Pixel aspect ratio ve Vegasu
Pave> YUV je i typ propojení. Mělo by být údajně kvalitnější než RGB. Používá také 3x cinch konektoery.
http://www.answers.com/main/ntquery;jsessionid=q18wc9t6xdwq?method=4&dsid=1512&dekey=YUV&gwp=8&curtab=1512_1&sbid=lc01a
The Y in YUV stands for "luma," which is brightness, or lightness, and black and white TVs decode only the Y part of the signal. U and V provide color information and are "color difference" signals of blue minus luma (B-Y) and red minus luma (R-Y). Through a process called "color space conversion," the video camera converts the RGB data captured by its sensors into either composite analog signals (YUV) or component versions (analog YPbPr or digital YCbCr). For rendering on screen, all these color spaces must be converted back again to RGB by the TV or display system.
YUV also saves transmission bandwidth compared to RGB, because the chroma channels (B-Y and R-Y) carry only half the resolution of the luma. YUV is not compressed RGB; rather, Y, B-Y and R-Y are the mathematical equivalent of RGB
The original TV standard combined luma (Y) and both color signals (B-Y, R-Y) into one channel, which uses one cable and is known as "composite video." An option known as "S-video" or "Y/C video" keeps the luma separate from the color signals, using one cable, but with separate wires internally. S-video is a bit sharper than composite video.
When luma and each of the color signals (B-Y and R-Y) are maintained in separate channels, it is called "component video," designated as YPbPr when in the analog domain and YCbCr when it is digital. Component video is the sharpest of all.
- omlouvám se za angličtinu (ctrl+V), ale je jasné, že pokud jsi měl na mysli "složkové propojení", měl bys napsat: Y Cb Cr (digital) nebo Y Pb Pr (analog). Jinak to není moc pochopitelné 9-) .
The Y in YUV stands for "luma," which is brightness, or lightness, and black and white TVs decode only the Y part of the signal. U and V provide color information and are "color difference" signals of blue minus luma (B-Y) and red minus luma (R-Y). Through a process called "color space conversion," the video camera converts the RGB data captured by its sensors into either composite analog signals (YUV) or component versions (analog YPbPr or digital YCbCr). For rendering on screen, all these color spaces must be converted back again to RGB by the TV or display system.
YUV also saves transmission bandwidth compared to RGB, because the chroma channels (B-Y and R-Y) carry only half the resolution of the luma. YUV is not compressed RGB; rather, Y, B-Y and R-Y are the mathematical equivalent of RGB
The original TV standard combined luma (Y) and both color signals (B-Y, R-Y) into one channel, which uses one cable and is known as "composite video." An option known as "S-video" or "Y/C video" keeps the luma separate from the color signals, using one cable, but with separate wires internally. S-video is a bit sharper than composite video.
When luma and each of the color signals (B-Y and R-Y) are maintained in separate channels, it is called "component video," designated as YPbPr when in the analog domain and YCbCr when it is digital. Component video is the sharpest of all.
- omlouvám se za angličtinu (ctrl+V), ale je jasné, že pokud jsi měl na mysli "složkové propojení", měl bys napsat: Y Cb Cr (digital) nebo Y Pb Pr (analog). Jinak to není moc pochopitelné 9-) .
Pokud děláš nějaké úpravy do videa např. na počítači, měl bys vše dělat v RGB. (nikdy ne v YUV). Takže např. export videosekvence jako série staťáků TGA např. do After Effects, zpět totéž.
Teprve při finálním exportu bys měl použít YUV. Podívej se např. na grafiku do sekce o barvách, někdo tam jednou rozebíral "kolik ztratíš barevné informace" při převodu RGB do YUV.
k barevnému prostoru YUV ještě odkazy:
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/YUV
http://davis.wpi.edu/~matt/courses/color/
http://www.plesums.com/image/ColorSpace.html
Jinak "složky" se běžně používají pro propojení analogových strojů (typicky BetacamSP), u digitálních spíš použiješ SDI (DigitalBetacam).
Teprve při finálním exportu bys měl použít YUV. Podívej se např. na grafiku do sekce o barvách, někdo tam jednou rozebíral "kolik ztratíš barevné informace" při převodu RGB do YUV.
k barevnému prostoru YUV ještě odkazy:
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/YUV
http://davis.wpi.edu/~matt/courses/color/
http://www.plesums.com/image/ColorSpace.html
Jinak "složky" se běžně používají pro propojení analogových strojů (typicky BetacamSP), u digitálních spíš použiješ SDI (DigitalBetacam).
Pave> Jasný, tohle všechno vim. YUV používá 4:2:0 (NTSC) nebo 4:1:1 (PAL) subsampling, pokud se nepletu, takže vlastně na 4 jasový body je jenom jedna informace o barvě. Problém je v tom, že většina zdrojů (například DV) je v YUV. DVD používá YV12, což je v podstatě ty YUV. Pokud se někde provede konverze barev, tak je to většinou dost znát. Já se proto snažim držet vstup i výstup ve stejnym barevnym prostoru.
Já jsem ale předtím pouze tvrdil, že přístroje jako DVD pžehrávače nebo kvalitní televize mají 4 způsoby analogovýho propojení: kompozit, s-video, RGB a YUV. RGB a YUV jsou dohromady nazývaný jako komponentí signál. Oba typy používají na propojení 3x cinch, ale liší se v tom, jaký informace přenášejí jednotlivejma drátama, viz. Tvůj příspěvek. Je mi proto divný, že má být YUV kvalitnější, ale je to pravděpodobně kvůli tomu efektivnějšímu kódování. Věř mi, pracuju v továrně na televize, takže o tom něco vim :-) I když nejsem děd vševěd a každý se někdy mýlí.
Vláďa
P.S. Angličtina není problém, celkem rozumim...
Já jsem ale předtím pouze tvrdil, že přístroje jako DVD pžehrávače nebo kvalitní televize mají 4 způsoby analogovýho propojení: kompozit, s-video, RGB a YUV. RGB a YUV jsou dohromady nazývaný jako komponentí signál. Oba typy používají na propojení 3x cinch, ale liší se v tom, jaký informace přenášejí jednotlivejma drátama, viz. Tvůj příspěvek. Je mi proto divný, že má být YUV kvalitnější, ale je to pravděpodobně kvůli tomu efektivnějšímu kódování. Věř mi, pracuju v továrně na televize, takže o tom něco vim :-) I když nejsem děd vševěd a každý se někdy mýlí.
Vláďa
P.S. Angličtina není problém, celkem rozumim...
ok :-) .
Jen prostě neplatí, že by YUV bylo kvalitnější než RGB. Pokud pracuješ s nějakým videem v počítači, tak úpravy provádíš v RGB (nikoliv v YUV). Takže i monitor připojíš v RGB.
Když ty úpravy doděláš, tak to vysypeš na mašinu - např. BetacamSP - přes Y, Cr, Cb - tedy po složkách, v S-videu nebo v kompozitu (YUV).
(ta otázka ale nevypadala na "věř mi, pracuju v továrně na TV.." :-) ).
Jen prostě neplatí, že by YUV bylo kvalitnější než RGB. Pokud pracuješ s nějakým videem v počítači, tak úpravy provádíš v RGB (nikoliv v YUV). Takže i monitor připojíš v RGB.
Když ty úpravy doděláš, tak to vysypeš na mašinu - např. BetacamSP - přes Y, Cr, Cb - tedy po složkách, v S-videu nebo v kompozitu (YUV).
(ta otázka ale nevypadala na "věř mi, pracuju v továrně na TV.." :-) ).
Mám takovej dotaz k tomu PAR ve Vegasu:
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...
[QUOTE=SB;192269]Mám takovej dotaz k tomu PAR ve Vegasu:
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...[/QUOTE]
Do Vegasu vkladaj grafiku,animacie atd. s jeho PAR (btw to je inak jedine spravne, este spravne pouziva FCP a aj ProCoder), teda vysledok musis mat v prepocte (720xPAR)x576, co je cca 786x576, pre 16:9 to plati obdobne, tam je to 1048x576.
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...[/QUOTE]
Do Vegasu vkladaj grafiku,animacie atd. s jeho PAR (btw to je inak jedine spravne, este spravne pouziva FCP a aj ProCoder), teda vysledok musis mat v prepocte (720xPAR)x576, co je cca 786x576, pre 16:9 to plati obdobne, tam je to 1048x576.
[QUOTE=Pytkin;192768]stayman " ja som len vychadzal z toho , ze FCP exportuje 16:9 PAL videa v 1024x576 ..[/QUOTE]
Tak to je dost divne, mne vzdy ako 720x576 ;)
Tak to je dost divne, mne vzdy ako 720x576 ;)
V PC ty vidis samozrejme hodnoty 720x576 ako frame a s AR to bude 768x576, pre 16:9 video je to tiez velkost frame 720x576 a s AR to bude 1024x576, ale softy pracuju s pravymi stvorcovymi pixelami a to bude u 4:3 videa 788x576 a u 16:9 videa 1048x576, resp. az 1050x576 (presne je to tych 1048,8).
http://www.sciencemedianetwork.org/Pixel_Aspect_Ratio
http://www.sciencemedianetwork.org/Pixel_Aspect_Ratio
stayman : no prave ze FCP povies ze nech vypluje video 16:9 a on nespravi 720x576 ale 1024x576 .. akoze procoderu je to jedno .. poviem mu ze ma AR 1:1 a MPEG z toho v pohode spravim .. napred ma to zaskocilo prvy krat .. ale zvykol som si :)
Ved vravim ze vyplute video sa ti bude v PC javit ako 1024x576,ale pracuje s tym AR, co som pisal... ProCoder takisto nastavuje AR spravne, ostatne softy maju ine hodnoty, nespravne... Je toho plny web, ked ta to zaujma a vies trochu anglicky, dohladas..
stayman : ono sa nejavi .. ono ma fyzicky 1024x576 pixelov .. ked to vyplujem z vegasu , tak to ma 720x576 ..
[QUOTE=Pytkin;192781]stayman : ono sa nejavi .. ono ma fyzicky 1024x576 pixelov .. ked to vyplujem z vegasu , tak to ma 720x576 ..[/QUOTE]
To som nepochopil. pretoze DV fyzicky, ci ako tomu hovoris, s 1024x576 neexistuje.
To som nepochopil. pretoze DV fyzicky, ci ako tomu hovoris, s 1024x576 neexistuje.
stayman : ok .. este raz .. skusim to vysvetlit tak , akoby som to vysvetloval mojmu 2.5 rocnemu synovi ..
Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..
Je to dost zrozumitelne ?
Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..
Je to dost zrozumitelne ?
[QUOTE=Pytkin;192845]stayman : ok .. este raz .. skusim to vysvetlit tak , akoby som to vysvetloval mojmu 2.5 rocnemu synovi ..
Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..
Je to dost zrozumitelne ?[/QUOTE]
Ano je a nemas nahodou este 1rocneho? Vysvetlim ti to tak:
Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !
je to tiez dost zrozumitelne? :D
Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..
Je to dost zrozumitelne ?[/QUOTE]
Ano je a nemas nahodou este 1rocneho? Vysvetlim ti to tak:
Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !
je to tiez dost zrozumitelne? :D
Zkusil jsem vyrenderovat mpg z AE a mpg z Vegasu z nekomprimovanych avi z AE a vysledek byl stejny/co do poměru stran pixelu/,takže to možná bude jedno...
[QUOTE=SB;192870]Zkusil jsem vyrenderovat mpg z AE a mpg z Vegasu z nekomprimovanych avi z AE a vysledek byl stejny/co do poměru stran pixelu/,takže to možná bude jedno...[/QUOTE]
Vysledok sa musi zdat rovnaky, podla vyuzivaneho filtra/DV kodeku pre prehravanie.
Vysledok sa musi zdat rovnaky, podla vyuzivaneho filtra/DV kodeku pre prehravanie.
To znamena,že se zabývat tím přepočtem nemá cenu,že výsledek je stejný.Když to vyexportuju rovnou z AE jako mpg 720x576 4:3 nebo z Vegasu z avi vytvořených v AE taky tak,je rozměrově totožný..
Dal jsem si oba rendery/720x576 4:3/jeden z AE a druhý z Vegasu/ na osu v Vegasu,AE,Premiere a oba byly totožné..tak zřejmě nechápu problém..GSpot píše u obou PAR 1,067.
[QUOTE=SB;192893]Dal jsem si oba rendery/720x576 4:3/jeden z AE a druhý z Vegasu/ na osu v Vegasu,AE,Premiere a oba byly totožné..tak zřejmě nechápu problém..GSpot píše u obou PAR 1,067.[/QUOTE]
Sak prave a pritom Vegas pracuje s uplne inym PAR. Skus to s tym obrazkom.
Sak prave a pritom Vegas pracuje s uplne inym PAR. Skus to s tym obrazkom.
To jo,to je jasný,že 1050 a 1024,je rozdílný počet bodů se stejným par.Otázka zní jinak.Proč dva mpegy,vytvořené v Vegasu/par 1,0926/ a v AE/par 1,067/ v kompozicích 720x576/4:3/ mají shodný výstup t.j. 720x576 dar 4:3,par 1,067,když Vegas pracuje s jiným par/1,0926/,které by mělo odpovídat projektu 768x576...?Ten je ale 720x576..a preview taky..
No pretoze ak to mas zo strizne von, uz to nema nic spolocne s Vegasom :) A kludne si pod mikroskopom skontroluj proporcie objektov, tam najdes odpoved na svoje otazky..
[QUOTE=stayman;192861]Ano je a nemas nahodou este 1rocneho? Vysvetlim ti to tak:
Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !
je to tiez dost zrozumitelne? :D[/QUOTE]
Tak tomuto zase nerozumiem ja ..
Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !
je to tiez dost zrozumitelne? :D[/QUOTE]
Tak tomuto zase nerozumiem ja ..
[QUOTE=Pytkin;192908]Tak tomuto zase nerozumiem ja ..[/QUOTE]
Podla coho sudis, ze ma 1024x576??? Totiz tak ti to moze ukazat priblbly DV spliter/filter, ako trebars mne ten Canopus. DV 16:9 neexistuje ani fyzicky, ani nijak inak, ako 720x576.
Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D
Podla coho sudis, ze ma 1024x576??? Totiz tak ti to moze ukazat priblbly DV spliter/filter, ako trebars mne ten Canopus. DV 16:9 neexistuje ani fyzicky, ani nijak inak, ako 720x576.
Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D
[QUOTE=SB;192907]Mikroskop nemám...Mělo by to bejt stejný...což se snažím dozvědět...[/QUOTE]
bohuzial nebude, vysledny rozmer ano, ale proporcie objektov nie, kolecko nebude gulate..
bohuzial nebude, vysledny rozmer ano, ale proporcie objektov nie, kolecko nebude gulate..
[QUOTE=stayman;192920]Podla coho sudis, ze ma 1024x576??? Totiz tak ti to moze ukazat priblbly DV spliter/filter, ako trebars mne ten Canopus. DV 16:9 neexistuje ani fyzicky, ani nijak inak, ako 720x576.
Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D[/QUOTE]
no dam file info (jablko + i) a tam mi ukaze rozlisenie .. alebo to pustim playerom , dam movie info a aj ten mi to ukaze ..
Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D[/QUOTE]
no dam file info (jablko + i) a tam mi ukaze rozlisenie .. alebo to pustim playerom , dam movie info a aj ten mi to ukaze ..
Pak nechápu,když dáš dvě videa/mpeg2/-stejný záběr,jeden vyrenderovaný z AE a druhý z Vegasu nad sebe do střižny a zprůhledníš,tak jsou totožný...kolečko je kolečko..
[QUOTE=Pytkin;192924]no dam file info (jablko + i) a tam mi ukaze rozlisenie .. alebo to pustim playerom , dam movie info a aj ten mi to ukaze ..[/QUOTE]
Presne o tom vravim, to iste mi pise ProCoder a ty tomu stale nechces rozumiet, ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576 :D:D:D trebars MovieMaker na PC/CC serie, ten to pise spravne vzdy, ako 720x576 s PAR 16:9, je to iba take info pre potesenie, ty sa rad tesis nie? :D
Presne o tom vravim, to iste mi pise ProCoder a ty tomu stale nechces rozumiet, ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576 :D:D:D trebars MovieMaker na PC/CC serie, ten to pise spravne vzdy, ako 720x576 s PAR 16:9, je to iba take info pre potesenie, ty sa rad tesis nie? :D
[QUOTE=SB;192933]Pak nechápu,když dáš dvě videa/mpeg2/-stejný záběr,jeden vyrenderovaný z AE a druhý z Vegasu nad sebe do střižny a zprůhledníš,tak jsou totožný...kolečko je kolečko..[/QUOTE]
neries to, na co? Ja ti to vysvetlit neviem, ale pisal som ti, ze zacni obrazkom...
neries to, na co? Ja ti to vysvetlit neviem, ale pisal som ti, ze zacni obrazkom...
[QUOTE=stayman;192940]Presne o tom vravim, to iste mi pise ProCoder a ty tomu stale nechces rozumiet, ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576 :D:D:D trebars MovieMaker na PC/CC serie, ten to pise spravne vzdy, ako 720x576 s PAR 16:9, je to iba take info pre potesenie, ty sa rad tesis nie? :D[/QUOTE]
hmm .. ja ale nemam nainstalovany PC/CC .. ani neviem ci existuje verzia na OSX ..
hmm .. ja ale nemam nainstalovany PC/CC .. ani neviem ci existuje verzia na OSX ..
[QUOTE=Pytkin;192967]hmm .. ja ale nemam nainstalovany PC/CC .. ani neviem ci existuje verzia na OSX ..[/QUOTE]
jeeeezis, ved to je jedno, to je paralela.. No ja radsej idem ta :D
jeeeezis, ved to je jedno, to je paralela.. No ja radsej idem ta :D
stayman : no ty hovoris , ze ked nainstalujes PC/CC ze ti zrazu ukazuje ine info pre jeden subor .. mne ale ukazuje stale to iste .. akurat pre dva rozne subory (z FCP a z VEGASu) rozne info ..
To Stayman:
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.
[QUOTE=Pytkin;192970]stayman : no ty hovoris , ze ked nainstalujes PC/CC ze ti zrazu ukazuje ine info pre jeden subor .. mne ale ukazuje stale to iste .. akurat pre dva rozne subory (z FCP a z VEGASu) rozne info ..[/QUOTE]
Ok, poviem to teda inak. Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576. Staci ti to takto?
Vazne nemozem dalej, proste sa ti snazim vysvetlit, ze to, co vidis je blbost nejakeho DVfiltra, ktory tie informacie cita z toho streamu. DV neexistuje s 1024x576, to si hlavne uvedom.
Ok, poviem to teda inak. Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576. Staci ti to takto?
Vazne nemozem dalej, proste sa ti snazim vysvetlit, ze to, co vidis je blbost nejakeho DVfiltra, ktory tie informacie cita z toho streamu. DV neexistuje s 1024x576, to si hlavne uvedom.
[QUOTE=SB;192972]To Stayman:
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.[/QUOTE]
Vobec si to nevsimaj, je to jedno v podstate, s akym PAR pracujes, pretoze tomu prisposobujes aj ostatne videa/animacie/grafiku/titulky, takze mas cely projekt spravne, akuratze nebudes mat spravne proporcie objektov, resp. nezobrazia sa ti spravne na TV.
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.[/QUOTE]
Vobec si to nevsimaj, je to jedno v podstate, s akym PAR pracujes, pretoze tomu prisposobujes aj ostatne videa/animacie/grafiku/titulky, takze mas cely projekt spravne, akuratze nebudes mat spravne proporcie objektov, resp. nezobrazia sa ti spravne na TV.
stayman : tieto dve tvoje vety znamenaju to iste ?
ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.
Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..
ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.
Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..
[QUOTE=Pytkin;193031]stayman : tieto dve tvoje vety znamenaju to iste ?
ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.
Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..[/QUOTE]
Si divny, dal som ti uplne totozny priklad:
Ty mas vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z FCP ako 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z PC/CC ako 1024x576
vidis? A vobec som tam uz neplietol (lebo teba to stale pletie), ze mam nainstalovany PC/CC, ved na co, potom ako by som ti napisal informaciu,, ze mam vyrenderovane video z PC/CC, kebyze ho nemam nainstalovany a vystup z neho? Bude to fakt divne, ked uz toto nepochopis..
ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.
Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..[/QUOTE]
Si divny, dal som ti uplne totozny priklad:
Ty mas vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z FCP ako 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z PC/CC ako 1024x576
vidis? A vobec som tam uz neplietol (lebo teba to stale pletie), ze mam nainstalovany PC/CC, ved na co, potom ako by som ti napisal informaciu,, ze mam vyrenderovane video z PC/CC, kebyze ho nemam nainstalovany a vystup z neho? Bude to fakt divne, ked uz toto nepochopis..
stayman : ale ty tvrdis ze to video , aj ked ukazuje 1024x576 , je 720x576 . ako si to vysvetlujes ? preco z jedneho programu to ukazuje tak a z druheho inak ?
Pytkin: Ved uz to staymn pisal, ze softy nemaju koser info o PAR a tym to je. Ukazu v info, ze je to 1024x576, ale v skutocnosti je to 720x576 ale ine PAR.
Pytkin,
si nevies predstavit, ako mi odlahlo, normalne som trpol, ked sem pridem, ze co napises...
Robia to filtre, pozri si do systemu, ktorym filtrom ktore video cita. Mne s Canopusom, a tam mi ukaze 1024x576, ale ak cita to iste DV video s DVMicrosoftDS filtrom, tak mi ukaze 720x576, trebars MovieMaker serie na Canopus a pouziva stale Microsoft DS filter a ukaze ten stream spravne.
Najhorsie na tom je, ze ak dam spat do strizni video, a bude mi ho citat s tym prijebanym Canopus filtrom, tak skustocne sa bude aj tvarit ako 1024x576 a kedze to das do 16:9 projectu, tak ti ho natiahne este viac. Nastastie je to ojeb a staci upravit manualne pomer pixelov... a nastastie aj bude sa pri renderingu tvarit akokeby to bolo DV 720x576 s prislusnym AR=1,4568, teda 1048x576 a Vegas take video (ak na nom nic nezmenis ovsem) nebude rekompresovat.
Je to napicu takto pracovat..
EDIT: no a uvedene sa deje po instalacii Canopus ProCodera (ale ak toto ta zasie zmatie, tak si tuto poznamku nevsimaj)
si nevies predstavit, ako mi odlahlo, normalne som trpol, ked sem pridem, ze co napises...
Robia to filtre, pozri si do systemu, ktorym filtrom ktore video cita. Mne s Canopusom, a tam mi ukaze 1024x576, ale ak cita to iste DV video s DVMicrosoftDS filtrom, tak mi ukaze 720x576, trebars MovieMaker serie na Canopus a pouziva stale Microsoft DS filter a ukaze ten stream spravne.
Najhorsie na tom je, ze ak dam spat do strizni video, a bude mi ho citat s tym prijebanym Canopus filtrom, tak skustocne sa bude aj tvarit ako 1024x576 a kedze to das do 16:9 projectu, tak ti ho natiahne este viac. Nastastie je to ojeb a staci upravit manualne pomer pixelov... a nastastie aj bude sa pri renderingu tvarit akokeby to bolo DV 720x576 s prislusnym AR=1,4568, teda 1048x576 a Vegas take video (ak na nom nic nezmenis ovsem) nebude rekompresovat.
Je to napicu takto pracovat..
EDIT: no a uvedene sa deje po instalacii Canopus ProCodera (ale ak toto ta zasie zmatie, tak si tuto poznamku nevsimaj)
Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??
[QUOTE=SB;193096]Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??[/QUOTE]
tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P
tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P
No,tak mi vysvětli,proč je z renderu z AE ve Vegasu taky kruh a žadná deformace neproběhla?O premieru nejde,ale o Vegas...premieru jsem použil,protože má par stejný jako AE/samozřejmě/.Jak by tedy podle Tebe měl proběhnout výpočet?Kompozice v AE je 4:3 Pal D1 1,067 Vegas to samý,ale 1,0926 a výsledek vypadá správně...??Můžeš to zkusit jako v první třídě...?
[QUOTE=SB;193096]Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??[/QUOTE]
tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P
Tu ti pripajam obrazky, na com by si to uz mohol pochopit, prvy je 1049x576 kde je koleso horizontala 2,5cm a vertikala 2,5cm (premier 2,5cm :)) a druhy je 1024x576 ako robi trebars Premca a ostatne, kde je kolecko 2,4cm na 2,5cm (vyska sa nemeni.) Kvalitu aberaciu a podobne picoviny si nevsimaj, je to DV zaznam, grcka, na plne tele.
tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P
Tu ti pripajam obrazky, na com by si to uz mohol pochopit, prvy je 1049x576 kde je koleso horizontala 2,5cm a vertikala 2,5cm (premier 2,5cm :)) a druhy je 1024x576 ako robi trebars Premca a ostatne, kde je kolecko 2,4cm na 2,5cm (vyska sa nemeni.) Kvalitu aberaciu a podobne picoviny si nevsimaj, je to DV zaznam, grcka, na plne tele.