraz při pohybu kamery prostě existuje a je to určitá nedokonalost dnešních kamer, která bude v budoucnu určitě odstraněna. Přesto, že to tady většině lidí asi nevadí , jak si to pročítám :-)
1. schopnosti kamery pri zaznamu odbavovat, respektive komprimovat v realnem case vsechna data.
2. vlastni kompresi, ktera proste ze sveho principu hure komprimuje pohyb
3. zobrazovacema typu LCD/PDP (zajimave je, ze na HD CRT mi to maznuti prislo mene vyrazne). Treba dnesni nejlepsi LCD maji pri pohybu o 1/4 mensi rozliseni nez pri statickem obrazu
jak to tu uz nekdo nakous, vyrazne vice nez pohybove rozmaznuti mi vadi male FPS. Nekdo tu napsal blabol, ze clovek stejne nerozlisi vice jak 25 fps. Je to hloupe zpausalizovane, zalezi na situaci, me osobne treba 25fps na vetsi obrazovce nebo 24 v kine prijde zalosne malo. Pokud by dneska nekdo prodaval kameru co by tocila 1080 v 50/60p tak do ni hned jdu. Ale zatim mi prijde lepsi reseni mit nizsi rozliseni za cenu dvojnasobku pohybove nestrobujici informace ;)[/quote]
Díky za příspěvek do diskuze. Myslím, že jsi trefil hřebíček na hlavičku. Ten rozmazaný obraz při pohybu kamery prostě existuje a je to určitá nedokonalost dnešních kamer, která bude v budoucnu určitě odstraněna. Přesto, že to tady většině lidí asi nevadí , jak si to pročítám :-)
[quote=Karel321;258659]Díky za příspěvek do diskuze. Myslím, že jsi trefil hřebíček na hlavičku. Ten rozmazaný obraz při pohybu kamery prostě existuje a je to určitá nedokonalost dnešních kamer, která bude v budoucnu určitě odstraněna. Přesto, že to tady většině lidí asi nevadí , jak si to pročítám :-)[/quote]
Tak ted fakt nevim jak to myslis, preci procesor muze teoreticky zvladnout kompresi v nekonecne kratkem case, ale kdyz bude zaverka 1/100, tak za tech 1/100 ve svenku mas blur, v pohybu to mazle byt musi, jinak bys musel nastavovat velice kraticky cas a pak ti to zase musi strobovat, ta diskuze to rozebira porad dokola ...
Jak se ma neco zpravit do budoucna, kdyz chces videt vsecko ostre musis mit vice snimku v jedne sekunde. Cekani na solidni spotrebky z 50p/60p a vice, bohuzel U Sony i Canonu a apol. se rozhodli, ze zatim davu nedaji ani to, modely na rok 2010 nema zadna ani 720p. Je tu to Sanyo, ktere ted koupil Panasonic a nejaky letosni Samsung muze dat ven 60p , ale jen pres HDMI.
Je preci rozdil videt vodopad u reky s kratsim casem a delsim casem. Nebo sledovat pohyb bezce s kratkym casem (kdy vidis mozna ostre i okoli) nebo toho bezce s delsim casem, kdy pozadi je rozmazane, tedy jde tu jen o toho bezce. Je to zrejme individualni. Mozna , chces videt za vsech okolnosti vsecko ostre, ale to bys musel do nejake miry zvetsovat pocet snimku za sekundu , tedy cas by se taky timto mohl zkracovat, abys neregistroval blur, a take pak tu frekvenci zobrazit.
Tak ted fakt nevim jak to myslis, preci procesor muze teoreticky zvladnout kompresi v nekonecne kratkem case, ale kdyz bude zaverka 1/100, tak za tech 1/100 ve svenku mas blur, v pohybu to mazle byt musi, jinak bys musel nastavovat velice kraticky cas a pak ti to zase musi strobovat, ta diskuze to rozebira porad dokola ...
Jak se ma neco zpravit do budoucna, kdyz chces videt vsecko ostre musis mit vice snimku v jedne sekunde. Cekani na solidni spotrebky z 50p/60p a vice, bohuzel U Sony i Canonu a apol. se rozhodli, ze zatim davu nedaji ani to, modely na rok 2010 nema zadna ani 720p. Je tu to Sanyo, ktere ted koupil Panasonic a nejaky letosni Samsung muze dat ven 60p , ale jen pres HDMI.
Je preci rozdil videt vodopad u reky s kratsim casem a delsim casem. Nebo sledovat pohyb bezce s kratkym casem (kdy vidis mozna ostre i okoli) nebo toho bezce s delsim casem, kdy pozadi je rozmazane, tedy jde tu jen o toho bezce. Je to zrejme individualni. Mozna , chces videt za vsech okolnosti vsecko ostre, ale to bys musel do nejake miry zvetsovat pocet snimku za sekundu , tedy cas by se taky timto mohl zkracovat, abys neregistroval blur, a take pak tu frekvenci zobrazit.
Karel321: Jistě, datový tok nemusí být u spotřebních kamer dostatečný, ale to je vždy kompromis, "jak kvalitně a kolik uložím". Ale dej někam ke stažení záznam kamery v originál formátu, který ti příde "rozmazaný v pohybu". On ten výraz "rozmazaný" sám o sobě lidi zmátnul, protože nedostatečný datový tok se projeví spíš rozpadem obrazu, tzv. "kostičkováním", kdy se obrazové body zvětší, neb pro tolik změn v obraze nemáme dost datového prostoru.
Ai: mám dojem, že větší snímková frekvence by zrovna Karlovi vhod nepřišla, protože by sežrala více z již tak pro něj malého datového toku komprimovaného videa. Ale dokud nám neukáže konkrétní videa, nemá již smysl o tom nebatovat. Protože tvrdit, že obecně každý HD obraz je v pohybu rozmazaný je kravina. Záleží na kameře/formátu záznamu ...
Karel321: citace "Přesto, že to tady většině lidí asi nevadí , jak si to pročítám" ... kvalita videa je závislá na použité kameře ... a já třeba nevidím tvé vyjádření k videu od Jibarr. Další věcí je, když ti vadí ztrátová komprese videa, resp. její viditelnost ... nemůžeš koukat na videa z YouTube apod.., musíš vidět originál stream a né několikrát překomprimované video.
Ale jinak chápu, že Canon SX1 má podle tebe hezký obraz, on má totiž 42 Mbit/s datového toku. Takže v některých situacích podá lepší výsledek než HDV s 25 Mbit/s. (typy kodeků pominu)
Jenže co je podle mě důležité, je správná práce s kamerou. Pokud budu točit pohybující se objekt, musím z důvodu přirozenosti záběru použít delší čas, ten způsobí rozmáznutí pohybujícího se pozadí, kdežto objekt zájmu zůstane ostrý. Co se stane:
1) vypíchnu natáčený objekt ze scény
2) šetřím datový tok kamery na natáčený objekt scény, neb mázlé okolí bude pro MPEG2 či h264 kodek velmi málo náročné, sebere ti z datového toku videa méně dat a více zůstane pro objekt zaostřený
Kdyby si natáčel časem krátkým, např. 1/1000 (což ti automat kamery klidně nastaví) a napozadí pohybujícího se objektu by si měl kontrastní obraz, video se "rozpadne", u nás se často říká rozkostičkuje, protože datový tok na tolik změn v obraze nebude stačit, "body se zvětší".
Nicméně jsou situace, kdy se komprese projeví i u kamer s vyšším datovým tokem videa, třeba stromy bez listí, hodně konstrastních větví v záběru. Pokud začneš kamerou pohybovat, uvidíš chyby díky ztrátové kompresi.
Možná pro tebe bude foťák s možností natáčení videa lepší volbou, ale nakonec začneš řešit zase jeho nevýhody, takže vybrat si, bude pro tebe asi těžké. :-/
Ai: mám dojem, že větší snímková frekvence by zrovna Karlovi vhod nepřišla, protože by sežrala více z již tak pro něj malého datového toku komprimovaného videa. Ale dokud nám neukáže konkrétní videa, nemá již smysl o tom nebatovat. Protože tvrdit, že obecně každý HD obraz je v pohybu rozmazaný je kravina. Záleží na kameře/formátu záznamu ...
Karel321: citace "Přesto, že to tady většině lidí asi nevadí , jak si to pročítám" ... kvalita videa je závislá na použité kameře ... a já třeba nevidím tvé vyjádření k videu od Jibarr. Další věcí je, když ti vadí ztrátová komprese videa, resp. její viditelnost ... nemůžeš koukat na videa z YouTube apod.., musíš vidět originál stream a né několikrát překomprimované video.
Ale jinak chápu, že Canon SX1 má podle tebe hezký obraz, on má totiž 42 Mbit/s datového toku. Takže v některých situacích podá lepší výsledek než HDV s 25 Mbit/s. (typy kodeků pominu)
Jenže co je podle mě důležité, je správná práce s kamerou. Pokud budu točit pohybující se objekt, musím z důvodu přirozenosti záběru použít delší čas, ten způsobí rozmáznutí pohybujícího se pozadí, kdežto objekt zájmu zůstane ostrý. Co se stane:
1) vypíchnu natáčený objekt ze scény
2) šetřím datový tok kamery na natáčený objekt scény, neb mázlé okolí bude pro MPEG2 či h264 kodek velmi málo náročné, sebere ti z datového toku videa méně dat a více zůstane pro objekt zaostřený
Kdyby si natáčel časem krátkým, např. 1/1000 (což ti automat kamery klidně nastaví) a napozadí pohybujícího se objektu by si měl kontrastní obraz, video se "rozpadne", u nás se často říká rozkostičkuje, protože datový tok na tolik změn v obraze nebude stačit, "body se zvětší".
Nicméně jsou situace, kdy se komprese projeví i u kamer s vyšším datovým tokem videa, třeba stromy bez listí, hodně konstrastních větví v záběru. Pokud začneš kamerou pohybovat, uvidíš chyby díky ztrátové kompresi.
Možná pro tebe bude foťák s možností natáčení videa lepší volbou, ale nakonec začneš řešit zase jeho nevýhody, takže vybrat si, bude pro tebe asi těžké. :-/