Canon HV40 alebo zainvestovať do Panasonic AG-HMC41
Zdravím Vás..Potrebujem poradiť.Momentálne pracujem s Panasonicom NV GS250 robim pre jeden internetovy portal krátke reportáže (video vo formáte flv,značne upravená kvalita) ide o 3čipovú kameru,čo bohate stačí. No nakolko nieje moja,potrebujem si kúpiť vlastnú.A rozmýšlam či kúpiť nejakú na inzerát (tiež panasonic,nejaký trojčipový trebárs GS180) alebo zainvestovať do niečoho poriadneho,bo do budúcnosti by som rád ostal pri kamere (či už ako reportáže prípadne ako druhý kameraman na akciach).Ten canon HV40 sa mi zdá byť ako vpohode mašinka,len ten jeden CMOS ako je na tom v porovnaní s 3 CCD? Ten Panasonic AG-HMC41 môžem mať za 2000 eur.
V skratke-
Potrebujem kameru na reporáže (interiér, exterier - hokejový štadión,športové haly,Off-road akcie) + určite konektor na externý mikrofón a päticu na svetlo.
V skratke-
Potrebujem kameru na reporáže (interiér, exterier - hokejový štadión,športové haly,Off-road akcie) + určite konektor na externý mikrofón a päticu na svetlo.
[quote=rjja;257573]a co takhle Sony HVR-HD1000 ?[/quote]
spotrebky od Sony nemaji progresivni rezim, ktery on potrebuje
spotrebky od Sony nemaji progresivni rezim, ktery on potrebuje
[quote=ai;257583]spotrebky od Sony nemaji progresivni rezim, ktery on potrebuje[/quote]
máte někdo link na ukázku z této kamery?
snímači 1/4" to je docela slabota né?
máte někdo link na ukázku z této kamery?
snímači 1/4" to je docela slabota né?
no to je samozrejme slabota,
tech 50p je asi to po cem by mel jit (perfektni 50% zpomaleni), ale dale ..,nema to ani XLR (bude stejne jeste potrebovat nejaky beachtek DXA-4 nebo neco podobneho), format je AVCHD, dokonce na nejake manualni nastaveni musi sahat na LCD touch screen,ale...to zalezi na nem jak se rozhodne, ja bych se zdrzel komentaru jestli to ma nebo nema vzit ...se mi to zda dost drahe na to co to umi,
tech 50p je asi to po cem by mel jit (perfektni 50% zpomaleni), ale dale ..,nema to ani XLR (bude stejne jeste potrebovat nejaky beachtek DXA-4 nebo neco podobneho), format je AVCHD, dokonce na nejake manualni nastaveni musi sahat na LCD touch screen,ale...to zalezi na nem jak se rozhodne, ja bych se zdrzel komentaru jestli to ma nebo nema vzit ...se mi to zda dost drahe na to co to umi,
Vzal bych asi HV40. Panasonic jistě líp vypadá (dospěle :) ), ale ten lowlight je mizérie: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Po letitých zkušenostech bych výkon při horších svetělných podmínkách dal na první místo. Světla není nikdy dost a těch 50p Panasonicu to nezachrání (myslím jako argument pro koupi). Osobně bych volil HV40.
EDIT: a ještě bych být tebou popřemýšlel o kamerách s CCD čipy, na rychlé záběry akcí, které točíš, je CCD vhodnější, nebude se ti klátit obraz
Po letitých zkušenostech bych výkon při horších svetělných podmínkách dal na první místo. Světla není nikdy dost a těch 50p Panasonicu to nezachrání (myslím jako argument pro koupi). Osobně bych volil HV40.
EDIT: a ještě bych být tebou popřemýšlel o kamerách s CCD čipy, na rychlé záběry akcí, které točíš, je CCD vhodnější, nebude se ti klátit obraz
ai: K Panasonicu se dá dokoupit volitelný XLR adaptér, který je na tomto obrázku.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
AVCHD formát beru jako výhodu, je lepší než zastaralé HDV. V broadcastu ale s ním může být stále problém (u nás s ním nejsou prostě zvyklý pracovat).
S tím, že to je drahé, ale souhlasím. Je lepší připlatit si HMC 151
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] , což je velice dobrá kamera (o fous lepší, než XHA1).
Jarda.Bar: Ten CMOS bych tak nehrotil. Kamery nejsou foťák, rolling shutter se projevuje minimálně. Řekl bych, že u Sony EX3 vůbec.
S Canon HV30 jsem natáčel 3/4 roku bmx, motocross, rallye a rolling shutter se neobjevil. Asi jsem měl štěstí...
V lowlightu jsou k ničemu všechny kamery co mají chip 1/3 a méně.
Pokud by se chtěl někdo specializovat na točení v lowlightu, tak dobrá volba
bude třeba Panasonic GH1, který má 4/3" chip + nějaký 1.4 objektiv.
Podle toho co chce točit, bych ale řekl, že v lowlightu bude točit minimálně.
janiik37: Podle toho co píšeš, tak máš 52 600kč (dle momentálního kurzu).
Za tyto peníze můžeš koupit lehce ojetou XHA1 s předsádkou a dvěma bateriemi.
Nebo takovéto staré monstrum :D http://fotoaparaty-kamery.sbazar.cz/prodam-profi-videokameru-praha-5-o3502502.html
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
AVCHD formát beru jako výhodu, je lepší než zastaralé HDV. V broadcastu ale s ním může být stále problém (u nás s ním nejsou prostě zvyklý pracovat).
S tím, že to je drahé, ale souhlasím. Je lepší připlatit si HMC 151
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] , což je velice dobrá kamera (o fous lepší, než XHA1).
Jarda.Bar: Ten CMOS bych tak nehrotil. Kamery nejsou foťák, rolling shutter se projevuje minimálně. Řekl bych, že u Sony EX3 vůbec.
S Canon HV30 jsem natáčel 3/4 roku bmx, motocross, rallye a rolling shutter se neobjevil. Asi jsem měl štěstí...
V lowlightu jsou k ničemu všechny kamery co mají chip 1/3 a méně.
Pokud by se chtěl někdo specializovat na točení v lowlightu, tak dobrá volba
bude třeba Panasonic GH1, který má 4/3" chip + nějaký 1.4 objektiv.
Podle toho co chce točit, bych ale řekl, že v lowlightu bude točit minimálně.
janiik37: Podle toho co píšeš, tak máš 52 600kč (dle momentálního kurzu).
Za tyto peníze můžeš koupit lehce ojetou XHA1 s předsádkou a dvěma bateriemi.
Nebo takovéto staré monstrum :D http://fotoaparaty-kamery.sbazar.cz/prodam-profi-videokameru-praha-5-o3502502.html
[quote=Lachtan11;257693]AVCHD formát beru jako výhodu, je lepší než zastaralé HDV. V broadcastu ale s ním může být stále problém (u nás s ním nejsou prostě zvyklý pracovat).
[/quote]
HDV neni "zastaraly" je proste odkopnuty jako mpeg2 takovy. zastaraly je, kdyz neumozni 50p, jen v tomto smeru. Predstav si Canon HV40 s SD kartou na mpeg2. AVCHD format neznamena lepsi lowlight, sample barev ma stejny, narocnejsi na vsecko okolo neho, neni intraframe. To , ze je jaksi vse super ostre za dne, rozlisitelne (o par radku), me napriklad vubec nezajima, to neni vubec dulezite, uz vubec ne na web, home video, tam jde o jednoduche zpracovani s tim zaznamem. Low light je dulezity. Stabilizace toho zaznamu je taky dulezita, napr., mam na HV40 wide angle, jeste tam vzdy nechavam desku s rychloupinakem na stativ (dalsich par gramu dobrych) , aby to melo nejakou hmotu (OIS u toho Canonu neni nejlepsi v porovnani se Sonym) atd......
[/quote]
HDV neni "zastaraly" je proste odkopnuty jako mpeg2 takovy. zastaraly je, kdyz neumozni 50p, jen v tomto smeru. Predstav si Canon HV40 s SD kartou na mpeg2. AVCHD format neznamena lepsi lowlight, sample barev ma stejny, narocnejsi na vsecko okolo neho, neni intraframe. To , ze je jaksi vse super ostre za dne, rozlisitelne (o par radku), me napriklad vubec nezajima, to neni vubec dulezite, uz vubec ne na web, home video, tam jde o jednoduche zpracovani s tim zaznamem. Low light je dulezity. Stabilizace toho zaznamu je taky dulezita, napr., mam na HV40 wide angle, jeste tam vzdy nechavam desku s rychloupinakem na stativ (dalsich par gramu dobrych) , aby to melo nejakou hmotu (OIS u toho Canonu neni nejlepsi v porovnani se Sonym) atd......
Jak říká ai, mpeg2 není odepsaný.
Např. XDCAM EX i velké XDCAM HD kamery používají mpeg2 záznam (25 a 35Mbps 420 a 50Mbps s 422). Ale jsou to inter-frame komprese (GOP), ne intraframe. Profi verze avchd je AVC-I (50Mbps 420 a 100Mbps 422).
HDV ze Z5 např. je a stále dlouho bude ok, rozhoduje kvalita kamerové části kamery (optika, čipy), na svatby, publicistiku a malé dokumenty rozhodně stačí.
Např. XDCAM EX i velké XDCAM HD kamery používají mpeg2 záznam (25 a 35Mbps 420 a 50Mbps s 422). Ale jsou to inter-frame komprese (GOP), ne intraframe. Profi verze avchd je AVC-I (50Mbps 420 a 100Mbps 422).
HDV ze Z5 např. je a stále dlouho bude ok, rozhoduje kvalita kamerové části kamery (optika, čipy), na svatby, publicistiku a malé dokumenty rozhodně stačí.
[quote=Lachtan11;257693]
V lowlightu jsou k ničemu všechny kamery co mají chip 1/3 a méně.
Pokud by se chtěl někdo specializovat na točení v lowlightu, tak dobrá volba
bude třeba Panasonic GH1, který má 4/3" chip + nějaký 1.4 objektiv.
[/quote]
Nejde o absolutní bravurnost v low light ale o to, jak pracuje ve své cenové hladině. Za svou cenu podává mizerný výsledek. Toť můj názor. HV40 ho zašlape do země.
V lowlightu jsou k ničemu všechny kamery co mají chip 1/3 a méně.
Pokud by se chtěl někdo specializovat na točení v lowlightu, tak dobrá volba
bude třeba Panasonic GH1, který má 4/3" chip + nějaký 1.4 objektiv.
[/quote]
Nejde o absolutní bravurnost v low light ale o to, jak pracuje ve své cenové hladině. Za svou cenu podává mizerný výsledek. Toť můj názor. HV40 ho zašlape do země.
Ďakujem za reakcie..vpodstate ako napísal Lachtan11 finančné prostriedky by aj boli..ale zase ich nechcem všetky minuť na kameru a neostane na prislušenstvo..Vpodstate mi asi vychádza aj čo čítam,že ta HV40 bude asi dobrá voľba. I keď sa trošku obávam, v porovnaní s nejakým 3-čipom, ale ako som i pozeral na webe,tak nemusí byť až taký rozdiel. a ostane aj na príslušenstvo.
Pave1: Nikde jsem nepsal, že kamery s HDV jsou horší jak kamery s AVCHD - tak pozor.
ai: Jestli ti připadne práce s AVCHD složitá, tak není co řešit a diskuze ztrácí smysl.
Proč? Slušná PC mašina vyjde na 10 000kč. Nebudu to psát znova, takže to zkopíruju
ze slovenské verze tohoto fora.
Quad Core CPU stojí 4 000kč + základní deska (2 000kč) + grafická karta Ati Radeon 5770
(3200kč) + 4GB DDR3 1333 MHz (2 500).
Výhodou nové řady 57xx grafických karet značky Ati je to, že podporují OpenCL, DirectCompute a Shader 5). Render je díky tomu 7x rychlejší a to už je docela znát.
V případě řady Quadro asi 50x rychlejší, v případě speciálních karet jako firepro asi 100x.
Realtime render vypočítaný GPU se použil například v Avatarovi -> tzv. předvizualizace.
Proč tomu tak je? GPU je ve výpočetním výkonu oproti CPU obrovský Titán. Co muselo počítat třeba 20 strojů s 8 jádrovými CPU za milión dolarů, spočtou 2 grafické karty za 30 tisíc.
Abych upřesnil tu rychlost a vůbec funkci v Avatarovi.
James Cameron viděl herce už při natáčení, jako lidé Na'vi, takže nikdo už nemusel vařit z vody. Vše měl nahrubo zobrazené (ikdyž nahrubo sm03 , ta grafika byla neuvěřitelně dokonalá a i takový hrubý náčrt by byl ještě před dvouma rokama naprostý BOOM).
Takže když kameron udělal švenk doleva, měl tam třeba vodopád. Když udělal švenk doprava, měl tam řeku -> vše v reálném čase.
Nevýhodu to ale má. Výpočet GPU je nepřesný, protože nemá některé funkce, přerušení atp., ale to taky není jeho úloha. Ovšem na paralelní výpočty je GPU ideální.
Takže pro Hollywoodská studia to je boom. GPU rychle zpracuje knihovnu informací a CPU to dodělá. Render takového filmu pak zabere třeba 1/3 času = pecka.
Co se týče AVCHD -> toho bych se vůbec nebál.
AVCHD je rozhodně kvalitnější formát, než HDV.
Výhodou takové kamery je to, že se nemusí prakticky udržovat -> šetří to peníze a hlavně, velice pomalu jí klesá cena.
A co já vím, tak o mpegu2 jsem nic nepsal pánové.
ai: Jinak Canon HV30 (stejná jako 40 až na drobnosti) mám taky.
Jarda.Bar: Ano, můj problém. Ještě nedávno jsem toho panáče viděl za 49 000kč s dph, trochu zapomínám na to, že u nás jsou ty ceny trochu jiné.
Samozřejmě, HV30 je lepší, ale za skoro stejné peníze se dá koupit Canon XHA1 a to je kamera úplně někde jinde.
ai: Jestli ti připadne práce s AVCHD složitá, tak není co řešit a diskuze ztrácí smysl.
Proč? Slušná PC mašina vyjde na 10 000kč. Nebudu to psát znova, takže to zkopíruju
ze slovenské verze tohoto fora.
Quad Core CPU stojí 4 000kč + základní deska (2 000kč) + grafická karta Ati Radeon 5770
(3200kč) + 4GB DDR3 1333 MHz (2 500).
Výhodou nové řady 57xx grafických karet značky Ati je to, že podporují OpenCL, DirectCompute a Shader 5). Render je díky tomu 7x rychlejší a to už je docela znát.
V případě řady Quadro asi 50x rychlejší, v případě speciálních karet jako firepro asi 100x.
Realtime render vypočítaný GPU se použil například v Avatarovi -> tzv. předvizualizace.
Proč tomu tak je? GPU je ve výpočetním výkonu oproti CPU obrovský Titán. Co muselo počítat třeba 20 strojů s 8 jádrovými CPU za milión dolarů, spočtou 2 grafické karty za 30 tisíc.
Abych upřesnil tu rychlost a vůbec funkci v Avatarovi.
James Cameron viděl herce už při natáčení, jako lidé Na'vi, takže nikdo už nemusel vařit z vody. Vše měl nahrubo zobrazené (ikdyž nahrubo sm03 , ta grafika byla neuvěřitelně dokonalá a i takový hrubý náčrt by byl ještě před dvouma rokama naprostý BOOM).
Takže když kameron udělal švenk doleva, měl tam třeba vodopád. Když udělal švenk doprava, měl tam řeku -> vše v reálném čase.
Nevýhodu to ale má. Výpočet GPU je nepřesný, protože nemá některé funkce, přerušení atp., ale to taky není jeho úloha. Ovšem na paralelní výpočty je GPU ideální.
Takže pro Hollywoodská studia to je boom. GPU rychle zpracuje knihovnu informací a CPU to dodělá. Render takového filmu pak zabere třeba 1/3 času = pecka.
Co se týče AVCHD -> toho bych se vůbec nebál.
AVCHD je rozhodně kvalitnější formát, než HDV.
Výhodou takové kamery je to, že se nemusí prakticky udržovat -> šetří to peníze a hlavně, velice pomalu jí klesá cena.
A co já vím, tak o mpegu2 jsem nic nepsal pánové.
ai: Jinak Canon HV30 (stejná jako 40 až na drobnosti) mám taky.
Jarda.Bar: Ano, můj problém. Ještě nedávno jsem toho panáče viděl za 49 000kč s dph, trochu zapomínám na to, že u nás jsou ty ceny trochu jiné.
Samozřejmě, HV30 je lepší, ale za skoro stejné peníze se dá koupit Canon XHA1 a to je kamera úplně někde jinde.
Který soft, prosim tě, vyrenderuje video stejně kvalitně pomocí grafické karty jako pomocí CPU?
Já zkoušel After Effects render přes OpenGL a výsledek je dobrý tak pouze k náhledu.
Já zkoušel After Effects render přes OpenGL a výsledek je dobrý tak pouze k náhledu.
[quote=Lachtan11;257788]Jestli ti připadne práce s AVCHD složitá, tak není co řešit a diskuze ztrácí smysl.
Proč? Slušná PC mašina vyjde na 10 000kč. Nebudu to psát znova, takže to zkopíruju
ze slovenské verze tohoto fora.
Quad Core CPU stojí 4 000kč + základní deska (2 000kč) + grafická karta Ati Radeon 5770
(3200kč) + 4GB DDR3 1333 MHz (2 500).
[/quote]
Ja taky nemusim s tebou pokracovat, jestlize jsi jeden z tech co pri koupi nove kamery (doporuci mizerny low light) a jeste doporuci nove PC.
Rozumis, to je porad dokola. Jestlize ma tazatel PC 5 let stare, ok, je cas na nove, ale ja nevim co ma a nebudu mu tvrdit, ze ma dat dalsich 10-15 tisic za PC. Ty mu nabidnes predrazeny AVCHD mizerny low light oproti treba mpeg2 bez 50p nevyhrava nikdo, neni treba se tu hadat. Mi to hodime do plena a on se rozhodne.
Proč? Slušná PC mašina vyjde na 10 000kč. Nebudu to psát znova, takže to zkopíruju
ze slovenské verze tohoto fora.
Quad Core CPU stojí 4 000kč + základní deska (2 000kč) + grafická karta Ati Radeon 5770
(3200kč) + 4GB DDR3 1333 MHz (2 500).
[/quote]
Ja taky nemusim s tebou pokracovat, jestlize jsi jeden z tech co pri koupi nove kamery (doporuci mizerny low light) a jeste doporuci nove PC.
Rozumis, to je porad dokola. Jestlize ma tazatel PC 5 let stare, ok, je cas na nove, ale ja nevim co ma a nebudu mu tvrdit, ze ma dat dalsich 10-15 tisic za PC. Ty mu nabidnes predrazeny AVCHD mizerny low light oproti treba mpeg2 bez 50p nevyhrava nikdo, neni treba se tu hadat. Mi to hodime do plena a on se rozhodne.
ai: Já jsem mu nic nenabídl, on si tu kameru našel sám a já jsem řekl, která je lepší.
Tu cenu jsem si neuvědomil, moje chyba. Navíc sám jsem mu doporučil, narozdíl od
vás, investovat 40 000kč do starší Canon XHA1, která je 100% lepší, než spotřební
Canon HV30.
A mimochodem, pokud tobě přijde 10 000kč za nadupané pc "hodně", tak jemu třeba ne.
Dobrá střižna je ještě důležitější než dobrá kamera, protože se v ní dá lecos zachránit, lecos zaretušovat.
A pokud já vím, kdyby tomu rozuměl, tak by se neptal. Těžko se sám rozhodne.
Jarda.Bar: Pokud neumíš číst, tak s tebou taky není co řešit :D
Píšu o OpenCL, ne OpenGL.
Je to už chvíle co jsem se věnoval cgi a věnoval jsem se tomu dobře. Nedávno jsem znova začal, tak si myslím, že mě v těchto ohledech můžeš věřit.
Tu cenu jsem si neuvědomil, moje chyba. Navíc sám jsem mu doporučil, narozdíl od
vás, investovat 40 000kč do starší Canon XHA1, která je 100% lepší, než spotřební
Canon HV30.
A mimochodem, pokud tobě přijde 10 000kč za nadupané pc "hodně", tak jemu třeba ne.
Dobrá střižna je ještě důležitější než dobrá kamera, protože se v ní dá lecos zachránit, lecos zaretušovat.
A pokud já vím, kdyby tomu rozuměl, tak by se neptal. Těžko se sám rozhodne.
Jarda.Bar: Pokud neumíš číst, tak s tebou taky není co řešit :D
Píšu o OpenCL, ne OpenGL.
Je to už chvíle co jsem se věnoval cgi a věnoval jsem se tomu dobře. Nedávno jsem znova začal, tak si myslím, že mě v těchto ohledech můžeš věřit.
No jenže 99 lidí ze sta tu renderuje 2D video :). Takže tu 3D akceleraci grafiky bych asi jako tak velkou výhodu neuváděl.
[quote=Lachtan11;257810]Dobrá střižna je ještě důležitější než dobrá kamera, protože se v ní dá lecos zachránit, lecos zaretušovat.[/quote]
jak muzes rict, ze je strizna dulezitejsi nez kamera .....
jak muzes rict, ze je strizna dulezitejsi nez kamera .....
Jarda.Bar: Milý Jardo, něco si o tom prosím tě přečti, protože z tebe mám opravdu dost :D
GPU dokáže počítat klidně i fyzické operace.
Je jedno, jestli renderuješ 2D, nebo 3D -> GPU to zvládne.
ai: Až ti někdo dá ke sestříhání 2h koncert natočený na 8 kamer, tak budeš rád za každou komponentu navíc.
Navíc, HDV potřebuje aspoň Dual Core, protože jinak se to bude cukat jako prase.
A 5 let staré PC nemá dual core :D
A postprodukce je velice důležitá, záleží na tom, co chce dělat.
On chce kameru na reportáže a Canon HV30 na to vhodná není.
I regionální TV totiž používají kvalitní mikrofony s XLR konektorem.
HV30 konektor nemá -> nejvhodnější bude koupit zoom H4N s boom polem = spousta peněz.
Pokud chce točit reportáže, bude potřebovat také větší ohnisko -> wide konvertor.
Nejlépe Raynox 6600....zase jedu mimo mísu.
Prostě střižna je velice důležitá. Musí být stabilní, musí rychle renderovat (kvůli práci) atd. A 10 000kč NENI MOC, POCHOP TO.
S takovým PC můžeš dělat CGI, náročné kompozice, motion tracking v SynthEye, Bojou atd. Před pár lety bych za 10 000kč neměl skoro ani PC, který by sestříhalo klasický Pal DV záznam..
GPU dokáže počítat klidně i fyzické operace.
Je jedno, jestli renderuješ 2D, nebo 3D -> GPU to zvládne.
ai: Až ti někdo dá ke sestříhání 2h koncert natočený na 8 kamer, tak budeš rád za každou komponentu navíc.
Navíc, HDV potřebuje aspoň Dual Core, protože jinak se to bude cukat jako prase.
A 5 let staré PC nemá dual core :D
A postprodukce je velice důležitá, záleží na tom, co chce dělat.
On chce kameru na reportáže a Canon HV30 na to vhodná není.
I regionální TV totiž používají kvalitní mikrofony s XLR konektorem.
HV30 konektor nemá -> nejvhodnější bude koupit zoom H4N s boom polem = spousta peněz.
Pokud chce točit reportáže, bude potřebovat také větší ohnisko -> wide konvertor.
Nejlépe Raynox 6600....zase jedu mimo mísu.
Prostě střižna je velice důležitá. Musí být stabilní, musí rychle renderovat (kvůli práci) atd. A 10 000kč NENI MOC, POCHOP TO.
S takovým PC můžeš dělat CGI, náročné kompozice, motion tracking v SynthEye, Bojou atd. Před pár lety bych za 10 000kč neměl skoro ani PC, který by sestříhalo klasický Pal DV záznam..
A já se podruhé ptám, který software mi 2D rendering urychlí pomocí grafiky, zatím si mi neodpověděl.
Jarda.Bar: Asi začnu kousat. Je těžké vzít jeden z těch technických názvů (OpenCL, direct compute), kterým ani trochu nerozumíš a vložit je do google?
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectCompute
Tenhle článek je naprosto jasný, Direct Compute není žádný software, jak si ty myslíš a funguje při všem (dokonce si můžeš konvertovat rychleji i hudbu).
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectCompute
Tenhle článek je naprosto jasný, Direct Compute není žádný software, jak si ty myslíš a funguje při všem (dokonce si můžeš konvertovat rychleji i hudbu).
Edius umí dobře využít výkon GPU, to i ve verzi Neo2 booster (na doma, optimalizace kodéru a dekodéru avchd, zpracování efektů, filtrů, atd).
[quote=Pave1;257835]Edius umí dobře využít výkon GPU, to i ve verzi Neo2 booster (na doma, optimalizace kodéru a dekodéru avchd, zpracování efektů, filtrů, atd).[/quote]
Ok, dík. Otázka je, jestli to nemá stejná omezení jako AfterEffects: http://help.adobe.com/en_US/AfterEffects/9.0/WS3878526689cb91655866c1103a4f2dff7-79e8a.html
(Note: OpenGL is not used to render a nested composition if the precomposition layer has a mask or a non-GPU-accelerated effect applied to it.)
Navíc ta kvalita renderingu je mnohem horší než u CPU renderingu, pro mě je nepoužitelná.
Osobně by se mi líbilo, kdyby jel render rychleji a využilo se GPU, nicméně API rozhraní o kterém tu píše Lachtan je novinka, která bude těžko implementována do Vegase či After Effects v dohledné době. Proto to neberu jako argument pro. Než se implementace dočkáme např. ve Vegasu, bude ta grafika stará, takiže investice do ní je nyní zbytečná.
Ok, dík. Otázka je, jestli to nemá stejná omezení jako AfterEffects: http://help.adobe.com/en_US/AfterEffects/9.0/WS3878526689cb91655866c1103a4f2dff7-79e8a.html
(Note: OpenGL is not used to render a nested composition if the precomposition layer has a mask or a non-GPU-accelerated effect applied to it.)
Navíc ta kvalita renderingu je mnohem horší než u CPU renderingu, pro mě je nepoužitelná.
Osobně by se mi líbilo, kdyby jel render rychleji a využilo se GPU, nicméně API rozhraní o kterém tu píše Lachtan je novinka, která bude těžko implementována do Vegase či After Effects v dohledné době. Proto to neberu jako argument pro. Než se implementace dočkáme např. ve Vegasu, bude ta grafika stará, takiže investice do ní je nyní zbytečná.
Aftery už dlouho nepoužívám, takže nevím (ale přijde mi, že adobe ty sw má v poslední době hodně "lepený", specielně premču CS4). Edius má od začátku dobrý základ, vznikal později, je perfektně stabilní, má dobrou optimalizaci výkonu. S GPU počítá hodně, efekty jsou pomocí GPU akcelerované.
Jinak pokud nejde o náhledový render, tak v AE musí být kvalita výpočtu pořád stejná (podle mě vůbec nemáš šanci ovlivnit - u dobře postaveného programu .-), jak se to počítá, jaká část jde přes GPU; to je vnitřní optimalizace - vyladěnost sw).
Jinak pokud nejde o náhledový render, tak v AE musí být kvalita výpočtu pořád stejná (podle mě vůbec nemáš šanci ovlivnit - u dobře postaveného programu .-), jak se to počítá, jaká část jde přes GPU; to je vnitřní optimalizace - vyladěnost sw).
AfterEffects má možnost OpenGL, tedy GPU akceleraci zapnout jak pro Preview, tak pro Render. Výsledek je zde: viz. příloha
Render přes OpenGL (GPU)
image1
Render přes CPU
image2
Oboje má stejné nastavení, jen jiný render engine (GPU vs CPU). Možná to nejede jen v tomto konkrétním případě, těžko říct.
Render přes OpenGL (GPU)
image1
Render přes CPU
image2
Oboje má stejné nastavení, jen jiný render engine (GPU vs CPU). Možná to nejede jen v tomto konkrétním případě, těžko říct.
Buď je blbě optimalizovaný ten plugin (efekt, kterým jsi to upravoval) pro open GL, nebo je chyba ve vyladění spolupráce sw s GPU, nebo tam něco chybí (v sw v PC, co potřebuje AE).
To je to, o čem mluvím (u ediusu se nestaráš a kvalita je perfektní). U AE to chtělo chodit vyšlapanýma cestičkama, no prostě adobe .-) .
To je to, o čem mluvím (u ediusu se nestaráš a kvalita je perfektní). U AE to chtělo chodit vyšlapanýma cestičkama, no prostě adobe .-) .
[quote=Lachtan11;257824]ai: Až ti někdo dá ke sestříhání 2h koncert natočený na 8 kamer, tak budeš rád za každou komponentu navíc.
Navíc, HDV potřebuje aspoň Dual Core, protože jinak se to bude cukat jako prase.
A 5 let staré PC nemá dual core :D
[/quote]
no ha, ha, fajn, ze se smejes, si uplne mimo, tazatel mel urcite na mysli strih z 8 kamer, a dale ja bych delal web reportaze na web klidne i na P4, coz ted i delam sve video, Dual Core jsem nemel vubec na mysli, na playback tu mam ted dokonce i sit a WDTV, myslim, ze bys mel zustat obema nohama na zemi, tazatel nema cas a mozna ani zajem ztravit pulku zivota treninkem a praci v AE nebo travit cas colorovat a zlepsovat zpraseny white balance, nebo expozice jak rikas ve veledulezitem strihovem a kompozicnim softu. Stacil by mu na to Vegas platinum za $100 ze smart render.
Navíc, HDV potřebuje aspoň Dual Core, protože jinak se to bude cukat jako prase.
A 5 let staré PC nemá dual core :D
[/quote]
no ha, ha, fajn, ze se smejes, si uplne mimo, tazatel mel urcite na mysli strih z 8 kamer, a dale ja bych delal web reportaze na web klidne i na P4, coz ted i delam sve video, Dual Core jsem nemel vubec na mysli, na playback tu mam ted dokonce i sit a WDTV, myslim, ze bys mel zustat obema nohama na zemi, tazatel nema cas a mozna ani zajem ztravit pulku zivota treninkem a praci v AE nebo travit cas colorovat a zlepsovat zpraseny white balance, nebo expozice jak rikas ve veledulezitem strihovem a kompozicnim softu. Stacil by mu na to Vegas platinum za $100 ze smart render.
Jarda.Bar: Odpověděl jsem dost jasně. Díky direct compute bude o dost rychlejší jakákoliv aplikace (střihový software, 3D software...), na wikipedii je krásně popsaný, jak to funguje. Jestli to nechápeš, tak se vrať do mateřské školy.
A dále, nebavím se o nějakém Open GL, ale o OpenCL (mezi písmenky G a C je docela rozdíl).
A dále, nebavím se o nějakém Open GL, ale o OpenCL (mezi písmenky G a C je docela rozdíl).
BUDE, tzn. ... nemá smysl do toho dnes investovat. ....
Nemůžeš pak psát lidem kraviny typu: "Render je díky tomu 7x rychlejší a to už je docela znát." Protože to není pravda. Do teď si milý google :) neuvedl jediný střihový software, který by to nové rozhraní používal. ... Jojo, google dává některým lidem křídla, že?! :)
Nemůžeš pak psát lidem kraviny typu: "Render je díky tomu 7x rychlejší a to už je docela znát." Protože to není pravda. Do teď si milý google :) neuvedl jediný střihový software, který by to nové rozhraní používal. ... Jojo, google dává některým lidem křídla, že?! :)
[quote=Pave1;257842]Buď je blbě optimalizovaný ten plugin (efekt, kterým jsi to upravoval) pro open GL, nebo je chyba ve vyladění spolupráce sw s GPU, nebo tam něco chybí (v sw v PC, co potřebuje AE).
To je to, o čem mluvím (u ediusu se nestaráš a kvalita je perfektní). U AE to chtělo chodit vyšlapanýma cestičkama, no prostě adobe .-) .[/quote]
No to bych netvrdil, s tím Ediusem. Podle ukázek, které sem dáváš se ti GPU asi moc nepoužije .... oni píšou, že: Větší množství 3D efektů v reálném čase (akcelerovaných GPU)
Záleží možná co děláš .... zkusil sem třeba v AfterEffects, že jednodušší kompozice projde, ale zrychlení není měřitelné. V tom příkladu co sem ukázal jde asi o příliš velký obrázek (který sem popisoval na videokamery.cz), OpenGL ho očividně nezpracovává v původním rozlišení.
To je to, o čem mluvím (u ediusu se nestaráš a kvalita je perfektní). U AE to chtělo chodit vyšlapanýma cestičkama, no prostě adobe .-) .[/quote]
No to bych netvrdil, s tím Ediusem. Podle ukázek, které sem dáváš se ti GPU asi moc nepoužije .... oni píšou, že: Větší množství 3D efektů v reálném čase (akcelerovaných GPU)
Záleží možná co děláš .... zkusil sem třeba v AfterEffects, že jednodušší kompozice projde, ale zrychlení není měřitelné. V tom příkladu co sem ukázal jde asi o příliš velký obrázek (který sem popisoval na videokamery.cz), OpenGL ho očividně nezpracovává v původním rozlišení.
Například AVID a Adobe Premiere podporují Direct Compute bez problémů.
Pak Adobe After Effects a všechny modelační programy až na Blender.
Jarda.Bar: Zrychlení samozřejmě měřitelné nebude z několika důvodů.
1. OpenGL k tomu není určen.
2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops). Staré karty oproti těm novým neumí spoustu věcí, ale o tom se tu radši bavit nebudu.
3. Nemáš grafickou kartu, která by podporovala to, co jsem napsal.
Nejlepší grafické karty momentálně jsou FirePro a pak Nvidia Quadro.
Pak Adobe After Effects a všechny modelační programy až na Blender.
Jarda.Bar: Zrychlení samozřejmě měřitelné nebude z několika důvodů.
1. OpenGL k tomu není určen.
2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops). Staré karty oproti těm novým neumí spoustu věcí, ale o tom se tu radši bavit nebudu.
3. Nemáš grafickou kartu, která by podporovala to, co jsem napsal.
Nejlepší grafické karty momentálně jsou FirePro a pak Nvidia Quadro.
Open GL je jiný způsob zacházení s grafikou, jiný způsob vykreslování (což nevylučuje, že může mít AE u nějaké sady pluginů s tímto problém .-) ).
Akcelerace GPU je otázkou optimalizace sw a jeho kódu (je to vlastnost, kterou nezměníš).
Edius využívá akceleraci náhledů (RT přepočet - tedy bez zdlouhavého přepočtu) pomocí výkonu GPU (viz jejich stránky grassvalley.com).
Zatřetí srovnávat kompoziční sw se střihovým není úplně dobrý nápad, optimalizace jsou výrazně jinak nastavené. Proto je lepší porovnat třeba premiere CS4 s Ediusem. Jestli je sw stabilní (i při velkém počtu střihů a úprav), jestli je vybíravý na konfiguraci HW, nebo běhá stabilně na běžném HW, jak dokáže přehrát například 3 vrstvy HD videa (klasicky PIP, což je kompoziční efekt) RT, jak zvládá avchd.
Osobně mám pocit, že Edius je výrazně stabilnější a není vybíravý na HW, při velmi dobrém využití jeho potenciálu. U premiere CS4 musíš použít úzce specifikovaný HW, stabilita je o poznání nižší (často hrozí ztráta dat u velkých projektů).
Můj názor, nic víc, původní otázku, zda jsou sw využívající výkon GPU pro akceleraci úprav videa , jsme myslím zodpověděli. Ano, jsou takové (nikde jsem tady ovšem nepsal, že mé ukázky jsou upravované v Ediusu, tak nevidím s tématem žádnou zjevnou souvislost).
Akcelerace GPU je otázkou optimalizace sw a jeho kódu (je to vlastnost, kterou nezměníš).
Edius využívá akceleraci náhledů (RT přepočet - tedy bez zdlouhavého přepočtu) pomocí výkonu GPU (viz jejich stránky grassvalley.com).
Zatřetí srovnávat kompoziční sw se střihovým není úplně dobrý nápad, optimalizace jsou výrazně jinak nastavené. Proto je lepší porovnat třeba premiere CS4 s Ediusem. Jestli je sw stabilní (i při velkém počtu střihů a úprav), jestli je vybíravý na konfiguraci HW, nebo běhá stabilně na běžném HW, jak dokáže přehrát například 3 vrstvy HD videa (klasicky PIP, což je kompoziční efekt) RT, jak zvládá avchd.
Osobně mám pocit, že Edius je výrazně stabilnější a není vybíravý na HW, při velmi dobrém využití jeho potenciálu. U premiere CS4 musíš použít úzce specifikovaný HW, stabilita je o poznání nižší (často hrozí ztráta dat u velkých projektů).
Můj názor, nic víc, původní otázku, zda jsou sw využívající výkon GPU pro akceleraci úprav videa , jsme myslím zodpověděli. Ano, jsou takové (nikde jsem tady ovšem nepsal, že mé ukázky jsou upravované v Ediusu, tak nevidím s tématem žádnou zjevnou souvislost).
[quote=Lachtan11;257928]Například AVID a Adobe Premiere podporují Direct Compute bez problémů.
Pak Adobe After Effects a všechny modelační programy až na Blender.
Jarda.Bar: Zrychlení samozřejmě měřitelné nebude z několika důvodů.
1. OpenGL k tomu není určen.
2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops). Staré karty oproti těm novým neumí spoustu věcí, ale o tom se tu radši bavit nebudu.
3. Nemáš grafickou kartu, která by podporovala to, co jsem napsal.
Nejlepší grafické karty momentálně jsou FirePro a pak Nvidia Quadro.[/quote]
Naposled:
GPU Acceleration in Adobe After Effects
- OpenGL support for After Effects
Nic víc AE nepodporuje, výrobce neuvádí.
Open GL v AE urychluje:
Shadows, except point light shadows (Colored shadows appear gray.)
Lights (eight maximum)
Masks
Alpha channels
Track mattes
Intersecting layers
Transformations for 2D and 3D layers
GPU-accelerated effects, including Alpha Levels, Bevel Alpha, Bilateral Blur, Box Blur, Brightness & Contrast, Channel Blur, Color Balance, Color Balance (HLS), Curves, Directional Blur, Drop Shadow, Fast Blur, Find Edges, Fractal Noise, Gaussian Blur, Hue/Saturation, Invert, Noise, Radial Blur, Ramp, Sharpen, Tint, and Turbulent Noise
All blending modes except Dissolve and Dancing Dissolve
Metal property settings for 3D layers
Cone feather settings for light layers
2D motion blur
Adjustment layers
Anti-aliasing
Depth-of-field blur
Nested compositions
Ukaž mi výsledek měření, kde ti render v AfterEffects pojede 7x rychleji s kartou, kterou doporučuješ. Pak neřeknu ani slovo.
Pak Adobe After Effects a všechny modelační programy až na Blender.
Jarda.Bar: Zrychlení samozřejmě měřitelné nebude z několika důvodů.
1. OpenGL k tomu není určen.
2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops). Staré karty oproti těm novým neumí spoustu věcí, ale o tom se tu radši bavit nebudu.
3. Nemáš grafickou kartu, která by podporovala to, co jsem napsal.
Nejlepší grafické karty momentálně jsou FirePro a pak Nvidia Quadro.[/quote]
Naposled:
GPU Acceleration in Adobe After Effects
- OpenGL support for After Effects
Nic víc AE nepodporuje, výrobce neuvádí.
Open GL v AE urychluje:
Shadows, except point light shadows (Colored shadows appear gray.)
Lights (eight maximum)
Masks
Alpha channels
Track mattes
Intersecting layers
Transformations for 2D and 3D layers
GPU-accelerated effects, including Alpha Levels, Bevel Alpha, Bilateral Blur, Box Blur, Brightness & Contrast, Channel Blur, Color Balance, Color Balance (HLS), Curves, Directional Blur, Drop Shadow, Fast Blur, Find Edges, Fractal Noise, Gaussian Blur, Hue/Saturation, Invert, Noise, Radial Blur, Ramp, Sharpen, Tint, and Turbulent Noise
All blending modes except Dissolve and Dancing Dissolve
Metal property settings for 3D layers
Cone feather settings for light layers
2D motion blur
Adjustment layers
Anti-aliasing
Depth-of-field blur
Nested compositions
Ukaž mi výsledek měření, kde ti render v AfterEffects pojede 7x rychleji s kartou, kterou doporučuješ. Pak neřeknu ani slovo.
[quote=Pave1;257932]Open GL je jiný způsob zacházení s grafikou, jiný způsob vykreslování (což nevylučuje, že může mít AE u nějaké sady pluginů s tímto problém .-) ).
Akcelerace GPU je otázkou optimalizace sw a jeho kódu (je to vlastnost, kterou nezměníš).
Edius využívá akceleraci náhledů (RT přepočet - tedy bez zdlouhavého přepočtu) pomocí výkonu GPU (viz jejich stránky grassvalley.com).
Zatřetí srovnávat kompoziční sw se střihovým není úplně dobrý nápad, optimalizace jsou výrazně jinak nastavené. Proto je lepší porovnat třeba premiere CS4 s Ediusem. Jestli je sw stabilní (i při velkém počtu střihů a úprav), jestli je vybíravý na konfiguraci HW, nebo běhá stabilně na běžném HW, jak dokáže přehrát například 3 vrstvy HD videa (klasicky PIP, což je kompoziční efekt) RT, jak zvládá avchd.
Osobně mám pocit, že Edius je výrazně stabilnější a není vybíravý na HW, při velmi dobrém využití jeho potenciálu. U premiere CS4 musíš použít úzce specifikovaný HW, stabilita je o poznání nižší (často hrozí ztráta dat u velkých projektů).
Můj názor, nic víc, původní otázku, zda jsou sw využívající výkon GPU pro akceleraci úprav videa , jsme myslím zodpověděli. Ano, jsou takové (nikde jsem tady ovšem nepsal, že mé ukázky jsou upravované v Ediusu, tak nevidím s tématem žádnou zjevnou souvislost).[/quote]
Jde o to, že tu Lachtan annoncuje sedminásobné zrychlení, ale neukázal nám to v praxi, v testu. Ty tlačíš Edius, který máš jistě v práci, ale taky si nám neukázal, že jeho akcelerace má smysl, neukázal si ten přínos. Já to zkusil změřit v AfterEffects a výsledek je takový, jaký sem ukázal.
Akcelerace GPU je otázkou optimalizace sw a jeho kódu (je to vlastnost, kterou nezměníš).
Edius využívá akceleraci náhledů (RT přepočet - tedy bez zdlouhavého přepočtu) pomocí výkonu GPU (viz jejich stránky grassvalley.com).
Zatřetí srovnávat kompoziční sw se střihovým není úplně dobrý nápad, optimalizace jsou výrazně jinak nastavené. Proto je lepší porovnat třeba premiere CS4 s Ediusem. Jestli je sw stabilní (i při velkém počtu střihů a úprav), jestli je vybíravý na konfiguraci HW, nebo běhá stabilně na běžném HW, jak dokáže přehrát například 3 vrstvy HD videa (klasicky PIP, což je kompoziční efekt) RT, jak zvládá avchd.
Osobně mám pocit, že Edius je výrazně stabilnější a není vybíravý na HW, při velmi dobrém využití jeho potenciálu. U premiere CS4 musíš použít úzce specifikovaný HW, stabilita je o poznání nižší (často hrozí ztráta dat u velkých projektů).
Můj názor, nic víc, původní otázku, zda jsou sw využívající výkon GPU pro akceleraci úprav videa , jsme myslím zodpověděli. Ano, jsou takové (nikde jsem tady ovšem nepsal, že mé ukázky jsou upravované v Ediusu, tak nevidím s tématem žádnou zjevnou souvislost).[/quote]
Jde o to, že tu Lachtan annoncuje sedminásobné zrychlení, ale neukázal nám to v praxi, v testu. Ty tlačíš Edius, který máš jistě v práci, ale taky si nám neukázal, že jeho akcelerace má smysl, neukázal si ten přínos. Já to zkusil změřit v AfterEffects a výsledek je takový, jaký sem ukázal.
Jarda.Bar: Já se snad zblázním. Proč mluvíš o tvém testu, který je totálně k h**** a to doslova a do písmene.
Testů je na internetu TUNA a Adobe přímo na After Effect garantuje 7x větší rychlost renderu. Aby to ale fungovalo, tak potřebuješ novou kartu!!!
Buď nejnovější řadu od Ati (57xx) a nebo Nvidia (neznám název, teprv půjde na trh).
KAŽDOPÁDNĚ TVŮJ SYSTÉM, I TVOJE GRAFICKÁ KARTA, MUSÍ PODPOROVAT DX11!
Pokud můžu uvést příklad, tak Andrew Kramer (videocopilot.net) má úplně stejné PC, jako já, jen s tím rozdílem, že on vlastní grafickou kartu NVIDIA Quadro.
Rozdíl je v tom, že to co on renderuje v reálném čase, já nikoliv.
Naposled ti jako dobrý člověk říkám :D Přečti si ty podělané články na internetu.
Takhle totiž nemá smysl o něčem diskutovat, když ty tu všude rveš render přes OpenGL, přitom já jsem o něm vůbec nemluvil.
Říkám, staré karty mají 1,2GB flops, nové 1,2TB flops. Výpočetní výkon je obrovský a nové NVIDIA už budou moci zpracovávat C++.
PŘES GPU PROBĚHLO DEŠIFROVÁNÍ SÍTĚ GSM A TAKÉ JEDNODUCHÉ DEŠIFROVÁNÍ WEP KLÍČE. POCHOP, ŽE GPU NESLOUŽÍ NA HRANÍ HER, NEBO JEN JAKO PŘÍPOJKA MONITORU, ALE JE TO CPU, KTERÉ UŽ VELMI BRZY NEBUDE MÍT ŽÁDNÉ OMEZENÍ.
tečka.
Testů je na internetu TUNA a Adobe přímo na After Effect garantuje 7x větší rychlost renderu. Aby to ale fungovalo, tak potřebuješ novou kartu!!!
Buď nejnovější řadu od Ati (57xx) a nebo Nvidia (neznám název, teprv půjde na trh).
KAŽDOPÁDNĚ TVŮJ SYSTÉM, I TVOJE GRAFICKÁ KARTA, MUSÍ PODPOROVAT DX11!
Pokud můžu uvést příklad, tak Andrew Kramer (videocopilot.net) má úplně stejné PC, jako já, jen s tím rozdílem, že on vlastní grafickou kartu NVIDIA Quadro.
Rozdíl je v tom, že to co on renderuje v reálném čase, já nikoliv.
Naposled ti jako dobrý člověk říkám :D Přečti si ty podělané články na internetu.
Takhle totiž nemá smysl o něčem diskutovat, když ty tu všude rveš render přes OpenGL, přitom já jsem o něm vůbec nemluvil.
Říkám, staré karty mají 1,2GB flops, nové 1,2TB flops. Výpočetní výkon je obrovský a nové NVIDIA už budou moci zpracovávat C++.
PŘES GPU PROBĚHLO DEŠIFROVÁNÍ SÍTĚ GSM A TAKÉ JEDNODUCHÉ DEŠIFROVÁNÍ WEP KLÍČE. POCHOP, ŽE GPU NESLOUŽÍ NA HRANÍ HER, NEBO JEN JAKO PŘÍPOJKA MONITORU, ALE JE TO CPU, KTERÉ UŽ VELMI BRZY NEBUDE MÍT ŽÁDNÉ OMEZENÍ.
tečka.
Ač čtu jak čtu, dokumenty od Adobe, popisují pouze podporu OpenGL. Zde urychlení v některých situaích je, v některých kompozicicích, ale ne vždy je na GPU akceleraci spoleh.
HD4870 je málo, myslíš?
Rozdíl v nás dvou je, že ty čteš na netu články a já stříhám a zkouším, protože mě zajímá přínos v praxi, ne teorie.
Když vezmu Particle efekt a necham vyrenderovat scénu v AE přes OpenGL akceleraci, která je v AE CS4 jediná implementovaná, zrychlení je slušný, ale ... (viz. výše).
Mě nevysvětluj teorii, ukaž mi praxi, dej příklad. Máš jistě nějaký střihový software, v kterém stříháš a renderuješ 7x rychleji než ostatní, tak nám dej příklad?! Tvůj osobní příklad. Děkuji.
HD4870 je málo, myslíš?
Rozdíl v nás dvou je, že ty čteš na netu články a já stříhám a zkouším, protože mě zajímá přínos v praxi, ne teorie.
Když vezmu Particle efekt a necham vyrenderovat scénu v AE přes OpenGL akceleraci, která je v AE CS4 jediná implementovaná, zrychlení je slušný, ale ... (viz. výše).
Mě nevysvětluj teorii, ukaž mi praxi, dej příklad. Máš jistě nějaký střihový software, v kterém stříháš a renderuješ 7x rychleji než ostatní, tak nám dej příklad?! Tvůj osobní příklad. Děkuji.
Shrnu to:
Adobe After Effects CS4 podporuje akceleraci pouze přes Open GL, žádné DirectX11 potažmo Microsoft DirectCompute nevyužívá. Takže stejně jako u Premiere není třeba karta s DX11 podporou.
(vyjímku tvoří speciální pluginy třetích stran)
Vegas nepodporuje akceleraci pomocí GPU.
Edius nejspíš podporuje akceleraci přes GPU pro 3D efekty, podle Pavla i pro náhled apod.. Je to možné, já se to nedočetl, ale proč ne.
Co Pinnacle?
Pro příklad, stáhni si http://videocopilot.net/tutorials/glass_orbs/ a zkus render přes OpenGL a klasickou cestou.
Adobe After Effects CS4 podporuje akceleraci pouze přes Open GL, žádné DirectX11 potažmo Microsoft DirectCompute nevyužívá. Takže stejně jako u Premiere není třeba karta s DX11 podporou.
(vyjímku tvoří speciální pluginy třetích stran)
Vegas nepodporuje akceleraci pomocí GPU.
Edius nejspíš podporuje akceleraci přes GPU pro 3D efekty, podle Pavla i pro náhled apod.. Je to možné, já se to nedočetl, ale proč ne.
Co Pinnacle?
Pro příklad, stáhni si http://videocopilot.net/tutorials/glass_orbs/ a zkus render přes OpenGL a klasickou cestou.
Jarda.Bar: Grafickou kartu Ati 5770 mám objednanou. Na tuhle novinku mě upozornil programátor, který by to vysvětlil o dost přesněji, ale také tak, že by jsi tomu určitě nerozumněl. Praxe je taková, že lidé jsou spokojení a tahle to funguje už několik let (NVIDIA QUADRO).
Nějakou tu chvíly už také existuje Ati Stream.
http://www.youtube.com/watch?v=1sGiAV684dQ&feature=player_embedded#at=21
To už si můžeš zkusit i ty, teď.
Jinak 4870 bude moc použít DirectCompute, ale pouze omezeně.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/quadrofx-firepro.html
4 900 000 millionů polygonů, to už je slušný nářez.
Zkušenost kamaráda "Já sice nemám DirectX 11 kartu, ale ATI má utilitku na encodování videa i pro DirectX 10.1 HD4xxx karty, která částečně použije její shadery. Tak jsem taky mohl "ochutnat" :o) Na mé HD4850 jsem předevčírem encodoval film (zdroj DVD 16:9) do kodeku h.264 ve vysoké kvalitě, dvojitý průchod se změnou rozlišení videa a počítalo to místo původních 42 minut (přes CPU) jen nějakých 8 minut přes kartu :o) To taky potěšilo."
Abych to upřesnil. OpenCL využívají 3D software.
Já střihám v Avidu, který directcompute podporuje, a jen co mě přijde karta, tak to zkusím.
Nějakou tu chvíly už také existuje Ati Stream.
http://www.youtube.com/watch?v=1sGiAV684dQ&feature=player_embedded#at=21
To už si můžeš zkusit i ty, teď.
Jinak 4870 bude moc použít DirectCompute, ale pouze omezeně.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/quadrofx-firepro.html
4 900 000 millionů polygonů, to už je slušný nářez.
Zkušenost kamaráda "Já sice nemám DirectX 11 kartu, ale ATI má utilitku na encodování videa i pro DirectX 10.1 HD4xxx karty, která částečně použije její shadery. Tak jsem taky mohl "ochutnat" :o) Na mé HD4850 jsem předevčírem encodoval film (zdroj DVD 16:9) do kodeku h.264 ve vysoké kvalitě, dvojitý průchod se změnou rozlišení videa a počítalo to místo původních 42 minut (přes CPU) jen nějakých 8 minut přes kartu :o) To taky potěšilo."
Abych to upřesnil. OpenCL využívají 3D software.
Já střihám v Avidu, který directcompute podporuje, a jen co mě přijde karta, tak to zkusím.
No když myslíš, asi bych to fakt nepochopil :))). Programování jde úplně mimo mě :o).
ATI Catalyst™ (version 9.12) support for DirectCompute 10.1
This release of ATI Catalyst provides full support for DirectCompute 10.1 for the ATI Radeon™ HD 4800 Series, ATI Radeon™ HD 4700 Series for both single card and configurations supporting ATI CrossFireX™ technology
Avivo znám, encoding je ale sporný, vede se kolem toho hodně diskusí. Někdo říká, že ATI podvádí a algoritmus h264 není tak kvalitní jako jiné na trhu. Osobně jsem kvalitu neporovnával.
Ale Avivo je samostatný program, mě zajímá implementace přímo ve střihovém software.
Těším se na ukázku a screenshoty. Dík. A čekám sedminásobné zrychlení, jinak omluva, ok? :) A čekám to i AE CS4, když tvrdíš, že je zde rozhraní Microsoft DirectCompute implementováno.
Starou NVIDII QUADTO mám v notebooku, ale tu nemá smysl zkoušet, QUADRO 360M je lenoch.
ATI Catalyst™ (version 9.12) support for DirectCompute 10.1
This release of ATI Catalyst provides full support for DirectCompute 10.1 for the ATI Radeon™ HD 4800 Series, ATI Radeon™ HD 4700 Series for both single card and configurations supporting ATI CrossFireX™ technology
Avivo znám, encoding je ale sporný, vede se kolem toho hodně diskusí. Někdo říká, že ATI podvádí a algoritmus h264 není tak kvalitní jako jiné na trhu. Osobně jsem kvalitu neporovnával.
Ale Avivo je samostatný program, mě zajímá implementace přímo ve střihovém software.
Těším se na ukázku a screenshoty. Dík. A čekám sedminásobné zrychlení, jinak omluva, ok? :) A čekám to i AE CS4, když tvrdíš, že je zde rozhraní Microsoft DirectCompute implementováno.
Starou NVIDII QUADTO mám v notebooku, ale tu nemá smysl zkoušet, QUADRO 360M je lenoch.
[quote=Jarda.Bar;257962]Jde o to, že tu Lachtan annoncuje sedminásobné zrychlení, ale neukázal nám to v praxi, v testu. Ty tlačíš Edius, který máš jistě v práci, ale taky si nám neukázal, že jeho akcelerace má smysl, neukázal si ten přínos. Já to zkusil změřit v AfterEffects a výsledek je takový, jaký sem ukázal.[/quote]
Edius nemám v práci, ale znám pár lidí, co na něm pracují. Porovnávat jsem nic nemusel, protože nemám důvod .-) .
Pokud tě to zajímá, stáhni si trial Edius5 nebo Neo2 booster a porovnej práci s AVCHD, třeba s premčou CS4. Dělat se dá ve všem, ale jsou sw, které jsou prostě stabilnější, méně naročné na HW a přitom podávají velmi dobrý výkon (v RT náhledu).
Podle mě jsou to zbytečné debaty, prostě ano, existují sw, které využívají výkon GPU k akceleraci výpočtu efektů, takže výkonná grafika pomůže (o kolik, je věc i celkové vyladěnosti počítadla, rychlosti disků, velikosti a rychlosti RAM, výkonu CPU, optimalizace toho střih. sw).
To je vše, co jsem chtěl říct :-) .
Edius nemám v práci, ale znám pár lidí, co na něm pracují. Porovnávat jsem nic nemusel, protože nemám důvod .-) .
Pokud tě to zajímá, stáhni si trial Edius5 nebo Neo2 booster a porovnej práci s AVCHD, třeba s premčou CS4. Dělat se dá ve všem, ale jsou sw, které jsou prostě stabilnější, méně naročné na HW a přitom podávají velmi dobrý výkon (v RT náhledu).
Podle mě jsou to zbytečné debaty, prostě ano, existují sw, které využívají výkon GPU k akceleraci výpočtu efektů, takže výkonná grafika pomůže (o kolik, je věc i celkové vyladěnosti počítadla, rychlosti disků, velikosti a rychlosti RAM, výkonu CPU, optimalizace toho střih. sw).
To je vše, co jsem chtěl říct :-) .
Jen ještě info pro Lachtana:
projekt v AE http://videocopilot.net/tutorials/glass_orbs/
render přes GPU (OpenGL, ATI HD4870): 11m08s
render přes CPU (i5 OC 3.6GHz): 04m14s
Kvalita videa obou výstupů byla v tomto případě srovnatelná. Ale rychlostně byl na tom render klasickou cestou lépe.
Až se časem dočkáme lepší implementace GPU akcelerace, budou výsledky jistě lepší, ale to chce čas.
Pavel: Neo2 zkusím demo ...
projekt v AE http://videocopilot.net/tutorials/glass_orbs/
render přes GPU (OpenGL, ATI HD4870): 11m08s
render přes CPU (i5 OC 3.6GHz): 04m14s
Kvalita videa obou výstupů byla v tomto případě srovnatelná. Ale rychlostně byl na tom render klasickou cestou lépe.
Až se časem dočkáme lepší implementace GPU akcelerace, budou výsledky jistě lepší, ale to chce čas.
Pavel: Neo2 zkusím demo ...
Pokud jde o výběr té kamery, tak bych volil Canon (v téhle cenové relaci nemá konkurenci).
"2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops)."
Nemáš pravdu ...
A nová 5970 má výpočetní výkon - 4,64 TFLOPs ...
(Ale tohle už naprosto nesouvisí s původním tématem ...)
"2. Máš starou kartu (před rokem grafické karty, až na FirePro, dokázali zpracovat pouze 1,2GB flops, dnes už 1,2TB flops)."
Nemáš pravdu ...
A nová 5970 má výpočetní výkon - 4,64 TFLOPs ...
(Ale tohle už naprosto nesouvisí s původním tématem ...)
myslim, ze s tymi kamerami porovnate neporovnatelne... za prve sa jedna o porovnanie komercnej a profi (aj ked uplny zaklad) kamery, bavime sa tu o 900 vs 2600 €, trochu rozdiel... dakde skorej (pred tym OT) bola spominana svetelnost, HMC41 je na tom pomerne slusne, samozrejme v ramci svojej triedy, urcite ju nemozeme porovnavat s EX3, na rozhovory tak ci onak treba prisvetlit na tvar
k tym formatom, ked si porovnate HDV a AVCHD, tak to je jasne, kto vyhra, AVCHD pri menej ako polovicnom toku dava 25 Mbps HDV, ktore sa ti rozsype pri prvom prudom zabere, proste natacas objekt, za nim sa daco hybe (stromy, voda, auta...) a na hranach sa to rozsype, mpeg 2 je uz proste stare, mozno este dnes je to ako-taka vyhoda, ale kameru si nekupujes na mesiac, ci pol roka, ze? Je sice pravda, ze AVCHD je narocnejsie na spracovanie v PC, ale dnes si poskladas vykonne PC za par korun.
osobne by som dnes uz volil AVCHD, a pripadne siel do HMC151, ak chces XLR konektory, kedze samotna kocka na kameru stoji dalsich 250€
inak som nasiel HMC41 za slusnu cenu, je to demo kamera, ale ak vyzera ako uplne nova (tak aspon pisu, mozno by to chcelo detailne foto kamery), tak by to nemuselo byt zle, udajne to ma iba 45 hodin a pisu, ze ide k tomu aj baterka, ruksak, karta a zaruka, za tie prachy to nemas zle, kedze na tej istej stranke mas novu za 2470 + ta baterka tam stoji 184, ruksak mas dalsich 100... ono sa to nezda, ale prislusenstvo spravi dost z ceny kamery
http://avdigital.sk/product.php?id_product=8264
edit: ceny maju bez dph, ale aj tak slusne
k tym formatom, ked si porovnate HDV a AVCHD, tak to je jasne, kto vyhra, AVCHD pri menej ako polovicnom toku dava 25 Mbps HDV, ktore sa ti rozsype pri prvom prudom zabere, proste natacas objekt, za nim sa daco hybe (stromy, voda, auta...) a na hranach sa to rozsype, mpeg 2 je uz proste stare, mozno este dnes je to ako-taka vyhoda, ale kameru si nekupujes na mesiac, ci pol roka, ze? Je sice pravda, ze AVCHD je narocnejsie na spracovanie v PC, ale dnes si poskladas vykonne PC za par korun.
osobne by som dnes uz volil AVCHD, a pripadne siel do HMC151, ak chces XLR konektory, kedze samotna kocka na kameru stoji dalsich 250€
inak som nasiel HMC41 za slusnu cenu, je to demo kamera, ale ak vyzera ako uplne nova (tak aspon pisu, mozno by to chcelo detailne foto kamery), tak by to nemuselo byt zle, udajne to ma iba 45 hodin a pisu, ze ide k tomu aj baterka, ruksak, karta a zaruka, za tie prachy to nemas zle, kedze na tej istej stranke mas novu za 2470 + ta baterka tam stoji 184, ruksak mas dalsich 100... ono sa to nezda, ale prislusenstvo spravi dost z ceny kamery
http://avdigital.sk/product.php?id_product=8264
edit: ceny maju bez dph, ale aj tak slusne
[quote=Papek_SVK;264382]...mpeg 2 je uz proste stare, mozno este dnes je to ako-taka vyhoda, ale kameru si nekupujes na mesiac, ci pol roka, ze? Je sice pravda, ze AVCHD je narocnejsie na spracovanie v PC, ale dnes si poskladas vykonne PC za par korun.[/quote]
Nepleť si HDV a mpeg2 kodeky s long GOP, ty vůbec nejsou "staré" (naopak, používají je kamery použitelné v broadcastu, záznam má full HD rastr, např. EXDCAM EX nebo velké XDCAM kamery). Taky nové Canon kamery budou mít mpeg2 kodek, full HD rastr, 50Mbps a barvy 422.
Taky to výkonné PC za pár korun je otázka, zdroj bude mít minimálně 600 ale spíš 800W, k tomu hodně disků pro zálohy, to vše má svou spotřebu a leze to do peněz.
Kamery se obecně posuzují podle účelu použití (k tomu vyhovující parametry), podle kvality snímání obrazu (optika, čip, elektronické úpravy, kvalita dešumátorů), podle kvality manual. ovládání a náhledu, podle jednoduchosti zpracování záznamů. AVCHD je nejúčinnější při dat. toku cca 10 - 15Mbps, na to je optimalizované, pro distribuci HDTV signálu, zpracování má své limity.
Nepleť si HDV a mpeg2 kodeky s long GOP, ty vůbec nejsou "staré" (naopak, používají je kamery použitelné v broadcastu, záznam má full HD rastr, např. EXDCAM EX nebo velké XDCAM kamery). Taky nové Canon kamery budou mít mpeg2 kodek, full HD rastr, 50Mbps a barvy 422.
Taky to výkonné PC za pár korun je otázka, zdroj bude mít minimálně 600 ale spíš 800W, k tomu hodně disků pro zálohy, to vše má svou spotřebu a leze to do peněz.
Kamery se obecně posuzují podle účelu použití (k tomu vyhovující parametry), podle kvality snímání obrazu (optika, čip, elektronické úpravy, kvalita dešumátorů), podle kvality manual. ovládání a náhledu, podle jednoduchosti zpracování záznamů. AVCHD je nejúčinnější při dat. toku cca 10 - 15Mbps, na to je optimalizované, pro distribuci HDTV signálu, zpracování má své limity.