Z DV pásky do AVI
Prosím o radu, jak z natočeného záznamu na pásce digitální kamery získat soubor(y) (dále mluvme o "V") pro archivaci záznamu tak, aby splňoval následující:
1. "V" jsou s minimální ztrátou kvality pro budoucí použití (originál bude smazán)
2. "V" jsou v dostatečně podporovaném formátu (žádná exotika) pro přehrávání a budoucí použití.
Tedy nevím vhodný typ "V" (kontejner, formát, kodek, rozlišení, poměr stran, bitrate, ...) a jak se k němu dostat.
Prosím jen o stručný popis, jak to děláte vy (capture-střih-render-odstranění šumu,...-komprese).
Má digitální kamera je JVC GR-D7E.
Pro stažení a střih používám Pinnacle Studio Plus 11 (nechám si ale rád poradit jiný způsob zpracování). Přehrávám v IAMM NTR82.
1. "V" jsou s minimální ztrátou kvality pro budoucí použití (originál bude smazán)
2. "V" jsou v dostatečně podporovaném formátu (žádná exotika) pro přehrávání a budoucí použití.
Tedy nevím vhodný typ "V" (kontejner, formát, kodek, rozlišení, poměr stran, bitrate, ...) a jak se k němu dostat.
Prosím jen o stručný popis, jak to děláte vy (capture-střih-render-odstranění šumu,...-komprese).
Má digitální kamera je JVC GR-D7E.
Pro stažení a střih používám Pinnacle Studio Plus 11 (nechám si ale rád poradit jiný způsob zpracování). Přehrávám v IAMM NTR82.
Presne tak 11GB/hodina uz dnes nie je take enormne mnozstvo dat, ako tomu bolo kedysi. Takze nemas co riesit.
A pokud to chceš dostat na disk, tak nejjednodušší je použít sw, který to rovnou uloží do avi/mov jako DV-PAL, už při nabírání. Žádné úpravy bys na tom dělat neměl (takže opravdu je nejjednodušší to nechat na té pásce, pokud tedy netočíš dvě hodiny za rok .-) ).
Final sestřihy exportuj opět jako DV-PAL (720x576), v avi nebo mov. Nezapoměň na podklady titulků a zdroj. záběry specifických triků, připoj je nakonec sestřihu.
Final sestřihy exportuj opět jako DV-PAL (720x576), v avi nebo mov. Nezapoměň na podklady titulků a zdroj. záběry specifických triků, připoj je nakonec sestřihu.
Pokud rozumim, tak rada je:
1. Pro účely archivace (pro možné budoucí další použití): Video sestříhat, přidat popisky, upravit-přidat zvuk, přidat menu, odstranit šum apod. a uložit bez stráty kvality opět v původním originálním formátu DV (ani teď nevím, jak nastavit při renderování v pinnacle nebo Vegas)
2. Pro účely promítání na TV vzít výsledek z bodu 1 a uložit do XY
Prosím o komentář, zda jsem pochopil dobře a co by mělo být tím XY z bodu 2 a postup, jak se k němu dostat.
Předpokládám, že stačí DV z bodu 1 jen překonvertovat na XY.
1. Pro účely archivace (pro možné budoucí další použití): Video sestříhat, přidat popisky, upravit-přidat zvuk, přidat menu, odstranit šum apod. a uložit bez stráty kvality opět v původním originálním formátu DV (ani teď nevím, jak nastavit při renderování v pinnacle nebo Vegas)
2. Pro účely promítání na TV vzít výsledek z bodu 1 a uložit do XY
Prosím o komentář, zda jsem pochopil dobře a co by mělo být tím XY z bodu 2 a postup, jak se k němu dostat.
Předpokládám, že stačí DV z bodu 1 jen překonvertovat na XY.
Pokud děláš úpravy, tak to bez renderingu nejde, zvláště celoplošně, třeba ten šum. Takže bych to jen nahrubo bez úprav sestříhal a uložil zpátky na pásku. Jelikož já vystřihuji jen vyloženě pokažené záběry, tak si raději nechám natočenou pásku, tak jak je, nikdy nevíš, jak bys to stříhal třeba za 10 let!
[quote=nefris;253669]Pokud rozumim, tak rada je:
1. Pro účely archivace (pro možné budoucí další použití): Video sestříhat, přidat popisky, upravit-přidat zvuk, přidat menu, odstranit šum apod. a uložit bez stráty kvality opět v původním originálním formátu DV (ani teď nevím, jak nastavit při renderování v pinnacle nebo Vegas)
2. Pro účely promítání na TV vzít výsledek z bodu 1 a uložit do XY
Prosím o komentář, zda jsem pochopil dobře a co by mělo být tím XY z bodu 2 a postup, jak se k němu dostat.
Předpokládám, že stačí DV z bodu 1 jen překonvertovat na XY.[/quote]
Jo, chápeš to dobře. Záloha v DV kvalitě je pro další zpracování, na koukání stačí kvalitní mpeg2, který je i úspornější na místo, takže na jednom disku můžeš mít filmíky svoje i cizí, v hojném počtu.
1. Pro účely archivace (pro možné budoucí další použití): Video sestříhat, přidat popisky, upravit-přidat zvuk, přidat menu, odstranit šum apod. a uložit bez stráty kvality opět v původním originálním formátu DV (ani teď nevím, jak nastavit při renderování v pinnacle nebo Vegas)
2. Pro účely promítání na TV vzít výsledek z bodu 1 a uložit do XY
Prosím o komentář, zda jsem pochopil dobře a co by mělo být tím XY z bodu 2 a postup, jak se k němu dostat.
Předpokládám, že stačí DV z bodu 1 jen překonvertovat na XY.[/quote]
Jo, chápeš to dobře. Záloha v DV kvalitě je pro další zpracování, na koukání stačí kvalitní mpeg2, který je i úspornější na místo, takže na jednom disku můžeš mít filmíky svoje i cizí, v hojném počtu.
[quote=mirekv;253777]1. upravené video i když bude zpátky vyrederováno do DV nebude mít zdaleka kvalitu původního![/quote]
První render bude vypadat ještě velmi podobně, ale při opakovaném zprac. jdou barvy i celý obraz hodně do háje.
Takže můžu potvrdit, že se u DV vyplatí zálohovat zdrojové materiály, pro případné další sestřihy.
První render bude vypadat ještě velmi podobně, ale při opakovaném zprac. jdou barvy i celý obraz hodně do háje.
Takže můžu potvrdit, že se u DV vyplatí zálohovat zdrojové materiály, pro případné další sestřihy.
Mirekv - nemůžu souhlasit. První render je naprosto ok, pokud je kamera alespoň trochu slušná (běžně se používá s naprosto vyhovující kvalitou i pro broadcast, tam jsou samozřejmě používané tříčipové kamery, kvalitního provedení).
DV formát udrží uspokojivou kvalitu první kopie, zvlášť pokud jde o domácí sféru (kvalita odpovídá kvalitě kamery), tvrdit něco jiného je taková "hifi rozmařilost", či jak to nazvat .-) . Samozřejmě je to sd rozlišení, takže dnešní porovnání s HD může být zavádějící.
Chce to trochu skromnosti :-) (samozřejmě opakované další kopie jdou prudce s kvalitou barev dolů, pokud se přepočtou, proto je lepší zdrojáky nemazat).
DV formát udrží uspokojivou kvalitu první kopie, zvlášť pokud jde o domácí sféru (kvalita odpovídá kvalitě kamery), tvrdit něco jiného je taková "hifi rozmařilost", či jak to nazvat .-) . Samozřejmě je to sd rozlišení, takže dnešní porovnání s HD může být zavádějící.
Chce to trochu skromnosti :-) (samozřejmě opakované další kopie jdou prudce s kvalitou barev dolů, pokud se přepočtou, proto je lepší zdrojáky nemazat).
pri DV nemaju domace strizne smart rendering ?
DV naberam cez SDI a nemam pocit ze by bol obraz zly .. v podstate to uz je prvy reencoding ..
DV naberam cez SDI a nemam pocit ze by bol obraz zly .. v podstate to uz je prvy reencoding ..
Pánové mám tomu rozumět tak, že když nagrabuji DV-AVI z kamery do počitadla, soubor natáhnu do time line střižny (v mém případě Premiere) a potom bez úprav z timeline zase exportuji na pásku nebo na HDD, tak už se provádí nový přepočet, rendering a kvalita se proti původnímu zdroji zhoršuje? Vždy jsem se domníval, a různé informační prameny mě o tom přesvědčovali, že pokud nedochází k nějakým obrazovým změnám (korekce barev, přechody atd.) tak nedochází ani ke změnám v původním zdroji. Takže je všechno jinak?
Není. Pokud Premiere umí smart rendering, neprovádí se rendering v místech, kde nebyly prováděny změny. Neprovádí se ani při natažení z kamery (za předpokladu, že stahuješ video standardním způsobem) a ani při zpětném ukládání na pásku. Ztratí se ale informace o času, která je v originálním klipu.
Základní střih dělám ve VirtualDubu, stahování z DV kazety ve WinDV a tahání datetimecode v DVSubMarker, nechápu proč jinak dobrý Vegas zničí údaj o čase i při pouhém kopírování!
I přes ten výpis "kopírováním nedotčených částí" je dobré nemazat zdrojáky, to je prostě rozumný postup.
Často člověk totiž přepočítá víc částí, než si myslí, pak to uhnívá skutečně "povšimnutelně", po případném dalším přepočtu při dalších úpravách (osobně třeba upravuju úrovně videa tak, aby vyhověly TV normě, takže tzv. superwhite (jasovka až 107pct) se po korekcích ořízne na max. 100 - 102pct, takže se to přepočte celé).
Často člověk totiž přepočítá víc částí, než si myslí, pak to uhnívá skutečně "povšimnutelně", po případném dalším přepočtu při dalších úpravách (osobně třeba upravuju úrovně videa tak, aby vyhověly TV normě, takže tzv. superwhite (jasovka až 107pct) se po korekcích ořízne na max. 100 - 102pct, takže se to přepočte celé).