Avid Media Composer 3.0 - používáte někdo?
:-k:-(((:-((( Tak tu trialovku nemůžu spustit. Už jsem přeinstaloval zvukovku i nejnovější soft k ní.
Ne. Mam čistou instalaci woken. Není tam nic, než windows, office, nero9, VLC, tiskárny. To je všechno.
Jo a ještě si matně vzpomínám že mi to dělalo, když jsem měl v systému jiné zařízení se zvukovým čipem, např. webkameru nebo Tv kartu...
Intel IDT Audio. ZD Intel DP35DP. Do pracovního PC se mi to nechce instalovat. To už máme s Pavlem odskoušený, že po odinstalaci přestane fungovat Liquid.
Tudle hlášku nesnáším, protože to může být hrozně moc věcí, které ji můžou způsobit:(
A tak nezbývá než hledat, zkoušet... a pak člověk zjistí, že to byla nějaká úplná maličkost (jako právě např. připojená webkamera).
http://community.avid.com/search/SearchResults.aspx?q=FAILED+TO+INITIALIZE+AUDIO+HARDWARE&o=DateDescending
A tak nezbývá než hledat, zkoušet... a pak člověk zjistí, že to byla nějaká úplná maličkost (jako právě např. připojená webkamera).
http://community.avid.com/search/SearchResults.aspx?q=FAILED+TO+INITIALIZE+AUDIO+HARDWARE&o=DateDescending
Dík za rady. Nakonec jsem ho dal do notesu a funguje to normálně. Něco se mu na zvukovce v PC nezdálo.
Jeden zásadní je. Že to není žádná sranda a připadam si jak blbec. Je to trochu jiná práce než Liquid. Zatím jsem nenaimportoval ani video ze souboru. :-(((
Tak zítra na to vlítnu a alespoň nějaký základy se snad naučím.
Tak zítra na to vlítnu a alespoň nějaký základy se snad naučím.
Jirka je liquiďák, jednou jsem mu MC ukazoval.
Jirko můžu se stavit, zítra v podvečer nebo v pátek, základ je jednoduchej ...
Jirko můžu se stavit, zítra v podvečer nebo v pátek, základ je jednoduchej ...
[quote=MIHI;219153]Jo táák, tak vy se znáte až takhle.)
(dnes nevycházím z údivu:))[/quote]
jj. Nějaký rok už se známe.
Zítra točím, ale v pátek by to šlo.
(dnes nevycházím z údivu:))[/quote]
jj. Nějaký rok už se známe.
Zítra točím, ale v pátek by to šlo.
Jo, zkusil jsem jednou jirkův liquid a ten "parchant" mi (jako jediný sw) vybílil systém tak, že jsem ho musel celý přeinstalovat :D .
Co jsme pak o Liquidu slyšel od lidí z branže, tak se mu (pro profi práci) spíš obloukem vyhýbali (špatná správa médií dokázala nadělat pořádnej binec). Ale zas měl smart sound a spoustu létajících efektů .-) ...
Co jsme pak o Liquidu slyšel od lidí z branže, tak se mu (pro profi práci) spíš obloukem vyhýbali (špatná správa médií dokázala nadělat pořádnej binec). Ale zas měl smart sound a spoustu létajících efektů .-) ...
[QUOTE=jibarr;219155]jj. Nějaký rok už se známe.
Zítra točím, ale v pátek by to šlo.[/QUOTE]
ok, zavolám ti ještě (stavil bych se kolem 11hod). To jsem zvědavej, jak budeš s MC válčit ;) .
(teď tu stahuju trial tý 3.5, za 15min to bylo dole, to je teďka s netem hukot .-) )
Zítra točím, ale v pátek by to šlo.[/QUOTE]
ok, zavolám ti ještě (stavil bych se kolem 11hod). To jsem zvědavej, jak budeš s MC válčit ;) .
(teď tu stahuju trial tý 3.5, za 15min to bylo dole, to je teďka s netem hukot .-) )
No já jsem si kdysi zkoušel nainstalovat demo, a moc si to nepamatuju, ale vím že mě to vyděsilo už jak to bylo velký. Pak až to jelo tak sem v tom deset minut zmateně lítal myškou sem a tam (asi tak jako když uživatel premiery vidí poprvé Avid:)), a hned jsem to odinstaloval, protože mi hrozně vadila všechna kulatá, barevná, zaoblená a vystínovaná tlačítka.))
:) Náhodou má moc pěkný tlačítka. :)
http://web.iol.cz/B-A/Liquid.JPG
http://web.iol.cz/B-A/Liquid.JPG
Takhle vypadá střihátko.)
[ATTACH=CONFIG]19562[/ATTACH]
Je tu docela velké omezení na velikost, tak toho není moc vidět:))))))
[ATTACH=CONFIG]19562[/ATTACH]
Je tu docela velké omezení na velikost, tak toho není moc vidět:))))))
:) Ale stejně nechápu, že mi ten liquid připadá úplně z jinýho světa než MC (jasně, vychází z jiného programu), ale čekal jsem, že třeba tam budou podobné tlačítka nebo podobný přístup k práci, když už je to teď ten Avid....
[QUOTE=píďa_m;219057]no my máme propojen synology z 5-ti střižnama. A na té kde je avid liquid Edition Pro nejdou dělat rychlé efekty když se to tahá z toho synology.[/QUOTE]
To mate pripojene cez ethernet ? to je strasne pomale .. To snad ani nestaci na SD video .. o HD ani nehovoriac ..
To mate pripojene cez ethernet ? to je strasne pomale .. To snad ani nestaci na SD video .. o HD ani nehovoriac ..
My sme mali v praci kedysi SONY ES3 co je predchodca Liquidu .. Bola to ziva katastrofa .. Nikdy nic poriadne nefungovalo .. Pri zapise na kazetu nikdy nebolo iste , ci to tam vobec ide .. jedna kazeta sa nahrala , druha uz ne .. a podobne veci .. Kolega bol z toho na nervy a zahlasil , ze ked kupime novu strizni (Apple) , tak ES3 zahakne za auto a povozi ju trosku po sidlisku :)
Jedine co bolo zaujimave na tej ES3 , ze to malo QSDI port .. Cize DV video zo SONY DSR to vedelo naberat/vypisovat 4or nasobnou rychlostou .. Mam pocit ze sme to ale nikdy ani nevyskusali ..
Skusal som AVID Liquid tusim verziu 7 , ale prislo mi to take jakesi neohrabane ..
Jedine co bolo zaujimave na tej ES3 , ze to malo QSDI port .. Cize DV video zo SONY DSR to vedelo naberat/vypisovat 4or nasobnou rychlostou .. Mam pocit ze sme to ale nikdy ani nevyskusali ..
Skusal som AVID Liquid tusim verziu 7 , ale prislo mi to take jakesi neohrabane ..
[QUOTE=Pytkin;219168]Kolega bol z toho na nervy a zahlasil , ze ked kupime novu strizni (Apple) , tak ES3 zahakne za auto a povozi ju trosku po sidlisku :) ... Skusal som AVID Liquid tusim verziu 7 , ale prislo mi to take jakesi neohrabane ..[/QUOTE]
:-) .
Jinak s tím druhým souhlas, měl jsem podobné pocity, a to mi navíc Jibarr základy ukázal .-) . K srdci mi prostě (pinnákl později Avid) Liquid nepřirostl.
:-) .
Jinak s tím druhým souhlas, měl jsem podobné pocity, a to mi navíc Jibarr základy ukázal .-) . K srdci mi prostě (pinnákl později Avid) Liquid nepřirostl.
Tak jsem mrknul na trialu na ten nový fluid stabilizer, pro mě je to celkem nepoužitelný (nebo jen zcela vyjímečně).
Narozdíl od fluid trackeru nevybíráš sledovací bod ty. ale aplikace sama provádí jakousi analýzu výrazných bodů obrazu. Jenže to trvá proti standardnímu tracekru dlouho a výsledek se také počítá dýl (ale je možné, že na lepším HW to nebude tak znát). Každopádně jsem žádné významně povšimnutelné rozdíly do plusu neviděl (drobné se jistě najdou).
Důležitější tak u MC3.5 bude lepší podpora různých nových formátů (jednodušší) a optimalizace výkonu (+ nějaké ty drobnosti, jako klíčové snímky u bar. corekcí, což se opravdu hodí, nebo lepší tisknutelné info o timeline, ale to už bylo v 3.1 myslím).
Narozdíl od fluid trackeru nevybíráš sledovací bod ty. ale aplikace sama provádí jakousi analýzu výrazných bodů obrazu. Jenže to trvá proti standardnímu tracekru dlouho a výsledek se také počítá dýl (ale je možné, že na lepším HW to nebude tak znát). Každopádně jsem žádné významně povšimnutelné rozdíly do plusu neviděl (drobné se jistě najdou).
Důležitější tak u MC3.5 bude lepší podpora různých nových formátů (jednodušší) a optimalizace výkonu (+ nějaké ty drobnosti, jako klíčové snímky u bar. corekcí, což se opravdu hodí, nebo lepší tisknutelné info o timeline, ale to už bylo v 3.1 myslím).
avidy mavaju pri instalacii problemy aj s realtek chipmi, najma na embedovanych zvukovych kartach. staci aj najlacnejsi soundblaster a ide to...
Zdravim
Tesi ma ze tu vznika fajn diskusia na tento softik, dik za rady.
Mam jednu otazku nevie mi niekto poradit prosim.
Kedze som "vyrastal" v spravodajstve na NewsCutter-och a az potom som zacal strihat na MC velmi si neviem zvyknut na aktivaciu TRIMu pri skoku na dalsi ci predchadzajuci strih (tlacitkom A alebo S). Viem ze sa to da nikede vypnut ale po 2 hodinach hladania v manuali som to vzdal.
Dakujem za radu.
Tesi ma ze tu vznika fajn diskusia na tento softik, dik za rady.
Mam jednu otazku nevie mi niekto poradit prosim.
Kedze som "vyrastal" v spravodajstve na NewsCutter-och a az potom som zacal strihat na MC velmi si neviem zvyknut na aktivaciu TRIMu pri skoku na dalsi ci predchadzajuci strih (tlacitkom A alebo S). Viem ze sa to da nikede vypnut ale po 2 hodinach hladania v manuali som to vzdal.
Dakujem za radu.
To je skutečně finta .-) .
Na klávesnici (setting) nastav na tyto klávesy symboly rychlého přetáčení ("dvě šipky" vlevo a na druhou vpravo), pak bude vše ok.
Na klávesnici (setting) nastav na tyto klávesy symboly rychlého přetáčení ("dvě šipky" vlevo a na druhou vpravo), pak bude vše ok.
[QUOTE=Pave1;224720]To je skutečně finta .-) .
Na klávesnici (setting) nastav na tyto klávesy symboly rychlého přetáčení ("dvě šipky" vlevo a na druhou vpravo), pak bude vše ok.[/QUOTE]
Dik. NC ma ine oznacenie v settingu ako MC. Dik moc
Na klávesnici (setting) nastav na tyto klávesy symboly rychlého přetáčení ("dvě šipky" vlevo a na druhou vpravo), pak bude vše ok.[/QUOTE]
Dik. NC ma ine oznacenie v settingu ako MC. Dik moc
jj, není zač. Pro krokování po jednotl. střizích "AS" pak přimáčkni ALT (jestli jsi na to zatím nepřišel .-) ).
Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte proč mi nejde zvuk u mp3 importovaných do binů. zkoušel jsem různé nastavení audia, sound card, importu, ale nic jsem nenašel. Mám windows XP a program avid media composer
Tak to nevím, MC běžně mp3 naimportuje a pracuje s nimi (převede si je při importu). Problém je někde jinde.
[QUOTE=tapa;227663]Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte proč mi nejde zvuk u mp3 importovaných do binů. zkoušel jsem různé nastavení audia, sound card, importu, ale nic jsem nenašel. Mám windows XP a program avid media composer[/QUOTE]
To bývá většinou chaosem v médiích, třeba si to naimportoval na jiném počítači a uložil to na disk C, nebo jsi měl připojený nějaký disk, atd. Prostě reimportuj a půjde to.
To bývá většinou chaosem v médiích, třeba si to naimportoval na jiném počítači a uložil to na disk C, nebo jsi měl připojený nějaký disk, atd. Prostě reimportuj a půjde to.
Doplním informaci pro těch pár uživatelů MC. Nainstaloval jsem na notebooku Windows7 a Media Composer 3.1.2 mi jede bez problémů, teda dokonce ještě líp než předtím:) Nevím jak je to možné, ale začal mi zase fungovat Full screen playback:)) (mám ATI X600)
I bonusové aplikace (BCC, Sorenson) fungují, kromě DVDit 6. Ten se mi zatím nepodařilo nainstalovat.
I bonusové aplikace (BCC, Sorenson) fungují, kromě DVDit 6. Ten se mi zatím nepodařilo nainstalovat.
Ty verze 3.1.2 jsou velmi podařené a běhají solidně i na levnějším HW (verze 3.5.1 je hodně jinde, v nárocích na rychlost disků, atd).
U 3.5.1 jsem zjistil, že pro HDV funguje rychlý render (při exportu se HDV už pouze kopíruje). Spočítáš všechny stopy do jedné (nemusí to být videomixdown, stačí nahoru dát "ořezák" a ten spočítat, to jde velmi rychle). Pak ostatní stopy vypneš a necháš jen jednu a 10min HDV se exportuje 3min (čistý čas kopírování).
Bylo to zajímavé zjištění, tenhle druh práce je vlastní spíš běžným poloprofi sw, ale už i u avidů "ledy někdy roztají" .-) .
U 3.5.1 jsem zjistil, že pro HDV funguje rychlý render (při exportu se HDV už pouze kopíruje). Spočítáš všechny stopy do jedné (nemusí to být videomixdown, stačí nahoru dát "ořezák" a ten spočítat, to jde velmi rychle). Pak ostatní stopy vypneš a necháš jen jednu a 10min HDV se exportuje 3min (čistý čas kopírování).
Bylo to zajímavé zjištění, tenhle druh práce je vlastní spíš běžným poloprofi sw, ale už i u avidů "ledy někdy roztají" .-) .
Já se z toho jejich číslování snad zblázním, teď koukám že existuje už i verze v3.1.3.2 :)
Asi zavedli další číslíčko, aby se za chvíli nedostali k verzi 3.5 :)))
Asi zavedli další číslíčko, aby se za chvíli nedostali k verzi 3.5 :)))
Mimochodem nenarazil jsi někde na nějaký stručný přehled změn nebo srovnání cca od verze 2.8 přes 3.0 po 3.5? A to nejen funkcí, ale především výkonu?
3.0 a 3.1 je totéž, jen doladěné.
3.5.1. na rychlých discích taky, ale na levném noťasu se už přehrávání triků v HDV cukalo , proti 3.1 (zkoušeli jsme). Hlavní rozdíl je AMA bin, přímá podpora XDCAM EX a jiné pojetí korekcí (z 3.5 je nelze přenést na 3.1).
3.5.1. na rychlých discích taky, ale na levném noťasu se už přehrávání triků v HDV cukalo , proti 3.1 (zkoušeli jsme). Hlavní rozdíl je AMA bin, přímá podpora XDCAM EX a jiné pojetí korekcí (z 3.5 je nelze přenést na 3.1).
Teď mi to došlo, dost těžko budou někdy nějaké zásadní změny:
http://blip.tv/file/2094142
20 let a pořád stejné:))) Dokonce tam je i cosi, co připomíná XDCam:)))
http://blip.tv/file/2094142
20 let a pořád stejné:))) Dokonce tam je i cosi, co připomíná XDCam:)))
Bohužel tři věci jsou v poslední době pořád stejné:
1. Nesmyslné umístění volby duplicated (proti interpolated nebo both) u freeze na první místo (kolik to už stálo zbytečného času, když to někdo zapomene přepnout).
2. Nedotažené natahování batch capture (při rozdílené délce videa a audia se zvuk a obraz tahá zvlášť, což stojí hodně zbytečného času navíc, řešení je přitom jednoduché).
3. Nedotažená práce s timecode, kde avid generuje svůj vlastní a nedokáže zachytit změny pod 3framy v originále. Pokud je na kazetě z kamery několik 1-2 frame skoků, po batch capture to pěkně plave, což je totální průšvih.
Až tohle změní, začnu možná ami chlapcům od počítačů zase říkat odborníci :-) .
Na druhou stranu, neznám na střih nic rychlejšího, efektivnějšího a spolehlivějšího, je tam hodně unikátních konceptů práce, bezpečně uložená práce i při pádu wokenic, skvělá organizace materiálu, vždy máš na výběr několik možností, jak něco na timeline udělat, hodně drobných vychytávek.
Verze 3.1.3 (.cokoliv) je pak poslední, která je skutečně efektivní i na nevýkonném HW. 3.5.1. je koncepčně už zas jinde, k nějaké změně tam došlo .-) .
1. Nesmyslné umístění volby duplicated (proti interpolated nebo both) u freeze na první místo (kolik to už stálo zbytečného času, když to někdo zapomene přepnout).
2. Nedotažené natahování batch capture (při rozdílené délce videa a audia se zvuk a obraz tahá zvlášť, což stojí hodně zbytečného času navíc, řešení je přitom jednoduché).
3. Nedotažená práce s timecode, kde avid generuje svůj vlastní a nedokáže zachytit změny pod 3framy v originále. Pokud je na kazetě z kamery několik 1-2 frame skoků, po batch capture to pěkně plave, což je totální průšvih.
Až tohle změní, začnu možná ami chlapcům od počítačů zase říkat odborníci :-) .
Na druhou stranu, neznám na střih nic rychlejšího, efektivnějšího a spolehlivějšího, je tam hodně unikátních konceptů práce, bezpečně uložená práce i při pádu wokenic, skvělá organizace materiálu, vždy máš na výběr několik možností, jak něco na timeline udělat, hodně drobných vychytávek.
Verze 3.1.3 (.cokoliv) je pak poslední, která je skutečně efektivní i na nevýkonném HW. 3.5.1. je koncepčně už zas jinde, k nějaké změně tam došlo .-) .
1. Chápu že tu může být frustrující.) Osobně jsem si ale zvyk, že mám už vlastní bin, který si s sebou nosím s předpřiprvenými základními efekty a vzory, které nejčastěji používám. Včetně Timewarpu s rychlostí 0 a interpolací. Takže vždycky na začátku importuji tento efektový bin a Quick transitions, kde mám předpřipravné své přechody a prolínačky. O tom, že to nastavení v té nabídce na mrtvoly by se mělo alespoň minimálně ukládat, nemá cenu mluvit. Uvidíme jestli se nechají ukecat ve verzi 4:)
2.-3. Už teda postup offline-online už nepoužívám. Doba je někde jinde a diskové kapacity, nebo výkon počítače už nejsou problémem. Někteří kolegové ještě offline střih používají, ale technici to vždy pro jistotu do offline natahují s TC v obraze. Jinak jsem ale myslel, že ty drobné výpadky při natahování řeší funkce "Enable detection of small timecode breaks".
Když už potřebuji offline kvalitu (třeba pro střih na NTB, přípravu nebo nemám dost místa na HDD) tak používám Consolidate/Transcode. Batch capture už je pro mě jen poslední záchrana, pokud z nějakého důvodu odejdou data na discích,
Jinak samozřejmě souhlasím, protože pokud řešíme jako "problém", že je při mrtvolce nastavená defaultně duplikace, tak je to myslím celkem v pořádku - a přece jen to patří ke koloritu tohoto systému:)
A těm chlapcům od počítačů bych klidně odborníci říkal, protože když dokázali před 20(!!) lety vymyslet koncept, který beze změny(!!) je stále špičkový a patří k těm nejlepším, to je opravdu hodné úcty. Inu v jednoduchosti je síla.) Jen mi je líto, že nás opustil panáček zvedající činku (lift), ale díky staré klávesnici a zásobě samolepek je tu stále se mnou:)))
2.-3. Už teda postup offline-online už nepoužívám. Doba je někde jinde a diskové kapacity, nebo výkon počítače už nejsou problémem. Někteří kolegové ještě offline střih používají, ale technici to vždy pro jistotu do offline natahují s TC v obraze. Jinak jsem ale myslel, že ty drobné výpadky při natahování řeší funkce "Enable detection of small timecode breaks".
Když už potřebuji offline kvalitu (třeba pro střih na NTB, přípravu nebo nemám dost místa na HDD) tak používám Consolidate/Transcode. Batch capture už je pro mě jen poslední záchrana, pokud z nějakého důvodu odejdou data na discích,
Jinak samozřejmě souhlasím, protože pokud řešíme jako "problém", že je při mrtvolce nastavená defaultně duplikace, tak je to myslím celkem v pořádku - a přece jen to patří ke koloritu tohoto systému:)
A těm chlapcům od počítačů bych klidně odborníci říkal, protože když dokázali před 20(!!) lety vymyslet koncept, který beze změny(!!) je stále špičkový a patří k těm nejlepším, to je opravdu hodné úcty. Inu v jednoduchosti je síla.) Jen mi je líto, že nás opustil panáček zvedající činku (lift), ale díky staré klávesnici a zásobě samolepek je tu stále se mnou:)))
small breaks to stahují z původních 7 na 3 framy, bohužel .-) .
CO se týče práce s timecode, tak je to opravdu zoufalost (částečně to vyřeší přechod na bezpáskové kamery, ale pořád se část produkce dělá offline - online; to, že to ty nepoužíváš, není omluva - je to bug jak hrom).
Rovnat hodinový sestřih frame po framu je pak zábava, kvůli které jim s klidem budu říkat, tak jak říkám, byť oceňuju, že zbytek funkcí je ok :-) .
(kolik práce by je stálo přehodit volbu interpolated na první místo v možnostech, 10min .-) ? )
CO se týče práce s timecode, tak je to opravdu zoufalost (částečně to vyřeší přechod na bezpáskové kamery, ale pořád se část produkce dělá offline - online; to, že to ty nepoužíváš, není omluva - je to bug jak hrom).
Rovnat hodinový sestřih frame po framu je pak zábava, kvůli které jim s klidem budu říkat, tak jak říkám, byť oceňuju, že zbytek funkcí je ok :-) .
(kolik práce by je stálo přehodit volbu interpolated na první místo v možnostech, 10min .-) ? )
Pav1e, offline je mrtvý systém...:)) A ruku na srdce, to že tam jsou mikrodíry v TC, je problém trochu někde jinde. Ale divný je, že jsem se s tím ještě nesetkal. A to jsem kdysi taky pracoval offline. Ale zrušil jsem to ne kvůli těmto malým dírám, ale především kvůli velkým dírám, které vznikaly u DV pásek, kdy se stávalo, že záznam začínal pětkrát od 0 na jedné pásce.
Pro mě osobně offline nepotřebuju :-) ,
ale dokud ho někdo jiný používá, tak opravdu mrtvý není (je to jejich právo). A pokud avid špatně zachází s timecode (což je prokazatelný fakt, protože jiné profi systémy toto zvládají), tak to opravdu není vada kamer (ty nenahrávají v assemblu s předjezdem, záběry tak nejsou vždy dokonale navázané, to není vada ale vlastnost).
Změna technologií toto částečně vyřeší, ale na druhou stranu, je to skutečně chyba aviďáků. Ten systém totiž nevytvořili odborníci na střih, ale odborníci na PC. Tam vznikají tyto chyby, přes všechny klady.
Samozřejmě se snažím se těmto situacím vyhnout, vše co jde "ukecat na online" rovnou, ale nevěřil bys, jak často se to vyskytuje (je to několikrát do měsíce, vždy alespoň jeden projekt je značně rozsáhlý).
Takže v tomhle s tebou souhlasit nebudu, je to chyba aviďáků .-) (ne lidí, co pracují s offline).
ale dokud ho někdo jiný používá, tak opravdu mrtvý není (je to jejich právo). A pokud avid špatně zachází s timecode (což je prokazatelný fakt, protože jiné profi systémy toto zvládají), tak to opravdu není vada kamer (ty nenahrávají v assemblu s předjezdem, záběry tak nejsou vždy dokonale navázané, to není vada ale vlastnost).
Změna technologií toto částečně vyřeší, ale na druhou stranu, je to skutečně chyba aviďáků. Ten systém totiž nevytvořili odborníci na střih, ale odborníci na PC. Tam vznikají tyto chyby, přes všechny klady.
Samozřejmě se snažím se těmto situacím vyhnout, vše co jde "ukecat na online" rovnou, ale nevěřil bys, jak často se to vyskytuje (je to několikrát do měsíce, vždy alespoň jeden projekt je značně rozsáhlý).
Takže v tomhle s tebou souhlasit nebudu, je to chyba aviďáků .-) (ne lidí, co pracují s offline).