Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Pixel aspect ratio ve Vegasu

vlada (3470)|26.4.2005 21:03
Pave> YUV je i typ propojení. Mělo by být údajně kvalitnější než RGB. Používá také 3x cinch konektoery.
Pave (158)|26.4.2005 21:29
RGB vs YUV je jen o "množství" přenášených barev. Jsou to "barevné prostory" - použij google.
Pave (158)|26.4.2005 21:47
http://www.answers.com/main/ntquery;jsessionid=q18wc9t6xdwq?method=4&dsid=1512&dekey=YUV&gwp=8&curtab=1512_1&sbid=lc01a

The Y in YUV stands for "luma," which is brightness, or lightness, and black and white TVs decode only the Y part of the signal. U and V provide color information and are "color difference" signals of blue minus luma (B-Y) and red minus luma (R-Y). Through a process called "color space conversion," the video camera converts the RGB data captured by its sensors into either composite analog signals (YUV) or component versions (analog YPbPr or digital YCbCr). For rendering on screen, all these color spaces must be converted back again to RGB by the TV or display system.

YUV also saves transmission bandwidth compared to RGB, because the chroma channels (B-Y and R-Y) carry only half the resolution of the luma. YUV is not compressed RGB; rather, Y, B-Y and R-Y are the mathematical equivalent of RGB

The original TV standard combined luma (Y) and both color signals (B-Y, R-Y) into one channel, which uses one cable and is known as "composite video." An option known as "S-video" or "Y/C video" keeps the luma separate from the color signals, using one cable, but with separate wires internally. S-video is a bit sharper than composite video.

When luma and each of the color signals (B-Y and R-Y) are maintained in separate channels, it is called "component video," designated as YPbPr when in the analog domain and YCbCr when it is digital. Component video is the sharpest of all.

- omlouvám se za angličtinu (ctrl+V), ale je jasné, že pokud jsi měl na mysli "složkové propojení", měl bys napsat: Y Cb Cr (digital) nebo Y Pb Pr (analog). Jinak to není moc pochopitelné 9-) .
Pave (158)|26.4.2005 22:07
Pokud děláš nějaké úpravy do videa např. na počítači, měl bys vše dělat v RGB. (nikdy ne v YUV). Takže např. export videosekvence jako série staťáků TGA např. do After Effects, zpět totéž.

Teprve při finálním exportu bys měl použít YUV. Podívej se např. na grafiku do sekce o barvách, někdo tam jednou rozebíral "kolik ztratíš barevné informace" při převodu RGB do YUV.

k barevnému prostoru YUV ještě odkazy:
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/YUV
http://davis.wpi.edu/~matt/courses/color/

http://www.plesums.com/image/ColorSpace.html

Jinak "složky" se běžně používají pro propojení analogových strojů (typicky BetacamSP), u digitálních spíš použiješ SDI (DigitalBetacam).
vlada (3470)|26.4.2005 22:46
Pave> Jasný, tohle všechno vim. YUV používá 4:2:0 (NTSC) nebo 4:1:1 (PAL) subsampling, pokud se nepletu, takže vlastně na 4 jasový body je jenom jedna informace o barvě. Problém je v tom, že většina zdrojů (například DV) je v YUV. DVD používá YV12, což je v podstatě ty YUV. Pokud se někde provede konverze barev, tak je to většinou dost znát. Já se proto snažim držet vstup i výstup ve stejnym barevnym prostoru.

Já jsem ale předtím pouze tvrdil, že přístroje jako DVD pžehrávače nebo kvalitní televize mají 4 způsoby analogovýho propojení: kompozit, s-video, RGB a YUV. RGB a YUV jsou dohromady nazývaný jako komponentí signál. Oba typy používají na propojení 3x cinch, ale liší se v tom, jaký informace přenášejí jednotlivejma drátama, viz. Tvůj příspěvek. Je mi proto divný, že má být YUV kvalitnější, ale je to pravděpodobně kvůli tomu efektivnějšímu kódování. Věř mi, pracuju v továrně na televize, takže o tom něco vim :-) I když nejsem děd vševěd a každý se někdy mýlí.

Vláďa

P.S. Angličtina není problém, celkem rozumim...
Pave (158)|27.4.2005 00:16
ok :-) .

Jen prostě neplatí, že by YUV bylo kvalitnější než RGB. Pokud pracuješ s nějakým videem v počítači, tak úpravy provádíš v RGB (nikoliv v YUV). Takže i monitor připojíš v RGB.

Když ty úpravy doděláš, tak to vysypeš na mašinu - např. BetacamSP - přes Y, Cr, Cb - tedy po složkách, v S-videu nebo v kompozitu (YUV).

(ta otázka ale nevypadala na "věř mi, pracuju v továrně na TV.." :-) ).
SB (260)|18.9.2008 13:46
Mám takovej dotaz k tomu PAR ve Vegasu:
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...
stayman (12393)|22.9.2008 01:05
[QUOTE=SB;192269]Mám takovej dotaz k tomu PAR ve Vegasu:
když mám par 1,09.. ve vegasu a vložím tam animaci z After effects,která má 1,067,tak dojde ve Vegasu k deformaci obrazu.mělo by se tedy přepsat par na 1,067 u media i v projektu,pak dojde při renderingu ve vegasu k přidání pruhů po stranách...což by tedy mělo být správně.Media,která vkládám do Vegasu z AE jsou nekomrimovaná AVI.Když však začnu renderovat mpg přímo z AE udělá tu samou deformaci,při defaultním nastavení Composition settings,stejně jako Vegas při defaultním pal dv projektu ..Mám v tom trochu zmatek..Chci prostě vyrenderovat správný poměr stran obrazu i pixelu...[/QUOTE]

Do Vegasu vkladaj grafiku,animacie atd. s jeho PAR (btw to je inak jedine spravne, este spravne pouziva FCP a aj ProCoder), teda vysledok musis mat v prepocte (720xPAR)x576, co je cca 786x576, pre 16:9 to plati obdobne, tam je to 1048x576.
Pytkin (7947)|22.9.2008 13:33
stayman : ne 1024x576 ?
stayman (12393)|22.9.2008 13:47
ee, 1,4568x720=1048,8
Pytkin (7947)|23.9.2008 00:38
stayman " ja som len vychadzal z toho , ze FCP exportuje 16:9 PAL videa v 1024x576 ..
stayman (12393)|23.9.2008 00:55
[QUOTE=Pytkin;192768]stayman " ja som len vychadzal z toho , ze FCP exportuje 16:9 PAL videa v 1024x576 ..[/QUOTE]

Tak to je dost divne, mne vzdy ako 720x576 ;)
stayman (12393)|23.9.2008 01:14
V PC ty vidis samozrejme hodnoty 720x576 ako frame a s AR to bude 768x576, pre 16:9 video je to tiez velkost frame 720x576 a s AR to bude 1024x576, ale softy pracuju s pravymi stvorcovymi pixelami a to bude u 4:3 videa 788x576 a u 16:9 videa 1048x576, resp. az 1050x576 (presne je to tych 1048,8).

http://www.sciencemedianetwork.org/Pixel_Aspect_Ratio
Pytkin (7947)|23.9.2008 01:23
stayman : no prave ze FCP povies ze nech vypluje video 16:9 a on nespravi 720x576 ale 1024x576 .. akoze procoderu je to jedno .. poviem mu ze ma AR 1:1 a MPEG z toho v pohode spravim .. napred ma to zaskocilo prvy krat .. ale zvykol som si :)
stayman (12393)|23.9.2008 01:26
Ved vravim ze vyplute video sa ti bude v PC javit ako 1024x576,ale pracuje s tym AR, co som pisal... ProCoder takisto nastavuje AR spravne, ostatne softy maju ine hodnoty, nespravne... Je toho plny web, ked ta to zaujma a vies trochu anglicky, dohladas..
Pytkin (7947)|23.9.2008 01:29
stayman : ono sa nejavi .. ono ma fyzicky 1024x576 pixelov .. ked to vyplujem z vegasu , tak to ma 720x576 ..
stayman (12393)|23.9.2008 01:43
[QUOTE=Pytkin;192781]stayman : ono sa nejavi .. ono ma fyzicky 1024x576 pixelov .. ked to vyplujem z vegasu , tak to ma 720x576 ..[/QUOTE]

To som nepochopil. pretoze DV fyzicky, ci ako tomu hovoris, s 1024x576 neexistuje.
Pytkin (7947)|23.9.2008 11:30
stayman : ok .. este raz .. skusim to vysvetlit tak , akoby som to vysvetloval mojmu 2.5 rocnemu synovi ..

Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..

Je to dost zrozumitelne ?
stayman (12393)|23.9.2008 12:17
[QUOTE=Pytkin;192845]stayman : ok .. este raz .. skusim to vysvetlit tak , akoby som to vysvetloval mojmu 2.5 rocnemu synovi ..

Vyexportujem PAL 16:9 DV z vegasu .. vysledne video je 720x576
Vyexportujem PAL 16:9 DV z FCP .. vysledne video je 1024x576 ..

Je to dost zrozumitelne ?[/QUOTE]

Ano je a nemas nahodou este 1rocneho? Vysvetlim ti to tak:

Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !

je to tiez dost zrozumitelne? :D
SB (260)|23.9.2008 12:52
Zkusil jsem vyrenderovat mpg z AE a mpg z Vegasu z nekomprimovanych avi z AE a vysledek byl stejny/co do poměru stran pixelu/,takže to možná bude jedno...
stayman (12393)|23.9.2008 12:54
[QUOTE=SB;192870]Zkusil jsem vyrenderovat mpg z AE a mpg z Vegasu z nekomprimovanych avi z AE a vysledek byl stejny/co do poměru stran pixelu/,takže to možná bude jedno...[/QUOTE]

Vysledok sa musi zdat rovnaky, podla vyuzivaneho filtra/DV kodeku pre prehravanie.
SB (260)|23.9.2008 13:06
To znamena,že se zabývat tím přepočtem nemá cenu,že výsledek je stejný.Když to vyexportuju rovnou z AE jako mpg 720x576 4:3 nebo z Vegasu z avi vytvořených v AE taky tak,je rozměrově totožný..
stayman (12393)|23.9.2008 14:13
No ani moc nie, skus si dat do Vegasu projektu 16:9 obrazok s 1024x576 a 1050x576 a potom napis..
SB (260)|23.9.2008 14:45
Dal jsem si oba rendery/720x576 4:3/jeden z AE a druhý z Vegasu/ na osu v Vegasu,AE,Premiere a oba byly totožné..tak zřejmě nechápu problém..GSpot píše u obou PAR 1,067.
stayman (12393)|23.9.2008 15:11
[QUOTE=SB;192893]Dal jsem si oba rendery/720x576 4:3/jeden z AE a druhý z Vegasu/ na osu v Vegasu,AE,Premiere a oba byly totožné..tak zřejmě nechápu problém..GSpot píše u obou PAR 1,067.[/QUOTE]

Sak prave a pritom Vegas pracuje s uplne inym PAR. Skus to s tym obrazkom.
SB (260)|23.9.2008 15:27
To jo,to je jasný,že 1050 a 1024,je rozdílný počet bodů se stejným par.Otázka zní jinak.Proč dva mpegy,vytvořené v Vegasu/par 1,0926/ a v AE/par 1,067/ v kompozicích 720x576/4:3/ mají shodný výstup t.j. 720x576 dar 4:3,par 1,067,když Vegas pracuje s jiným par/1,0926/,které by mělo odpovídat projektu 768x576...?Ten je ale 720x576..a preview taky..
stayman (12393)|23.9.2008 15:41
No pretoze ak to mas zo strizne von, uz to nema nic spolocne s Vegasom :) A kludne si pod mikroskopom skontroluj proporcie objektov, tam najdes odpoved na svoje otazky..
SB (260)|23.9.2008 15:44
Mikroskop nemám...Mělo by to bejt stejný...což se snažím dozvědět...
Pytkin (7947)|23.9.2008 15:45
[QUOTE=stayman;192861]Ano je a nemas nahodou este 1rocneho? Vysvetlim ti to tak:

Nenainstalujem si ProCoder... a vysledne video je 720x576
Nainstalujem si ProCoder... a to iste video je 1024x576 pricom v MuvieMakeri je zase 720x576 !

je to tiez dost zrozumitelne? :D[/QUOTE]

Tak tomuto zase nerozumiem ja ..
stayman (12393)|23.9.2008 17:03
[QUOTE=Pytkin;192908]Tak tomuto zase nerozumiem ja ..[/QUOTE]

Podla coho sudis, ze ma 1024x576??? Totiz tak ti to moze ukazat priblbly DV spliter/filter, ako trebars mne ten Canopus. DV 16:9 neexistuje ani fyzicky, ani nijak inak, ako 720x576.

Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D
stayman (12393)|23.9.2008 17:04
[QUOTE=SB;192907]Mikroskop nemám...Mělo by to bejt stejný...což se snažím dozvědět...[/QUOTE]

bohuzial nebude, vysledny rozmer ano, ale proporcie objektov nie, kolecko nebude gulate..
Pytkin (7947)|23.9.2008 17:30
[QUOTE=stayman;192920]Podla coho sudis, ze ma 1024x576??? Totiz tak ti to moze ukazat priblbly DV spliter/filter, ako trebars mne ten Canopus. DV 16:9 neexistuje ani fyzicky, ani nijak inak, ako 720x576.

Nejak stracame komunikacne schopnosti, nezda sa ti? :D[/QUOTE]

no dam file info (jablko + i) a tam mi ukaze rozlisenie .. alebo to pustim playerom , dam movie info a aj ten mi to ukaze ..
SB (260)|23.9.2008 19:22
Pak nechápu,když dáš dvě videa/mpeg2/-stejný záběr,jeden vyrenderovaný z AE a druhý z Vegasu nad sebe do střižny a zprůhledníš,tak jsou totožný...kolečko je kolečko..
stayman (12393)|23.9.2008 20:17
[QUOTE=Pytkin;192924]no dam file info (jablko + i) a tam mi ukaze rozlisenie .. alebo to pustim playerom , dam movie info a aj ten mi to ukaze ..[/QUOTE]

Presne o tom vravim, to iste mi pise ProCoder a ty tomu stale nechces rozumiet, ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576 :D:D:D trebars MovieMaker na PC/CC serie, ten to pise spravne vzdy, ako 720x576 s PAR 16:9, je to iba take info pre potesenie, ty sa rad tesis nie? :D
stayman (12393)|23.9.2008 20:18
[QUOTE=SB;192933]Pak nechápu,když dáš dvě videa/mpeg2/-stejný záběr,jeden vyrenderovaný z AE a druhý z Vegasu nad sebe do střižny a zprůhledníš,tak jsou totožný...kolečko je kolečko..[/QUOTE]

neries to, na co? Ja ti to vysvetlit neviem, ale pisal som ti, ze zacni obrazkom...
Pytkin (7947)|23.9.2008 23:28
[QUOTE=stayman;192940]Presne o tom vravim, to iste mi pise ProCoder a ty tomu stale nechces rozumiet, ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576 :D:D:D trebars MovieMaker na PC/CC serie, ten to pise spravne vzdy, ako 720x576 s PAR 16:9, je to iba take info pre potesenie, ty sa rad tesis nie? :D[/QUOTE]

hmm .. ja ale nemam nainstalovany PC/CC .. ani neviem ci existuje verzia na OSX ..
stayman (12393)|23.9.2008 23:29
[QUOTE=Pytkin;192967]hmm .. ja ale nemam nainstalovany PC/CC .. ani neviem ci existuje verzia na OSX ..[/QUOTE]

jeeeezis, ved to je jedno, to je paralela.. No ja radsej idem ta :D
Pytkin (7947)|23.9.2008 23:32
stayman : no ty hovoris , ze ked nainstalujes PC/CC ze ti zrazu ukazuje ine info pre jeden subor .. mne ale ukazuje stale to iste .. akurat pre dva rozne subory (z FCP a z VEGASu) rozne info ..
SB (260)|23.9.2008 23:46
To Stayman:
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.
stayman (12393)|24.9.2008 01:35
[QUOTE=Pytkin;192970]stayman : no ty hovoris , ze ked nainstalujes PC/CC ze ti zrazu ukazuje ine info pre jeden subor .. mne ale ukazuje stale to iste .. akurat pre dva rozne subory (z FCP a z VEGASu) rozne info ..[/QUOTE]

Ok, poviem to teda inak. Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576. Staci ti to takto?

Vazne nemozem dalej, proste sa ti snazim vysvetlit, ze to, co vidis je blbost nejakeho DVfiltra, ktory tie informacie cita z toho streamu. DV neexistuje s 1024x576, to si hlavne uvedom.
stayman (12393)|24.9.2008 01:58
[QUOTE=SB;192972]To Stayman:
Obrázek,který mi dáváš za příklad,je něco jiného,než na co se ptám.Jde mi o to,že když mám nějakou animaci,kterou renderuju z After Effects a chci ji použít do Vegasu ke střihu,tak výsledný tvar objektu chci mít stejný/po vyrenderování ve Vegasu/ jako z AE.Po těch pokusech se mi to tak jeví,že je to stejný,ale nesedí mi to číslo poměru stran pixelu v obou softech v nastavení projektu....a používám stejné nastavení projektu,ale par v obou softech se liší.[/QUOTE]

Vobec si to nevsimaj, je to jedno v podstate, s akym PAR pracujes, pretoze tomu prisposobujes aj ostatne videa/animacie/grafiku/titulky, takze mas cely projekt spravne, akuratze nebudes mat spravne proporcie objektov, resp. nezobrazia sa ti spravne na TV.
Pytkin (7947)|24.9.2008 11:37
stayman : tieto dve tvoje vety znamenaju to iste ?

ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576

Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.

Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..
stayman (12393)|24.9.2008 12:44
[QUOTE=Pytkin;193031]stayman : tieto dve tvoje vety znamenaju to iste ?

ze staci nainstalovat ten PC/CC a zrazu je info z file 720x576 info 1024x576

Ja mam vyrenderovane video z Vegasu a vidim ho ako 720x576, no a mam vyrenderovane video z ProCodera a vidim ho ako 1024x576.

Fakt mam pocit ze hovorime kazdy inou recou ..[/QUOTE]

Si divny, dal som ti uplne totozny priklad:

Ty mas vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z FCP ako 1024x576
Ja mam vyrenderovane video z Vegasu 720x576 a z PC/CC ako 1024x576

vidis? A vobec som tam uz neplietol (lebo teba to stale pletie), ze mam nainstalovany PC/CC, ved na co, potom ako by som ti napisal informaciu,, ze mam vyrenderovane video z PC/CC, kebyze ho nemam nainstalovany a vystup z neho? Bude to fakt divne, ked uz toto nepochopis..
Pytkin (7947)|24.9.2008 14:40
stayman : ale ty tvrdis ze to video , aj ked ukazuje 1024x576 , je 720x576 . ako si to vysvetlujes ? preco z jedneho programu to ukazuje tak a z druheho inak ?
peco (772)|24.9.2008 15:04
Pytkin: Ved uz to staymn pisal, ze softy nemaju koser info o PAR a tym to je. Ukazu v info, ze je to 1024x576, ale v skutocnosti je to 720x576 ale ine PAR.
stayman (12393)|24.9.2008 15:09
Pytkin,

si nevies predstavit, ako mi odlahlo, normalne som trpol, ked sem pridem, ze co napises...

Robia to filtre, pozri si do systemu, ktorym filtrom ktore video cita. Mne s Canopusom, a tam mi ukaze 1024x576, ale ak cita to iste DV video s DVMicrosoftDS filtrom, tak mi ukaze 720x576, trebars MovieMaker serie na Canopus a pouziva stale Microsoft DS filter a ukaze ten stream spravne.

Najhorsie na tom je, ze ak dam spat do strizni video, a bude mi ho citat s tym prijebanym Canopus filtrom, tak skustocne sa bude aj tvarit ako 1024x576 a kedze to das do 16:9 projectu, tak ti ho natiahne este viac. Nastastie je to ojeb a staci upravit manualne pomer pixelov... a nastastie aj bude sa pri renderingu tvarit akokeby to bolo DV 720x576 s prislusnym AR=1,4568, teda 1048x576 a Vegas take video (ak na nom nic nezmenis ovsem) nebude rekompresovat.

Je to napicu takto pracovat..

EDIT: no a uvedene sa deje po instalacii Canopus ProCodera (ale ak toto ta zasie zmatie, tak si tuto poznamku nevsimaj)
SB (260)|24.9.2008 18:08
Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??
stayman (12393)|24.9.2008 18:34
[QUOTE=SB;193096]Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??[/QUOTE]

tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P
SB (260)|24.9.2008 18:47
No,tak mi vysvětli,proč je z renderu z AE ve Vegasu taky kruh a žadná deformace neproběhla?O premieru nejde,ale o Vegas...premieru jsem použil,protože má par stejný jako AE/samozřejmě/.Jak by tedy podle Tebe měl proběhnout výpočet?Kompozice v AE je 4:3 Pal D1 1,067 Vegas to samý,ale 1,0926 a výsledek vypadá správně...??Můžeš to zkusit jako v první třídě...?
stayman (12393)|24.9.2008 19:01
[QUOTE=SB;193096]Stayman:Vyrobil jsem si v AE zaběr/4:3 720x576/,kde byl kruh./avi_uncompressed/ dal ho do vegasu a premiery a udělal mpeg.Vysledek jsem dal na dvd a na tv byly oba rozmerove shodny,kdyz jsem ale ve Vegasu zmenil par na 1,067,tak byl krivy..tak nevim...Neni to par jen pro zobrazeni uvnitř projektu střižny a výstup je prostě vždy to samý??[/QUOTE]

tak skus zmenit v Premiere PAR a bude to tiez krive, ty totiz ak menis PAR s obrazkom, tak jasne ze ti to zakrivi,alebo opacne, kedze si robil obrazok v softe pridruznom, tak je jasne, ze mas PAR rovnaky, toto nie je ziadny dokaz, co si urobil :-P

Tu ti pripajam obrazky, na com by si to uz mohol pochopit, prvy je 1049x576 kde je koleso horizontala 2,5cm a vertikala 2,5cm (premier 2,5cm :)) a druhy je 1024x576 ako robi trebars Premca a ostatne, kde je kolecko 2,4cm na 2,5cm (vyska sa nemeni.) Kvalitu aberaciu a podobne picoviny si nevsimaj, je to DV zaznam, grcka, na plne tele.
Image1.png Image2.png