Sony HVR-Z5 - vše o žhavé profi novince Sony
První dojmy:
- perfektní obraz
- zcela nadšen jsem z 20x zoomu, který začíná na velmi širokém ohnisku (není třeba již používat širokoúhlou předsádku)
- mnoho zlepšení oproti předcházejícím modelům - viz informace v příloze
- jediná věc, která kazí dojem je SEL/PUSH EXEC dial, kterým se především volí položka v menu a potvrzuje. Ovládá se velmi obtížně, chce to hodně cviku aby se člověk dostal na místo, které potřebuje.
- perfektní obraz
- zcela nadšen jsem z 20x zoomu, který začíná na velmi širokém ohnisku (není třeba již používat širokoúhlou předsádku)
- mnoho zlepšení oproti předcházejícím modelům - viz informace v příloze
- jediná věc, která kazí dojem je SEL/PUSH EXEC dial, kterým se především volí položka v menu a potvrzuje. Ovládá se velmi obtížně, chce to hodně cviku aby se člověk dostal na místo, které potřebuje.
Žhavé to je, neboť zatímco HDR-FX1000 (spotřební verze) je již na trhu i u nás, tak HVR-Z5 bude u nás v prodeji až od ledna 2009. Moc lidí ji v tuto chvíli zatím nemá. Pokud někdo chce doopravdy konzultovat (třeba před nákupem) kvalitu a parametry této kamery, rád s ním zde podiskutuji.
P.S. HVR-Z7 je model s výměným objektivem, je na trhu již více než rok, zatímco HVR-Z5 je nástupce HVR-Z1.
P.S. HVR-Z7 je model s výměným objektivem, je na trhu již více než rok, zatímco HVR-Z5 je nástupce HVR-Z1.
Lemure, nic si z toho nedělej. Tihle "znalci" rádi otapetují každé vlákno naprostýma hovadinama.
Kámoš má Z5 už asi měsíc, jsme domluvení na testování, hlavně si chci prohlídnout optiku a jak se to drží (dražší model tolik nešel, tak Sony nabídla i tuhle rozumnější verzi). Klidně postni nějaké ztuhlinky z lowlight a testy kresby na jemných rastrech, určitě to pár lidí (co sem už nechodí diskutovat, ani o BMW .-) ) potěší.
Kámoš má Z5 už asi měsíc, jsme domluvení na testování, hlavně si chci prohlídnout optiku a jak se to drží (dražší model tolik nešel, tak Sony nabídla i tuhle rozumnější verzi). Klidně postni nějaké ztuhlinky z lowlight a testy kresby na jemných rastrech, určitě to pár lidí (co sem už nechodí diskutovat, ani o BMW .-) ) potěší.
Díky za první rozumnou reakci. Nějaké sreenshoty připravím. Zatím k optice - model HVR-Z7 mě opravdu problémy s ostrostí (část obrazu neostrá). U HVR-Z5 jsem se zatím s tímto nesetkal, naopak jsem z obrazu doslova nadšen.
Jo, někde jsem nějaký testy, kde byla vidět neostrost u Z7, viděl.
Za ukázky předem dík, já se k tý kameře dostanu (až) během příštích týdnů. Kupovat teď kameru nebudu, ale přehled se hodí .-) .
P.S. Pro K.P. - tak to je fajn, pár lidí to ocení.
Za ukázky předem dík, já se k tý kameře dostanu (až) během příštích týdnů. Kupovat teď kameru nebudu, ale přehled se hodí .-) .
P.S. Pro K.P. - tak to je fajn, pár lidí to ocení.
Srovnání se Z1 je vidět už z technických informací obou kamer. Tak jen v kostce:
- u Z5 nový G objektiv Sony 20x, s širším ohniskem od 29,5 mm (ekvivalent ke kinofilmu)
- clonový kroužek přímo na objektivu
- možnost připojení záznamu na CF karty přímo ke kameře (bez adaptérů a dalších kabelů - přímo na tělo kamery, záznam si bere i napájení přímo z kamery)
- 3 CMOS místo 3 CCD (výrazně nižší spotřeba, vyšší citlivost, nižší šum v obraze)
- možnost progresivního nahrávání (kromě standardního prokládaného HDV, DV a DVCAMu)
- 3 ND filtry místo dvou
- 7 přiřaditelných tlačítek (bohužel zapomněli na přiřazení zobrazení histogramu - to jde jen přes menu)
- nový citlivější mikrofon součástí součástí dodávky
- dvě tzv. hot shoe pro připevnění světla, bezdrátového mikr. přijímače...
- lépe řešený vestavěný mikrofon (směřuje již jen dopředu, nikoliv do stran)
To je zatím pár zlepšení, které mne v tuto chvíli napadly.
- u Z5 nový G objektiv Sony 20x, s širším ohniskem od 29,5 mm (ekvivalent ke kinofilmu)
- clonový kroužek přímo na objektivu
- možnost připojení záznamu na CF karty přímo ke kameře (bez adaptérů a dalších kabelů - přímo na tělo kamery, záznam si bere i napájení přímo z kamery)
- 3 CMOS místo 3 CCD (výrazně nižší spotřeba, vyšší citlivost, nižší šum v obraze)
- možnost progresivního nahrávání (kromě standardního prokládaného HDV, DV a DVCAMu)
- 3 ND filtry místo dvou
- 7 přiřaditelných tlačítek (bohužel zapomněli na přiřazení zobrazení histogramu - to jde jen přes menu)
- nový citlivější mikrofon součástí součástí dodávky
- dvě tzv. hot shoe pro připevnění světla, bezdrátového mikr. přijímače...
- lépe řešený vestavěný mikrofon (směřuje již jen dopředu, nikoliv do stran)
To je zatím pár zlepšení, které mne v tuto chvíli napadly.
nějaká testovací videa jsou zatím ke zhlédnutí zde:
http://vimeo.com/videos/search:hvr-z5
http://vimeo.com/videos/search:hvr-z5
95000,-sk bez DPH nestala nikdy v zivote ani Z1, ked vysla na trh, takze ta cena pojde este dolu, je to bomba. A FX1000 stoji 67.800,-sk !!!!!!
O víkendu jsem měl v ruce FX1000 a rozhodně bych do ní nešel.
Co mi vadilo nejvíce, bylo neskutečně titěrné rolovací tlačítko pro vstup do menu, nedá se to ovládat aniž byste několikrát nevstoupili do jiného menu, než chcete. Hodil bych to Soňákum na hlavu.
Profi verze této kamery HVR Z5 má stejné šasi :-(, hrůza, viz zde:
http://www.urbanfox.tv/articles/cameras/c35sonyZ5camera.htm
Automatické vyvážení bílé nefungovala tak dobře jako u mé Z1, kamera trochu inklinovala k teplejším tónúm. Při nejširším záběru byla poměrně dost patrná distorze obrazu. Při velmi zběžném sledování na PC u majitele kamery jsem nepozoroval žádný problém se záběry v pohybu (CMOS čipy). Měnit za Z1 se dle mého názoru rozhodně nevyplatí....
Co mi vadilo nejvíce, bylo neskutečně titěrné rolovací tlačítko pro vstup do menu, nedá se to ovládat aniž byste několikrát nevstoupili do jiného menu, než chcete. Hodil bych to Soňákum na hlavu.
Profi verze této kamery HVR Z5 má stejné šasi :-(, hrůza, viz zde:
http://www.urbanfox.tv/articles/cameras/c35sonyZ5camera.htm
Automatické vyvážení bílé nefungovala tak dobře jako u mé Z1, kamera trochu inklinovala k teplejším tónúm. Při nejširším záběru byla poměrně dost patrná distorze obrazu. Při velmi zběžném sledování na PC u majitele kamery jsem nepozoroval žádný problém se záběry v pohybu (CMOS čipy). Měnit za Z1 se dle mého názoru rozhodně nevyplatí....
[QUOTE=RomaneRoman;212119]ohladom bielej, nieje tam nejake nastavenie aby sa to dalo doladit podla individualnych preferencii? Umna sa to da... (EX)
No pises tu o problemoch s menu a nie o problemoch s tocenim, pripadne jej kvalitou, je vazne tak potrebne sa tolko hrabat v menu? Ja ani nepametam kedy som sa hrabal v menu..[/QUOTE]
tady musim souhlasit. Sice je to komplikace, urcite neprijemna, ale preci jenom jde vic o ten zaznam....ja mam V1 a prijde mi self-push exec jako uplne supr vec...nvm zalezi na vkusu.
No pises tu o problemoch s menu a nie o problemoch s tocenim, pripadne jej kvalitou, je vazne tak potrebne sa tolko hrabat v menu? Ja ani nepametam kedy som sa hrabal v menu..[/QUOTE]
tady musim souhlasit. Sice je to komplikace, urcite neprijemna, ale preci jenom jde vic o ten zaznam....ja mam V1 a prijde mi self-push exec jako uplne supr vec...nvm zalezi na vkusu.
[QUOTE=RomaneRoman;212119]ohladom bielej, nieje tam nejake nastavenie aby sa to dalo doladit podla individualnych preferencii? Umna sa to da... (EX)
No pises tu o problemoch s menu a nie o problemoch s tocenim, pripadne jej kvalitou, je vazne tak potrebne sa tolko hrabat v menu? Ja ani nepametam kedy som sa hrabal v menu..[/QUOTE]
Myslím, že píšu jasně o problémech s kvalitou rolovacího tlačítka a ne o problémech s menu jako takovým. Bílá funguje hůře v automatu, nastavit se dá pochopitelně manuálně standartním způsobem....
No pises tu o problemoch s menu a nie o problemoch s tocenim, pripadne jej kvalitou, je vazne tak potrebne sa tolko hrabat v menu? Ja ani nepametam kedy som sa hrabal v menu..[/QUOTE]
Myslím, že píšu jasně o problémech s kvalitou rolovacího tlačítka a ne o problémech s menu jako takovým. Bílá funguje hůře v automatu, nastavit se dá pochopitelně manuálně standartním způsobem....
Honzo, rozhodně nejsi sám, kdo o tomhle píše, například kuk sem ...
http://www.dvinfo.net/conf/sony-hvr-z5-hdr-fx1000/141370-looking-advice-please-read.html
...Mind you I shoot with the FX1000 and I do love it. But there are some really stupid little things about it I do not like. A stupid menu scroll wheell, the 20x zoom which I have learned the hard way has as many drawbacks as it does advantages (for me, anyway) and the fact you cannot open or close the LCD Screen if you have something mounted on the shoe mount.
http://www.dvinfo.net/conf/sony-hvr-z5-hdr-fx1000/141370-looking-advice-please-read.html
...Mind you I shoot with the FX1000 and I do love it. But there are some really stupid little things about it I do not like. A stupid menu scroll wheell, the 20x zoom which I have learned the hard way has as many drawbacks as it does advantages (for me, anyway) and the fact you cannot open or close the LCD Screen if you have something mounted on the shoe mount.
Zdá se, že se můžeme (my ostatní) vrátit k věcné diskuzi o ergonomii FX1000 a spol., navážeme tam, kde jsme přestali:
... to kolečko do menu u FX1000 je fakt hloupě udělaný, to je fakt :-) . Jestli to má Z5 podobně ...
... to kolečko do menu u FX1000 je fakt hloupě udělaný, to je fakt :-) . Jestli to má Z5 podobně ...
Co se týče toho kolečka - v sony to odflákli, tvrdě. Zmiňují se o tom na více fórech, že to je prasečina a ne čudlík, co k tomu víc asi dodat (rozměrově podobné tlačítko na Z7 je prý zcela jinak použitelné, takže Sony asi ušetřilo na haléřové položce, asi jim to stojí za to; na fx1000 šetřili na více místech, konkurence má lepší výbavu).
Co se týče kvalit kamery FX1000/Z5 (FX1000 je amatérská verze Z5, posuzuje se to podle výbavy - například XLR vstupů; vyšší kategorie pak např. zase podle SDI-OUT výstupu či ext. TC a genlocku, profi skel apod), tak pro mě subjektivně z mnoha ukázek vyplývá, že FX1 měla a má pořád hezčí obrázek!
Ano, má nižší rozlišení (to je technický termín, který ale nemá nic společného s celkovou kvalitou, je to jen jeden parametr), ale proti FX1000/Z5 má FX1 (pro mě nějak záhadně víc než Z1 .-) ) MNOHEM akceptovatelnější obraz. Největší rozdíl bych zkusil pojmenovat takhle - FX1000/Z5 jsou mnohem víc "obrazově placaté", než FX1. Je to vidět na přímých ukázkách, srovnáních těchto tří kamer (na vimeo.com). ZDá se, že za tím stojí "tvrdší" postprocesing obrazu v kameře - víc se do signálu sahá, dešumuje atd. Tím mizí jemné detaily, což viditelně "zplacaťuje" obraz. Druhá věc je barevné podání, ty CMOS čipy mi přijdou pořád barevně horší, než pořádné (velikostně) CCD čipy. Obraz např. ze Sony DSR-250 nebo FX1 je úplně jinde, přes všechna elektronická kouzla u nových Sony CMOS kamer.
Nějak jim z toho čouhá "umělá hmota", by řekl jeden člověk, ale třeba je to vše jen můj nezvyk, i to se může stát (vidím ale co vidím, na mnoha různých ukázkách, i ten lowlight např. je takový "vypapanější", elektronicky dočištěný). Pro mě má každopádně zmíněná FX1 (přímá vývojová předchůdkyně) pořád o kus lepší obraz než FX1000 (i než Z5, to je stejné), byť na těch největších zobrazovačích už se může nižší rozlišení projevit. Jsem zvědavý na Z7, dostanu ji brzy do ruky, tam rozdíly v procesingu obrazu být mohou. Točit se dá jistě se vším (kdo snímá při 1,5luxu .-) ?), takže určitě si FX1000/Z5 taky najde spoustu příznivců, ale pro mě tu "bliká varovné světélko", že někdo někde příliš šetří, a to pro mě není dobrá zpráva. Obraz ze staré DSR-250 či FX1 mně konvenuje prostě víc, je podstatně "vizuálně příjemnější".
Co se týče kvalit kamery FX1000/Z5 (FX1000 je amatérská verze Z5, posuzuje se to podle výbavy - například XLR vstupů; vyšší kategorie pak např. zase podle SDI-OUT výstupu či ext. TC a genlocku, profi skel apod), tak pro mě subjektivně z mnoha ukázek vyplývá, že FX1 měla a má pořád hezčí obrázek!
Ano, má nižší rozlišení (to je technický termín, který ale nemá nic společného s celkovou kvalitou, je to jen jeden parametr), ale proti FX1000/Z5 má FX1 (pro mě nějak záhadně víc než Z1 .-) ) MNOHEM akceptovatelnější obraz. Největší rozdíl bych zkusil pojmenovat takhle - FX1000/Z5 jsou mnohem víc "obrazově placaté", než FX1. Je to vidět na přímých ukázkách, srovnáních těchto tří kamer (na vimeo.com). ZDá se, že za tím stojí "tvrdší" postprocesing obrazu v kameře - víc se do signálu sahá, dešumuje atd. Tím mizí jemné detaily, což viditelně "zplacaťuje" obraz. Druhá věc je barevné podání, ty CMOS čipy mi přijdou pořád barevně horší, než pořádné (velikostně) CCD čipy. Obraz např. ze Sony DSR-250 nebo FX1 je úplně jinde, přes všechna elektronická kouzla u nových Sony CMOS kamer.
Nějak jim z toho čouhá "umělá hmota", by řekl jeden člověk, ale třeba je to vše jen můj nezvyk, i to se může stát (vidím ale co vidím, na mnoha různých ukázkách, i ten lowlight např. je takový "vypapanější", elektronicky dočištěný). Pro mě má každopádně zmíněná FX1 (přímá vývojová předchůdkyně) pořád o kus lepší obraz než FX1000 (i než Z5, to je stejné), byť na těch největších zobrazovačích už se může nižší rozlišení projevit. Jsem zvědavý na Z7, dostanu ji brzy do ruky, tam rozdíly v procesingu obrazu být mohou. Točit se dá jistě se vším (kdo snímá při 1,5luxu .-) ?), takže určitě si FX1000/Z5 taky najde spoustu příznivců, ale pro mě tu "bliká varovné světélko", že někdo někde příliš šetří, a to pro mě není dobrá zpráva. Obraz ze staré DSR-250 či FX1 mně konvenuje prostě víc, je podstatně "vizuálně příjemnější".
Se zajmem sem si tohle vlakno precet a sem z toho trosku v rozpacich. Mam ted Z1, kterou pri nasledujicim projektu zcela jiste znicim na Sahare ( vic jak 5 tydnu nataceni v tech podminkach nemuze vydrzet ) a o tyhle kamere jsem premejslel, jako o my dalsi kamere ale kupodivu musim souhlasit s tim co napsal Pavel1. Ten obraz se mi proste nelibi a otazka je, jestli existuje nejaka jina varianta. Kupovat zase novou Z1? To si nejsem jistej ... vubec netusim po cem se porozhlidnout ... PMW-EX3?
[QUOTE=LOPOLO_2;213357]Se zajmem sem si tohle vlakno precet a sem z toho trosku v rozpacich. Mam ted Z1, kterou pri nasledujicim projektu zcela jiste znicim na Sahare ( vic jak 5 tydnu nataceni v tech podminkach nemuze vydrzet ) a o tyhle kamere jsem premejslel, jako o my dalsi kamere ale kupodivu musim souhlasit s tim co napsal Pavel1. Ten obraz se mi proste nelibi a otazka je, jestli existuje nejaka jina varianta. Kupovat zase novou Z1? To si nejsem jistej ... vubec netusim po cem se porozhlidnout ... PMW-EX3?[/QUOTE]
Zkus Z7, já se k ní dostanu snad tento týden (zpracování obrazu by mělo být jiné než u Z5/FX1000), tak pak uvidím. Nejlepší obraz, co jsem u "levných" kamer viděl, byl XDCAM EX3 nebo HPX500 (400k včetně optiky a stativu). Osobně bych šel do HPX500, na profi práci, skvělý obraz.
Zkus Z7, já se k ní dostanu snad tento týden (zpracování obrazu by mělo být jiné než u Z5/FX1000), tak pak uvidím. Nejlepší obraz, co jsem u "levných" kamer viděl, byl XDCAM EX3 nebo HPX500 (400k včetně optiky a stativu). Osobně bych šel do HPX500, na profi práci, skvělý obraz.
[QUOTE=Pave1;213392]Zkus Z7, já se k ní dostanu snad tento týden (zpracování obrazu by mělo být jiné než u Z5/FX1000), tak pak uvidím. Nejlepší obraz, co jsem u "levných" kamer viděl, byl XDCAM EX3 nebo HPX500 (400k včetně optiky a stativu). Osobně bych šel do HPX500, na profi práci, skvělý obraz. [/QUOTE]
Ani ta se mi bohuzel nelibi, ty CMOS cipy nejsou proste ono takze to vypada, ze zatim zustanu u Z1. Asi neni nahoda ze je porad drazsi nez Z5 ..
Ani ta se mi bohuzel nelibi, ty CMOS cipy nejsou proste ono takze to vypada, ze zatim zustanu u Z1. Asi neni nahoda ze je porad drazsi nez Z5 ..
[QUOTE=LOPOLO_2;213357]Se zajmem sem si tohle vlakno precet a sem z toho trosku v rozpacich. Mam ted Z1, kterou pri nasledujicim projektu zcela jiste znicim na Sahare ( vic jak 5 tydnu nataceni v tech podminkach nemuze vydrzet ) a o tyhle kamere jsem premejslel, jako o my dalsi kamere ale kupodivu musim souhlasit s tim co napsal Pavel1. Ten obraz se mi proste nelibi a otazka je, jestli existuje nejaka jina varianta. Kupovat zase novou Z1? To si nejsem jistej ... vubec netusim po cem se porozhlidnout ... PMW-EX3?[/QUOTE]
Rozhodně si nemyslím, že bys musel kameru za 5 týdnů na Sahaře zničit.
Musíš jen kameru odpovídajícím způsobem chránit. Sám velmi často natáčím ve stížených podmínkách a používám toto:
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=382&Version=Video
Trochu se budeš muset vzdát pohodlí při ovládání, ale za to to určitě stojí.
Rozhodně si nemyslím, že bys musel kameru za 5 týdnů na Sahaře zničit.
Musíš jen kameru odpovídajícím způsobem chránit. Sám velmi často natáčím ve stížených podmínkách a používám toto:
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=382&Version=Video
Trochu se budeš muset vzdát pohodlí při ovládání, ale za to to určitě stojí.
Sony HVR-Z5 má naprosto stejný CMOS čip a zpracován obrazu jako Z7. Pokud by se tedy někdo rozhodoval mezi těmito dvěma, bude hrát největší roli asi objektiv - buď výměnný u Z7 nebo pevný ale s optickým zoomem 20x u Z5. Z7 mívá problémy s ostrostí části obrazu, pravděpodobně související s výměnným objektivem. Z5 má ostrý obraz v celé ploše. Jinak Z5 je skutečně podle sdělení Sony nástupce Z1, ovšem stávající oblíbenost CCD čipu u mnoha užovatelů vede Sony k souběžné produkci obou modelů (zatím).
[QUOTE=Johny Akbuk;213475]Rozhodně si nemyslím, že bys musel kameru za 5 týdnů na Sahaře zničit.
Musíš jen kameru odpovídajícím způsobem chránit. Sám velmi často natáčím ve stížených podmínkách a používám toto:
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=382&Version=Video
Trochu se budeš muset vzdát pohodlí při ovládání, ale za to to určitě stojí.[/QUOTE]
Podle lidi co Saharu uz projeli je to bohuzel jistota .. jakejkoli obal pomuze jen k tomu, aby neodesla moc brzo. Ten jemnej prach je prej uplne vsude a neudelas proti tomu vubec nic. ... po vic jak peti tydnech mas udajne pisek i ve stolici. :-) To nebude nataceni 20 kilometru v pousti na dovoleny v Tunisu a pak zpatky nekam k pobrezi na hotel. Tohle je skrz saharu az k hranicim s Cadem. Bylo mi vysvetleno, ze to je neco uplne jinyho.
V kazdym pripade diky za tip, nejaky obaly urcite koupim. Zatim mam dobrou zkusenost s WorkingEasy produktama ( mam termopack ) ale na tohle mrknu taky. Mozna to pouziju jeste pod hlavni obal. Rad bych neco, co chrani kameru opravdu celou. Neco takovyho http://www.siteground137.com/~profvide/product_details.php?category_id=0&item_id=200 Tohle mas objektiv celej otevrenej ale i tak diky.
Musíš jen kameru odpovídajícím způsobem chránit. Sám velmi často natáčím ve stížených podmínkách a používám toto:
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=382&Version=Video
Trochu se budeš muset vzdát pohodlí při ovládání, ale za to to určitě stojí.[/QUOTE]
Podle lidi co Saharu uz projeli je to bohuzel jistota .. jakejkoli obal pomuze jen k tomu, aby neodesla moc brzo. Ten jemnej prach je prej uplne vsude a neudelas proti tomu vubec nic. ... po vic jak peti tydnech mas udajne pisek i ve stolici. :-) To nebude nataceni 20 kilometru v pousti na dovoleny v Tunisu a pak zpatky nekam k pobrezi na hotel. Tohle je skrz saharu az k hranicim s Cadem. Bylo mi vysvetleno, ze to je neco uplne jinyho.
V kazdym pripade diky za tip, nejaky obaly urcite koupim. Zatim mam dobrou zkusenost s WorkingEasy produktama ( mam termopack ) ale na tohle mrknu taky. Mozna to pouziju jeste pod hlavni obal. Rad bych neco, co chrani kameru opravdu celou. Neco takovyho http://www.siteground137.com/~profvide/product_details.php?category_id=0&item_id=200 Tohle mas objektiv celej otevrenej ale i tak diky.
[QUOTE=Lemur;213494]Sony HVR-Z5 má naprosto stejný CMOS čip a zpracován obrazu jako Z7. Pokud by se tedy někdo rozhodoval mezi těmito dvěma, bude hrát největší roli asi objektiv - buď výměnný u Z7 nebo pevný ale s optickým zoomem 20x u Z5. Z7 mívá problémy s ostrostí části obrazu, pravděpodobně související s výměnným objektivem. Z5 má ostrý obraz v celé ploše. Jinak Z5 je skutečně podle sdělení Sony nástupce Z1, ovšem stávající oblíbenost CCD čipu u mnoha užovatelů vede Sony k souběžné produkci obou modelů (zatím).[/QUOTE]
Jojo, kez by mela Z7 CCD.
Jojo, kez by mela Z7 CCD.
Pak jedině zůstat u Z1.
Ale já skutečně "slintám" z obrázku té HPX500 (na poušť to není, ale jinak s tím můžeš točit všechno). Od muziky, klubových koncertů v profi úrovni i v lowlight, až ke skvělé publicistice či nízkorozpočtovým filmům (či skutečně profi reklamě).
Nebo cmos EX3, ale .-) ...
Ale já skutečně "slintám" z obrázku té HPX500 (na poušť to není, ale jinak s tím můžeš točit všechno). Od muziky, klubových koncertů v profi úrovni i v lowlight, až ke skvělé publicistice či nízkorozpočtovým filmům (či skutečně profi reklamě).
Nebo cmos EX3, ale .-) ...
[QUOTE=Pave1;213522]Pak jedině zůstat u Z1.
Ale já skutečně "slintám" z obrázku té HPX500 (na poušť to není, ale jinak s tím můžeš točit všechno). Od muziky, klubových koncertů v profi úrovni i v lowlight, až ke skvělé publicistice či nízkorozpočtovým filmům (či skutečně profi reklamě).
Nebo cmos EX3, ale .-) ...[/QUOTE]
Ta neni kupodivu ani tak moc draha
Ale já skutečně "slintám" z obrázku té HPX500 (na poušť to není, ale jinak s tím můžeš točit všechno). Od muziky, klubových koncertů v profi úrovni i v lowlight, až ke skvělé publicistice či nízkorozpočtovým filmům (či skutečně profi reklamě).
Nebo cmos EX3, ale .-) ...[/QUOTE]
Ta neni kupodivu ani tak moc draha
Cena je bez optiky (s optikou, baterkama, dvěma P2 kartama to už povyleze, cca 400k s pořádným stativem to bylo vloni v létě).
Tak jsem si dnes dovolil zkusit "kamarádku zetpětky" - Sony Z7.
Ta kamera se dobře drží, má dokonce menší sklo než XH-A1, o dost lepší displej (ostří se s ním až dokonce "lépe než ve skutečnosti" .-) ), kolébka zoomu je oproti té Canon kolébce opravdu použitelná (jemné starty i dojezdy).
V podání barev je sony o vous lepší (ale jde to v 99pct bezproblémů sladit v postprodukci), citlivost (gain +6dB) je zhruba stejná (jako u Xh-A1). Jediná vada zůstává tak rolling shutter, ta kamera snese svatební rej či pomalou jízdu TRAM, ale jak se trochu v pohybu přidá, obraz začne "plavat" (kuk do přílohy, zpomalil jsem to na 50pct, aby to bylo lépe vidět).
Už by s tím u Sony mohli něco provést, kazej si docela kšeft.
Ta kamera se dobře drží, má dokonce menší sklo než XH-A1, o dost lepší displej (ostří se s ním až dokonce "lépe než ve skutečnosti" .-) ), kolébka zoomu je oproti té Canon kolébce opravdu použitelná (jemné starty i dojezdy).
V podání barev je sony o vous lepší (ale jde to v 99pct bezproblémů sladit v postprodukci), citlivost (gain +6dB) je zhruba stejná (jako u Xh-A1). Jediná vada zůstává tak rolling shutter, ta kamera snese svatební rej či pomalou jízdu TRAM, ale jak se trochu v pohybu přidá, obraz začne "plavat" (kuk do přílohy, zpomalil jsem to na 50pct, aby to bylo lépe vidět).
Už by s tím u Sony mohli něco provést, kazej si docela kšeft.
Spousta lidí s CMOS čipy dokáže žít, buď točí obsah, kde to tolik nekřičí, nebo to ignorují.
U kamery za 150k mi to přijde ale už trochu slabší.
Je zajímavý, že panasoniky HMC151E a 171E, to nové malé JVC i ten Canon XH-A1 i G1 jsou osazeny pořád CCD čipy, pouze Sony produkuje Z5, Z7, FX1000, EX1 a EX3 s CMOS čipy (jestli opravdu na těchto "drobných lidech" nešetří, firma hodně propouštěla a celkově prý měli slabší výsledky - ale to jen spekuluju .-) ).
U kamery za 150k mi to přijde ale už trochu slabší.
Je zajímavý, že panasoniky HMC151E a 171E, to nové malé JVC i ten Canon XH-A1 i G1 jsou osazeny pořád CCD čipy, pouze Sony produkuje Z5, Z7, FX1000, EX1 a EX3 s CMOS čipy (jestli opravdu na těchto "drobných lidech" nešetří, firma hodně propouštěla a celkově prý měli slabší výsledky - ale to jen spekuluju .-) ).
Zajímavé porovnání kamer FX1000 a XL-H1A (nová verze XL-H1, cena kolem 140k dík ramenní úpravě) s moc zajímavými ukázkami v pohybu (jakým způsobem je obraz vyhlazen při HD 1080/60i) a zajímavým testem barev a šumu.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Zklamáním je jen širokoúhlost u toho Canonu, v základu pouhých 38mm (v přepočtu). Ale je to zdá se přímá konkurentka Sony Z5 (stejná cena).
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Zklamáním je jen širokoúhlost u toho Canonu, v základu pouhých 38mm (v přepočtu). Ale je to zdá se přímá konkurentka Sony Z5 (stejná cena).
Vysoce zajímavé je i porovnání FX1000 (sestra Z5) a XL-H1A (stejná cena jako Z5).
Staví "na hlavu" marketinkové údaje výrobců, neboť je porovnávána světelná citlivost pro dosazžení STEJNÉ světelné úrovně výsledku.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Pro dosažení 50IRE potřeboval Canon v autogainu 5luxů, Sony FX1000 8luxů a při 0 gain Canon 49luxů a Sony 58luxů (zajímavé výsledky testování, to ale ještě nic neříká o tom, jak ten obrázek vypadal).
Staví "na hlavu" marketinkové údaje výrobců, neboť je porovnávána světelná citlivost pro dosazžení STEJNÉ světelné úrovně výsledku.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Pro dosažení 50IRE potřeboval Canon v autogainu 5luxů, Sony FX1000 8luxů a při 0 gain Canon 49luxů a Sony 58luxů (zajímavé výsledky testování, to ale ještě nic neříká o tom, jak ten obrázek vypadal).
Ja by som chcel si kameru objednať z globalmediapro,
chcem sa spýtať na vašu skúsenosť, keď pošlem peniaze na
účet IBAN, či všetko korektne prebehne a čo okrem DPH budem
ešte platiť za poplatky. Ceny na globalmediapro sú s dopravou,
ale bez DPH. Ceny sú totiž výhodnejšie ako napr. Proficams.sk,
ďakujem.
chcem sa spýtať na vašu skúsenosť, keď pošlem peniaze na
účet IBAN, či všetko korektne prebehne a čo okrem DPH budem
ešte platiť za poplatky. Ceny na globalmediapro sú s dopravou,
ale bez DPH. Ceny sú totiž výhodnejšie ako napr. Proficams.sk,
ďakujem.
Jednou jsem něco u nich kupoval, IBAN byl bez problému.
cena zboží + doprava
+ poplatek banky za převod těchto peněz do zahraničí (300CZK) + clo + DPH (5% a 19% z částky za zboží včetně dopravy v eurech) + poplatek celnímu komisaři 250CZK. Clo je různé, záleží na druhu zboží (u kamer může být kolem 10%).
cena zboží + doprava
+ poplatek banky za převod těchto peněz do zahraničí (300CZK) + clo + DPH (5% a 19% z částky za zboží včetně dopravy v eurech) + poplatek celnímu komisaři 250CZK. Clo je různé, záleží na druhu zboží (u kamer může být kolem 10%).
Trošku jsem prolezl tu recenzi na FX1000 (zatracená viroza, člověk je úplně vyřízenej, ale dík tomu jsem zabrouzdal po ptákovinách ...), tak jsem našel zajímavý rozdíl /chybu):
v kapitole motion, resolution, performance v testu zmíněné kamery (aneb kvalita obrazu při snímání pohybu, rozlišení obrazu a kvalita obrazu) píšou, že FX1000 má vyšší rozlišení obrazu, než tam testovaný Canon XL-H1A (nový). Přitom ten Canon má ale pro video 1,7mil bodů na čipu (3xCCD) a Sonka jen 1,1mil bodů (3xCMOS), tak jak je to možné?
Pokud se např. nejdříve podívám (pro srovnání) na testy v lowlight, jsou FX1000/Z5 o ten pověstný vous lepší (což zcela souhlasí s počtem bodů na čipech), byť tamní měření říkají, že Canon má v +12dB světlejší a barevnější obraz .-) (ale šum má ta Sonka "o vous méně" patrný než Canon, ten se totiž poměrně složitě nastavuje, aby uměl "zhruba" to samé, není jednoduché to v nastaveních v menu vychytat). Takže výsledky v lowlight svědčí o tom, že odpovídájí konstrukci kamery (počtu bodů na čipech, optice, zpracování).
Jak je tedy možné, že při měřeních rozlišení (a projevilo se to i v poskytnutých ukázkách v HD rozlišení) je Canon viditelně "mázlejší" než Sonka? Jak to, když má o dost větší počet bodů na čipech?
---------------------
Příčiny mohou být zhruba tři:
1. Testující "zapomněli" vypnout NR2 (L), čímž obraz (mimo tmavý lowlight) viditelně ztratí ostrost.
2. Testující "zapomněli" správně nastavit úrovně detailů v menu kamery (není to totiž u Canon kamer vůbec jednoduché a "preset nastavení" nevyhovují), tedy (dešum. ploch corring) COR 0, (frekvenci detailů) HDF L, (H-V balanc detailů) DHV 4. Pro prokreslený obraz je třeba tyto parametry správně nastavit (v lowlight se tyto parametry záměrně přenastaví a uloží jako "custom preset", dostupný zmáčknutím jednoho tlačítka na těle kamery, šum pak přestane být tak výrazný).
Tahle chyba je podle mě vysoce pravděpodobná (spolu se zapomenutým dešumátorem NR2), alespoň ukázky tomu nasvědčují (jsou totiž opravdu máznuté, což u těchto Canon kamer opravdu obvyklé není .-) ).
3. Snímali nasvícenou scénu při nastavené cloně cca nad F4.5 (např F7), což u Canon kamer prokazatelně způsobí (pozorovatelné) softnutí obrazu.
---
Pokud zkombinovali všechny tři možnosti, pak výsledek zhruba odpovídá tomu, co prezentovali jako "nižší rozlišení" testované kamery Canon.
Prostě i v testech (poměrně poctivých) lze zjevně udělat (hrubou) botu, což "mázlé ukázky" z kamery s konstrukčním vyšším (nebo přinejhorším stejném) rozlišením (optika, čip, processing) určitě jsou. A byť má FX1000/Z5 CMOS čipy (a zmíněný Canon CCD čipy), má Canon téměř o 50pct víc bodů na čipu (což je prokazatelně poznat, jak ve zmíněném lowlight tak v kresbě za běžného světla). Obě kamery jsem i osobně testoval (jak FX1000 tak Canon Xh-A1, který má velmi podobnou konstrukci a velmi stejné parametry jako nová XL-H1A), záběry jsem prohlížel přímým porovnáním "vedle sebe", a musím jednoznačně říct, že údaj o rozlišení zveřejněný v tomto testu (odkaz viz příspěvek výš) je znatelně zavádějící. Závěr, že Sonka FX1000 má o cca 15pct vyšší rozlišení obrazu, než Canon XL-H1A, vypadá (jak podle parametrů obou kamer tak podle zkušeností z praxe) dost divoce :-) .
v kapitole motion, resolution, performance v testu zmíněné kamery (aneb kvalita obrazu při snímání pohybu, rozlišení obrazu a kvalita obrazu) píšou, že FX1000 má vyšší rozlišení obrazu, než tam testovaný Canon XL-H1A (nový). Přitom ten Canon má ale pro video 1,7mil bodů na čipu (3xCCD) a Sonka jen 1,1mil bodů (3xCMOS), tak jak je to možné?
Pokud se např. nejdříve podívám (pro srovnání) na testy v lowlight, jsou FX1000/Z5 o ten pověstný vous lepší (což zcela souhlasí s počtem bodů na čipech), byť tamní měření říkají, že Canon má v +12dB světlejší a barevnější obraz .-) (ale šum má ta Sonka "o vous méně" patrný než Canon, ten se totiž poměrně složitě nastavuje, aby uměl "zhruba" to samé, není jednoduché to v nastaveních v menu vychytat). Takže výsledky v lowlight svědčí o tom, že odpovídájí konstrukci kamery (počtu bodů na čipech, optice, zpracování).
Jak je tedy možné, že při měřeních rozlišení (a projevilo se to i v poskytnutých ukázkách v HD rozlišení) je Canon viditelně "mázlejší" než Sonka? Jak to, když má o dost větší počet bodů na čipech?
---------------------
Příčiny mohou být zhruba tři:
1. Testující "zapomněli" vypnout NR2 (L), čímž obraz (mimo tmavý lowlight) viditelně ztratí ostrost.
2. Testující "zapomněli" správně nastavit úrovně detailů v menu kamery (není to totiž u Canon kamer vůbec jednoduché a "preset nastavení" nevyhovují), tedy (dešum. ploch corring) COR 0, (frekvenci detailů) HDF L, (H-V balanc detailů) DHV 4. Pro prokreslený obraz je třeba tyto parametry správně nastavit (v lowlight se tyto parametry záměrně přenastaví a uloží jako "custom preset", dostupný zmáčknutím jednoho tlačítka na těle kamery, šum pak přestane být tak výrazný).
Tahle chyba je podle mě vysoce pravděpodobná (spolu se zapomenutým dešumátorem NR2), alespoň ukázky tomu nasvědčují (jsou totiž opravdu máznuté, což u těchto Canon kamer opravdu obvyklé není .-) ).
3. Snímali nasvícenou scénu při nastavené cloně cca nad F4.5 (např F7), což u Canon kamer prokazatelně způsobí (pozorovatelné) softnutí obrazu.
---
Pokud zkombinovali všechny tři možnosti, pak výsledek zhruba odpovídá tomu, co prezentovali jako "nižší rozlišení" testované kamery Canon.
Prostě i v testech (poměrně poctivých) lze zjevně udělat (hrubou) botu, což "mázlé ukázky" z kamery s konstrukčním vyšším (nebo přinejhorším stejném) rozlišením (optika, čip, processing) určitě jsou. A byť má FX1000/Z5 CMOS čipy (a zmíněný Canon CCD čipy), má Canon téměř o 50pct víc bodů na čipu (což je prokazatelně poznat, jak ve zmíněném lowlight tak v kresbě za běžného světla). Obě kamery jsem i osobně testoval (jak FX1000 tak Canon Xh-A1, který má velmi podobnou konstrukci a velmi stejné parametry jako nová XL-H1A), záběry jsem prohlížel přímým porovnáním "vedle sebe", a musím jednoznačně říct, že údaj o rozlišení zveřejněný v tomto testu (odkaz viz příspěvek výš) je znatelně zavádějící. Závěr, že Sonka FX1000 má o cca 15pct vyšší rozlišení obrazu, než Canon XL-H1A, vypadá (jak podle parametrů obou kamer tak podle zkušeností z praxe) dost divoce :-) .
ještě pár odkazů:
test rozlišení - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
a přílohy:
- první obrázek ukazuje výkon v lowlight z hlediska kvality (úrovně) podání barev (vede Kaňon .-) )
- druhý ukazuje výkon v lowlight z hlediska patrnosti šumu (vede Soňa)
- třetí ukazuje porovnání v rozlišení obrazu za běžného světla (vede, podle mě ale "nějak divně" .-) , Soňa).
Proč by měla mít kamera, která má o 50pct vyšší počet bodů na čipu "znatelně nižší" rozlišení obrazu, tomu opravdu nerozumím :-) .
test rozlišení - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
a přílohy:
- první obrázek ukazuje výkon v lowlight z hlediska kvality (úrovně) podání barev (vede Kaňon .-) )
- druhý ukazuje výkon v lowlight z hlediska patrnosti šumu (vede Soňa)
- třetí ukazuje porovnání v rozlišení obrazu za běžného světla (vede, podle mě ale "nějak divně" .-) , Soňa).
Proč by měla mít kamera, která má o 50pct vyšší počet bodů na čipu "znatelně nižší" rozlišení obrazu, tomu opravdu nerozumím :-) .
a ještě přidám crop (výřez) z jejich HD ukázky, kde je Canon proti FX1000 divně mázlý (jak nějaká VHS), kuk nahoru na džbán.
Tak jsem od nich dostal odpověď - prý vše testují v režimu "full auto" .-) .
Za prvé mi tedy přijde, že u kamer této úrovně to skutečně je už opravdu hodně "laický pohled" (na nastavení parametrů pro snímání), a za druhé je "milé", že jim na těch výsledcích nepřijde nic divný .-) (kamera s 1.7mil bodů vypadá jako VHS, jen proto, že zapnou gain a dešumátory do režimu "auto").
No, hlavně že jsou si jistí těmi svými zásadami (hlavní jsou výsledky a čtenost tu mají :-) ) .
Za prvé mi tedy přijde, že u kamer této úrovně to skutečně je už opravdu hodně "laický pohled" (na nastavení parametrů pro snímání), a za druhé je "milé", že jim na těch výsledcích nepřijde nic divný .-) (kamera s 1.7mil bodů vypadá jako VHS, jen proto, že zapnou gain a dešumátory do režimu "auto").
No, hlavně že jsou si jistí těmi svými zásadami (hlavní jsou výsledky a čtenost tu mají :-) ) .
Chtěl bych se zeptat, zdali je kvalita obrazu u FX1000 stejná jako u Z5? Hlavně mě zajímá, jestli je viditelný rozdíl mezi pravým progresivním záznamem (Native Progressive) u Z5 a tím skenovaným u FX1000? Díky.
Stejná nebude, ale ani moc odlišná.
Obě kamery mají podobné sklo, podobný snímač, Z5 ale má neprokládaný snímač*
----
*Oprava (a doplnění): teda abych se neukec .-) , Sony FX1000 má cca 1,1mil bodů (což nestačí na full HD, např. Canon XH-A1s má 1,6mil bodů na snímači), u Z5 počet bodů na snímači nenajdeš ani na oficiální Sony stránkách .-) .
Nějaký človíček někde napsal: By comparison, Z5/7 have sensors that produce resolution up to 1440x810. That's not a sensor pixel count, but a claim in the specification, confirmed by direct measurement (by me). So they don't 'fill' 1920x1080. I don't care what the recording format is, nothing can raise that resolution limit beyond what the camera makes. Z5/Z7 can never be claimed to be 'full HD', by anyone.
- tedy že oměřil rozlišení kamery (jak to dělal, nepopsal) a došel k tomuto výsledku (číslu).
Na camcorder info pak najdeš údaj, že obě kamery mají 1,1mil bodů, Z5 má ale progresivní (neprokládané) snímače (narozdíl od FX1000).
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Obě kamery mají podobné sklo, podobný snímač, Z5 ale má neprokládaný snímač*
----
*Oprava (a doplnění): teda abych se neukec .-) , Sony FX1000 má cca 1,1mil bodů (což nestačí na full HD, např. Canon XH-A1s má 1,6mil bodů na snímači), u Z5 počet bodů na snímači nenajdeš ani na oficiální Sony stránkách .-) .
Nějaký človíček někde napsal: By comparison, Z5/7 have sensors that produce resolution up to 1440x810. That's not a sensor pixel count, but a claim in the specification, confirmed by direct measurement (by me). So they don't 'fill' 1920x1080. I don't care what the recording format is, nothing can raise that resolution limit beyond what the camera makes. Z5/Z7 can never be claimed to be 'full HD', by anyone.
- tedy že oměřil rozlišení kamery (jak to dělal, nepopsal) a došel k tomuto výsledku (číslu).
Na camcorder info pak najdeš údaj, že obě kamery mají 1,1mil bodů, Z5 má ale progresivní (neprokládané) snímače (narozdíl od FX1000).
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Takže opravuji - Z5 má proti FX1000 především neprokládané snímače (plus XLR audio atd), alespoň podle camcorder info (odkaz je o příspěvek výš)
• The HVR-Z5U is the professional version of the HDR-FX1000
• It features progressive CMOS sensors, which enable it to capture 24p and 30p footage natively
• The camcorder also has more audio connections (2 XLR ports) and a better onboard microphone
• The HVR-Z5U is the professional version of the HDR-FX1000
• It features progressive CMOS sensors, which enable it to capture 24p and 30p footage natively
• The camcorder also has more audio connections (2 XLR ports) and a better onboard microphone
Dobrý den, zvažuji nákup kamery na zpravodajské reportáže a nízkorozpočtové dokumentární filmy. Uvažuji o HVR-Z5 ale některé zdejší příspevky mě odrazují. Chci se také zeptat, co si myslíte o HVR-V1 a kde se dají tyto kamery co nejvýhodněji pořídit. Je to na globalmediapro, nebo někde jinde? Není Z1 už starý model na to aby se vaplatilo ho dnes kupovat? Díky...
ja mam V1cku..pro nekoho sem blbej, ze sem sel do ni, ale ja sem s ni nejvic spokojenej! samozrejme ma nejake ty chyby (napr male clonove koleso, zoom ring neni moc plynulej a ten lowlight...s tim je boj)..kupoval sem ji v lete na globalu a muzu doporucit.. Z1 bych nerekl ze je tak starej model...ale od lonska stoji na globalu pomalu o 700 liber vice...