Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Sanyo HD2000 (HD1010), VPC-FH1 nebo neco jineho?

Pave1 (4279)|23.6.2010 13:20
Antoníne, miliony uživatelů denně střihají, upravují a přehrávají prokládané video (SD i HD), bez nejmenších problémů.

Pokud ho chceš přehrávat, musíš prostě pochopit, že na to je třeba VYLADĚNÉ HW zařízení - stolní přehrávač, diskový přehrávač (Popcorn, eGreat), v nouzi z kamery apod.

PC NIKDY není tak vyladěné, jako tyto přehrávače, pak ti to cuká. Nepomlouvej tak prokládaný materiál (hrubě zavádějícími výroky) a pokud si vybereš nejméně kvalitní možnost k přehrávání (PC), tak si pak nestěžuj (ano, v tomto jediném případě je neprokládaný materiál vhodnější, proto se ukázky na web dávají např. neprokládaně).

Pleteš neznalým lidem hlavy, prokládané video lze bez problémů zpracovávat i přehrávat .

Co se týče malých kamer, naštěstí je jich na trhu dostatek. Každému osobně doporučuji vybírat si zařízení, která jsou kompatibilní, to se týká především fps (snímková rychlost 25 a 50Hz v Evropě), protože kamery se mění, záznamy zůstávají a často dochází ke kombinování záznamů z různých kamer (třeba použijete záběry z dovolené od kamaráda s jinou kamerou, přepočty FPS ale vždy kvalitu snižují - po přepočtu dochází místy k viditelnému cukání pohybu, to je prostě fakt, u neprofi zařízení a přepočtů).

To jsou rozumná pravidla, kterým vyhoví mnoho kamer na trhu (dokonce už i ten neprokládaný záznam 50p je k mání, ač nenabízí obecně vyšší kvalitu, jen pouze usnadňuje práci těm, kteří výsledky např. dávají převážně na internet nebo z nějakého důvodu nepoužívají osvědčené přehrávače s hw AKCELERACÍ).

Každého volba, každého věc, proč a co kupuje. Ale rozumní lidí by měli uznat rozumné a osvědčené postupy a zmiňovat nejen klady nějakého řešení, ale i zápory (které tady byly mnohokrát zmiňované, kamera s neevropskou FPS a bez optické či kvalitní elektronické stabilizace není ideální pro nezkušené lidi, namísto často nepoužitelné trojnožky je mnohem lepší řešení použití malé ramenní opěrky a ND filtru - kamera tak má mít závit pro filtry, rozumnou koncepci pro použití ramenní opěrky, což "pistole" není; ND filtr pak dovolí prodloužit čas závěrky, což opět video zklidní a pohyb je plynulejší).

Trochu rozumu v té argumentaci by opravdu neškodilo, ne každý má velké zkušenosti (jak o sobě říkáš), funkční stabilizace na kameře je věc vhodná (není vždy čas stavět trojnožku, opěrka je lepší řešení, často se točí v autě, autobusu, na horách za silného větru, není čas na vydýchání, hledání vhodné plochy pro ministativ, atd).
Antonín (732)|24.6.2010 07:26
Možná by neškodilo trochu praktických zkušeností.
O rozumu se přít nechci, těžko to prokázat.

U tebe ten omyl s prokládáním pochází z jedné věci: nepracuješ v HD.
Protože jinak bys věděl, že pak v praxi většinou to HD přehrávají lidé na PC, protože jiná obecná přehrávací mašinka pro 1920x1080 rozšířená moc není. To tě bez praktické zkušeností nenapadne, a mne to taky nenapadlo samo od sebe.

Totéž spojení 50/60. ZKoušel jsi to někdy? Podle mne nikdy, protože to bys věděl, kde přesně je problém (obecně to rozhodně až tak veliký problém není). Ondráš ti tady kdysi přimo polopaticky ukázal jeden postup. Není to ve skutečnosti takové drama, jak mylně myslíš, protože jsi s tím nikdy prakticky nepracoval. Ale bezpochyby je lepší 50p. Třeba ten Panasonic TM700.
A k tomu mixování zase prakticky - rozhodně je stejný problém spojit do 1920x1080 cokoliv s menším rozlišením byť stejným fps...takže tvoje obrázky bych do svých filmečků stejně nemohl dát.

Optický stabilizátor je skutečně otázka. Já obrázky bez stativu nepoužívám, leda naprosto ojedinělé neopakovatelné záběry. Obrázek i s optickou stabilizací z kterékoliv kapesní kamery se mi prostě furt znatelně klepe. A rozklepaný obraz já vidět nemusím. Asi to bude tím, že jsem tak nějak nerozumný, a hlavně že mi nejde o kvalitu, neboť mi stačí bakelit, že jo. Nebo co?

Součet: píšete oba o věcech, se kterými nemáte sebemenší praktickou zkušenost. Šmudláte si svoje prokládané SD a myslíte, že to, co znáte bude platit i jinde. Já jsem si to myslel stejně a udělal jsem zbytečné chyby a vyhodil zbytečné peníze (a hlavně čas) za HD prokládanou kameru. Je to vidět i na tom, že napíšeš, že kapesních kamer je mnoho. Zjevně vůbec netušíš, že většina z nich je úplně na nic, a že těch jaksi použitelných je mezi nimi jenom několik málo. Když puberťáci píšou o tom, jak souložit, je to taky zčásti sranda, a zčásti smutné čtení.

P.S. tohle je thread o Sanyo.
Pitomec (10211)|24.6.2010 09:39
[quote=Antonín;287082]Možná by neškodilo trochu praktických zkušeností.
O rozumu se přít nechci, těžko to prokázat.

U tebe ten omyl s prokládáním pochází z jedné věci: nepracuješ v HD.
Protože jinak bys věděl, že pak v praxi většinou to HD přehrávají lidé na PC, protože jiná obecná přehrávací mašinka pro 1920x1080 rozšířená moc není. To tě bez praktické zkušeností nenapadne, a mne to taky nenapadlo samo od sebe.

Totéž spojení 50/60. ZKoušel jsi to někdy? Podle mne nikdy, protože to bys věděl, kde přesně je problém (obecně to rozhodně až tak veliký problém není). Ondráš ti tady kdysi přimo polopaticky ukázal jeden postup. Není to ve skutečnosti takové drama, jak mylně myslíš, protože jsi s tím nikdy prakticky nepracoval. Ale bezpochyby je lepší 50p. Třeba ten Panasonic TM700.
A k tomu mixování zase prakticky - rozhodně je stejný problém spojit do 1920x1080 cokoliv s menším rozlišením byť stejným fps...takže tvoje obrázky bych do svých filmečků stejně nemohl dát.

Optický stabilizátor je skutečně otázka. Já obrázky bez stativu nepoužívám, leda naprosto ojedinělé neopakovatelné záběry. Obrázek i s optickou stabilizací z kterékoliv kapesní kamery se mi prostě furt znatelně klepe. A rozklepaný obraz já vidět nemusím. Asi to bude tím, že jsem tak nějak nerozumný, a hlavně že mi nejde o kvalitu, neboť mi stačí bakelit, že jo. Nebo co?

Součet: píšete oba o věcech, se kterými nemáte sebemenší praktickou zkušenost. [COLOR=red]Šmudláte si svoje prokládané SD a myslíte, že to, co znáte bude platit i jinde.[/COLOR] Já jsem si to myslel stejně a udělal jsem zbytečné chyby a vyhodil zbytečné peníze (a hlavně čas) za HD prokládanou kameru. Je to vidět i na tom, že napíšeš, že kapesních kamer je mnoho. Zjevně vůbec netušíš, že většina z nich je úplně na nic, a že těch jaksi použitelných je mezi nimi jenom několik málo. Když puberťáci píšou o tom, jak souložit, je to taky zčásti sranda, a zčásti smutné čtení.

P.S. tohle je thread o Sanyo.[/quote]
Nehraj si furt na mistra světa, nemáš na to :-k
Antonín (732)|24.6.2010 10:46
Už dlouho jsem nečetl, že bys napsal něco jiného.
Kolovrátek se zasekl?
Nebo mozeček mající dva závity na jiný nápad nepřijde?
Ani při největším úsilí?
Proč se pleteš do diskuse, o které nevíš vůbec nic, ani nejspíše dobře nechápeš, oč jde? A navíc napíšeš něco, co s věcí vůbec nesouvisí...tady je to text o kameře. To je taková věc na zaznamenání obrázků, aby z nich potom byly filmečky.

P.S. Body mi můžeš odepsat úplně všechny, tím, co s nimi umožňuje dělat toto fórum, je to pak zcela bezcený ukazatel. Jelimánci - kámoši z mokré čtvrti si je našmelí vzájemně a naopak je komukoliv vezmou.
Neplete-li mne výpočet, dneska jsi odečetl dvacátý!
Je to rekord?

Mohl by mi nějaký místní moderátor zjistit, jestli někdo někomu odečetl někdy více bodů?
Nebo ani to místní moderátoři nedokážou?
___________
Moderátor není vychovatel, ani bachař. A kdo komu dal / sebral bodů mě nějak extra moc nezajímá (nemluvím za ostatní), už jsem jednou psal, že něčí půtky tu řešit nehodlám (pouze jednou jsem u jednoho usera udělal výjimku a nehodlám to opakovat)
Opravdu nevím, proč by místní modi měli dokazovat zjistit, kolik bodů se odečetlo / přičetlo. Nějak v tom počínání nevidím smysl, ani logiku.
I.M.
Pave1 (4279)|24.6.2010 12:45
[quote=Antonín;287082]...Protože jinak bys věděl, že pak v praxi většinou to HD přehrávají lidé na PC, protože jiná obecná přehrávací mašinka pro 1920x1080 rozšířená moc není.[/quote]

No, já pracuju s HD jak broadcastu (formáty HDCAM SR, HDCAM, HDV), tak doma (HDV a AVCHD).
Pokud mám kontakty s lidma, co HD sledují na TV, tak drtivá vtšina z nich používá buď diskové přehrávače (Popcorn nebo eGreat) nebo BR disk (či jak se to jmenuje .-) ).

Antoníne, dělej si co chceš, sleduj HD video jak chceš a natáčej na co chceš. Ale prosím, nešiř bludy mezi neznalé (my znalí si je dokážeme odfiltrovat, jako vuvuzelu z audia v MS :-) ).
Antonín (732)|24.6.2010 13:37
Mám prostě jinou zkušenost, to je to celé.
(Hele ty tvoje ukázky, co sem dáváš, ve švenku dost často poskajují, jak to je prokládané. Proč? Když to není problém, proč ti to ve švenku poskakuje, jako kdyby se ulomil maltézský kříž v promítačce?)
Mohl bys sem příležitostně dát nějakou svoji ukázku neprokládaného nativního materiálu? Když tak dobře víš, že to není lepší? Já myslím, žes nenatočil neprokládaně ani vteřinu a že tedy nemáš s čím srovnat. Takže: co je tedy blud? Tvůj dojem bez zkušenosti, nebo moje praxe?
Evidentně v popcornu přehraju bezchybně i neprokládaný materiál, kdežto jinde ne. Co je tedy lepší? To, co přehraju správně jenom na něčem, nebo to, co je správně na všem?
Co je tedy blud?
Valkyrja Entertainment (362)|24.6.2010 15:47
Progresivní materiál je vhodný na cgi, nicméně to neznamená, že je lepší než prokládaný. Dále je nutné si uvědomit, že Sanyo HD2000 nemá nativní progresivní formát, ale pouze deinterlacuje (u panasonicu se to nazývá digital cinema, u sony cineframe atd.).

Sanyo HD2000 není dobrá kamera, ale někdo si s ní vystačí. Já osobně bych si jí kvůli absenci optické stabilizace a tvaru určitě nekoupil. V dnešní době je lepší si přišetřit a koupit si HDDSLR, které jsou o dost kvalitnější.
Pave1 (4279)|24.6.2010 16:43
Pokud pouštím své ukázky z originálu (a ne z net distribucí v 25p), pak jsou v pořádku.

Znám Antoníne příliš mnoho lidí, kteří točí prokládaně a nemají s tím žádný problém, než abych tě dál poslouchal (a nikdy a nikde jsem neřekl, že je prokládané natáčení "lepší", vždy jsem mluvil pouze o srovnání tohoto Sanya s kamerou s optickou stabilizací a standardní FPS, ať už prokládanou nebo ne - už jsem si zvykl, že se dopouštíš "drobných faulů - malý posun ve významu nikdy nezaškodí. že?).
jarino1978 (8045)|24.6.2010 17:49
[quote=Antonín;287098]
P.S. Body mi můžeš odepsat úplně všechny, tím, co s nimi umožňuje dělat toto fórum, je to pak zcela bezcený ukazatel.[/quote]

- za svoje reputačné body si môže každý sám. Je to jeho prejav, pomoc, prezentácia, odbornosť.
- to, že ich máš málo, osobne riešiť nebudem, rieš si to sám. :-(((
jarino1978 (8045)|24.6.2010 17:54
[quote=Antonín;287115]Co je tedy lepší? To, co přehraju správně jenom na něčem, nebo to, co je správně na všem?
Co je tedy blud?[/quote]

- bludy sú tvoje teórie o tom, že 50/60p musí byť lepšie, ako 50/60i. Zvlášť z tej tvojej bakelitovej pištole. :-E
- pokiaľ kamera HW a FW je vyzretá, to tvoje 60p si môžeš dať vieš kam. Ak to človek nesprasí v strižni, alebo playerom, nie je o nič ochudobnený.
janforman (215)|24.6.2010 18:12
[quote=Pave1;287113]No, já pracuju s HD jak broadcastu (formáty HDCAM SR, HDCAM, HDV), tak doma (HDV a AVCHD).
Pokud mám kontakty s lidma, co HD sledují na TV, tak drtivá vtšina z nich používá buď diskové přehrávače (Popcorn nebo eGreat) nebo BR disk (či jak se to jmenuje .-) ).

Antoníne, dělej si co chceš, sleduj HD video jak chceš a natáčej na co chceš. Ale prosím, nešiř bludy mezi neznalé (my znalí si je dokážeme odfiltrovat, jako vuvuzelu z audia v MS :-) ).[/quote]

:-) šmarjá von ten prokládanej obraz pořád nezdechnul? Jeho vznik byl danej omezením prehistorické TV normy a tím aby chudákům lidem nebolela hlava z civění na 25Hz...
tak jim to tímhle - podvodem znásobili na 50Hz ( a luminofor se pěkně pomalu zhasínal :-) ).
Takže chudáci diváci ještě kolikrát dodnes zíraj na 400x300 bodů (PAL) a přijde jim to kool.
Pak s tím zahnojili HD, protože tehdejší hardware plný rozlišení nestíhal (marketing) - největší blbost co jsem kdy viděl.
Prokládání je prostě podřadná distribuce videa, u který jde pouze a jenom o úsporu (50% informací).
Naštěstí už jsem prokládanej materiál neviděl ani nepamatuju :-D naposledy z Canon XHA1s (nic moc no)

btw. na deinterlace mám IDT-ReonVX (což si nemyslím že je nějaké ořezávátko)
chudák se snaží ten zničenej prokládanej obraz domyslet a dopočítat, ale křištálová koule mu chybí :-)
domýšlet si oblouky a přechody to je fakt prasárna navíc samozřejmě deinterlace zvětšuje latence
(v cache se ukládá několik snímků po sobě, aby se dal odhadnout pohyb atd, atd z toho se poté
software rozhoduje kolik pojede v plném rozlišení a kolik v polovičním rozpadlé kusy dopočítává a vyhlazuje).
Ve skutečnosti je tenhle proces mnohem složitější, ale nebaví mě to celé popisovat.
Pokud někdo tvrdí že tohle je v pohodě, tak mám značné pochybnosti o jeho vědomostech.

http://www.hqv.com/index.cfm?page=tech.de-interlacing
fakt dobrý video, proč něco dělat jednoduše (progresivně) když to jde šíleně (interlace) prostě proto
že pro autory obsahu a přenosové trasy je to levnější :-D
jarino1978 (8045)|24.6.2010 18:57
Pitomec (10211)|24.6.2010 18:59
[quote=janforman;287137]:-) šmarjá von ten prokládanej obraz pořád nezdechnul? Jeho vznik byl danej omezením prehistorické TV normy a tím aby chudákům lidem nebolela hlava z civění na 25Hz...
tak jim to tímhle - podvodem znásobili na 50Hz ( a luminofor se pěkně pomalu zhasínal :-) ).
Takže chudáci diváci ještě kolikrát dodnes zíraj na 400x300 bodů (PAL) a přijde jim to kool.
Pak s tím zahnojili HD, protože tehdejší hardware plný rozlišení nestíhal (marketing) - největší blbost co jsem kdy viděl.
Prokládání je prostě podřadná distribuce videa, u který jde pouze a jenom o úsporu (50% informací).
Naštěstí už jsem prokládanej materiál neviděl ani nepamatuju :-D naposledy z Canon XHA1s (nic moc no)

btw. na deinterlace mám IDT-ReonVX (což si nemyslím že je nějaké ořezávátko)
chudák se snaží ten zničenej prokládanej obraz domyslet a dopočítat, ale křištálová koule mu chybí :-)
domýšlet si oblouky a přechody to je fakt prasárna navíc samozřejmě deinterlace zvětšuje latence
(v cache se ukládá několik snímků po sobě, aby se dal odhadnout pohyb atd, atd z toho se poté
software rozhoduje kolik pojede v plném rozlišení a kolik v polovičním rozpadlé kusy dopočítává a vyhlazuje).
Ve skutečnosti je tenhle proces mnohem složitější, ale nebaví mě to celé popisovat.
Pokud někdo tvrdí že tohle je v pohodě, tak mám značné pochybnosti o jeho vědomostech.

http://www.hqv.com/index.cfm?page=tech.de-interlacing
fakt dobrý video, proč něco dělat jednoduše (progresivně) když to jde šíleně (interlace) prostě proto
že pro autory obsahu a přenosové trasy je to levnější :-D[/quote]
Nic ve zlým, ale pokud bys např. v televizním vysílání chtěl přenést 1080p, tak bys potřeboval mnohem větší kapacitu na transpondéru (v muxu), čili mnohem větší cenu bys taky za šíření signálu zaplatil. Proto v 1080p nevysílá nikdo a používá se - dle tebe podřadný - prokládaný signál 1080i 8-)
Pave1 (4279)|24.6.2010 19:33
Pitomec - ten samý problém je s postprodukcí, kde pro 1080/50p potřebuješ dual SDI, což znamená kompletní výměnu rozvodů a většiny zařízení (záznamové stroje, kapacity serverů navýšit nejméně o jednu třetinu).

Vzhledem k ceně toho všeho (např. HDCAM SR 1ks 70k euro) se do toho nikdo v broadcastu pro běžnou TV produkci nehrne :-) .
ai (2993)|25.6.2010 03:10
Hosi, ja si myslim, podobne jako janforman, ..., interlace tu stale je a prodavaji se kamerky s interlace dokonce i kdyz maji na chipu progressive (nevim u toho Sanyo) jen protoze broadcast lobby neustale bude tvrdit, ze to staci atd., ano vyrobce diktuje nam, ze to staci!,pritom je to 1+1=2, nezlobte se na me, vetsina mohla uz mit 50p, 60p ven, treba s vetrakem :-). Progressive je snad normalni pristup k videu ne? Nejaky jejich vymysleny prokladany HD standard, kde i v roce 2010 neni 1080p60 standard, chlopi vazne, za ktery gigant lobbujete :-) , ;-)

Jestlize se i na odbornych forech bude tvrdit, ze interlace je ok, jako tu, ze naprosto staci, tak jo, pro vetsinu ano, ale je to jakesi podivne ne? pulsnimek, pulsnimek, pulsnimek, to je preci nenormalni, proc se toho zastavate me neni jasne ...
Antonín (732)|25.6.2010 07:12
[quote=jarino1978;287134]- za svoje reputačné body si môže každý sám. Je to jeho prejav, pomoc, prezentácia, odbornosť.
- to, že ich máš málo, osobne riešiť nebudem, rieš si to sám. :-((([/quote]

No vzhledem k tomu, že jeden jediný pitomec mi jich jenom z prosté závisti zatím odebral celkem dvacet, tak to pak asi moc o ničem neukazuje, neníliž pravda. Vzhledem k tomu že další podtatranský bard to chápe jako metodu prosazení svých názorů, které má vyčtené jenom z webu...tak to ukazuje akorát prd. A když se můj prakticky ověřený názor neshoduje s jeho, uděluje...
Naopak jsem si jist, že lidi, kteří něco opravdu umí a znají, tady bodů moc nemají. Když se podívám na deset nejodbornějšjích příspěvků z minulý týden, tak ani jeden autor se tím nevyznbčuje. Proč asi? Co myslíš?
Antonín (732)|25.6.2010 07:28
[quote=Pitomec;287143]Nic ve zlým, ale pokud bys např. v televizním vysílání chtěl přenést 1080p, tak bys potřeboval mnohem větší kapacitu na transpondéru (v muxu), čili mnohem větší cenu bys taky za šíření signálu zaplatil. Proto v 1080p nevysílá nikdo a používá se - dle tebe podřadný - prokládaný signál 1080i 8-)[/quote]

1. Ve Spojených státech se už neprokládaně vysílá 1080p. I v Evropě se tak bude vysílat. A neprokládně se vysílá už teď, v 720p například ORF HD a další.
Chápu, že to nevíš, když to nepoužíváš, ale nechápu, proč se cpeš k psaní o tom?
(Jistě to udělením záporného bodu číslo 21 napravíš, co ?)
Jenom ukazujete, že jak jsou vaše názory neznalé a technicky zaostalé, že vás musí poučovat důchodce amatér :-))
Přenosová kapacita je dočasný problém.
Stejně jste tady (a stejní lidi) v roce 2008 psali podobné hlouposti o tom, že nebude HD, respektive, že HD je vzdálená budoucnost. A já jsem vám napsal, že do tří let bude i ČT v HD. Nepamatujete si? Pitomec mi tehdy možná za bludy udělil trestný bod.

2. Já "vysílám" taky 1080p. Přenosových kapacit mám dost. Disk velikosti terabytů stojí jako jeden oběd v hospodě, tak nemám ani problém, kam s tím. Flashka 16GB stojí méně než pantofle. Proč bych měl prznit svoje obrázky?

3. Podstatné sdělení, abychom to nezamluvili, je ovšem to, že v HD rozdíl mezi prokládaným a neprokládaným je vidět. A hodně vidět, mnohem více, než byl kdy mohl být vidět na CRT obrazovkách a SD. Není to jedno. Neprokládaný obraz je prostě o třídu lepší. Proč by někdo měl užívat prokládaný? Vidím jediný důvod: úspory za každou cenu, chudoba. Ale v současné době už ani ta úspora není tak velká, nestojí to za to. Je to šetření na nesprávném místě.

(Ale je každého věc, co dělá. Sranda je akorát, když tady argumenty proti neprokládanému HD snáší lidi, kteří ho neumí prakticky udělat, nikdy ho neviděli, znají jenom teoretické webovské info, nemají ani zařízení schpné ho vytvořit, zpracovat ani zobrazit. Vlastně to možná není až taková sranda. Je to spíše smutné. Navíc je dost jasné, že trubky se chovají stejně i jiných věcech, například volí. Vsadil bych ruku, že socialisty. Socialismus je totiž úplně stejná ptákovina, taky nefunguje.)
Pitomec (10211)|25.6.2010 20:14
Že vyrukuješ se 720p jsem teda nečekal, protože když to není plné HD, tak je to přece pod tvoji úroveň, ne? :D

Jinak samozřejmě šíření televizního signálu je plně závislé na ceně, takže na 1080p v Evropě zapomeň - to si nemůže dovolit ani třeba SRN, kde je ekonomická úroveň mnohem vyšší než zde...

ČT HD (příp. Nova HD)? To je spíš parodie na HD, než skutečné HD...

P.S. Reputační body třeba na SWH fungují tak, že ti jich někdo, kdo tě nemá rád, může naráz sebrat klidně 6 (jako to udělat jeden týpek mně). Jediná obrana je pak za ním zajít a nakopat mu zadnici (pokud bydlí někde poblíž nebo si udělat výlet) :-E
jarino1978 (8045)|25.6.2010 20:40
[quote=Antonín;287180]1. Ve Spojených státech se už neprokládaně vysílá 1080p. I v Evropě se tak bude vysílat. A neprokládně se vysílá už teď, v 720p například ORF HD a další.
Chápu, že to nevíš, když to nepoužíváš, ale nechápu, proč se cpeš k psaní o tom?
Sranda je akorát, když tady argumenty proti neprokládanému HD snáší lidi, kteří ho neumí prakticky udělat, nikdy ho neviděli, znají jenom teoretické webovské info, nemají ani zařízení schpné ho vytvořit, zpracovat ani zobrazit. Vlastně to možná není až taková sranda. Je to spíše smutné. Navíc je dost jasné, že trubky se chovají stejně i jiných věcech, například volí. Vsadil bych ruku, že socialisty. Socialismus je totiž úplně stejná ptákovina, taky nefunguje.)[/quote]

- v USA beží v 1080p len ESPN HD, ostatné programy sú typu V.O.D., ktoré bežia 1080p/24 Hz
- chápem, že to nevieš :D
- možno som videl viac programov a videí v 1080p ako ty sám, takže opäť neviem, kde sa v tebe berie toľké sebavedomie 9-)
- slová o socializme si nechaj na prednášky v nejakom inom klube.
Pave1 (4279)|25.6.2010 20:56
Diskuze směřuje špatným směrem.

Pro oblast malých spotřebních kamer není prokládání vůbec věc, která by měla něčemu vadit (narozdíl od snížené kompatibility záznamů u kamer s u.s. FPS nebo narozdíl od absence solidního stabilizátoru obrazu).

Neprokládaný materiál zpracovávám taky (teď nedávno z JVC 1280x720/50p) a vůbec jsem to neřešil (kombinace s prokládaným materiálem v HD v pohodě - krokoval jsem to po půlsnímcích a vše bylo jak má být). Co jsem řešil, bylo odlišné podání barev u těch kamer a pak ještě fakt, že to JVC bylo "viditelně tupější" (méně prokreslené), proti 1920x1080/50i (což je výsledný formát obrazu na TV).

řešte tak radši kvalitu jednotlivých kamer a ne obecné nesmysly, které jsou (speciálně ve třídě spotřebních kamer) úplně o ničem. Běžnému spotřebiteli proklad žádné problémy nečiní, až jednou zmizí, ani si nevšimne (utře prach na brejlích, zívne a vypne TV placku :-) ).
Pave1 (4279)|25.6.2010 21:09
a ještě doplním - co se týče net-distribuce výsledku, tak s tím JVC GY-HD200 jsme točili už i v SD (prokládaně) a dopadlo to vždy stejně - zásadní pro výsledek na netu (přepočet do silné komprimace) byl nikoliv proklad/neproklad, ale kvalita signálu - tedy především skla, čipů, ale hlavně procesingu

(kde podle povahy obrazu záleží i na kodeku, zažil jsem už takový binec z kodeků u jemných tmavých struktur s blýskavými tečkami, že to nebylo ke koukání). Takže kvalitní kodek a signál bez významného doostřování (s perfektně vyhlazenými konturami) byl pro vícenásobné přepočty zcela zásadní (jestli byl signál prokládaný nebo ne, nehrálo žádnou zásadní roli).

Ale to jen tak na okraj, když se tu mele o odbornosti :-) (u moderních spotřebních kamer z povahy věci také záleží na optice, snímači, kvalitě procesingu i kodeku, pro univerzální použití pak kamera musí mít i slušný náhled, dobrý přístup k ovládání, atd., moc takových kamer v této třídě prostě není).
Antonín (732)|26.6.2010 20:43
[quote=Pave1;287288]Diskuze směřuje špatným směrem.

Pro oblast malých spotřebních kamer není prokládání vůbec věc, která by měla něčemu vadit (narozdíl od snížené kompatibility záznamů u kamer s u.s. FPS nebo narozdíl od absence solidního stabilizátoru obrazu).

Neprokládaný materiál zpracovávám taky (teď nedávno z JVC 1280x720/50p) a vůbec jsem to neřešil (kombinace s prokládaným materiálem v HD v pohodě - krokoval jsem to po půlsnímcích a vše bylo jak má být). Co jsem řešil, bylo odlišné podání barev u těch kamer a pak ještě fakt, že to JVC bylo "viditelně tupější" (méně prokreslené), proti 1920x1080/50i (což je výsledný formát obrazu na TV).

řešte tak radši kvalitu jednotlivých kamer a ne obecné nesmysly, které jsou (speciálně ve třídě spotřebních kamer) úplně o ničem. Běžnému spotřebiteli proklad žádné problémy nečiní, až jednou zmizí, ani si nevšimne (utře prach na brejlích, zívne a vypne TV placku :-) ).[/quote]

Běžný spotřebitel i teď vidí u HD poskakující obrázky na třech čtvrtinách přehrávacích strojů. Stejně jako ty tvoje poskakující ukázky s 25p...prostě to poskakuje. Ale komu se poskakovaní líbí, nechť točí prokládaně. Jsou tady i lidi, kterým se líbí VHS.
Antonín (732)|26.6.2010 20:52
[quote=jarino1978;287285]- v USA beží v 1080p len ESPN HD, ostatné programy sú typu V.O.D., ktoré bežia 1080p/24 Hz
- chápem, že to nevieš :D
- možno som videl viac programov a videí v 1080p ako ty sám, takže opäť neviem, kde sa v tebe berie toľké sebavedomie 9-)
- slová o socializme si nechaj na prednášky v nejakom inom klube.[/quote]

Nevím, nevím, nic nevím.
U mně v zimním době v USA to ESPN hraje 1080p už nějakou dobu.
Takže se shodněte: vysílá někdo ze satelitu v 1080p?
Nebo ne?
720p je prokládaný nebo neprokládaný formát?
Vysílá se v Evropě jen prokládaně?

Já jen abychom mluvili stejnými slovy. Nemůžeme se domluvit, když nikdo znamená něco jiného pro vás a něco jinéhp pro mne, totéž pojmy Evropa a totéž prokládaní.

A stejně jako jste bzučeli u HD, že to není blízká budoucnost...si vám dovoluji prohlásit, že v historicky blízké době se bude vysílat HD neprokládaně i v Evropě. Dokonce se nejspíše bude vysílat i 3D v HD, což je pro přenos ještě náročnější pro přenosovou kapacitu. A navíc to má pitomou nešikovnou komplikaci v těch brýlích.
Není Bzučte!
Pave1 (4279)|26.6.2010 21:28
Tak 25p nikdy nebude tak plynulé, jako originál v 50i, ale právě proto je tam možnost si video stáhnout
(protože to, co sleduješ na vimeu, je třetí přepočet .-) ) a pustit si ho třeba v KMplayeru.

A světe div se, ono už to pak neskáče :D (v rámci možností 25p).

Doplněno: jediné, co tam pak "skáče", jsou ty kmeny borovic u Ervínova hradu - protože švenk po nich je zpomalený a puštěný pozpátku .-) .
Antonín (732)|27.6.2010 07:50
Pokud nemáš možnost vidět totéž jako 50i a 50p, tak se celkem těžko můžeme domluvit, co znamená "poskakuje". Stejně jako dítě, které nikdy nevidělo čokoládu, na ni těžko může dostat chuť.
Já bych kameru 50i už nechtěl. Je to veliký rozdíl v kvalitě a rozsahu možného použití. Obrovský rozdíl je v pocitu plastičnosti. (Ale to má možná i další podmínky, aby to bylo vidět, bezpochyby to nemůže! být vidět na CRT. Možná je to méně viditelné na méně kvalitních malých televizích, ale nevím, jetsli toto není jenom pocit, který tvoří mozek, to se mi zkoumat přesněji nechce, protože je mi to fuk. Připadne mi to tak, ale kdoví.)
Což ovšem neznamená, že si neprokládanou kameru musí povinně zítra ráno koupit každý.
To je mi opravdu ale opravdu jedno.
Pave1 (4279)|27.6.2010 11:02
[quote=Antonín;287350]Pokud nemáš možnost vidět totéž jako 50i a 50p, tak se celkem těžko můžeme domluvit, co znamená "poskakuje". Stejně jako dítě, které nikdy nevidělo čokoládu, na ni těžko může dostat chuť.[/quote]

Antoníne, ty jsi opravdu moula :-) .

O příspěvek výš ti píšu, že zpracovávám v broadcastu jak prokládaný tak neprokládaný materiál (samozřejmě občas i filmovou surovinu), doma jsem kombinoval minulý týden materiál prokládaný a neprokládaný (50p) a ty pořád meleš "o dítěti a čkoládě" apod nesmysly.

Znovu a naposled ti opakuju, že tuhle diskuzi vedeš špatným směrem - problém není v prokladu či neprokladu, ale v kvalitě kamery a její celkové universálnosti použití (tady řekněme pro začátečníky). To Sanyo bych já osobně začátečníkům nedoporučil a u toho názoru si dovolím zůstat (po stopadesátéprvé - pro sníženou komatibilitu nahrávek a chybějící stabilizaci obrazu).
Naopak třeb panasonic TM700 je kamera s evropskými FPS (i 50p), jedinou nevýhodou je větrák (což pro cestovatele nemusí být dobrá zpráva).

Meleš tu dokola pořád svou, ale ujišťuji tě, že srovnání TM300 (prokládaný výstup) a TM700 (neprokládaný výstup 1080/50p) přineslo jasný závěr, že se kvalita obrazu na TV NIJAK nezměnila (naopak TM700 dělá o něco větší kompresi). To, že ty przníš přehrávání počítačem (kdoví jak vyladěným) je věc s kvalitou kamery nesouvisející (když ti bude blnout přehrávač, tak to není prostě problém kamery).

Až jednou vezmeš na vědomí, že ne každá kamera je pro začátečníky vhodná (často se tu ptají a ty jim lživě slibuješ "automatickou vyšší kvalitu obrazu" neprokládaných kamer - což je prostě BLUD .-) , navíc jim doporučuješ kameru bez stabilizace a se sníženou kompatibilitou nahrávek), tak se pak možná posune diskuze dál.

Věřím, že zkušený člověk dokáže částečně potlačit nevýhody této kamery, přizpůsobí tomu i způsob natáčení. Ale podle mě prostě začátečník získá celkově lepší obrázky (kvalitní, přitom celkem stabilní, s možností kombinace nahrávek bez nejmenších problémů) s jinou kamerou.

Víc já dodat už nemůžu.
Antonín (732)|27.6.2010 11:44
Podle mých zkušeností se ovšem mýlíš.
A já mám na rozdíl od tebe praktické zkušenosti.
Tož tak.
Jsi dětátko, co čokoládu nikdy nevidělo, papá jenom tvrdý chleba, ale usilovně se cpe to threadu o čokoládě. (Nebo snad jsi natočil jednu jedinou vteřinu kamerou Sanyo HD2000 nebo FH1, že se tak vehementně k věci vyjadřuješ? Já myslím, že ne, že jsi pouze teoretický "znalec".)
Já jsem možná moula, ale čokoládičku papám.
(Ale nikomu ji necpu. Jenom tvrdím, že mně chutná. Chleba ovšem k výživě bezpochyby stačí a je levný.)
Devatenácté století je stoletím páry.
Dvacáté století je století prokládaného obrazu.

Mimochodem SD je už taky mrtvé, HD rulezzzz.
Pitomec (10211)|27.6.2010 14:23
Běž se léčit ty retarde, zjevně tvoje demence právě kulminuje :-k:-k:-k
Valkyrja Entertainment (362)|27.6.2010 15:49
Antonín: Tak toto je už síla :D doporučuji Vám shlédnout http://ae.tutsplus.com/tutorials/workflow/interlaced-footage-demystified/
Antonín (732)|27.6.2010 19:16
Tam není ani nic nového, ani zajímavého.
Znalosti z internetu jsou zjevně místní základ pro účast v diskusi o kameře, kterou nikdo z vás neviděl nikdy jinak, než na obrázku.
Ztráta času, sorry.
Bavte se dobře mládeži.
Pave1 (4279)|27.6.2010 20:02
Co kdybys radši místo bezduchého spílání postnul nějaký snímek, jistě máš nějaký, na kterém lze demonstrovat, co se s tou kamerkou dá dělat (opravdu věřím, že zkušený člověk dokáže z té kamerky něco vymáčknout, byť má jistá omezení).

Nad tisíc slov je jedna ukázka, která předvede víc různých způsobů natáčení, různý čas, světlo, pohyb. Jinak je to jen mlácení prázdné slámy, taková "nedebata" s člověkem, který pohřbil 99pct současných evropských videokamer :D .
ai (2993)|27.6.2010 20:15
[quote=Pave1;287401]Nad tisíc slov je jedna ukázka, která předvede víc různých způsobů natáčení, různý čas, světlo, pohyb. Jinak je to jen mlácení prázdné slámy[/quote]
j,j, v tomto momente ta ukazka by mela uz davno byt, uploadovano nejake video, full resolution a informace v te a te sekunde artefakty tam a tam apod.,


[quote=Valkyrja Entertainment;287382]Antonín: Tak toto je už síla :D doporučuji Vám shlédnout http://ae.tutsplus.com/tutorials/workflow/interlaced-footage-demystified/[/quote]

Ja taky cekal nejake vysvetleni, proc je interlace ok, ale tam jde o SD rozliseni a vystup pozadovan broadcastem ! , tedy v kruhu zase na zacatku. Porad dokola broadcast pozaduje ....

Dal, problem je 60p a 50p prehrat prehravacem, vetsina, ne-li vsechny to davaji ven 30p, treba WDTV Live player a dalsi ,je treba to hlidat a cist, hlavne uzivatele TM700 , co hledaji skutecny 1080p60 vystup ..., video z te Sanyo HD rady 60p je nejakym zpusobem tezsi prehrat prehravacemi, zadrhava se to, nez ten TM700 , to treba WFTV Live zvlada, ale samozrejme dava ven 30p, to ovsem na veci nic nemeni!, proste je ulozeno 60p (50p) na pozdeji, kdyz se to uraci broadcast lobby odblokovat tento ban a vlozit to do norem.
jarino1978 (8045)|27.6.2010 20:39
[quote=Antonín;287350]Pokud nemáš možnost vidět totéž jako 50i a 50p, tak se celkem těžko můžeme domluvit, co znamená "poskakuje". Stejně jako dítě, které nikdy nevidělo čokoládu, na ni těžko může dostat chuť.
.[/quote]

- čo to tu stále meleš ? 9-)
- ten roztrasený kompresný artefakt, čo lezie z tej tvojej bakelitovej pištole položí na lopatky aj obyčajný 50i kamera s OS a s priemerným dátovým tokom.
- to, že máš obraz 60p ešte neznamená to, že si vyhral. :-R
jarino1978 (8045)|27.6.2010 20:55
surové video si môžete stiahnuť aj tuto. Antonín tieto zábery určité pozná :-E [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

- MKV súbor - je to down na 720p
- MP4 - je surové video z kamery FH1, čo je to isté, ako HD2000, len to nie je pištoľ na strašenie detí...
- pri tak jednoduchom zábere je vhodné sa upriamiť na ľavú časť záberu na kvetiny, kde pri "sfúknutí" kvetiniek vetrom, sa detaily stoniek kvetín zlejú v jeden kompresný megahumus. :-k
- na funkčnosť "stabilizácie" som už odkazy dal, tu je jedno, či to je z youtube :-)
Valkyrja Entertainment (362)|27.6.2010 21:02
ai: V roce 2008 ČT zakázala natáčení v progresivním módu. To se týkalo všech dokumentů natáčených v HDV a dokonce i hraných snímků natáčených ve formátu HDCAM.
Jestli tomu tak je doteď, to nevím, nicméně důvod už popsal Pave1 (bylo by to drahé).

Sany HD2000 podle mě není dobrá kamera, to už lépe natáčí iphone 4 (viz. můj blog http://valkyrjaentertainment.wordpress.com/2010/06/27/iphone-4-jako-kamera/ ).

Progresivní záznam je dobrá věc, hlavně pokud chcete dělat VFX (kdo už maskoval prokládaný materiál ví o čem mluvím), nicméně není zárukou kvality. Záleží na kameře a kameramanovi.
Pave1 (4279)|27.6.2010 21:27
[quote=ai;287405]video z te Sanyo HD rady 60p je nejakym zpusobem tezsi prehrat prehravacemi, zadrhava se to, nez ten TM700 , to treba WFTV Live zvlada, ale samozrejme dava ven 30p, to ovsem na veci nic nemeni!, proste je ulozeno 60p (50p) na pozdeji, kdyz se to uraci broadcast lobby odblokovat tento ban a vlozit to do norem.[/quote]

Ten "ban" jsou pouze a jenom peníze, nic jiného, normy na to dávno jsou. Hned, jak budeš ochoten platit za reklamy i za nekomerčky 2x tolik, tak můžeš 1080/50p mít :-)

(jinak televize lepší věci točí na filmovou surovinu, má to pořád svůj význam a jsou na to vybavené, kupodivu, to platí celosvětově).
Pave1 (4279)|27.6.2010 21:33
[quote=Valkyrja Entertainment;287416]ai: V roce 2008 ČT zakázala natáčení v progresivním módu. To se týkalo všech dokumentů natáčených v HDV a dokonce i hraných snímků natáčených ve formátu HDCAM.
Jestli tomu tak je doteď, to nevím, nicméně důvod už popsal Pave1 (bylo by to drahé).

Sany HD2000 podle mě není dobrá kamera, to už lépe natáčí iphone 4 (viz. můj blog http://valkyrjaentertainment.wordpress.com/2010/06/27/iphone-4-jako-kamera/ ).

Progresivní záznam je dobrá věc, hlavně pokud chcete dělat VFX (kdo už maskoval prokládaný materiál ví o čem mluvím), nicméně není zárukou kvality. Záleží na kameře a kameramanovi.[/quote]

Ale vůbec ne .-) .

Zákaz pocházel z dob DV éry, kdy každý druhý patlal vyházel půlsnímky nejprimitivnější metodou a zničil prakticky rozlišení záznamu na úroveň VHS :-) .
I tehdy i dnes platí, že pokud se producent zaručí, že snímek kvalitu udrží, můžeš točit jak je libo. Ale potřebuješ podpis páně producenta, který se zaručí, že nejsi žádnej dívíčkovej ňouma (s čímž musí souhlasit i technický šéf a podepsat to).

U HDV také záleží na tom, jaký je výsledek. Pokud je to udělaný blbě, tak ti to dají spapat i s chlupama (můžou si za to chlapci dívíčkářský sami, zkurvili v jistý době co mohli, tak to mělo své následky).

To je jen uvedení na pravou míru, zákaz slouží pouze jako filtr (na ňoumy). Viz například hraný snímek "Rajony v zeleném" (či jak se to jmenovalo), který měl perfektně odstraněný proklad bez ztráty hvězdičky a taky neměl nejmenší problémy při technických projekcích.

Tu DV éru odstartoval Michálkův Anděl exit, pak pokud vím se pár dokumentaristů snažilo prznit co se dalo, vrcholem byl dvouhodinový dokument do kin na úrovni VHS a jedna pohádka, která ani kvality VHS nedosáhla. Ono má vše své příčiny :D .
Pave1 (4279)|27.6.2010 21:54
Prostě prokládaná technologie je vyzkoušená, funkční a TV mají nakoupené vybavení.
HD oblast je u nás v rozjezdu, TV v 1920x1080/50p nevysílají z finančních důvodů (obrovské investice), takže to jde postupně pro prestižní projekty (do archivu, zatím se vysílají jako 1080/50i).

Normy jsou dávno hotový a teď rozhodují manažeři, tak, aby to ufinancovali a vyrobili, co vyrobit potřebují. Nízkonákladové HD (často dokument) není o HDV, ale spíš o lepší kamerách - jasné doporučení EBU hovoří o minimu třech půlpalcových čipů a záznamu 50Mbps 422 8bit (což HDV prostě není a brzy na to v broadcastu umře).

U spotřebních kamer je prokládaná technologie naprosto zvládnutá. U HD 1080/50p potřebuješ naskenovat na čipu dvakrát víc informace - což znamená, že se skenuje dvakrát rychleji (což má vliv na citlivost kamery, potřebuješ větší čip). To samý platí pro záznam, 28Mbps je u AVCHD zatím v praxi maximu a znamená to, že jsou snímky komprimované víc než 50i s 24Mbps.

Takže nespěchejte, pánové, nepohrdejte prokládaným materiálem, svůj účel plní dobře a vždy záleží na kvalitě kamery i kameramana. Jen blázen si to pouští přes PC, když tu jsou už cenově zcela dostupné diskové přehrávače. Dál není o čem mluvit, zbytek je POUZE o penězích.
Lepší kamera s 1080/50p čipem nebude stát 16k, ale spíš 35k peněz a výrobci dobře ví, že těch kamer mnoho neprodají. To je celé.
Valkyrja Entertainment (362)|28.6.2010 00:25
ai (2993)|28.6.2010 04:31
[quote=Pave1;287419]Ten "ban" jsou pouze a jenom peníze, nic jiného, normy na to dávno jsou. Hned, jak budeš ochoten platit za reklamy i za nekomerčky 2x tolik, tak můžeš 1080/50p mít :-) .[/quote]
Porad dokola, na nejakem broadcastu preci nezalezi, "co je doma, to se pocita"
kdyby se to potrebovalo vysilat, posle se to ven 50i, 60i, z 50p, 60p originalu no big deal, dneska kazdy prepocitava video z kamer , editory vytvareji ruzne artefakty a tohle by melo vadit ?

[quote=Pave1;287422]
U HD 1080/50p potřebuješ naskenovat na čipu dvakrát víc informace - což znamená, že se skenuje dvakrát rychleji (což má vliv na citlivost kamery, potřebuješ větší čip). To samý platí pro záznam, 28Mbps je u AVCHD zatím v praxi maximu a znamená to, že jsou snímky komprimované víc než 50i s 24Mbps.
[/quote]
Elektronicky shutter je stejny jak pro i , tak pro p, tedy je dany pro situaci, kde je ta vazba , ze senzor musi byt vetsi pro stejny vysledek u 50p, 60p?
Firmware meni fps a jake informace se prectou pro DSP , bud se skenuje na 30p nebo 60i, nebo 50i (HV30, abych si nevymyslel, uz je i hackle firmware na tohle pro spotrebku).

A jeste k tem "vhodne" vymyslenym limitovanym normam, ktere se pak oznaci za problem, tedy v tomto pripade AVCHD. Preci Sanyo , tedy i ted Panasonic musel tohle vynechat a pouziva STANDARD mpeg4-AVC.
Pave1 (4279)|28.6.2010 18:56
Prokládaná technologie je tak stará (a tak dotažená), že neplatí, že se skenuje progresiv a pak se prostě půlka informace zahodí. Např. Sony kamery dokáží signál částečně selektivně (podle pohybu) přičítat, což zvyšuje citlivost za menšího světla. Už jsem to sem jednou psal i s odkazy.

Změnit FPS dokážeš pouze u přístrojů, u kterých je to pouze sw zablokované. To nejsou všechny, výrobce to dokáže zablokovat natvrdo.

AVCHD je záznamový formát (podporovaný určitými výrobci kamer a sw). MPEG4 avc je typ komprese, kterou ten formát používá (ale je to zabalené do nějakého kontejneru, který má určité definované vlastnosti, podporované sw).

Záznamový formát slouží (zjednodušeně) pro dosažení kompatibility (přenositelnosti nahrávek, řekněme), zatímco typ komprese je pouze výpočetní algoritmus, který má specifikované vlastnosti kodeku (kodér a dekodér).
Pokud má střižna načíst určitý formát, musí být v podporovaném formátu (nejen v typu komprese, to pak může blbnout, viz ty Casio kamery a spol, které používají nějaký procesor z mobilů a nedrží se standardu AVCHD).

Je třeba rozlišovat záznamové formáty vs. typy komprese (specifikace kodéru a dekodéru).
Např. na DV kompresi (u SD videa) máš postavených hned několik (nekompatibilních) záznamových formátů.
Antonín (732)|14.7.2010 10:08
Moty moty.
Koho to zajímá, radši si to přečtete jinde. Tohle je hodně zmatené a nepřesné.
Komprese, formáty, kontejnery, kompatibilita (s čím?)...ne že by to bylo nepravdivé, ale je to hodně nešikovně napsáno - tak, že by z toho mohl někdo učinit chybné závěry.
Např. MP4 není komprese, ale kontejner, ve kterém se pro obraz používá většinou kodek H264 a pro zvuk AAC. Ale není to dogma. Trik je dnes právě v tom, že to tak různě být může, a pro použití stačí mít k dispozici příslušný kodek (a být schopen uvést ho do provozu), a je přenositelnost možná.
janforman (215)|15.7.2010 08:45
[quote=Pave1;287507]Prokládaná technologie je tak stará (a tak dotažená), že neplatí, že se skenuje progresiv a pak se prostě půlka informace zahodí. Např. Sony kamery dokáží signál částečně selektivně (podle pohybu) přičítat, což zvyšuje citlivost za menšího světla. Už jsem to sem jednou psal i s odkazy.
[/quote]

To možná ano, ale je to prostě bastl... (omezenost technologie dotažená až k hranici blbosti).
Většina TV přijímačů dělá z 1920x1080x50i

a) 1920x540x50p (ty hloupější)
b) 1920x1080x25p/1920x540x50p (uchylným dopočítáváním, domýšlením a přepínáním scéna se hýbe/nehýbe)
(procesor počítá a počítá až se z něj kouří - výsledek nic extra ale lidské oko to snese)
c) hodně obsahu je 25fps progresivně zabalených do 50i (chytřejší zařízení to samozřejmě
sežerou a zobrazí progresivně (lze selektivně přepínat v transportním streamu - a dělá se to).
tzn. němci sice píšou že vysílají 50i, ale dost často v tom maj 25p stejně tak ČT,Nova,...atd.
(snad skoro všechny filmy jsou v progresivním formátu - není důvod aby nebyly)
to nevíte??? :-) :-) to už bylo za SD vysílání... ty dva půlsnímky jsou jeden obrázek v čase T0.

Jinak pokud jste si všimli většina broadcasterů v USA a Japonsku jede 30p(zabalený v 60i)
nebo 60p nativně. proklad už jsem neviděl ani nepamatuju, ale občas se objeví u live věcí.
V Evropě jede 25p (zabalený v 50i) - minimálně u filmové produkce ale i jindy...

Nějvíc mě zdrtí když někdo natočí materiál 50i a pak z něj dělá 25p :-)
(duchy, poloviční rozlišení, poloviční fps)
to je důvod proč to česká televize zakázala. (tak to dělá většina software na deinterlace videa)
jediná správná možnost je dělat z toho 1920x1080x50p
(s tím, že nepohybující oblasti budou jenom 25fps s plným rozlišením a pohybující 50fps s polovičním
- selektivním přepínáním a postprocessingem) - pěknej hnus co :-D