Jak přepočítat obraz. režim (16:9, 14:9 a pod.) na rozlišení ?
Ahoj, matematika mi nikdy moc nešla a tak se ptám nějakého počtáře: Jak se vypočítá z rozlišení (např.) 640 x 480, že to je poměr 4:3 ?
Konkretně, třeba poměr 14:9, je 720 x ...?
... se nesmějte (I'm 62) a poraďte pls.
slatored
Konkretně, třeba poměr 14:9, je 720 x ...?
... se nesmějte (I'm 62) a poraďte pls.
slatored
Čistě matematicky to vypočítáš snadno (768x576 je 4/3, přičemž k výsledku se dobereš snadno již cca od 5. třídy ZDŠ :-) ), ale prakticky nechápu k čemu ti to je...
Tak Ti děkuji za pomoc. Moc jsi mi pomohl :-(
To už by bylo lepší, kdybys mi neodpovídal vůbec.
Jestli mi chceš opravdu pomoci, tak si můj dotaz přečti ještě jednou, vyplň tečky a napiš, jak se to vypočítá.
Jinak už raději neodpovídej.
Díky
jj
To už by bylo lepší, kdybys mi neodpovídal vůbec.
Jestli mi chceš opravdu pomoci, tak si můj dotaz přečti ještě jednou, vyplň tečky a napiš, jak se to vypočítá.
Jinak už raději neodpovídej.
Díky
jj
Že seš to ty, tak ti to řeknu :-D
4/3=1,3333
768/576=1,3333
Stačí? Ale pořád nechápu k čemu ti to je, když formáty obrazu (např. u DVD-Video) mají jasně dané parametry a v žádném případě se to nepočítá matematicky (takže např. 720x576 může být stejně 4/3 jako 16/9...).
4/3=1,3333
768/576=1,3333
Stačí? Ale pořád nechápu k čemu ti to je, když formáty obrazu (např. u DVD-Video) mají jasně dané parametry a v žádném případě se to nepočítá matematicky (takže např. 720x576 může být stejně 4/3 jako 16/9...).
slatored: Něco jiného je rozlišení a hlavička ve videu o rozlišení, např DVD je vždy 720x576 ať jde o film 4:3 nebo 16:9, přehrávač si to přečte a správně nastaví.
Z Pitomce si nic nedělej, to je takový rejpal! :))))
Z Pitomce si nic nedělej, to je takový rejpal! :))))
Pitomec a mirekv mi sice odpověděli krásně a zasvěceně, ale pořád mi nikdo nevysvětlil, jak se k tomu číslu dopracovat. To, že 768:576= 1,3333.. jsem zjistil také, ale nevím co s tím.
A proč to chci pořád vědět? Můj stolní DVD Player neplayeruje víc než 720x... a tak občas laboruji s formáty DivX a pod. N.př. Můj foťák Panasonic TZ1 "filmuje" v rozlišení 848x480 a tak to musím konvertovat na 720x406.
No a ten formát 14:9 mě zarazil, když jsem četl Specifikace některých LCD TV.
Udělal jsem si na zeď takovou porovnávací tabulku, kam si průběžně doplňuji všechny rozlišení s poměry a tak proto.
Tak tedy dík.
Jirka
A proč to chci pořád vědět? Můj stolní DVD Player neplayeruje víc než 720x... a tak občas laboruji s formáty DivX a pod. N.př. Můj foťák Panasonic TZ1 "filmuje" v rozlišení 848x480 a tak to musím konvertovat na 720x406.
No a ten formát 14:9 mě zarazil, když jsem četl Specifikace některých LCD TV.
Udělal jsem si na zeď takovou porovnávací tabulku, kam si průběžně doplňuji všechny rozlišení s poměry a tak proto.
Tak tedy dík.
Jirka
Formát obrazu nemá co dělat s nějakým rozlišením (psal jsem to výše, že 720x576 může být stejně 4/3 jako 16/9) - takže pokud vyrábíš nějaké video, tak se řiď výhradně tím, co je schopen tvůj přehrávač reprodukovat (nebo ještě líp - řiď se specifikací pro DVD-Video pro Evropu, tj. 720x576, 704x576, 352x576 a 352x288).
ten pomer se vypocita snadno - jde o kraceni zlomku, ktere se uci snad nekde v prvnich tridach na zakladce
priklad: 640/480 je delitelne beze zbytku deseti, takze dostaneme 64/48, coz je delitelne osmi, takze dostaneme 8/6, coz je delitelne dvema, takze mame 4/3, coz jiz delitelne beze zbytku neni, takze je to vysledek
u 848/480 je to stejne - mate za domaci ukol :)
priklad: 640/480 je delitelne beze zbytku deseti, takze dostaneme 64/48, coz je delitelne osmi, takze dostaneme 8/6, coz je delitelne dvema, takze mame 4/3, coz jiz delitelne beze zbytku neni, takze je to vysledek
u 848/480 je to stejne - mate za domaci ukol :)
Mike
Ale 848 není dělitelný deseti :-(
slatored
Vždyť je to obyčejná trojčlenka. Pokud vezmu Tvůj úvodní dotaz, tak si to akorát napiš za sebe a máš to: 720/(14/9) = 463.
Tohle je opravdu učivo 3. třídy ZŠ. Až se do toho vloží PAR (Pixel Aspect Ratio), tak do toho už se může člověk poměrně slušně zamotat. S PAR musíš počítat, pokud bys dělal DVD-Video, naštěstí AVI/MPEG-4 má téměř vždy PAR 1:1 a není tedy třeba se tím zabývat.
Mimochodem 720/(848/480) je spíš 408, což je navíc dělitelný osmi. Pořád mi ale není jasné, kde jsi vzal poměr stran 14:9.
Ale 848 není dělitelný deseti :-(
slatored
Vždyť je to obyčejná trojčlenka. Pokud vezmu Tvůj úvodní dotaz, tak si to akorát napiš za sebe a máš to: 720/(14/9) = 463.
Tohle je opravdu učivo 3. třídy ZŠ. Až se do toho vloží PAR (Pixel Aspect Ratio), tak do toho už se může člověk poměrně slušně zamotat. S PAR musíš počítat, pokud bys dělal DVD-Video, naštěstí AVI/MPEG-4 má téměř vždy PAR 1:1 a není tedy třeba se tím zabývat.
Mimochodem 720/(848/480) je spíš 408, což je navíc dělitelný osmi. Pořád mi ale není jasné, kde jsi vzal poměr stran 14:9.
14:9 je např. jedním z přednastavitelných zobrazovacích režimů na mém TV, je prostě tam, kdy a na co jej použít jsem dosud nepřišel.:-?
Nevím co ten foťák používá za formát, ale v příloze jsou 2 ukázky parametrů obyč. MPEG2, převedení do AVI ve správném rozměru není úplně triviální, pokud převaděč nemá preview.:-D
[quote=Foolproof;145975]14:9 je např. jedním z přednastavitelných zobrazovacích režimů na mém TV, je prostě tam, kdy a na co jej použít jsem dosud nepřišel.:-?[/quote]
Nemáš náhodou Panasonika? Tam to je jedna z předvoleb. Je to takovej kompromis mezi příliš ořízlym obrazem a příliš širokými pruhy po stranách. Ideální pro sledování 4:3 obrazu na 16:9 televizi. Ale že by nějaký zařízení mělo takový poměr stran jsem ještě neslyšel. Proto se mi nezdá smysluplný takový video vyrábět.
Nemáš náhodou Panasonika? Tam to je jedna z předvoleb. Je to takovej kompromis mezi příliš ořízlym obrazem a příliš širokými pruhy po stranách. Ideální pro sledování 4:3 obrazu na 16:9 televizi. Ale že by nějaký zařízení mělo takový poměr stran jsem ještě neslyšel. Proto se mi nezdá smysluplný takový video vyrábět.
Ne. je to Philips, 16:9.
Celkem dost šachuje s rozměry, je tam nějaký sofistikovaný algoritmus pro detekci rozměru obrazu, až na vyjímky funguje velmi dobře. Osobně si myslím, že právě na obranu proti takovým systemům vymysleli animované logo stanice.:) Př. Jede-li něco 4:3, avšak obraz je letterboxované 16:9, pouze logo je v horním černém pruhu (typické třeba pro MTV), tak po určité době, řádově 10-15 sekund se při nastavení obrazového režimu na automat, obraz nazoomuje tak, že je jako real 16:9, logo je odsunuto mimo obrazovku.Lze samozřejmě i ručně.Pokud se logo "pohne", obraz se vrátí zpět.
Vynikající je režim 16:9+subs, pokud je formát 1:22,5 nebo kolik to je, tak posune obraz nahoru tak, že se vytvoří dole 1 černý pruh jakoby 2x silnější, než obvykle a titulky se zobrazují v tomto pruhu.
Jedna z možností je i 14:9, ale fakt nevím na co, protože pro 4:3 má speci režim overscan, co přitom udělá lze rozpoznat pouze na monoskopu, který je vlastně dnes už vzácná věc,:) nazoomuje totiž obraz tak, že je nahoře a dole oříznut, ale u levého a pravého okraje obraz deformuje, jakoby natáhne, aby ten zoom nemusel být tak velký, vypadá to velmi slušně.
Celkem dost šachuje s rozměry, je tam nějaký sofistikovaný algoritmus pro detekci rozměru obrazu, až na vyjímky funguje velmi dobře. Osobně si myslím, že právě na obranu proti takovým systemům vymysleli animované logo stanice.:) Př. Jede-li něco 4:3, avšak obraz je letterboxované 16:9, pouze logo je v horním černém pruhu (typické třeba pro MTV), tak po určité době, řádově 10-15 sekund se při nastavení obrazového režimu na automat, obraz nazoomuje tak, že je jako real 16:9, logo je odsunuto mimo obrazovku.Lze samozřejmě i ručně.Pokud se logo "pohne", obraz se vrátí zpět.
Vynikající je režim 16:9+subs, pokud je formát 1:22,5 nebo kolik to je, tak posune obraz nahoru tak, že se vytvoří dole 1 černý pruh jakoby 2x silnější, než obvykle a titulky se zobrazují v tomto pruhu.
Jedna z možností je i 14:9, ale fakt nevím na co, protože pro 4:3 má speci režim overscan, co přitom udělá lze rozpoznat pouze na monoskopu, který je vlastně dnes už vzácná věc,:) nazoomuje totiž obraz tak, že je nahoře a dole oříznut, ale u levého a pravého okraje obraz deformuje, jakoby natáhne, aby ten zoom nemusel být tak velký, vypadá to velmi slušně.
Foolproof
Třeba s tím logem to má teda líp vymyšlený Panasonic, TV sleduje jenom prostředek obrazu a nějaký logo na kraji jí nemůže rozhodit.
Ten režim, který popisuješ má Panasonic taky (nepravidelný roztažení) a osobně se mi vůbec nelíbí. Když kamera přejíždí vodorovně nebo jsou tam titulky, tak mě strašně rozčiluje, jak se obraz roztahuje a zmenšuje. Právě 14:9 nic nedeformuje, pouze obraz lehce zazoomuje a ořízne.
Třeba s tím logem to má teda líp vymyšlený Panasonic, TV sleduje jenom prostředek obrazu a nějaký logo na kraji jí nemůže rozhodit.
Ten režim, který popisuješ má Panasonic taky (nepravidelný roztažení) a osobně se mi vůbec nelíbí. Když kamera přejíždí vodorovně nebo jsou tam titulky, tak mě strašně rozčiluje, jak se obraz roztahuje a zmenšuje. Právě 14:9 nic nedeformuje, pouze obraz lehce zazoomuje a ořízne.
Vlaďovi: Můj foťák Panasonic TZ1 "filmuje" v rozlišení 848x480 a tak to musím konvertovat na 720x406 (viz.výše) a proto to všechno.
Podle Vašich rad jsem to přepočítával také a fakt jsem se v tom zamotal. Proto jsem se na začátku ptal, jestli to vůbec počítám správně a jestli to není nějak jednodušší. Díky všem za odpovědi.
Na konverzi "filmu" z Panasonicu už jsem našel Video Convert Master. Rychle a precizně převede MOV 848x480 na požadovaných 720x406, 16:9, NTSC 30 fps Xvid (2000 kbps bez ztráty kvality) a to už mi Player přehraje bez problémů.
Ještě jednou dík. Jirka
Podle Vašich rad jsem to přepočítával také a fakt jsem se v tom zamotal. Proto jsem se na začátku ptal, jestli to vůbec počítám správně a jestli to není nějak jednodušší. Díky všem za odpovědi.
Na konverzi "filmu" z Panasonicu už jsem našel Video Convert Master. Rychle a precizně převede MOV 848x480 na požadovaných 720x406, 16:9, NTSC 30 fps Xvid (2000 kbps bez ztráty kvality) a to už mi Player přehraje bez problémů.
Ještě jednou dík. Jirka
Na převod MOVu z foťáků je přímo určený výborný program MP4Cam2AVI. Převde video bez ztráty kvality do AVI a potom už se s tím dá ve VirtualDubu kouzlit dle libosti. Případně můžeš použít i Avidemux (viz. nejnovější návod tady na stránkách), ve kterém lze provést i všechny následné operace (resize, komprese).
Mimochodem 720/848x480 = 407.547, což si nemohu pomoci je po zaokrouhlení 408. Navíc je to číslo kodeku (který pracuje s čtverci 8x8) mnohem příjemnější než 406.
Mimochodem 720/848x480 = 407.547, což si nemohu pomoci je po zaokrouhlení 408. Navíc je to číslo kodeku (který pracuje s čtverci 8x8) mnohem příjemnější než 406.
Pokud to ma rozliseni 848x480 a pixel aspect ratio je 1, tak je to obycejny format 16:9, udelal bych proste primy resize na 720x576 a nastavil pomer stran na 16:9 a vic bych s tim nedelal, ocekavam ale jeste, ze to bude mit framerate 30fps, takze je to asi NTSC, takze bud jeste zmenit framerate na 25, nebo udelat jen resize na 720x480 16:9 a nechat framerate a udelat z toho NTSC DVD
No konečně dvě odpovědi, z kterých jsem se dozvěděl něco, co chápu.
Taxemsito představoval. Vláďo a Miku moc díky.
Vyzkouším a dám sem vědět. jj
Taxemsito představoval. Vláďo a Miku moc díky.
Vyzkouším a dám sem vědět. jj
[QUOTE=vlada;145987]Na převod MOVu z foťáků je přímo určený výborný program MP4Cam2AVI. Převde video bez ztráty kvality do AVI [/QUOTE]
Zkoušel jsem a porovnal s tím mým Video Convert Masterem a nedá se srovnat. I když jsem v MP4Cam2AVI nastavil HQ (3500 kbps), tak obraz není čistý (a to se ještě nekonvertoval dál).
VCM to přepočítá současně a kvalita obrazu (2500 kbps a dokonce na 25! fps) je daleko lepší. Doporučuji !
Zkoušel jsem a porovnal s tím mým Video Convert Masterem a nedá se srovnat. I když jsem v MP4Cam2AVI nastavil HQ (3500 kbps), tak obraz není čistý (a to se ještě nekonvertoval dál).
VCM to přepočítá současně a kvalita obrazu (2500 kbps a dokonce na 25! fps) je daleko lepší. Doporučuji !
Mike
Jenže slatored to dělá do AVI. Tam se obávám, že s nějakým nastavením PAR moc neuspěje. Tam je nutný zachovat poměr stran shodný s originálem.
slatored
S tím MP4Cam2AVI jsi mě asi nepochopil. V něm nijak neměň kompresi obrazu, jenom to předělej do kontejneru AVI a dál zpracovávej ve VirtualDubu, což je na potřebné úpravy a kompresi nejkvalitnější a nejvhodnější program.
Jenže slatored to dělá do AVI. Tam se obávám, že s nějakým nastavením PAR moc neuspěje. Tam je nutný zachovat poměr stran shodný s originálem.
slatored
S tím MP4Cam2AVI jsi mě asi nepochopil. V něm nijak neměň kompresi obrazu, jenom to předělej do kontejneru AVI a dál zpracovávej ve VirtualDubu, což je na potřebné úpravy a kompresi nejkvalitnější a nejvhodnější program.
[quote=vlada;145983]Foolproof
Třeba s tím logem to má teda líp vymyšlený Panasonic, TV sleduje jenom prostředek obrazu a nějaký logo na kraji jí nemůže rozhodit.
Ten režim, který popisuješ má Panasonic taky (nepravidelný roztažení) a osobně se mi vůbec nelíbí. Když kamera přejíždí vodorovně nebo jsou tam titulky, tak mě strašně rozčiluje, jak se obraz roztahuje a zmenšuje. Právě 14:9 nic nedeformuje, pouze obraz lehce zazoomuje a ořízne.[/quote]
Tak jsem se tomu po tvém příspěvku více věnoval, bohužel 14:9 se mi jeví pro 4:3 mnohem horší než onen "superzoom", který tvaruje ty strany, ale je to samozžejmě věc názoru.
S tím logem - ten algoritmus nesleduje ono logo, ale změny obrazu a pokud tam nejsou po určitou dobu, tak zoomuje, považuje to za černý pruh.:) Např. u hudební stanice už další klip může být 4:3, potom to tedy musí vrátit do původního stavu, v tomto případě superzoom (ten tvarovaný), logo už je potom v užitečném obraze.
Třeba s tím logem to má teda líp vymyšlený Panasonic, TV sleduje jenom prostředek obrazu a nějaký logo na kraji jí nemůže rozhodit.
Ten režim, který popisuješ má Panasonic taky (nepravidelný roztažení) a osobně se mi vůbec nelíbí. Když kamera přejíždí vodorovně nebo jsou tam titulky, tak mě strašně rozčiluje, jak se obraz roztahuje a zmenšuje. Právě 14:9 nic nedeformuje, pouze obraz lehce zazoomuje a ořízne.[/quote]
Tak jsem se tomu po tvém příspěvku více věnoval, bohužel 14:9 se mi jeví pro 4:3 mnohem horší než onen "superzoom", který tvaruje ty strany, ale je to samozžejmě věc názoru.
S tím logem - ten algoritmus nesleduje ono logo, ale změny obrazu a pokud tam nejsou po určitou dobu, tak zoomuje, považuje to za černý pruh.:) Např. u hudební stanice už další klip může být 4:3, potom to tedy musí vrátit do původního stavu, v tomto případě superzoom (ten tvarovaný), logo už je potom v užitečném obraze.
Foolproof
Asi jsem to špatně napsal. Myslel jsem to tak, že ty televize sledujou jenom obraz oříznutej třeba o 25% z obou stran. Tím pádem nereagujou na nic, co se děje v rozích.
Asi jsem to špatně napsal. Myslel jsem to tak, že ty televize sledujou jenom obraz oříznutej třeba o 25% z obou stran. Tím pádem nereagujou na nic, co se děje v rozích.
Dobrého dne.
K poměru stran 14/9 je vlastně jeden z mnoha formátů klasického filmového pásu (u filmového pásu je to poměr 1,55/1). Byl využíván hlavně v evropě, ted je k vidění na ČT2 přirůzných klubových filmech.
K poměru stran 14/9 je vlastně jeden z mnoha formátů klasického filmového pásu (u filmového pásu je to poměr 1,55/1). Byl využíván hlavně v evropě, ted je k vidění na ČT2 přirůzných klubových filmech.
Mě to původně připadalo taky snadný spočítat poměr stran,ale otázkou je v jakým poměru se to bude přehrávat.
Uvedu příklad:
-nahrávám TV tunerem do DV kodeku-tedy z PAL 768x576 dostanu 720x576-co se stane z obrazem,odříznou se pixely navíc bez změny poměru stran?
-pak to přehrávám na monitoru-je lepší nastavit 1280x1024 nebo 1280x960?
-předpokládám,že při přehrávání na celé obrazovce grafická karta zachová poměr stran, mám tedy v přehrávači VLC player nastavit poměr na 4:3 nebo 5:4?
Uvedu příklad:
-nahrávám TV tunerem do DV kodeku-tedy z PAL 768x576 dostanu 720x576-co se stane z obrazem,odříznou se pixely navíc bez změny poměru stran?
-pak to přehrávám na monitoru-je lepší nastavit 1280x1024 nebo 1280x960?
-předpokládám,že při přehrávání na celé obrazovce grafická karta zachová poměr stran, mám tedy v přehrávači VLC player nastavit poměr na 4:3 nebo 5:4?
PAL ale není žádných 768x576 - PAL je pouze 625 řádků (z toho 576 viditelných, zbytek v zatemňovacím impulsu) a šmytec. Rozměr 768x576 se týkal dřívějších M-JPEG karet (AV Master apod.), jenž do tohoto rozměru digitalizovaly analogový signál. U DV se digitalizuje do 720x576.
i kdyby to bylo 1x576, tak to muze byt pomer stran 4:3, akorat se ten jeden pixel roztahne na pozadovanou sirku a jsou z toho jen vodorovne cary, pomer stran obrazu a jeho rozliseni jsou dva naprosto nesouvisejici udaje
-takže pixely jsou obdélníkový?
-jasně u DVD video je obrazový režim součástí formátu ale co u MPEG-4?
-jasně u DVD video je obrazový režim součástí formátu ale co u MPEG-4?
Pořád nechápu co se tady v této diskuzi vlastně řeší, když formát DV i DVD-Video je 720x576 (přičemž to může být 4/3 i 16/9) a tím to hasne 9-)
P.S. VLC player nechej klidně nastavený na "Default" a když dvojklikneš na obraz, tak se ti to roztáhne na celou plochu monitoru a přesně jak má. Tam není potřeba vymýšlet ptákoviny...
P.S. VLC player nechej klidně nastavený na "Default" a když dvojklikneš na obraz, tak se ti to roztáhne na celou plochu monitoru a přesně jak má. Tam není potřeba vymýšlet ptákoviny...
Lar
S nečtvercovými pixely asi jako první přišlo DVD a MPEG-2. Poto je tu fromát DV AVI, který je na tom úplně stejně jako DVD - stejné rozlišení i PAR (Pixel Aspect Ratio - poměr stran bodu, matematicky to je nesmysl, ale to neřeš :)). MPEG-4 umožňuje nastavit libovolný PAR, ale je problém, aby to podporoval i dekoder. Například XviD nebo ffdshow poměr stran přehrávači správně zasignalizuje, ale třeba DivX se na to vybodne.
No a co se týká Tvých dalších dotazů, tak 720x576 DV z TV karty má obvykle poměr stran 4:3, to znamená, že při přehrávání to přehrávač automaticky roztáhne na 768x576.
Rozlišení 1280x1024 u 4:3 monitorů je podle mě naprostej úlet. Je to asi jediný rozlišení s nečtvercovými pixely u PC monitorů. Osobně mám nastaveno 1280x960. Ale pozor - některé LCD monitory s 1280x1024 opravdu jsou 5:4, tam to je v pořádku. Pokud by si měl na monitoru nečtvercový pixely, tak budeš mít zdeformované nejenom video, ale i fotky, text a prostě všechno, co se na monitoru zobrazuje. Vím, že momentálně vývojáři ffdshow řešili implementaci funkce, která to u videa automaticky opraví. Myslím, že v posledních buildech už to je.
U VLC nevím, jaký nastavení máš na mysli. Vzhledem k tomu, že neumí letterbox, tak nerozumím tomu, jaký by mělo smysl nastavovat poměr stran. Zkus to trochu upřesnit.
S nečtvercovými pixely asi jako první přišlo DVD a MPEG-2. Poto je tu fromát DV AVI, který je na tom úplně stejně jako DVD - stejné rozlišení i PAR (Pixel Aspect Ratio - poměr stran bodu, matematicky to je nesmysl, ale to neřeš :)). MPEG-4 umožňuje nastavit libovolný PAR, ale je problém, aby to podporoval i dekoder. Například XviD nebo ffdshow poměr stran přehrávači správně zasignalizuje, ale třeba DivX se na to vybodne.
No a co se týká Tvých dalších dotazů, tak 720x576 DV z TV karty má obvykle poměr stran 4:3, to znamená, že při přehrávání to přehrávač automaticky roztáhne na 768x576.
Rozlišení 1280x1024 u 4:3 monitorů je podle mě naprostej úlet. Je to asi jediný rozlišení s nečtvercovými pixely u PC monitorů. Osobně mám nastaveno 1280x960. Ale pozor - některé LCD monitory s 1280x1024 opravdu jsou 5:4, tam to je v pořádku. Pokud by si měl na monitoru nečtvercový pixely, tak budeš mít zdeformované nejenom video, ale i fotky, text a prostě všechno, co se na monitoru zobrazuje. Vím, že momentálně vývojáři ffdshow řešili implementaci funkce, která to u videa automaticky opraví. Myslím, že v posledních buildech už to je.
U VLC nevím, jaký nastavení máš na mysli. Vzhledem k tomu, že neumí letterbox, tak nerozumím tomu, jaký by mělo smysl nastavovat poměr stran. Zkus to trochu upřesnit.
vlada: U VLC playeru se dá nastavit poměr stran, ale je to kravina - stačí to nechat na Default (ten volitelný poměr stran je tam jenom pro případ, že by ho video mělo uvedeno špatně a bylo by potřeba to zkorigovat ručně).
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]