Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Sanyo HD2000 (HD1010), VPC-FH1 nebo neco jineho?

Antonín (732)|2.8.2009 22:41
[quote=Pave1;235314]Antoníne, pokud někdo tvrdí, že kvalitní stabilizátor a ramenní opěrka pro běžné uživatele kamer "nikam nevedou", tak já nemám, co bych k tomu víc dodal, než už jsem výš pečlivě napsal.

Jsi dáreček :D (myšleno pohledem potenciálních kupců kamer, kteří hledají dobré rady).

Mít kameru neustále při sobě, to nepovažuju za dobrý nápad (člověk by měl mít z natáčení radost, ne být jeho permanentním otrokem .-) )
Běžná velikost tak bohatě stačí (už tak jsou to mrňousové a největší problém je právě klid obrazu), u Sanya já vidím prostě spíš docela velké zápory, pro běžné uživatele.[/quote]

Tak si ho nekupuj.
Dost jednoduché řešení.
(Stejně tu kameru nemáš a neznáš, neznáš ani problémy okolo HD, ani okolo kapesních kamer, a ty jsou mnohdy jiné, než s SD ahlavně úplně jiné s kamerami, které potřebují brašnu. Narozdíl od tebe znám a mám oboje.)
ai (2993)|3.8.2009 04:26
[quote=westikkrystof;235261]Na slunci je u displeje Canonu HF10 vidět vše, jako když slunce nesvítí. A to jsem ani nepoužil funkci zvýšení jasu lcd, která je možná.[/quote]
je to stejna VIXIA rada, mozna, ze kdyz je to unikatni display pro tu kameru dali tam trochu mozna lepsi co se tyce solarizace ,nevim, ale urcite tam neni tak kvalitativni skok a zrejme ani nemuze byt, na primem slunku , proste to cist, rychle zmenit WB v menu, videt jemne rozdily v expozici apod., proste nemuzes, kdyz rikas , ze vsecko vidis, tak mozna vidis objekty a davas pozor abys je mel ve framu, ale ne na solidnejsi praci, nekdy jsou problemy s pletovkou, zbelaji (prechody slunce/stin), veci zmodraji ve stinu, kosistence barev v jinych zaberech, v tom hledacku te kopne nejaky rozdil, neustala kontrola kolik je F stop a nastaveni casu (to nevim jestli HF10/100) vubec muze ......a dalsi
ja jsem zvykly takto se starou VX2000, je jasne, ze jestli jen ramujes obrazek na auto tak muze byt hledacek zbytecny, me to na auto mod ani nebavi ...
Saxel (2279)|3.8.2009 09:01
[quote=ai;235339]je to stejna VIXIA rada, mozna, ze kdyz je to unikatni display pro tu kameru dali tam trochu mozna lepsi co se tyce solarizace ,nevim, ale urcite tam neni tak kvalitativni skok a zrejme ani nemuze byt ...[/quote]
Nedávno jsem měl možnost porovnat výklopný displej mé HV20 s novou HV40 a musím říct, že mě to až překvapilo - na novém typu bylo všechno mnohem líp vidět. Ty nové displeje fakt viditelně kvalitnější. Nicméně při točení z ruky mám taky kameru zásadně "na oku" (pokud to jde), líp se tak hlídá nastavení a lepší je i stabilizace.
westikkrystof (32)|3.8.2009 10:14
[quote=ai;235339]je to stejna VIXIA rada, mozna, ze kdyz je to unikatni display pro tu kameru dali tam trochu mozna lepsi co se tyce solarizace ,nevim, ale urcite tam neni tak kvalitativni skok a zrejme ani nemuze byt, na primem slunku , proste to cist, rychle zmenit WB v menu, videt jemne rozdily v expozici apod., proste nemuzes, kdyz rikas , ze vsecko vidis, tak mozna vidis objekty a davas pozor abys je mel ve framu, ale ne na solidnejsi praci, nekdy jsou problemy s pletovkou, zbelaji (prechody slunce/stin), veci zmodraji ve stinu, kosistence barev v jinych zaberech, v tom hledacku te kopne nejaky rozdil, neustala kontrola kolik je F stop a nastaveni casu (to nevim jestli HF10/100) vubec muze ......a dalsi
ja jsem zvykly takto se starou VX2000, je jasne, ze jestli jen ramujes obrazek na auto tak muze byt hledacek zbytecny, me to na auto mod ani nebavi ...[/quote]

Mate pravdu, zatím mě nějaké nastavování během natáčení moc nezajímá, možná později. Zatím prostě zapnu kameru a točím. Hledáček by jen zavazel.
Pave1 (4279)|3.8.2009 12:57
Jasně Antoníne .-) .

V životě jsem neměl HV20, XR500 nebo HF100 v ruce :D .

Nechápu lidi, jako jsi ty, kteří pomlouvají, co sami nezkusili (např. natáčení s malou kamerou s malou opěrkou například v horách, snímání s dobrým optickým stabilizátorem během např. prohlídky nějaké památky s průvodcem, kdy nemáš čas na stativ natož na ministativ).

Hodně zdaru v dalším radění a ve zpracovávání us 60Hz módů FPS, jednou to zkombinovat s u nás obvyklými 50Hz módy budeš chtít a pak třeba pochopíš, že to jsou zbytečné problémy, snižující dokonce kvalitu. Dárečku .-) .
ai (2993)|3.8.2009 13:53
[quote=Saxel;235352]Nedávno jsem měl možnost porovnat výklopný displej mé HV20 s novou HV40 a musím říct, že mě to až překvapilo - na novém typu bylo všechno mnohem líp vidět. Ty nové displeje fakt viditelně kvalitnější. Nicméně při točení z ruky mám taky kameru zásadně "na oku" (pokud to jde), líp se tak hlídá nastavení a lepší je i stabilizace.[/quote]

no HV30 ma uz taky lepsi display nez HV20
Antonín (732)|3.8.2009 14:01
Čím více urážek, tím větší pravda?
Opakuji ti docela jednoduchou věc: mne urazit nemůžeš a já tě urážet nechci.
Ani to neumíš pochopit? Nebo neumíš číst?

Kombinovat 50/60 fps umím a není na tom zase tak nic složitého, ani neřešitelného. Byť těch důvodů ke kombinaci jsem zatím nenašel mnoho, kromě zvědavých pokusů vlastně jeden jediný, když jsem kombinoval svůj fimeček z ME ve Švajcu s úvodním ceremoniálem nahraným z televize. Je to ale o mnoho snazší, než jsem si původně myslel. V podstatě si stačí dávat bacha na některé typy záběrů, u kterých to plodí potíže a ty zpracovat postupem, který ti tady už jednou ukázal Ondráš (najdi si to znovu.)
Tou kamerou točím dva roky, narozdíl od tebe, jež jsi v tomto pouhým teoretikem. A jak se zdá z jiných diskusí moje natáčecí kritéria přesahují dost podstatně místní level. A HD2000 je přesto dovede naplnit.
Také střihám. HD. A dost. A už pár let. A pouštím filmečky. A tak prakticky vím, co dělá prokládání a co dělá 60 fps.
Nikomu netvrdím, že si nutně má koupit HD2000, já ji neprodávám. A bezpochyby bych si koupil kapesní kameru s 1920x1080@50p, kdyby taková existovala.

Zvláště pak HD2000 není nic pro ty, co mohou tahat brašnu, jak stále nedovedeš pochopit. V té třídě - zn. brašna - jsou pak nekonečně lepší přístroje.

Jestli je něco s domácími HD kamerami otázka, tak je výstupní formát výsledného filmečku. To je závažná otázka, kterou každý bude muste vyřešit. A není ždáné jedno řešení, které by bylo nabíledni.
WMV?
HD mpeg2? a když tak jaký? BD?
AVCHD?
MP4/H264?
mkv?
nebo něco úplně jiného?

Evidentně bude nejlepší koupí kamera, která bude mt střihový soft tak, že bude možný smart render i v HD...TO JE TOTIŽ ABSOLUTNĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VLASTNOST.

P.S. S průvodcem ve stádečku jsem jaktěživo nikde nebyl, tak nevím, jak se točí v takových případech. Naprosto netuším. Je možné, že to nejde. Ale ministativ je docela praktická věc a troufám si tvrdit, že by tomu asi ani skupinový průvodce nijak nebránil. Ale jenom hádám. Je možné, že to nejde z nějakých důvodů, které jsem neodhadnul.
HF100 jsem v ruce měl právě pro ten stabilizátor. Já tím z ruky klidný záběr nenatočím, ani s tou stabilizaci. Plave mi to i tak, i když je to samozřejmě lepší, proti ministativu je to furt k ničemu. Ale je fakt, že ruce už nejsou to, co před padesáti lety. Takže, co není ze stativu, to komíhá - tak jako každý amatérský filmeček, bohužel. Můžu bez stativu točit jenom švenky. Zoomy bez stativu si nedovedu ani představit - s žádnou kapesní kamerou.
Pave1 (4279)|3.8.2009 14:21
Já žádné urážky nevidím, jen člověka, který pomlouvá něco, co nezkusil (kamera s dobrým stabilizátorem + opěrka).

Prostě jsi dáreček :D .
ai (2993)|3.8.2009 17:06
[quote=Antonín;235395] A jak se zdá z jiných diskusí moje natáčecí kritéria přesahují dost podstatně místní level.[/quote]
:-) to usuzujes z ceho ? Podle reci ?

[quote=Antonín;235395] Takže, co není ze stativu, to komíhá - tak jako každý amatérský filmeček, bohužel. Můžu bez stativu točit jenom švenky. Zoomy bez stativu si nedovedu ani představit - s žádnou kapesní kamerou.[/quote]
Znova,to se nezaklada na pravde, jsou kamerky, kde to sedi s dobrym OIS jako pribite pri 5x,6x . Jestli to vyvratis jeste jednou tak se naseru a postnu ukazku.

Muzes mi rict kolik mas nastaveny shutter (cas) pri svych filmech za bileho dne , nebo muzes to zjistit ze svych zaberu, jestli natacis auto? Jak se ti pohybuji F-stopy? Mas nejakou DOF v zaberech, zalezi ti na tom? Mas to vsecko jen ostre jako britva? Na stativu, nebo svenku? Jen to dela kvalitni amatersky film? Strih a auto mod? . Nastala uz dalsi era pokroku, kdy si amatersky film udelam jen na auto s 60p s kamerkou do kapsy a jsem king na jakemsi levelu ponevadz to skutecne pry kvaltne striham i ze stovek hodin?
Antonín (732)|3.8.2009 20:51
[quote=ai;235412]:-) to usuzujes z ceho ? Podle reci ?


Znova,to se nezaklada na pravde, jsou kamerky, kde to sedi s dobrym OIS jako pribite pri 5x,6x . Jestli to vyvratis jeste jednou tak se naseru a postnu ukazku.

Muzes mi rict kolik mas nastaveny shutter (cas) pri svych filmech za bileho dne , nebo muzes to zjistit ze svych zaberu, jestli natacis auto? Jak se ti pohybuji F-stopy? Mas nejakou DOF v zaberech, zalezi ti na tom? Mas to vsecko jen ostre jako britva? Na stativu, nebo svenku? Jen to dela kvalitni amatersky film? Strih a auto mod? . Nastala uz dalsi era pokroku, kdy si amatersky film udelam jen na auto s 60p s kamerkou do kapsy a jsem king na jakemsi levelu ponevadz to skutecne pry kvaltne striham i ze stovek hodin?[/quote]

Ano, záleží. Shutter nastavuji jen ve specifických světelných podmínkách, jinak je automatická volba docela vyhovující. Ostré je to tak, jak je kapesní kamera schopná. S pořádným sklem je to zcela nesrovnatelné. Manuální ostření používám, když je to potřeba. Mimochodem není na HD2000 moc pohodlné a je moc citlivé-rychlé, udělat DOF ale jde.
Z principiálních důvodů nemohu většinou používat nic, co nevejde do kapsy. To už jaksi v diskusi o kapesních kamerách ale nemusí být na závadu. Nelze je jistě porovnat s opravdovou kamerou.
Zkoušel jsem HF100 a já! neudržím v ruce statický záběr 10s ani bez zoomu...je možné, že má někdo pevnější ruku, to přece není nic vyloučené. Jsou lidi, co třeba střílí. Mluvím výhradně o optických stabilizátorech v kamerách, které váží zhruba 300 g...nikoliv o jiné třídě zařízení.

Vy ty kamery prodáváte a nejdou na odbyt, že se tak vytáčíte?
Mně je úplně jedno, co si kdo koupí a proč.
Točím filmy desetiletí a moji praktickou zkušenost s HD2000 prostě vidím.
Dweep (14)|5.8.2009 19:11
Tak kamera v utery dosla. Musim pochvalit FotoSkoda ze precizni praci ac teda mi rekli, ze posilaji postou a kdyz pak DPD prijelo, musel jsem rychle do bankomatu.
jinak kamera je skvela:) Jsem trosku rozladeny z narocnosti prehravani videa na mem NB, ale co se da delat, stanice to prehraje.
Klady myslim ze jsou vsude popsany, snad zde budou uzitecna nejaka ta zaporna znamenka. Predem varuji ze jsem naivni kameraman, takze mozna od toho cekam moc, tak prosim nekamenujte me.
Canon HF10 me stve tim, ze barvy na LCD displeji jsou ponekud zivjesi, sytejsi, nez pak pri prehravani na PC(vyzkouseno na 2), tedy se pak spatne koriguje. Dal me zklamala nemoznost menit efekty obrazu, nebo vyvazeni bile v prubehu nataceni. Nevim jestli to je vlastnost kazde kamery, coz predpokladam ze asi je, ale prijde mi to neprakticke, kdyz budu natacet zaber uvnitr a plynule treba jen otocenim kamery dojdu na zaber venkovnich prostor, nebo proste se jenom zmeni osvetleni z denniho svetla z okna na zarivkove uvnitr dalsi mistnoti... tohle me trochu mate. Co uz. Je sem rad ze se zachovala moznost vypnuti dig. zoomu.
Trochu me prekvapuje, ze je nutne prepinat zvlast na prehravani videa nebo fotografii, podle toho co chcete do PC stahnout. Proc by to neslo zaroven? Nastesti se kamera v rezimu prehravani vida tvari jako externi disk, na kterem nalezente jak videa taki fotografie, vcetne pametove karty, jako druheho ext. disku.
Pri pocatecni manipulaci me zarazila jedna vec. Kameru jsem vypnul ale na obrazovce se objevilo "ukol probiha, neodpojujte zdroj napajeni", Power svitil a nic se nedelo. Kamera reagovala na pretoceni displeje, takze seknuta asi nebyla. V navodu se psalo o aktualizaci pameti. Cinnost vsak trvala prilis dolouho a kdyz jsem se rozhodl vyndat baterku a akci prerusit, tak se baterka vybila a bylo:) nastesti kamera po pripojeni napajeni paradne jela dal, nevim co to bylo zac. jinak co se AVCHD tyce, tak pro prehravani jsem si stahnul CoreAVC kodeky vrze 1.9.5. a slape to, pro editaci jsem zkousel Pinacle 12 a jede to...Navod jsem se snazil cist ale zatim neni procteno vsechno, tak jsem jeste asi nevyzkousel uplne vse. Dalkove ovaldani ma dosah asi 5m coz si myslim ze je uplne dostatecne....stejne na displej nevidite uz ve dvou, trech metrech. Je velka skoda, ze v baleni neni alespon nejake pofiderni slabe pouzdro, na prenaseni treba v batohu, aby se alespon neposkrabala...ostatni kabely v krabici jsou vice nez vitane, jen to HDMImini si musite koupit, ale to mi asi nehrozi. Stejne nez to nekomu ukazu, tak to sestriham a upravim a pak prehraju na PC, pripadne pres kompozitni kabel pripojim k telce. Nabijeni trva dve a pul hodiny coz mi prijde taky hodne:/jinak kamera chyta dost otisky (na leve strene kde je LCD, na prave je matna). Drzeni je velice pohodlne, libi se mi to. Co se LCD jeste tyce, tak bych uvital aby se obraz preklapel mnohem drive, proti normalnimu postaveni se preklapi az kousek pred uplnym pretocenim, ja bych to uvital uz od vodorovne polohy, nebo kousek za. Jeste jsem nenatacel nic v noci, takze nevim jake je to svetlo, to jeste zjistim. Jeste jsem take netestoval nijak zvuk, to si asi necham az budu u nekoho, kdo mluvi lip a prijemneji nez ja:)) v recenzich kritizovane umisteni tlacitka power mi nijak nevadi, prsty na neo dostahnu a pripadne stisknout ho levou rukou neni problem. Navic je tam v te casti kamery pogumovana ploska, akorat na briska prstu, prijemne. A kritizovany cmudlik pro zoom je opravdu takovy vachrlaty, levny...ale je to o zvyku, me vyvhovuje, ze lze zoomu priradit konstatni pevnou rychlost, ne jen variabilni, podle toho jak moc vyhnete zmineny ovladac. Jinak testovaci videa sem dam pak az budu mit po ruce stativ, nekdy pristi tyden. Asi se mi hodne klepou ruce a tocim se moc rychle, zabery jsou trosku mazle. Mno co, drzim v ruce kameru po dlouhych letech :) jinak s kavlitou obrauz jsem vice nez spokojeny. Kamera ma 4 rezimy kvality (17,12,7 a 5Mbps) a mezi prvnimi dvema neni takovy rozdil) ja jej nepozoruji, ale 1. a 3. potazmo 4. uz je znat, ze tam ta data chybi nekde. Naopak si myslim ze i v nejvysis kvalite je znat rozdil 25p a 50i kdy 50i vychazi hure. (Ja vim, pro vas asi zadna novinka, ale chci to proste rict:D)

Mno kdo mate dotazy, ptejte se, dokud sem na to forum chodim, za dva tri tydny me tu uz asi neuvidte, tak at mezitim nekomu muzu pomoct) aaa prave kamera pipa. Dobra vec, kdyz je dlouho zapnuta bez cinnosti, po nekolika minutach pipne, pak po chvili znovu, a na potretri jiz dlouze za piiiipaaaa a pak se vypne:) prijemne;)

zatim suma sumarum jsem s kamerou veelice spokojeny, jen jeste by me zajimalo kde tam je nastaveni focusu, jestli ho ma pocitat ze stredu, z plochy nebo podle urceneho bodu, ale to jeste dohledam:)
westikkrystof (32)|6.8.2009 11:18
Canon HF10 dobrá volba. Mouchy má každá kamera, ale tahle má jen mušky.
AIPS (6)|5.12.2009 01:16
Dobrý všem,
tak se po přečtení všech možných témat a příspěvků rozhoduji mezi kamerami, které jsou v názvu tématu. Chtěl bych tedy poprosit o odlišnosti mezi nimi (ikdyž jich asi moc neni).
Vím že: HD2000 má gun tvar, 720 nahrává jenom v 30p ne 60p,1080 30p 60p 60FPS (prokládaný?), možné připojení exter micu a sluchátek
HD1010 taky gun, 720 30p 60p ale 1080 30p a 60 FPS, rozlišení snímače 4Mpix (2000 a FH1 maji 8), minimal osvětlení pro video při automodu 9lux (ostatní 6)
FH1 normal tvar, 720 jen 30p, 1080 30p 60p 60 FPS,bez vstupu pro mic a sluchátek

HD2000 11 500kč
HD1010 11 200kč
FH1 8 500kč :)

Budu točit hlavně sporty (rychlí pohyby s kamerou,na sněhu takže hodně bílí) a pak večerní párty, takže zase lowlight, ale to sem slyšel, že má Sanyo celkem zvládlí.
Líbí se mi gun tvar, ale zase u FH1 8 a půl :). Co mě taky ještě zajímá jestli jsou a jdou na všechny tři kamery doplňky jako objektivy (fisheye) a filtry. Jo a nemám doma ani jeden přístroj co by přehrál HD(teda monitor 1280x1024 to přehraje :o), tak bych asi preferoval to 720 60p kvůli rychlejšímu zpracování v pc. Ale tak do budoucna se to HD bude hodit :D

Díky za upřesnění rozdílů (opravení) a doporučení té nejlepší. Snad se mi tady ještě někdo ozve :)
MrMarkus (6)|27.12.2009 13:37
Zdravím, vyjádřím se jen ke Xacti HD2000. Mám jí už půl roku a jsem velice spokojený. Točím téměř výhradně v 720p/30 módu, tedy p jako progress scan. Prokládané módy (i) už (naštěstí) nepoužívám. Důvodem je rozumná datová velikost videa (ať už z pohledu využívání paměťové karty, datových toků či dalšího zpracování na počítači). Jsou dvě killer vlastnosti, pro které tuto kameru dopočuji. První je poměr cena/výkon v kategorii amatérských HD kamer. Druhou je výkon při horších světelných podmínkách. Potěšilo mě, že obě tyto vlastnosti vyzdvihuje i server Camcorderinfo.com a aktuálně tam kamera vyhrála cenu Best value 2009. Mód 720p/60 bohužel chybí, ale pokud bych chtěl třeba kvalitně natočit průjezd auta na rally zatáčkou, zvolím 1080p/60 a pak na počítači přeměním v 3-4x zpomalené video s aplikováním vhodných filtrů (pro tohle jsem si teď pořídil Core i7 860 a grafiku podporující CUDA, filtry aplikuji u 720p/30 v reálném čase, výborná věc). Fatální nevýhodou HD2000 je absence optické stabilizace, ač se snažím praktikova různá doporučení, stále to není ono. Snad kýbl s vodou na ruku kterou točím :) Moc nečekejte od foťáku, já sebou na akce tahám vedle HD2000 i zrcadlovku.

Ke kameře jsem dokupoval jedinou věc, jako ochranný filtr jsem zvolil UV od Marumi se závitem 40.5mm (kupoval jsem za nějakých 300Kč tady v ČR). Původní Sanyo krytka pasuje :)
espat (49)|29.12.2009 08:47
[quote=MrMarkus;256205]... Fatální nevýhodou HD2000 je absence optické stabilizace, ač se snažím praktikova různá doporučení, stále to není ono. Snad kýbl s vodou na ruku kterou točím :)

[/quote]

Čo sa týka stabilizácie, vyskúšaj softvérovú stabilizáciu pomocou pluginu Deshaker vo Virtualdub.

Pôvodný záber 1080p60 bol konvertovaný do 720p30 kvôli limitácii Vimeo:

[video=vimeo;8224319]http://vimeo.com/8224319[/video]

Stabilizovaný záber pomocou pluginu Deshaker

[video=vimeo;8224620]http://vimeo.com/8224620[/video]

Proces je plne automatizovaný (Sony Vegas volá cez skript Virtualdub, pričom Sony Vegas odovzdá súbor ako nekomprimovaný, Virtualdub vykoná pomocou pluginu Deshaker stabilizáciu a vracia výsledok na timeline Sony Vegas vo forme Cineform AVI). Je to náročné aj časovo aj z hľadiska veľkosti súboru, ale myslím si, že sa to oplatí...
MrMarkus (6)|29.12.2009 10:51
Děkuji, vyzkouším.

Aktualizováno: Pro jednoduchý střih a vůbec úpravy používám Avidemux. Pro ten jsem bohužel Deshaker plugin nenašel. VirtualDub s Deshakerem funguje dobře, ale zas tam jsou problémy při práci s AVCHD zdrojem. I když otevírám zdroj přes DirectShowInputDriver (přitom třeba xvid takto otevřu v pohodě). Co jsem tak procházel zdroje na netu, řeší se to přes použití Deshakeru skrze Avisynth (zjevně to funguje, akorát jsem teď línej to jít zkusit). Na převody ještě používám MediaCoder, možná ten nějak dovede použít Virtualdub plugin. Sony Vegas koupený nemám a pokouším se najít dostačující free alternativy.
trimix117 (4)|5.2.2010 14:12
[quote=Antonín;234704]Protože neví, o čem mluví...jako obvykle v takových případech.
Orientuj se jenom na svědectví lidí, kteří reálnou 60p kameru mají v rukou. A jich se ptej, jaké problémy jim to přineslo.
Mně to nepřineslo žádné problémy. Bál jsem se na co narazím, ale na nic.

Jistě moje HD videa asi ČT nemůže odvysílat, protože broadcast je skutečně jenom a pouze 50Hz. (mimochodem přepočet 60-50 je poměrně úspěšný a efekty jsou velmi málo viditelné, mnohem méně, než efekty škubajícího 30p, nebo deinterlacovací chyby.)

Točím jenom 60p. Dělám z toho Video-DVD v normě NTSC (nenarazil jsem na přehrávač, který by to neuměl), a HD filmeček v originálmím rozlišení s origo fps v mpeg2 nebo WMV.
Na problém 50/60 jsem nenarazil.
Ale je fakt, že kdyby exitovala Sanyo s 50p, tak bych 100% preferoval tuto. Ale neexistuje a ptal jsem se i v Japonsku mailem, tak ani není plánovaná a nikdy existovat asi nebude. A jiná kamera s 1920x1080@50/60p, která by byla do kapsy a měla výše uvedené vlastnosti prostě není...

Výslovně varuji před prokládaným HD.
Dokud se HD přehráva většinou na počítačích, které nemají prokládaný výstup, dotud je to velmi vážný problém, který totálně zničí krásu HD deinterlacovacími efekty.
Varuji též před módy 25p a 30p, rychlejší pohyby nebo švenk poskakují.
(Obě věci jsou technicky řešitelné, a možná jednou budou kamery a obecný stav, kdy to vadit nebude, ale teď to tak není a je to teď docela vážný problém.)[/quote]

Som vlastnikom sanyo hd 2000 chcem sa Ta opytat, ked si vlastnikom tejto kamery ci si uz natacal video pri -12 a ci ti nahodou neurobila pozdlzny pasik o priemere 1mm fialovej farby. Mne to urobilonevies ci je to vonkajsou teplotou? ak sa chces pozriet tak link na video je http://reefphoto.com/index.php?hlavní_stránka=p...roducts_id=3244 na 4.30min. a 8.34 min. alebo na webe http://www.youdive.eu/video/722/Sutovo-ponor-pod-lad
Ked som natacal v plusovych teplotach tak nic take mi kamera neurobila. Neviem ci je chyba v kamere alebo je to teplotou, pytam sa ci ju reklamovat alebo nie. Inac som s nou velmi spokojny, kupil som k nej aj potapacske puzdro.
petr.kev (4)|6.2.2010 17:52
[quote=trimix117;264418]Som vlastnikom sanyo hd 2000 chcem sa Ta opytat, ked si vlastnikom tejto kamery ci si uz natacal video pri -12 a ci ti nahodou neurobila pozdlzny pasik o priemere 1mm fialovej farby. Mne to urobilonevies ci je to vonkajsou teplotou? ak sa chces pozriet tak link na video je http://reefphoto.com/index.php?hlavní_stránka=p...roducts_id=3244 na 4.30min. a 8.34 min. alebo na webe http://www.youdive.eu/video/722/Sutovo-ponor-pod-lad
Ked som natacal v plusovych teplotach tak nic take mi kamera neurobila. Neviem ci je chyba v kamere alebo je to teplotou, pytam sa ci ju reklamovat alebo nie. Inac som s nou velmi spokojny, kupil som k nej aj potapacske puzdro.[/quote]

Já mám tuto kameru asi dva měsíce a stává se mi to také. Teplotou kamery to není. Co jsem zatím vypozoroval, tak se to objevuje náhodně, naštěstí ne moc často, tak jednou během 10 nahrávání. Reklamovat kameru se mi kvůli tomuto nechce. Ale člověk si musí dávat pozor, když začne nahrávat, aby se podíval na displej, jestli se to tam náhodou neobjevilo. Zřejmě to bude něco s inicializací určitých pixelů na čipu. Když zazoomuješ, jakoby se ta fialová čára dostane mimo obraz, ale když zase zoom oddálíš, je opět zpět. Prostě stopnout nahrávání a spustit znovu. Jestli mi to ale začne štvát, tak kamera půjde na reklamaci.
trimix117 (4)|6.2.2010 22:47
[quote=petr.kev;264597]Já mám tuto kameru asi dva měsíce a stává se mi to také. Teplotou kamery to není. Co jsem zatím vypozoroval, tak se to objevuje náhodně, naštěstí ne moc často, tak jednou během 10 nahrávání. Reklamovat kameru se mi kvůli tomuto nechce. Ale člověk si musí dávat pozor, když začne nahrávat, aby se podíval na displej, jestli se to tam náhodou neobjevilo. Zřejmě to bude něco s inicializací určitých pixelů na čipu. Když zazoomuješ, jakoby se ta fialová čára dostane mimo obraz, ale když zase zoom oddálíš, je opět zpět. Prostě stopnout nahrávání a spustit znovu. Jestli mi to ale začne štvát, tak kamera půjde na reklamaci.[/quote]
Aha a stava sa ti to aj ked natacas v interieri? Lebo mne len vonku ked teplota jemimo povolenych 0-40st
Antonín (732)|7.2.2010 09:13
To, co popisujete, jsem neviděl.
Mně se jenom občas stane, že když je velmi tmavý záběr s velmi světlou částí, speciálně v prtosvětle, že se kolem některých detailů vytvoří fialová aura. Je to na webu, a myslím, že tady taky bylo něco s Towerem podobného.
Ale je to vysloveně závislé na tom obrazu.
Fialovou čáru jsem neviděl nikdy.
Zkuste to vyvolat opakovaně.
Zkuste, jestli něco změní zapnutí s deklíkem a bez něj.
Zkuste, jestli to nemá něco společného s hodnotou napájecího napětí - plně nabitá kamera (to by ta zima asi vysvětlovala).
trimix117 (4)|7.2.2010 17:17
[quote=Antonín;264738]To, co popisujete, jsem neviděl.
Mně se jenom občas stane, že když je velmi tmavý záběr s velmi světlou částí, speciálně v prtosvětle, že se kolem některých detailů vytvoří fialová aura. Je to na webu, a myslím, že tady taky bylo něco s Towerem podobného.
Ale je to vysloveně závislé na tom obrazu.
Fialovou čáru jsem neviděl nikdy.
Zkuste to vyvolat opakovaně.
Zkuste, jestli něco změní zapnutí s deklíkem a bez něj.
Zkuste, jestli to nemá něco společného s hodnotou napájecího napětí - plně nabitá kamera (to by ta zima asi vysvětlovala).[/quote]

Diky skusim nieco take ako popisujes, ked mi pride vodotesne puzdro na nu tak uvidime ako to bude ked budem tocit pod vodou lebo ta minusove teploty nema.
Este by som vyskusal napisat do sanya ale nemam link.
McQuack (1)|8.2.2010 13:33
Nevíte na čem by kromě PC a kamery samotné (SANYO HD2000) šly přehrát video soubory v 1080P@60 bez jakékoliv úpravy? Něco jako PS3 nebo Popcorn Hour.
Diky za info.
trimix117 (4)|11.2.2010 16:15
[quote=Antonín;264738]To, co popisujete, jsem neviděl.
Mně se jenom občas stane, že když je velmi tmavý záběr s velmi světlou částí, speciálně v prtosvětle, že se kolem některých detailů vytvoří fialová aura. Je to na webu, a myslím, že tady taky bylo něco s Towerem podobného.
Ale je to vysloveně závislé na tom obrazu.
Fialovou čáru jsem neviděl nikdy.
Zkuste to vyvolat opakovaně.
Zkuste, jestli něco změní zapnutí s deklíkem a bez něj.
Zkuste, jestli to nemá něco společného s hodnotou napájecího napětí - plně nabitá kamera (to by ta zima asi vysvětlovala).[/quote]

No tak som pisal do Sanya tam mi odpisali ze v SR ani v CR nemaju zastupenie aby som sa obratil na predajcu. Tak som napisal do pixmanii a idem ju reklamovat. Ja na to nervy nemam. Ale chcem znovu taku istu kameru.
Antonín (732)|21.3.2010 09:21
Uspokojivá metoda editace obrázků ze Sanyo2000 v rozlišení 1920x1080@60
První výsledky jsou lepší, než jakákoliv jiná metoda editace.
A to jak v pohodlí práce, preview, tak v možnostech práce, tak v tom jak vypadá výsledek technicky, tak v čase zpracování, a hlavně v tom, jak to vypadá na nejrůznějších přehrávačích.
Definitivně je pryč poškubávání i př přehrávaná na obyčejném PC...jeho přičina nidky nebyla asi CPU.

1. Pomocí VideoRedo TV Suite (mám 4.20) přeuložit jako mpg2 Program stream hned základní klipy (trvá relativně dlouho, ale tím, že je to na začátku a že se to neopakuje, je to jedno.)
2. Editace Corel VideoStudio X2 umí s takovým filem smart render. (Asi by to šlo s jakýmkoliv NLE, co poedituje

Konečně mám i na PC stejně smooth obrázek v postřihaných materiálech, jako mám z kamery na TV přes HDMI, a to relativně pohodlnou cestou s dostatkem možností.
(Jistě by bylo lepší, kdyby to umělo udělat na té MP4 bez rekomprese, a hlavě, kdyb yse daly dělat i stejné MP4 na output. Ale to podle mého nejde nijak.)
Antonín (732)|22.3.2010 08:37
V příloze jsou skripty, které jsem splácnul pro masový převod M4 na HDmpg pomocí TVSuite4.
Kdo chce může si upravit adresáře a tak.
Tohle funguje tak, že TransAll.bat převede do mpg všechny MP4 v adresáři D:/kamera/mp4mpg (a tam musí být i ty tři soubory ze zipu).

Při hledání cesty jsem dost času strávil hledáním přímé editace MP4 s H264 1920x1080@60p.
Není taková, co by umožňovala smart render v tomto formátu.
Tak jsem se vydal jinudy.

Který HD formát 1920x1080@60p bude schopen smart renderu v NLE a zaroveň ho bude možné přehrávat pokud možno na každém počítači/stroji i bez speciálních kodeků apod.
To by byl vhocný meziformát - aby k renderu došlo jenom jednou.
Doteď jsem to dělal v MP4/H264 a renderoval až nakonec.
Tahle druhá cesta je lepší.
Přerenderovat na začátku do HDmpg a ten pak už editovat se smart renderem (stejně se to aspoň jednou přerenderovat muselo tak jako tak).
(Lepší přinejmenším proto, že umožňuje celkem širokou volbu NLE, protože smart render pro tento formát je obecně v každém, a taky přece jenom je lepší být pomalý na začátku a rychlý na konci, než naopak, protože se lépe odstraňují chybičky - ten render trvá tak 20-30fps.)
Nastavení hodnot bitrate do obecny.bprj jsem neudělal moc pečlivě. Vzal jsem jeden švenk přes vodopád a zkoušel. Už při avg bitrate 18Mb/s to okem bylo bez chyb- tedy přesněji řečeno bez dalších chyb proti té MP4. Tu hodnotu nechápu, jaktože je tak nízká. No nastavil jsem tam skoro dvojnásobek, je možné, že zbytečně. Každopádně si výsledný bitrate v obecny.bprj můžete změnit, je to obyč textový file. je tam jak hodnota max, tak avg.

První filmeček tímto postupem se zdá být dost pohodová práce. Jak s preview, tak s jinými otázkami, třeba rychlostí přerenderování. Ale třeba praxe ukáže i problémy.

Vypadá to, že dokud nebude dostupný NLE se smart render pro H624, který aspoň bude umět crossfade a titulky a tři zvukové stopy s průběžbou změnou hlasitosti a dvě video stopy preview v reálném čase obraz i zvuk, (a je asi jedno jestli i pro kontejner MP4 nebo ne), tak to budu dělat výše popsaným postupem.
petr.kev (4)|24.3.2010 19:19
Úplnou náhodou jsem objevil na fóru o sanyu na serveru vimeo.com vyřešení problému s občas se objevující se červenou čarou ve videích na sanyo hd2000. Takže kdokoli má také tento problém (mě už to fakt neskutečně štvalo), tak vás odkáži na http://www.vimeo.com/groups/sanyo/forumthread:9325
Prostě stačí updatovat firmware :D takže si ho stáhněte z odkazů na tom fóru nebo hážu odkaz i s návodem přímo od sanya sem. Takže hurá všichni do updatování...
PS. nový firmware updatuje software sanya na verzi 1.20
Antonín (732)|18.6.2010 08:38
Po různých peripetiích a pokusech s 1920x1080@60p nakonec považuji za nejvýhodnější:
Točit v 190x1080@60p
Zkopírovat kartu data jak jsou do PC
Corel X2 Videostudio
Natáhnout přímo ty MP4
Všechny označit a nechat jim vygenerovat proxy file (docela to trvá)
Stříhat a lepit bez omezení v tom videostudiu, až na jednu dvě výjimky se v tom dá udělat všechno, co ve vegas 8, je to docela rychlé a pohodlné. Včetně dopnění zvukových stop a jejich synchronizaci s obrazem (dá se tím stříhat i na zvuk...i když to není ouplně šikovné)
Export v mpeg2 1440x1080@60p. (Bohužel export v 1920x1080@60p má v sobě chybu a leze z toho zřejmě 30p, ten soubor je i relativně malý.) tento výstup přehraje úplně všechno, co hraje bez potíží a hlavně be chyb a poškubávání, rozjetého zvuku a dlaších věcí, kterými se současné přehravače při neprokládaných videích ještě často vyznačují.
Export v mpeg2 NTSC DVD.
Pro sebe do archivu na HDD.
Pro šíření vytvořím DVD většinou bez menu (lepší se zdá být dostatečné černo s audiem na začátku), a na něm adresář HD, kam dávám to HD verzi (a často veškeré fotky, pokud je to vázáno k nějaké akci)
Na obyčejné DVD se takto dvojnásobně vejde asi 17 minutový filmeček, přehraje to každý přehravač DVD (nějak) a když je k dispozici něco, co hraje HD, tak to přehraje ten soubor mpeg2 vždycky.
Na dvouvrstvé se vejde filmeček 35 minut. Delší jsem nikdy nedělal a asi nikdy dělat nebudu, zpíše se snažím, až na výjimky držet se v těch cca 15 minutách. U filmů, které nejsou aspoň zčásti hrané nebo sehrané, nemají scénář a děj, to považuji za maximum. Ani cestománii by nešlo déle vydržet, kdyby zčásti nebyla hraná.
jarino1978 (8045)|18.6.2010 09:06
toľko problémov s tou detskou hračkou...
rohanka (8)|19.6.2010 15:26
Jarino,máš celkem kvalitní kameru,ale záběry,prezentované na tvých stránkách,zvládne můj čtrnáctiletý syn i s touto,jak ty říkáš,dětskou hračkou.Asi to nebude jen o kameře,co říkáš?Nebo sis jen potřeboval plivnout?
jarino1978 (8045)|19.6.2010 19:48
ja nemám problém s nejakým paformátom v podaní hračiek, ktoré sa musia predávať s kosačkami, lebo ich nikto nechce. 9-)

Inak zábery na web stránke sú len demo ukážky, čo a ako sníma daná kamera. žiadne kreatívne diela. tie nezverejňujem. napokon sa ani nekapitulujem za nejakého pseudo profi kameramana, pretože ním ani nie som a som len spokojný užívateľ, ktorý sníma pre radosť a baví ho to....\\/
rohanka (8)|19.6.2010 21:17
Sanyo HD1000 mám dva roky,koupil sem na německém Megafotu a FotoŠkoda ho dodnes prodává téměř za 17 tis.Pokud vám ho na Slovensku přidávají ke kosačkám,pak vám jenom závidím.MP4(H264) mi jako paformát nepřipadá,pravda je,že ho PC obtížně zvládá a většinou ho nechávám pracovat v noci.Pokud bys kritizoval stabilizaci,věřil bych,žes jí aspoň držel v ruce,takhle jenom rýpeš.
jarino1978 (8045)|19.6.2010 22:03
zaoberať sa podobnou hračkou pre deti, alebo záhradkárov nemá ani zmysel.
A keď už píšeš o tom tvojom 14 ročnom synovi, tak verím, že musí mať nadľudské schopnosti, aby dostal z tej hračky slušný obraz a nie roztrepaný obraz plný kompresných artefaktov. Ale tie rozprávky si nechaj pre seba a pre Antonína, keďže si mu uveril v kúpu tej megakamery.... :-k
rohanka (8)|19.6.2010 23:37
Než jsem kamerku koupil,uvěřil sem v hodnocení Radoo,který zde měl dlouhé vlákno a spoustu poznatků.Pokud jsi alergický na Antonína,není to můj problém.Ale rozčiluje mě,když o artefaktech a paformátech píše člověk,co tu kameru viděl na obrázku.Mám za ty roky zhruba 20 hodin záznamů,žádná umělecká díla ale sakra rychlé záběry z westernového ježdění,které provozuje zase dcera.Snad bych si těch artefaktů a kompresních chyb všiml,nemyslíš.A pokud se touhle hračkou nechceš zabývat,výborně,pro začátek přestaň kecat o věcech,o kterých nic nevíš.Přeji ti hodně hezkých záběrů s tvojí kamerou.
jarino1978 (8045)|20.6.2010 14:23
daj sem surové zábery a ja ti hneď napíšem, kde sú tie kompresné artefakty.

Tá hororová hračka je dlhodobo známa tým, čo som popísal. Aj toto vlákno a aj iné vlákna o hračkách ku kosačkám hovoria jasnou rečou : to nie sú vhodné kamery na filmovanie, ale sú vhodné maximálne pre youtube. V troch vláknach o hračkách Sanyo sa jasne píše, že tieto kamery majú poddimenzované obrazové procesory, žiadnu stabilizáciu a ich editácia vyžaduje pevné nervy a výsledok sa nezhoduje s originálom ani zďaleka.
rohanka (8)|20.6.2010 20:47
Vidíš,nakonec se shodnem.Papouškuješ tady věci,které si někde četl a tu kamerku si nikdy neviděl.Tak se zeptej třeba potápěčů,jestli posílají videa na you tube,když tuhle hračku tak často používají......Nevšiml sem si,že by se tě tady někdo ptal na věci,které si četl.Až budu chtít něco vědět o kameře,kterou máš ty,zeptám se rád.
jarino1978 (8045)|20.6.2010 21:41
videl som surové zábery z tejto hračky a to mi stačilo. ani nepokladám za dôležité mať takúto "kameru" v ruke, stačí si pozrieť surové výsledky.
a na ukončenie stačí vedieť niečo o editácií 60 fps...
Na toto všetko netreba VŠ, stačí len rozum.
Antonín (732)|21.6.2010 10:01
Nemáš ovšem pravdu.
Bezpochyby jsou lepší kamery.
Ale není kapesná kamera s těmito vlastnostmi.
jarino1978 (8045)|21.6.2010 10:07
[quote=Antonín;286715]
Ale není kapesná kamera s těmito vlastnostmi.[/quote]

je to jedna katégória : youtube hračky :-k

Spolu s hračkami Toshiba, Acer, Samsung, Sanyo.
Antonín (732)|21.6.2010 13:43
Pleteš se, zřejmě proto, že jsi tu kameru nikdy neměl v ruce.
Točil jsem s desítkami kamer.
Domácí i profesionálních. Různých tříd.

1. Sanyo 2000 HD je hodně dobrá v celkovém součtu.
Až neuvěřitelně - na to jaká je to skutečně srandovní hračka.
Vzhledem k tomu, že se na výstupu koukám na 55" HD televizi, na které stejně tak koukám na HD filmy a HD televizní programy, tak bych řekl, že můžu tušit, jestli to je, nebo není použitelné. Při troše šikovnosti a znalostí se s tím dají dělat opravdu hezké věci (myslím tím technicky hezké).

2. Bezpochyby to není profesionální nástroj. Bezpochyby jsou lepší kamery. Ale stejně bezpochyby není (zatím) lepší kamera, co vejde do kapsy. Jestli někdo může tahat desetikilovou (nebo spíše 20kg) brašnu, může si pořídit lepší přístroj. Ale kdo nemůže - a já nemůžu z principu věci a věku, protože už prostě brašnu nemůžu nosit žádnou - tak tímhle srandovním kukátkem může i tak pořídit výborné snímky. Vzhledem k rozlišení a 60fps z nich bude mít třeba lepší pocit, než z toho co se vysílá na ČT HD nebo NOVA HD.

Možná kdybys měl nějakou aspoň minimální praktickou zkušenost, že bys myslel malinko jinak. Koneckonců i v této diskusi je legrační, že ti, co tím točí, si to chválí a splňuje to jejich potřeby, a ti co, to nikdy ani neviděli, jsou proti. Malinko divné a podezřelé.

P.S. Pokud obecně chcete točit něco použitelného, musíte používat aspoň maliný stativek, žádná optická stabilizace v kapesním rozměru ho ani přibližně nenahradí. Stejně se to pak třepe. Akorát ne tak hrozně. Už poněkolikáté píšu, že používám ustřiženou drátovou trojnožku a stačí to bohatě, a zejména jakoukoukoliv optickou stabilizaci tak strčím do kapsy.
Pitomec (10211)|21.6.2010 14:25
Tys v životě neměl kameru ani jednu, natož aby jich byly desítky - měl by ses jít nechat vyšetřit, zjevně trpíš nějakou bludoidní mánií 9-)
Antonín (732)|21.6.2010 15:18
Myslím, že první Admiru jsem si koupil dříve, než jsi se nezbedo vůbec narodil.
Valkyrja Entertainment (362)|21.6.2010 23:23
Viděl jsem Sanyo HD2000 v použití s letus mini a na amatérské podmínky to není špatná kamera :) Nicméně osobně bych si spíše koupil GoProHD, protože to je kamera nezničitelná a používá se i v broadcastu (na záběry z auta, z kola atd.).

http://vimeo.com/12488149 pád z 80 000 stop
jarino1978 (8045)|22.6.2010 09:05
[quote=Antonín;286830]Možná neumíš číst, nebo je to česky složité?
Není lepší kamera v kapesním rozměru.
Kdyby byla, koupím si ji.
Nemám v Sanyo ani jedinou akcii.
A obrázky ze Sanyo HD2000 za dobrých světelných podmínek jsou skutečně lepší, než to, co ze vysílá jako HD ze satelitu.

...nezalkni se závistí...[/quote]

o to nejde, že ja neviem vraj čítať, ale o to, že to máš celé akési pomiešané \\/
Človek ak sa nad tebou zamyslí, tak si predstaví aspoň človeka, ktorý používa kvalitný reťazec a nie bakelitovú pištoľ, ktorou môžeš ohúriť akurát tak susedu pri kosení trávy.
Na jednej strane vnucuješ ľuďom extra drahú techniku, v tvojom slovníku sa bežne používa výraz "kafemlejnek" a "lidl" a na tej druhej strane považuješ bakelitovú pištoľ za lepšiu kameru, ako broadcast kamery. 9-)
Antonín (732)|22.6.2010 10:29
Tak ještě jednou:
kapesní kamery!
Já bohužel nemohu nosit těžkou brašnu.
Kapesní kamera s váhou do 500g je prostě limit.
A výsledky té kamery jsou podivuhodně dobré při rozumném užití.
Není jiná kapesní kamera, která by měla výsledky lepší.
Až bude, nejspíše si ji koupím.

Ale nečekám, že bys to mohl pochopit ani podesáté.
Narozdíl od tebe totiž ty věci mám, používám a znám a nepíšu jenom nějaké bludy opsané někde z webu.
Když jsme u bludů.
jarino1978 (8045)|22.6.2010 11:17
- existujú kvalitnejšie kamery do 500g, aká tá trasoritka Sanyo. Väčšina dnešných hračiek od renomovaných firiem ako Canon, Sony, Panasonic sa bez problémov vmestia do tejto tvojej hmotnostnej kategórie. Tých 60p ti je aj tak v reále naprd, je to len papierová výhoda, ktorá vo výslednom videu z tej trasoritky nemá žiadne pozitívne uplatnenie.
- píšeš neustále len bludy, môžem ti odcitovať tvoje vlastné bludy z histórie. Na parabole, cssf a na freaku ich je neúrekom a jedno tvrdenie popiera hneď to druhé, alebo naopak.
Antonín (732)|22.6.2010 16:30
60p význam má.
A velký.
Video je daleko plynulejší a z té plynulosti vzniká dojem dokonalé plastičnosti.
Toho si všimne úplně každý divák.
A zvlášť v situacích, kdy se HD přehrává kompem, což je stále ještě dost obvyklý stav, je to velmi viditelný rozdíl.
Je lepší používat i jen 720p z těchto jednoduchých kamer, než 1080i, speciálně v okamžiku, kdy má dojít k nějakému dalšímu zpracovaní v domácích podmínkách (tedy bez profi kodeků).
Narozdíl od tebe s tím mám praktickou zkušenost.

V této kategorii jsem prakticky zkusil všechny kamery a naprosto jednoznačně to vidím tak, že je z nich Sanyo HD2000 nejlepší, a to ne o fous, ale o hodně.
Obrázky jsou prostě lepší.
(Já na tom nemám sebemenší zásluhu, typy a značky jsou pro mne ve stejné pozici, až bude lepší nějaká jiná, klidně budu používat jinou značku. Před Sanyo jsem měl Canon a před ním SONY a před ním zase CANON...až k Admiře.)

Na to celém je srandovní, že podle tebe tomu rozumíš nejlíp, akorát jsi to nikdy neměl v ruce...a já píšu bludy, akorát s tou kamerou pracuji už nějakou dobu, a porovnával jsem prakticky její vlastnostmi se všemi podobnými modely kapesních kamer, které splňují základní zadání, a natočil jsem s ní stovky hodin záznamů v různých situacích a různých podmínkách.
Co k tomu dodat?
Bludy.
ai (2993)|22.6.2010 18:25
Pokud se rozhodnu se zaznamem dal delat, ukladat do neceho jineho, tak progressivni zaznam je opravdu vhodnejsi nez interlaced, Panasonic TM700 uz je moc velky ?

Na druhou stranu, z tech malych HF200 atd.,to snad uz jde ukladat smart render a neni treba zaznam vpodstate menit a ma to OIS. Rozmer kamery a hmotnost je preci taky do kapsy, tam nerozumim tomu duvodu, ze Sanyo je mala tak vyhovuje.
Tys to v nejakem postupu nakonec ukladal do mpeg2. Nakonec 720p50 vystup z 1080i taky neni spatny, kvalitne udelany, tos prave asi nezkousel, tam se zachova ten pohyb a enkoder nemusi "vymyslet" novy interlace , ale proste enkoduje kvalitneji 50p.

oprava:TM700
Antonín (732)|22.6.2010 21:26
Zkoušel jsem dělat i 720p z 1080i, není to špatné řešení (furt lepší než problémy s prokládáním, které zejména způsobí takové typické poskakující švenky, které jsou vidět i vmnohých ukázakách tady), ale s běžně dostupnými kodeky ... nic moc. Musí se dopočítat defacto z 540 řádků 720 řádků.

S těmi kamerami to není otázka života smrti.
Jenom prostě je "p" lepší v případě, že to střihám, něco do toho vkládám, kombinuji, upravuji, (tam smart render jenom zrychlí práci a odstraní zbytečnou rekompresi) apod. a pak se to přehrává na kompech. Proto je moje celkové rozhodnutí "p" kamera a když si řeknu, ž enutně potebji něco, co nemusí mít brašnu, tak je to tak jak to je.
Prostě ty prokládáné defekty mi trhají očima a jsou vidět v podstatě vždycky, když nepouštíš rovnou ten prokládaný signál z kamery do televize (pak samozřejmě nevidíš nic).
OIS na HF200 není mnoho užitečný pro moje účely. Aby záběr nepohybující se kamerou byl opravdu na něco, stejně ani OIS neudržím dostatečně. Stativek potřebuji tak jako tak.

Ale jinak nevidím nijak zásadní rozdíl mezi HF200 a HD2000 a bezpochyby bych mohl používat oboje zhruba se stejnými výsledky. Až na to prokládání, které skutečně v HD rozlišení považuji za dost podstatný rozdíl pro oko diváka. U SD to tak vůbec není vidět.
Co mi na HD2000 chybí není ani tak v kameře, ale v tom, že není NLE soft, který by uměl editovat se smart render 1080p v MP4. Jsou dva softy, co to umí potříhat a spojit, ale ty nemají možnosti, které potřebuji (není toho moc, ale dvě obrazové linie, dvě zvukové linie, fade, cross, aspoň elementární titulky, to potřebuju nutně.) Plus druhá věc je přehrávání - narážím na to, že běžné kompy a běžné přehrávací softy si s 1920x1080p neví úplně dobře rady...ale to není otázka kamery.

Panasonic TM700 na trhu nebyl, když jsem to srovnával, o této kameře trochu uvažuji, přestože je malinko méně skladná (je o více než centimetr "tlustší" a o dva delší, což znamená, že už se nedá vecpat do každé kapsy), ale je to velice hezký stroj.
V podstatě takový nějaký bude nástupce pro současnou kameru. Má to progresivní snímání a je to dostatečně malé. To jsou základní předpoklady.
jarino1978 (8045)|22.6.2010 22:51


Antonín (732)|23.6.2010 11:08
[quote=jarino1978;286963]YouTube- Sanyo Xacti HD 2000 HD Test

YouTube- 福島ă�ă�イă�ă�ă�対ä¸��浜SC Sanyo Xacti HD1000 sample movie[/quote]

No, jestli soudíš z takových nesmyslů, tak to se pak nedivím mylnému názoru.

(Mimochodem točit s maximálním elektronickým zoomem kapesní kamerou skutečně rozumně nejde. Tomuto typu záběrů je prostě s takovým malinkým objektivem vstup zakázán.)
Blbé je, že se těžko vystavují plné záběry 1080p, protože jsou to dost veliké soubory, je to více než 2MB/s, minuta je veliká 100MB. A na nějakých zplácaninách 200x200 bodů ve flashi vzniklých bůhvíjak skutečně není nic vidět, ba ani ukázat.