nějaké zkušenosti a ukázky s Canon XH-A1
Kdo má zájem, může se podívat na nějaké obrázky z dovolené, točené touto kamerou (volně ke stažení).
1/ Ještě do neděle večer (25. 8.) je na odkazu http://www.videoproduce.cz/images/JESKYNE_222_produce60.wmv
ke stažení ukázka z natáčení v Pomezní jeskyni v Jeseníkách.
Je to "ucelené mini dílko" (z běžné prohlídky jeskyní), délka cca 16min, podhudbené, wmv (1024x576; 103MB). Ukazuje krásu této (dle některých v ČR nejkrásnější) jeskyně, která je pěkně nasvícená a působí skutečně monumentálním dojmem (zpřístupněná délka je cca 0,5km, prohlídka trvala cca 35min).
2/ v neděli ukázku vyměním za 11min krátký film ze "stoupání k Vysokému vodopádu" (1007m.n.m.) v Jeseníkách.
Tohle též krátké ucelené dílko (taky má začátek, prostředek i konec .-) ) je tentokrát určené přírodním fajnšmekrům. Důraz byl kladený především na krásu přírodních scenérií, natáčených ve vysokém rozlišení. Film doprovázejí jen přirozené autentické zvuky přírody - vítr, šum vody, apod (minimum dialogů, příroda opravdu nepotřebuje žádné podhudbení či komentář), video je určené především příznivcům přírodních krás...
Pro vyšší kvalitu obrazu byl tentokrát použit kodek Xvid (11min video, 640x368, dat tok 1797kbps, 153MB)
---------------
Ke kvalitnímu přehrátí první ukázky je nejschůdnější použít WinMediaPlayer,
pro kvalitní přehrávání druhé ukázky doporučuju free MV2 přehrávač
( http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/ ).
- umožňuje i ve full screenu na černém pozadí nastavit optimální velikost přehrávaného videa (kolečkem na myši), dík této možnosti přesně upravit rozměry přehrávaného videa "do ještě přijetelné velikosti/kvality" je pro přehrávání ukázky optimální (přímý odkaz na ukzáku sem dám v neděli).
Xvid koepi kodek stahujte např. zde - https://www.tvfreak.cz/support-detail.jsp?doc=17B1AFC28D9137F7C125727C005A512D
nějaké zkušenosti z použití kamery:
S kamerou nebyly žádné problémy, technicky jediné výtky se týkají místy jemně patrné chromat. aberace. S dropy nebyly problémy žádné, při použití kazet Sony HDV, a to ani během 40min natáčení v chladném a vlhkém prostředím jeskyně (Sony HDV: DVM63, 320,-Kč/ks, použitelná délka je 63min+2min přesah, prvních a posledních 30sec doporučují pro dlouhou životnost záznamu nepoužívat, nahrávám zde černou či test. obrazec).
Největším kladem této kamery bylo a je jednoznačně dostatečně dlouhé trafo (20 násobné přiblížení) s perfektní kresbou optiky i na "tele" konci, umožňující např. v přírodě realizovat záběry, které (např. se Sony Z1 dík jejímu polovičnímu trafu) nelze jinak natočit (viz detaily velmi obtížně přístupné horní části vysokého vodopádu, detaily "fotografa"a jeho ohlížení, točené ze stativu ze spodní cesty daleko pod vodopádem).
Druhým velkým kladem kamery XH-A1 je použitelná plynulá clona, je možné ji měnit i během jednoho záběru, což je v přírodě často nutné (přesné zaclonění např. průhledů do průzračné vody silně umocňuje celkový výsledný dojem, specielně u přírodních záběrů je možnost měnit clonu i během jednoho záběru velkou výhodou).
Další "okolností" natáčení bylo velmi tvrdé (letní) sluneční světlo, navíc v nadmořské výšce kolem 1000m.n.m (což mohlo mít vliv na věrnost barev). Tady přišel ke slovu především zabudovaný ND filtr (2. "stupeň", místy byl použit první a kresba byla hned měkčí, tyhle pasáže jsou na videu místy vidět), pomohl i profi UV filtr Hoya. Clona byla nastavována tak, aby byla především kresba (světelný režim snímacích CCD čipů) co nejlepší, tedy pokud možno kolem optimálního "středu" F5,6 (ne F8 - 9,5), barvy byly nastaveny ručně (nebo na preset zablokované nastavení).
Stativ byl použit jen místy (nejednalo se o profesionální natáčení ale o dovolenou), především kolem vysokého vodopádu, kde bylo třeba použít delšího ohniska (stačil obyčejný lehký Sony stativ za cca 4k, na "těžší" nebyla chuť .-) )
Poslední okolností byla naopak nedostatek světla v Pomezní jeskyni (byť nasvícené, stále se jednalo především o tmavé podzemí). Tady přišel ke slovu především režim NORMAL gama (viz menu kamery), kombinovaný s +6dB (ne víc, několikrát bylo "testem" použito +12dB a šum byl znatelnější) , někde byl částečně použit i prodloužený čas závěrky 1/25 sec (v HD není vznikající strobo efekt tak patrný, vertikální rozlišení také není snížené, přitom 1/25 znatelně XH-A1 pomůže, lépe než +12dB). V jeskyních ve stísněnějším a tmavším prostoru nebylo mnoho pohybu, takže s tím nebyl problém (ale většina je točená na 1/50 a +6dB). Pro ostření byl použit (kupodivu .-) ) autofokus, až na jeden záběr neměl viditelné problémy (nebyl čas na manuální ostření).
Nějaké "přisvícení" nebylo použité, jednalo se o nekomerční natáčení (záběry) pro osobní potřebu (dle zaplaceného povolení k natáčení - 100kč).
Přeju příjemné pokoukání, je to jen "učesanější video z dovolené", ale ukazuje možnosti téhle HDV kamery. Pokud se to někomu bude líbit, klidně mu pošlu full HD kvalitu na DVD (m2t stream o velikosti cca 3,5GB), napište si případně na mail (za cenu nákladů, tedy za čistou a oznámkovanou obálku s nadepsanou adresou a vloženým DVD, na které to smahnu).
Těším se na případné názory, jak na kameru XH-A1 tak na presentované videoukázky. Můj dojem z této kamery po cca půlročním používání je, že pro nebroadcast účely je zcela přijatelná (zvlášť při své nízké ceně a výbavě XLR vstupy atd). Právě zmíněnou cenou pak asi nejvíc konkuruje současným "3xCCD HDV kamerám" Sony (FX1 a Z1), především u lidí, kteří netočí tolik "komerčně" (svatby, sportovní akce atd), ale jsou "pouze náročnými neprofi" uživateli. Sony FX1 a Z1 lze určitě sehnat levněji, ale ten Canon XH-A1 jistě také (např. i na netu v bazaru jsem viděl 1ks k mání za 80k, krom tedy slev stálých dodavatelů).
K opakované výtce k této kameře Canon, že Sony používá u svých HDV kamer (této třídy) kvalitnější mechaniky, musím říct že je to pravda - pro bezproblémové natáčení s Canonem je třeba kompenzovat tenhle "nedostatek" používáním kvalitnějších pásků, s nimi pak nejsou žádné problémy - vyhoví již zmíněné Sony HDV kazety DVM63 (65min, 320-360Kč), které jsou běžně k dostání, nebo Sony HDV master kazety, PHDVM-63DM, taky mají 65min (cena cca 700Kč).
Lze i hledat vhodnou značku spotřebních kazet, která nejlépe vyhoví - především ideální konzistencí vrchní ochrané otěrové vrstvy pásky v kazetě, tzv. lubrikantu. Zde se zajímavě chovají pásky v kazetách Sony Premium, které mají nepatrně jiné složení/viskozitu či jak to nazvat - ochranné vrstvy, což tomuto Canonu zdá se docela svědčí (doporučuju experimentovat, jednotlivé kusy XH-A1 kamer s "v mlsnosti mechaniky" mohou lišit, některé snědí vše, jiné jsou poněkud mlsnější, dle zpráv od různých uživatelů na netu). Při použití vhodných kazet pak nemá tato kamera s dropy žádné problémy.
Takže tolik nějaké info o XH-A1.
1/ Ještě do neděle večer (25. 8.) je na odkazu http://www.videoproduce.cz/images/JESKYNE_222_produce60.wmv
ke stažení ukázka z natáčení v Pomezní jeskyni v Jeseníkách.
Je to "ucelené mini dílko" (z běžné prohlídky jeskyní), délka cca 16min, podhudbené, wmv (1024x576; 103MB). Ukazuje krásu této (dle některých v ČR nejkrásnější) jeskyně, která je pěkně nasvícená a působí skutečně monumentálním dojmem (zpřístupněná délka je cca 0,5km, prohlídka trvala cca 35min).
2/ v neděli ukázku vyměním za 11min krátký film ze "stoupání k Vysokému vodopádu" (1007m.n.m.) v Jeseníkách.
Tohle též krátké ucelené dílko (taky má začátek, prostředek i konec .-) ) je tentokrát určené přírodním fajnšmekrům. Důraz byl kladený především na krásu přírodních scenérií, natáčených ve vysokém rozlišení. Film doprovázejí jen přirozené autentické zvuky přírody - vítr, šum vody, apod (minimum dialogů, příroda opravdu nepotřebuje žádné podhudbení či komentář), video je určené především příznivcům přírodních krás...
Pro vyšší kvalitu obrazu byl tentokrát použit kodek Xvid (11min video, 640x368, dat tok 1797kbps, 153MB)
---------------
Ke kvalitnímu přehrátí první ukázky je nejschůdnější použít WinMediaPlayer,
pro kvalitní přehrávání druhé ukázky doporučuju free MV2 přehrávač
( http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/ ).
- umožňuje i ve full screenu na černém pozadí nastavit optimální velikost přehrávaného videa (kolečkem na myši), dík této možnosti přesně upravit rozměry přehrávaného videa "do ještě přijetelné velikosti/kvality" je pro přehrávání ukázky optimální (přímý odkaz na ukzáku sem dám v neděli).
Xvid koepi kodek stahujte např. zde - https://www.tvfreak.cz/support-detail.jsp?doc=17B1AFC28D9137F7C125727C005A512D
nějaké zkušenosti z použití kamery:
S kamerou nebyly žádné problémy, technicky jediné výtky se týkají místy jemně patrné chromat. aberace. S dropy nebyly problémy žádné, při použití kazet Sony HDV, a to ani během 40min natáčení v chladném a vlhkém prostředím jeskyně (Sony HDV: DVM63, 320,-Kč/ks, použitelná délka je 63min+2min přesah, prvních a posledních 30sec doporučují pro dlouhou životnost záznamu nepoužívat, nahrávám zde černou či test. obrazec).
Největším kladem této kamery bylo a je jednoznačně dostatečně dlouhé trafo (20 násobné přiblížení) s perfektní kresbou optiky i na "tele" konci, umožňující např. v přírodě realizovat záběry, které (např. se Sony Z1 dík jejímu polovičnímu trafu) nelze jinak natočit (viz detaily velmi obtížně přístupné horní části vysokého vodopádu, detaily "fotografa"a jeho ohlížení, točené ze stativu ze spodní cesty daleko pod vodopádem).
Druhým velkým kladem kamery XH-A1 je použitelná plynulá clona, je možné ji měnit i během jednoho záběru, což je v přírodě často nutné (přesné zaclonění např. průhledů do průzračné vody silně umocňuje celkový výsledný dojem, specielně u přírodních záběrů je možnost měnit clonu i během jednoho záběru velkou výhodou).
Další "okolností" natáčení bylo velmi tvrdé (letní) sluneční světlo, navíc v nadmořské výšce kolem 1000m.n.m (což mohlo mít vliv na věrnost barev). Tady přišel ke slovu především zabudovaný ND filtr (2. "stupeň", místy byl použit první a kresba byla hned měkčí, tyhle pasáže jsou na videu místy vidět), pomohl i profi UV filtr Hoya. Clona byla nastavována tak, aby byla především kresba (světelný režim snímacích CCD čipů) co nejlepší, tedy pokud možno kolem optimálního "středu" F5,6 (ne F8 - 9,5), barvy byly nastaveny ručně (nebo na preset zablokované nastavení).
Stativ byl použit jen místy (nejednalo se o profesionální natáčení ale o dovolenou), především kolem vysokého vodopádu, kde bylo třeba použít delšího ohniska (stačil obyčejný lehký Sony stativ za cca 4k, na "těžší" nebyla chuť .-) )
Poslední okolností byla naopak nedostatek světla v Pomezní jeskyni (byť nasvícené, stále se jednalo především o tmavé podzemí). Tady přišel ke slovu především režim NORMAL gama (viz menu kamery), kombinovaný s +6dB (ne víc, několikrát bylo "testem" použito +12dB a šum byl znatelnější) , někde byl částečně použit i prodloužený čas závěrky 1/25 sec (v HD není vznikající strobo efekt tak patrný, vertikální rozlišení také není snížené, přitom 1/25 znatelně XH-A1 pomůže, lépe než +12dB). V jeskyních ve stísněnějším a tmavším prostoru nebylo mnoho pohybu, takže s tím nebyl problém (ale většina je točená na 1/50 a +6dB). Pro ostření byl použit (kupodivu .-) ) autofokus, až na jeden záběr neměl viditelné problémy (nebyl čas na manuální ostření).
Nějaké "přisvícení" nebylo použité, jednalo se o nekomerční natáčení (záběry) pro osobní potřebu (dle zaplaceného povolení k natáčení - 100kč).
Přeju příjemné pokoukání, je to jen "učesanější video z dovolené", ale ukazuje možnosti téhle HDV kamery. Pokud se to někomu bude líbit, klidně mu pošlu full HD kvalitu na DVD (m2t stream o velikosti cca 3,5GB), napište si případně na mail (za cenu nákladů, tedy za čistou a oznámkovanou obálku s nadepsanou adresou a vloženým DVD, na které to smahnu).
Těším se na případné názory, jak na kameru XH-A1 tak na presentované videoukázky. Můj dojem z této kamery po cca půlročním používání je, že pro nebroadcast účely je zcela přijatelná (zvlášť při své nízké ceně a výbavě XLR vstupy atd). Právě zmíněnou cenou pak asi nejvíc konkuruje současným "3xCCD HDV kamerám" Sony (FX1 a Z1), především u lidí, kteří netočí tolik "komerčně" (svatby, sportovní akce atd), ale jsou "pouze náročnými neprofi" uživateli. Sony FX1 a Z1 lze určitě sehnat levněji, ale ten Canon XH-A1 jistě také (např. i na netu v bazaru jsem viděl 1ks k mání za 80k, krom tedy slev stálých dodavatelů).
K opakované výtce k této kameře Canon, že Sony používá u svých HDV kamer (této třídy) kvalitnější mechaniky, musím říct že je to pravda - pro bezproblémové natáčení s Canonem je třeba kompenzovat tenhle "nedostatek" používáním kvalitnějších pásků, s nimi pak nejsou žádné problémy - vyhoví již zmíněné Sony HDV kazety DVM63 (65min, 320-360Kč), které jsou běžně k dostání, nebo Sony HDV master kazety, PHDVM-63DM, taky mají 65min (cena cca 700Kč).
Lze i hledat vhodnou značku spotřebních kazet, která nejlépe vyhoví - především ideální konzistencí vrchní ochrané otěrové vrstvy pásky v kazetě, tzv. lubrikantu. Zde se zajímavě chovají pásky v kazetách Sony Premium, které mají nepatrně jiné složení/viskozitu či jak to nazvat - ochranné vrstvy, což tomuto Canonu zdá se docela svědčí (doporučuju experimentovat, jednotlivé kusy XH-A1 kamer s "v mlsnosti mechaniky" mohou lišit, některé snědí vše, jiné jsou poněkud mlsnější, dle zpráv od různých uživatelů na netu). Při použití vhodných kazet pak nemá tato kamera s dropy žádné problémy.
Takže tolik nějaké info o XH-A1.
tak druhá ukázka je na svém místě - http://www.videoproduce.cz/images/vodopad_pro_web.avi
(Xvid, 156MB, 11min)
(Xvid, 156MB, 11min)
kvalita videa z kamery XH-A1 (a jí podobných) je dostatečně známá, bylo by to už nošením dříví do lesa. Pokud máš zájem o plnou HD kvalitu, pošli mi čisté DVD, obálku s nadepsanou zpáteční adresou a známkou - vypálím ti to a zašlu zpět (stojí to cca 20Kč i s obálkou).
Jinak zítra přes den dám na stránky druhou verzi Vysokého vodopádu - tentokrát s hudbou.
Délka je 9min, velikost opět kolem 150MB, xvid (pro pohodlné sledování).
Myslím, že tahle verze se přece jen o něco více hodí "ke stylu" předchozí ukázky z Pomezní jeskyně (na kterou byly docela pěkné ohlasy). Je použíta pěkná a zajímavá hudba, pokud někdo budete mít nějaké dotazy nebo další otázky k Xh-A1, napište. Rád odpovím.
Jinak zítra přes den dám na stránky druhou verzi Vysokého vodopádu - tentokrát s hudbou.
Délka je 9min, velikost opět kolem 150MB, xvid (pro pohodlné sledování).
Myslím, že tahle verze se přece jen o něco více hodí "ke stylu" předchozí ukázky z Pomezní jeskyně (na kterou byly docela pěkné ohlasy). Je použíta pěkná a zajímavá hudba, pokud někdo budete mít nějaké dotazy nebo další otázky k Xh-A1, napište. Rád odpovím.
Z1 je méně nabroušená, v SD 16:9 to vidět není, v HD už trochu ano. Canon trochu aberuje, ale dá se to zkousnout. Větší rozdíly u těhle kamer (této třídy) nenajdeš (snad v low light má Sony HAD CCD o pověstný vous či chlup lepší obraz, ale točili jsme se Z1 společně a v kombinaci nebyl žádný problém)..
Barevnost se dá upravit i v postprodukci, zbylé výhody/nevýhody Canonu máš popsané výše (mimochodem, nikdy se mi nestalo, že by něco nenahrál; řešil jsem jen občasný jeden až dva dropy na některých kazetách, což vyřešila lepší/vhodnější značka kazet).
Ahoj, už sypu na stránky to podhudbené video, je to koukatelnější (v MV2 to nastav ne uplně na full screen a nekoukej na to s přilepeným nosem na CRT/LCD a celkem se to dá, případně opravdu napiš na mail o tu HD verzi). Z1 i FX1 znám dobře, jsou to dobré kamery, důležité je točit a nehledat hnidy :-) .
Barevnost se dá upravit i v postprodukci, zbylé výhody/nevýhody Canonu máš popsané výše (mimochodem, nikdy se mi nestalo, že by něco nenahrál; řešil jsem jen občasný jeden až dva dropy na některých kazetách, což vyřešila lepší/vhodnější značka kazet).
Ahoj, už sypu na stránky to podhudbené video, je to koukatelnější (v MV2 to nastav ne uplně na full screen a nekoukej na to s přilepeným nosem na CRT/LCD a celkem se to dá, případně opravdu napiš na mail o tu HD verzi). Z1 i FX1 znám dobře, jsou to dobré kamery, důležité je točit a nehledat hnidy :-) .
tak podhudbená verze Vysokého vodopádu je na svém místě - http://www.videoproduce.cz/images/Vodopad_hudba.avi
9min, Xvid, 153MB
9min, Xvid, 153MB
Tak jsme si tuhle kameru pujcili a udelali srovnani se Z1 a musim rict, ze jsem s ni hodne zklamanej. Testovali jsme za denniho svetla, v identickejch podminkach a to jak na automatiku, tak na manualni nastaveni ( co nejblizsi nastaveni obou kamer ), a pak to same za spatnyho svetla v mistnosti.
Ja teda nemuzu potvrdit to, co tu padlo, ze jsou to srovnatelny kamery. Z1 mela k mymu prekvapeni vzdy docela vyrazne lepsi kresbu a podle me, kvalitativne nekde trosku jinde. Canon XH-A1 je pro me zklamanim.
Ja teda nemuzu potvrdit to, co tu padlo, ze jsou to srovnatelny kamery. Z1 mela k mymu prekvapeni vzdy docela vyrazne lepsi kresbu a podle me, kvalitativne nekde trosku jinde. Canon XH-A1 je pro me zklamanim.
Ahoj, testování kamer je ošemetná věc (musí se to umět :-) ).
Nepíšeš, jak jste testovali, s jakým nastavením (autogain, aj), za jakého světla, clony atd. To vše má vliv na kvalitu obrazu. Pokud si ale najdeš profesionální testy (srovnání Z1 s XH-A1), tak je např. nade vší pochybnost, že právě v kresbě (optiky) je Canon o třídu výš než Z1 (posuzováno čárovým testem rozlišení/kresby výsledného nasnímaného obrazu).
Takže jste dospěli za nedefinovaných podmínek (na čem jste to sledovali při subjektivním hodnocení, jaké testovací obrazce jste použili pro objektivní měření atd) k velmi nepřesným závěrům (jemně řečeno .-) ).
Sony vidí "o pověstný vous v šeru lépe", Canon má zase tu lepší kresbu (což např. na LCD TV moc neuvidíš), a 20násobné trafo právě perfektně kreslí i na konci rozsahu. Stačí ale např. za většího světla nepoužít ND filtr a obraz se "mázne" (soft a rozlišení jde rapidně dolů, stejné je to ale i u Sony, kde to je jen méně vidět, neboť není tak nabroušená).
Takže nemůžu s tvým závěrem souhlasit, někde jste udělali při testování chybu (tahle fakta jsou obecně známá, není to "stesk majitele" :-) , např. nějaké čárové testy najdeš na provařeném camcorderinfo, kde zrovna v kresbě optiky a prokreslenosti nasnímaného obrazu dostává Sony Z1 a FX1 znatelně na zadek).
Jiná věc je, jestli je kresba optiky "ten hlavní parametr" (čili jestli samotná stačí nato, aby se řeklo, že Sony nebo Canon je horší nebo lepší). To už je na jinou debatu, která ale vyžaduje hlubší znalost problematiky, aby nešlo o přehlídku ztraceného času v dohadování se "o základech".
Takže bohužel tvůj závěr je jednoznačně (silně) chybný - resp. argumenty, kterými jsi ho "podpořil" jsou zcela chybné .-) (pokud někdo řekne, že se mu nějaká kamera líbí víc, tak je to ok, ale pokud hodlá mluvit o testech, pak je to už trochu o něčem jiném a je třeba vědět jak se kamery hodnotí, aby nedocházelo k hrubým zkreslením - je třeba neklamat).
Ahoj :-) .
Nepíšeš, jak jste testovali, s jakým nastavením (autogain, aj), za jakého světla, clony atd. To vše má vliv na kvalitu obrazu. Pokud si ale najdeš profesionální testy (srovnání Z1 s XH-A1), tak je např. nade vší pochybnost, že právě v kresbě (optiky) je Canon o třídu výš než Z1 (posuzováno čárovým testem rozlišení/kresby výsledného nasnímaného obrazu).
Takže jste dospěli za nedefinovaných podmínek (na čem jste to sledovali při subjektivním hodnocení, jaké testovací obrazce jste použili pro objektivní měření atd) k velmi nepřesným závěrům (jemně řečeno .-) ).
Sony vidí "o pověstný vous v šeru lépe", Canon má zase tu lepší kresbu (což např. na LCD TV moc neuvidíš), a 20násobné trafo právě perfektně kreslí i na konci rozsahu. Stačí ale např. za většího světla nepoužít ND filtr a obraz se "mázne" (soft a rozlišení jde rapidně dolů, stejné je to ale i u Sony, kde to je jen méně vidět, neboť není tak nabroušená).
Takže nemůžu s tvým závěrem souhlasit, někde jste udělali při testování chybu (tahle fakta jsou obecně známá, není to "stesk majitele" :-) , např. nějaké čárové testy najdeš na provařeném camcorderinfo, kde zrovna v kresbě optiky a prokreslenosti nasnímaného obrazu dostává Sony Z1 a FX1 znatelně na zadek).
Jiná věc je, jestli je kresba optiky "ten hlavní parametr" (čili jestli samotná stačí nato, aby se řeklo, že Sony nebo Canon je horší nebo lepší). To už je na jinou debatu, která ale vyžaduje hlubší znalost problematiky, aby nešlo o přehlídku ztraceného času v dohadování se "o základech".
Takže bohužel tvůj závěr je jednoznačně (silně) chybný - resp. argumenty, kterými jsi ho "podpořil" jsou zcela chybné .-) (pokud někdo řekne, že se mu nějaká kamera líbí víc, tak je to ok, ale pokud hodlá mluvit o testech, pak je to už trochu o něčem jiném a je třeba vědět jak se kamery hodnotí, aby nedocházelo k hrubým zkreslením - je třeba neklamat).
Ahoj :-) .
(znám velmi dobře výsledky obou kamer, z FX1 i Z1 jsme nedávno dokončovali celý dokumentární cyklus, hledej 28.9. .-), Z1 a A1 jsem přímo kombinoval v jednom firemním sestřihu). Možná vás zmátlo to, že A1 je dodávaná "nenastavená" - v preset nastavení ma nepěkný obraz, především z hlediska kontrastu a barev. Po jednoduchém nastavení je to úplně jinde - opravdu hodně jinde - tohle je taky hodně známá věc, protože si na to dost uživatelů "po vybalení A1" stěžovalo, že z toho nelezou ty obrázky, co znají z netu.
Pro mne osobně jsou to velmi velmi podobné kamery - z hlediska dosažitelné kvality obrazu. Liší se právě v trafu, nutnosti nastavení A1, lepším LCD a kolíbce zoomu na Z1/FX1, větší CA na A1, komfortu clony a kvalitě mechaniky a XLR vstupech (u FX1) - a ovšem především v rozdílu ceny.
Právě zde (v kombinaci s rozsahem trafa a větší použitelností clony) Canon získává často "navrch" (je to prostě i o finančních možnostech toho, kdo si kameru této třídy vybírá). Canon umí nabídnou velmi slušnou kvalitu ve velice solidní ceně - to je jeho parketa :-) .
Přikládám pár ukázek (export přímo z timeline do jpeg s těmito rozměry) z XH-A1,
(je také velký rozdíl, zda je výsledek v HD nebo v SD)
Pro mne osobně jsou to velmi velmi podobné kamery - z hlediska dosažitelné kvality obrazu. Liší se právě v trafu, nutnosti nastavení A1, lepším LCD a kolíbce zoomu na Z1/FX1, větší CA na A1, komfortu clony a kvalitě mechaniky a XLR vstupech (u FX1) - a ovšem především v rozdílu ceny.
Právě zde (v kombinaci s rozsahem trafa a větší použitelností clony) Canon získává často "navrch" (je to prostě i o finančních možnostech toho, kdo si kameru této třídy vybírá). Canon umí nabídnou velmi slušnou kvalitu ve velice solidní ceně - to je jeho parketa :-) .
Přikládám pár ukázek (export přímo z timeline do jpeg s těmito rozměry) z XH-A1,
(je také velký rozdíl, zda je výsledek v HD nebo v SD)
a ještě druhou várku "velkých kontrastů" z XH-A1, poslední obrázek pak ukazuje právě to "rozmytí" kresby za velkého světla (pokud se nepoužije ND filtr), to dělají všechny kamery (VX/PD, Sony i Canon HDV 1/3CCD kamery atd).
Takže jde prostě o to, jak jsi testoval (režim auto, manuál, konkrítní nastavení kamer, podmínky, způsob sledování, HD vs SD).
Ahoj :-) .
Takže jde prostě o to, jak jsi testoval (režim auto, manuál, konkrítní nastavení kamer, podmínky, způsob sledování, HD vs SD).
Ahoj :-) .
Mno, to je vsechno hezky co pises ovsem ja udelal zkusenost takovou jakou se popsal. Nejsem technik ani technologickej guru ale zakladni veci jako gain, clonu, vyvazeni bily, cas a podobny veci jsme samozrejme resili a dosli jsme k zaveru, jakymu jsme dosly. Podminky nebyly nedefinovatelny ale je zbytecny se tu o nich podrobne rozepisovat ... luxy jsme nemerili a pro nas test to nemelo zadnej vyznam. Svetelny podminky, testovaci obrazovka a dokonce i medium bylo identicky.
Muze byt, ze jsme opravdu amateri a ze neumime tu kameru nastavit v tom smyslu, jak pises. Mluvim ted prave o zminenym puvodne nastavenym kontrastu a podani barev.
Jak jsem psal, pri kazdym testu jsme udelali jeste variantu s automatem .. proste maximalni moznej stejnej setup pro obe kamery. ND filtr a dalsi veci ktery mohou pracovat vyrazne jinak jsme nepouzivali.
Chteli jsme tu kameru koupit jako druhou k Z1 ale bohuzel jsme si to museli pro tuto rozmyslet a zavrhnout to. Podle naseho ( mozna neodbornyho) soudu je k vzajemny spolupraci nevhodna a musela by se delat hodne velka postprodukce aby se na to dalo koukat.
Muze byt, ze jsme opravdu amateri a ze neumime tu kameru nastavit v tom smyslu, jak pises. Mluvim ted prave o zminenym puvodne nastavenym kontrastu a podani barev.
Jak jsem psal, pri kazdym testu jsme udelali jeste variantu s automatem .. proste maximalni moznej stejnej setup pro obe kamery. ND filtr a dalsi veci ktery mohou pracovat vyrazne jinak jsme nepouzivali.
Chteli jsme tu kameru koupit jako druhou k Z1 ale bohuzel jsme si to museli pro tuto rozmyslet a zavrhnout to. Podle naseho ( mozna neodbornyho) soudu je k vzajemny spolupraci nevhodna a musela by se delat hodne velka postprodukce aby se na to dalo koukat.
[QUOTE=Pave1;150248] Možná vás zmátlo to, že A1 je dodávaná "nenastavená" - v preset nastavení ma nepěkný obraz, především z hlediska kontrastu a barev. Po jednoduchém nastavení je to úplně jinde - opravdu hodně jinde - tohle je taky hodně známá věc, protože si na to dost uživatelů "po vybalení A1" stěžovalo, že z toho nelezou ty obrázky, co znají z netu.[/QUOTE]
Tohle muze byt ono.
Tohle muze byt ono.
[QUOTE=Pave1;150248] Možná vás zmátlo to, že A1 je dodávaná "nenastavená" - v preset nastavení ma nepěkný obraz, především z hlediska kontrastu a barev. Po jednoduchém nastavení je to úplně jinde - opravdu hodně jinde - tohle je taky hodně známá věc, protože si na to dost uživatelů "po vybalení A1" stěžovalo, že z toho nelezou ty obrázky, co znají z netu.
[/QUOTE]
napis tedy ono jednoduche nastaveni.
Diky
[/QUOTE]
napis tedy ono jednoduche nastaveni.
Diky
nastavení A1 je "know-how" :-) (šém do Golema)
Zkus si prozačátek pohrát s PED a CG v CustomPreset, ostatní najdeš na netu (na známých odkazech, nejběžnější a široce oblíbená nastavení tam jsou k dispozici).
ukázky výše ti jinak nic nenapověděly? Liší se od těch tvých testovacích?
měli jste na např. na A1 zaplý autogain?
Zkus se trochu rozepsat.
Zkus si prozačátek pohrát s PED a CG v CustomPreset, ostatní najdeš na netu (na známých odkazech, nejběžnější a široce oblíbená nastavení tam jsou k dispozici).
ukázky výše ti jinak nic nenapověděly? Liší se od těch tvých testovacích?
měli jste na např. na A1 zaplý autogain?
Zkus se trochu rozepsat.
(jinak pokud neumíte používat ND filtr, nevíte přesně na co je a jaký má vliv na kvalitu obrazu kamerou zaznamenávaného, tak to asi s tím testováním nemohlo dopadnout "dobře", nic ve zlém. Opravdu se to trochu musí umět. Napiš poddrobnosti testování, světelné aj. podmínky, pošli ukázku ztuhlinky ze Z1 a A1 a já ti rád pošlu na oplátku základní setting, ale "něco za něco", když neznáš to kouzelné slovíčko .-) )
Ehmm ... Mno mrknul sem na tvy stranky a zacinam pomalu rozumet co pises. Zda se, ze jsi spis technickej typ a tak ti mozna prijde, pro me zbytecne komplikovanej zakladni setup toho Canonu, asi normalni a v poradku. Ja jsem spis ten typ uzivatele, kterej chce kvalitni obraz, aniz by se musel stat technologickym expertem. Tim samozrejme nerikam, ze si neumim zaclonit, zaostrit, nastavit bilou nebo dejme tomu gain. Me zajima spis kompozice, ostrost ( pokud ji chci ) a celkovy vykresleni vic, nez princip na ktery pracuje tvuj posmesne zminenej ND filtr. Ten znam spis z fotaku a v podstate me vubec nezajima, jak to resi Canon nebo Sony. Nejsem sektar a je mi fuk ktera firma vyrobila nastroj, kterej pouzivam. Neboj, nejsme uplny idioti. Nic ve zlym :-) .. Asi mame kazdej krapet jiny naroky a jiny oko mno. Pokud vyzbude cas, dam sem podrobnej popis pouzityho setupu a nejaky obrazky.
Lopolo, mrzí mě, žes to nepochopil.
Opravdu mě zajímá co a jak jste testovali, jaké výsledky jste získali (já mám XH-A1 víceméně pro svou zábavu, neživí mě, takže si nedělám zbytečné iluze o rozdílech mezi 1/3 CCD kamer, zásadní rozdíly v nich nejsou .-) ).
Jen opravdu nepiš závěry, které nemůžeš doložit.
Pokud testuješ nějakou kameru, měl bys poskytnout pár screenů, napsat s jakou clonou, časem, gainem či ND filtrem jsi to snímal (luxy nikdo neměří), na jakém ohnisku (konci objektivu) jsi měl trafo (střed, wide, tele), zda jsi výsledek posuzoval v HD či SD rozměru, zda jsi porovnával DV a HDV režim spolu s rozdílem proti dc - to vše jsou "okolnosti testování", které průměrně zdatný uživatel kamery v ceně 100k umí zvládnout.
Postni sem dva screeny z těch kamer, u A1 napiš uvedené údaje a připoj údaj o nastavení CP (gama, PED, SET, CG).
Rád ti pak napíšu svůj názor, který bude opřený o fakta - tebou získaná.
Ale napsat někam, že ND filtr v kameře vestavěný nepoužíváte (a současně že kamera má špatnou kresbu) je prostě znakem nedostatečné kvalifikace. Pokud chceš řídit auto, musíš mít řidičák (osvedčení o odborné způsobilosti). Pokud chceš (úspěšně) hodnotit kamery, je třeba mít jistou odbornou způsobilost také.
Nelze točit pěkné věci, pokud neumíš kameru nastavit - to je prostě součást toho řemesla.
Takže si to neber osobně, ale pokud nechceš poskytnout podrobnější informace a ukázky (screeny) z vašeho testování, není možné se dobrat k tomu, co jste vlastně (a jak) natočili.
Režim "auto" prostě u Canon XH-A1 neposkytuje dobré výsledky (v továrním nastavení).
Kdykoliv ti rád poskytnu ke konkrétním ukázkám svůj názor, stejně jako jsem sem zaslal ukázky (screeny) a tys mi ani neodpověděl, jestli jsou "jiné" než to, co vy jste natočili.
Takže než se začneš do někoho (nebo něčeho/kamery) navážet, tak si napřed zjisti, jestli chyba není jinde.
Ahoj, kdykoliv postni ukázky, rád ti pak odpovím.
P.S. Nejste totiž zdaleka první, kdo XH-A1 testoval, závěry předešlých testů kvality obrazu jsou už delší čas známé (včetně mnoha ukázek na netu), takže jaksi není důvod, abyste zjistili něco zcela zásadně jiného než všichni ostatní (pokud jste tedy neměli nějaký speciální kus, ale to asi nebude ten problém). Prostě XH-A1 a kvalita jejího výstupu je už dnes dostatečně "probádána", pokud jste obraz sledovali v HD rozměru na kvalitním zobrazovači, tak...
Opravdu mě zajímá co a jak jste testovali, jaké výsledky jste získali (já mám XH-A1 víceméně pro svou zábavu, neživí mě, takže si nedělám zbytečné iluze o rozdílech mezi 1/3 CCD kamer, zásadní rozdíly v nich nejsou .-) ).
Jen opravdu nepiš závěry, které nemůžeš doložit.
Pokud testuješ nějakou kameru, měl bys poskytnout pár screenů, napsat s jakou clonou, časem, gainem či ND filtrem jsi to snímal (luxy nikdo neměří), na jakém ohnisku (konci objektivu) jsi měl trafo (střed, wide, tele), zda jsi výsledek posuzoval v HD či SD rozměru, zda jsi porovnával DV a HDV režim spolu s rozdílem proti dc - to vše jsou "okolnosti testování", které průměrně zdatný uživatel kamery v ceně 100k umí zvládnout.
Postni sem dva screeny z těch kamer, u A1 napiš uvedené údaje a připoj údaj o nastavení CP (gama, PED, SET, CG).
Rád ti pak napíšu svůj názor, který bude opřený o fakta - tebou získaná.
Ale napsat někam, že ND filtr v kameře vestavěný nepoužíváte (a současně že kamera má špatnou kresbu) je prostě znakem nedostatečné kvalifikace. Pokud chceš řídit auto, musíš mít řidičák (osvedčení o odborné způsobilosti). Pokud chceš (úspěšně) hodnotit kamery, je třeba mít jistou odbornou způsobilost také.
Nelze točit pěkné věci, pokud neumíš kameru nastavit - to je prostě součást toho řemesla.
Takže si to neber osobně, ale pokud nechceš poskytnout podrobnější informace a ukázky (screeny) z vašeho testování, není možné se dobrat k tomu, co jste vlastně (a jak) natočili.
Režim "auto" prostě u Canon XH-A1 neposkytuje dobré výsledky (v továrním nastavení).
Kdykoliv ti rád poskytnu ke konkrétním ukázkám svůj názor, stejně jako jsem sem zaslal ukázky (screeny) a tys mi ani neodpověděl, jestli jsou "jiné" než to, co vy jste natočili.
Takže než se začneš do někoho (nebo něčeho/kamery) navážet, tak si napřed zjisti, jestli chyba není jinde.
Ahoj, kdykoliv postni ukázky, rád ti pak odpovím.
P.S. Nejste totiž zdaleka první, kdo XH-A1 testoval, závěry předešlých testů kvality obrazu jsou už delší čas známé (včetně mnoha ukázek na netu), takže jaksi není důvod, abyste zjistili něco zcela zásadně jiného než všichni ostatní (pokud jste tedy neměli nějaký speciální kus, ale to asi nebude ten problém). Prostě XH-A1 a kvalita jejího výstupu je už dnes dostatečně "probádána", pokud jste obraz sledovali v HD rozměru na kvalitním zobrazovači, tak...
Kdepak, rozumim ti a budes se divit, se spoustou veci ktery pises souhlasim. Nepsal jsem ze ND filtr nepouzivame ale ze jsme ho schvalne nepouzili, protoze muze pracovat na kazdy kamere jinak, svetla bylo celkove spis min. Ty obrazky dodam, jak se k tomu dostanu.
Chapu tu analogii s autem a souhlasim. Ja ale poukazoval spis na to, ze Canon se mi zda byt autem, u kteryho musis prvne naprogramovat ridici jednotku, upravit predstih a lambda korekci nez muzes vyjet.
Jak jsem psal pred tim, muze byt klidne pravda ze jsme tu kameru nedokazali dobre nastavit. Nehledam chyby jinde. Aby jsi rozumel, ja byl spis nastvanej, ze tu kameru nemuzeme pouzit v kombinaci se Zetkem, mohli jsme usetrit penize.
Chapu tu analogii s autem a souhlasim. Ja ale poukazoval spis na to, ze Canon se mi zda byt autem, u kteryho musis prvne naprogramovat ridici jednotku, upravit predstih a lambda korekci nez muzes vyjet.
Jak jsem psal pred tim, muze byt klidne pravda ze jsme tu kameru nedokazali dobre nastavit. Nehledam chyby jinde. Aby jsi rozumel, ja byl spis nastvanej, ze tu kameru nemuzeme pouzit v kombinaci se Zetkem, mohli jsme usetrit penize.
Já jsem kombinaci A1 se Z1 použil k naprosté spokojenosti, je to opravdu o nastavení.
Opravdu pošli nějaký typický screen a údaje o nastavení kamery, tohle se dá vyřešit - rád pomůžu.
Jen je třeba vědět i to, jestli jste výsledek porovnávali v HD (a na čem), v SD po dc či jste točili v DV 4:3 např (A1 je třeba používat pouze v HDV režimu, celé to takhle zpracovat v HDV a až DVD vyrábět z hotového m2t streamu).
Je to o nastavení kamery a pracovním postupu, napiš, co budu vědět poradím.
Opravdu pošli nějaký typický screen a údaje o nastavení kamery, tohle se dá vyřešit - rád pomůžu.
Jen je třeba vědět i to, jestli jste výsledek porovnávali v HD (a na čem), v SD po dc či jste točili v DV 4:3 např (A1 je třeba používat pouze v HDV režimu, celé to takhle zpracovat v HDV a až DVD vyrábět z hotového m2t streamu).
Je to o nastavení kamery a pracovním postupu, napiš, co budu vědět poradím.
základní settingy (ke zkopírování do kamery a zkoušení) najdeš pak tady - http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=81071
// napiš mi taky prozačátek, jestli se ukázky - ztuhlinky - z XH-A1, postnuté mnou v tomhle vlákně, nějak výrazně (v tvém úhlu pohledu) liší od toho, co jste s XH-A1 natočili vy, ď. //
např. tyhle
koncert - normal gama, NR(1 a 2) nula, PED -3, SET 0, COR -2, SHP 0, CG +12; čas 1/50, clona plně otevřená, gain +6dB
stromy mlýn - normal gama, PED -3 (ostatní stejné), čas 1/120, ND2, clona kolem F4,0 - 5,6, gain 0dB (ne auto režim)
Točeno a zpracováno v HDV, ztuhlinky jsou přímý export z HDV timeline bez jakýchkoliv úprav do jpg daných rozměrů (v RGB, ne v 601).
Je to "jiné" než ty vaše?
koncert - normal gama, NR(1 a 2) nula, PED -3, SET 0, COR -2, SHP 0, CG +12; čas 1/50, clona plně otevřená, gain +6dB
stromy mlýn - normal gama, PED -3 (ostatní stejné), čas 1/120, ND2, clona kolem F4,0 - 5,6, gain 0dB (ne auto režim)
Točeno a zpracováno v HDV, ztuhlinky jsou přímý export z HDV timeline bez jakýchkoliv úprav do jpg daných rozměrů (v RGB, ne v 601).
Je to "jiné" než ty vaše?
a ještě přidám pro zajímavost ukázku několika nastavení, které jsou výsledkem půlročního používání XH-A1.
1. "nenastavená XH-A1" (tovární nastavení), jak je dodávána.
Nepotřebuje komentář (nekontrastní, barvy jsou "omyté", nevýrazné, taková "hnědo-rudá" břečka)
2. CP3 (moje značení) je běžně používaný setting s normální gamou, lehce do červena, používám ho velmi často jako "neutrální". Výhodou je, že v postprodukci je možné dělat (dík neutrálnímu podání originálu) barevné úpravy dle libosti (většinou úprav ale není vůbec třeba, postnuté ukázky výše jsou všechny točené na tomto nastavení). Hodí se taky do lowlight situací. Je upraveno podání černé a jasů (PED, SET, KNE, BLK) základní nastavení všech parametrů které mají vliv na kresbu obrazu (NR1 a 2, COR, SHP, HDF, DHV) pro maximální podání detailů (nemaže .-) ), gama je v normal nastavení a barvy jsou velmi jemně upraveny (dle postupných experimentování, především CGN; CMX, CPH - v základu ale stačí upravit CGN - saturaci - a vše ostatní nechat "jak je"). Tento setting nabízím ostatním jako "základní" k experimentování.
3. CP2 je verzí předchozího - s mírnou úpravou barevného podání (vše ostatní je stejné), je "méně červený" (tedy více do zelena). Svědčí natáčení tam, kde je např. nábytek ze světlého dřeva (záběry světlých žlutozelených odstínů barev jsou znatelně barevně přesnější), prospívá tedy podání žluté a zelené, hodí se i do lowlight situací, snese (stejně jako předešlý) jen ale +6dB (v běžném použití s přiměřeným šumem ve výsledku).
4. CP4 je nastavení s gama2 (viz manuál XH-A1). Je jistým "know-how" .-) . Má menší kontrasty (filmová gama), ve vyladěném nastavení má dobré a přesné podání barev (včetně světlých odstínů dřeva aj., kupodivu stačí zaexperimentovat "jen" s CMX a CGN, jednotlivé barevné matice není třeba upravovat), je dobrý do větších kontrastů, nehodí se do lowlight situací. Všimněte si, že na ztuhlince není proti jiným verzím žádný šum!! (kuk na skleněné díly lustru), dík tomu je možné s ním bezproblémů použít +12dB (a výsledek je dokonce o něco lepší, než u CP2 s +6dB), přesto ve výrazném lowlight za umělého světla ho nepoužívám (ale v interiéru ve světle "podvečer pod mrakem" ano).
Tohle nastavení ale vyžaduje "rozmyšlené použití při natáčení", je třeba dopředu vědět, jaký má být výsledný vzhled celého(!) natočeného snímku (a důsledně pak dodržovat jisté okolnosti při natáčení).
(doplnění CP4 - ..a pokud se podíváte do levého spodního rohu ukázek, zjistíte z porovnání, že CP4 má i lehké anti-chromatic-aberation účinky, což se u této kamery někdy bohužel i hodí .-) )
tolik ukázka několika setingů, pro "inspiraci" (přidám možná ještě pár ztuhlinek, více ilustračních).
Základní setting CP3 je:
nastavení podání černé a jasů (prokreslenost černé a jasných míst)
KNE L
BLK M
PED -3 (až -5)
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů(!!)
SHP 0 (až +2)
HDF L
DHV 4
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
základní nastavení podání a barev (gama, zákl. barevná matice, základní color gain - spolu vše souvisí)
GAM N
CMX 1 (experimentujte i s normal)
CGN 17 (12 -17)
CPH-1 (0)
nastavení jednotlivých barevných matic (většinou je všude nula, používají se pro výrazné změny barevného podání, filmlooky apod)
vše 0
Tak si to užijte a případně napište, jak na vás (majitele této kamery .-) ) výsledky různých nastavení XH-A1 působí (klad či zápor, zda je využíváte atd).
1. "nenastavená XH-A1" (tovární nastavení), jak je dodávána.
Nepotřebuje komentář (nekontrastní, barvy jsou "omyté", nevýrazné, taková "hnědo-rudá" břečka)
2. CP3 (moje značení) je běžně používaný setting s normální gamou, lehce do červena, používám ho velmi často jako "neutrální". Výhodou je, že v postprodukci je možné dělat (dík neutrálnímu podání originálu) barevné úpravy dle libosti (většinou úprav ale není vůbec třeba, postnuté ukázky výše jsou všechny točené na tomto nastavení). Hodí se taky do lowlight situací. Je upraveno podání černé a jasů (PED, SET, KNE, BLK) základní nastavení všech parametrů které mají vliv na kresbu obrazu (NR1 a 2, COR, SHP, HDF, DHV) pro maximální podání detailů (nemaže .-) ), gama je v normal nastavení a barvy jsou velmi jemně upraveny (dle postupných experimentování, především CGN; CMX, CPH - v základu ale stačí upravit CGN - saturaci - a vše ostatní nechat "jak je"). Tento setting nabízím ostatním jako "základní" k experimentování.
3. CP2 je verzí předchozího - s mírnou úpravou barevného podání (vše ostatní je stejné), je "méně červený" (tedy více do zelena). Svědčí natáčení tam, kde je např. nábytek ze světlého dřeva (záběry světlých žlutozelených odstínů barev jsou znatelně barevně přesnější), prospívá tedy podání žluté a zelené, hodí se i do lowlight situací, snese (stejně jako předešlý) jen ale +6dB (v běžném použití s přiměřeným šumem ve výsledku).
4. CP4 je nastavení s gama2 (viz manuál XH-A1). Je jistým "know-how" .-) . Má menší kontrasty (filmová gama), ve vyladěném nastavení má dobré a přesné podání barev (včetně světlých odstínů dřeva aj., kupodivu stačí zaexperimentovat "jen" s CMX a CGN, jednotlivé barevné matice není třeba upravovat), je dobrý do větších kontrastů, nehodí se do lowlight situací. Všimněte si, že na ztuhlince není proti jiným verzím žádný šum!! (kuk na skleněné díly lustru), dík tomu je možné s ním bezproblémů použít +12dB (a výsledek je dokonce o něco lepší, než u CP2 s +6dB), přesto ve výrazném lowlight za umělého světla ho nepoužívám (ale v interiéru ve světle "podvečer pod mrakem" ano).
Tohle nastavení ale vyžaduje "rozmyšlené použití při natáčení", je třeba dopředu vědět, jaký má být výsledný vzhled celého(!) natočeného snímku (a důsledně pak dodržovat jisté okolnosti při natáčení).
(doplnění CP4 - ..a pokud se podíváte do levého spodního rohu ukázek, zjistíte z porovnání, že CP4 má i lehké anti-chromatic-aberation účinky, což se u této kamery někdy bohužel i hodí .-) )
tolik ukázka několika setingů, pro "inspiraci" (přidám možná ještě pár ztuhlinek, více ilustračních).
Základní setting CP3 je:
nastavení podání černé a jasů (prokreslenost černé a jasných míst)
KNE L
BLK M
PED -3 (až -5)
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů(!!)
SHP 0 (až +2)
HDF L
DHV 4
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
základní nastavení podání a barev (gama, zákl. barevná matice, základní color gain - spolu vše souvisí)
GAM N
CMX 1 (experimentujte i s normal)
CGN 17 (12 -17)
CPH-1 (0)
nastavení jednotlivých barevných matic (většinou je všude nula, používají se pro výrazné změny barevného podání, filmlooky apod)
vše 0
Tak si to užijte a případně napište, jak na vás (majitele této kamery .-) ) výsledky různých nastavení XH-A1 působí (klad či zápor, zda je využíváte atd).
Možnosti XH-A1 jsou tak v konfiguraci podání obrazu opravdu široké, pro ty, co by rádi používali (s CP3 aneb neutrálním settingem XH-A1) také +12dB (nejen +6dB) "s přijatelným šumem", přikládám jednu ukázku k dalšímu experimentování :-) :
CP3 (viz výše) jednou s SHP 2, HDF L, DHF 4, COR -2 (ukázka A)
CP3 podruhé s SHP 0, HDF M, DHV 0, COR -2 (ukázka B).
(doplnění - opět se zaměřte na sklo lustru, např. to vlevo vpředu, sledujte prostřední část - šum; má větší vliv HDF nebo DHV..?)
co ve ztuhlince vypadá jako "méně detailů", je proti Z1 stále hodně prokreslené (v HD rozměru), přitom šum je jasně méně patrný (proti verzi A). Tahle kamera prostě dává volbu, jestli chcete např. za dobrého světla více detailů s malým šumem (umožnuje také nastavení gainu -3dB, nejen +6, 12dB, pro snížení šumu za dobrého světla), nebo za horšího světla méně detailů (s méně patrným šumem) v nastaveních, která nejsou běžně přístupná. Někdy je to výhoda, někdy zdá se i nevýhoda - není od canónů moc pěkné, že základní tovární nastavení (dodané kamery) není moc použitelné, takže ti co nechtějí experimentovat pak docela trpí, než kameru "přijatelně nastaví".
Nakonec přidávám ještě dvě ukázky (C a D) pokusů s filmlookem (tady není "nový" kovově studený, ale spíš "starší" víc do zelena). Ty se ale dají vždy stvořit i v postprodukci (i když proč nemít jedno z devíti uložených nastavení nějaké "experimentální" - třeba pastelové nebo "filmové" .-) ).
CP3 (viz výše) jednou s SHP 2, HDF L, DHF 4, COR -2 (ukázka A)
CP3 podruhé s SHP 0, HDF M, DHV 0, COR -2 (ukázka B).
(doplnění - opět se zaměřte na sklo lustru, např. to vlevo vpředu, sledujte prostřední část - šum; má větší vliv HDF nebo DHV..?)
co ve ztuhlince vypadá jako "méně detailů", je proti Z1 stále hodně prokreslené (v HD rozměru), přitom šum je jasně méně patrný (proti verzi A). Tahle kamera prostě dává volbu, jestli chcete např. za dobrého světla více detailů s malým šumem (umožnuje také nastavení gainu -3dB, nejen +6, 12dB, pro snížení šumu za dobrého světla), nebo za horšího světla méně detailů (s méně patrným šumem) v nastaveních, která nejsou běžně přístupná. Někdy je to výhoda, někdy zdá se i nevýhoda - není od canónů moc pěkné, že základní tovární nastavení (dodané kamery) není moc použitelné, takže ti co nechtějí experimentovat pak docela trpí, než kameru "přijatelně nastaví".
Nakonec přidávám ještě dvě ukázky (C a D) pokusů s filmlookem (tady není "nový" kovově studený, ale spíš "starší" víc do zelena). Ty se ale dají vždy stvořit i v postprodukci (i když proč nemít jedno z devíti uložených nastavení nějaké "experimentální" - třeba pastelové nebo "filmové" .-) ).
no, nepouzit ND filtr je vpodstate sabotaz na zaznam
obecne se da rict, ze tyto kamery kresli nejlip kolem F 2 apod., tzn, ze kdyz mas v zaberu slunce , svetlo nepouzijes ND filtr a clona se ti skoro zavre na F11 ,a obrazek nestoji za nic, vyzkousej.
Samozrejme, ze budes muset delat kompromis, ten F2 treba nedosahnes, protoze budes mit stiny moc tmave, 1/3 CCD nemaji nejlepsi dynamiku , ale to na veci nemeni, ze ND filtr venku je nutny, za dalsi dosahnes mensi hloubky ostrosti, taky plus
obecne se da rict, ze tyto kamery kresli nejlip kolem F 2 apod., tzn, ze kdyz mas v zaberu slunce , svetlo nepouzijes ND filtr a clona se ti skoro zavre na F11 ,a obrazek nestoji za nic, vyzkousej.
Samozrejme, ze budes muset delat kompromis, ten F2 treba nedosahnes, protoze budes mit stiny moc tmave, 1/3 CCD nemaji nejlepsi dynamiku , ale to na veci nemeni, ze ND filtr venku je nutny, za dalsi dosahnes mensi hloubky ostrosti, taky plus
k šumu u videa z XH-A1 přidám ještě dva celkem zajímavé (pro majitele .-) ) ilustrační obrázky (výřez ze ztuhlinky 1280x720).
- první je CP3 (viz výše) s gain +6dB
- druhý je CP4 s gain +12dB
Je vidět, že ta druhá ukázka šumí znatelně míň - to jsou ale paradoxy :-) (zároveň to je jasově "nastejno", tedy Cp3+6dB = Cp4+12dB šum je ale tady méně patrný ).
- první je CP3 (viz výše) s gain +6dB
- druhý je CP4 s gain +12dB
Je vidět, že ta druhá ukázka šumí znatelně míň - to jsou ale paradoxy :-) (zároveň to je jasově "nastejno", tedy Cp3+6dB = Cp4+12dB šum je ale tady méně patrný ).
Kdo případně neviděl "video z dovolené" Pomezní jeskyně (13min, 103MB, podhudbeno) tak má opět možnost, prohodil jsem ukázky zpět:
http://www.videoproduce.cz/images/JESKYNE_pomezni2007.wmv
Je to video "z dovolené", točené během běžné prohlídky (žádný dokument) tak mě nekamenujte :-) - určené je to těm, kdo třeba magickou Pomezní jeskyni nemohli dosud vidět, po krátkém úvodu to myslím stojí za to (je moc pěkná). Šli jsme normálně s výpravou, prohlídka trvala cca 35min.
Točeno s XH-A1, většinou (jak už bylo napsáno v prvním příspěvku) na 1/50, +6dB, místy ojediněle +12dB (další podrobnosti viz původní příspěvek).
(doplnění: ukázka bude ke stažení cca 2 - 3 týdny)
http://www.videoproduce.cz/images/JESKYNE_pomezni2007.wmv
Je to video "z dovolené", točené během běžné prohlídky (žádný dokument) tak mě nekamenujte :-) - určené je to těm, kdo třeba magickou Pomezní jeskyni nemohli dosud vidět, po krátkém úvodu to myslím stojí za to (je moc pěkná). Šli jsme normálně s výpravou, prohlídka trvala cca 35min.
Točeno s XH-A1, většinou (jak už bylo napsáno v prvním příspěvku) na 1/50, +6dB, místy ojediněle +12dB (další podrobnosti viz původní příspěvek).
(doplnění: ukázka bude ke stažení cca 2 - 3 týdny)
tak jeden "dárek" - zkuste CP4, nově do lowlight jako nejlepší (s +12dB na 1/50 jako bezkonkurenčně nejúčinnější s nejmenším šumem,
porovnejte CP3 s +6dB).
Za denního světla je pak dokonale "čistý", byť je dobré si vyzkoušet, jak ho přesně clonit (světlejší/tmavší).
Porovnejte také "max-lowlight" aneb 1/25, +12dB vs. 1/50 +18dB (srovnání je zajímavé, hodí se i pokud potřebujete v lowlight s CP4 zoom, objektiv trochu papá světlo..)
CP4
nastavení podání černé a jasů
KNE L
BLK M
PED -3
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů
SHP 0 (1)
HDF M
DHV 0
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
nastavení podání a barev
GAM cine2
CMX 1
CGN -4
CPH 0
zbytek nula.
Pokud se někomu osvědčí, budu rád, když sem napíšete své zkušenosti (ale nemusíte :-) ).
porovnejte CP3 s +6dB).
Za denního světla je pak dokonale "čistý", byť je dobré si vyzkoušet, jak ho přesně clonit (světlejší/tmavší).
Porovnejte také "max-lowlight" aneb 1/25, +12dB vs. 1/50 +18dB (srovnání je zajímavé, hodí se i pokud potřebujete v lowlight s CP4 zoom, objektiv trochu papá světlo..)
CP4
nastavení podání černé a jasů
KNE L
BLK M
PED -3
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů
SHP 0 (1)
HDF M
DHV 0
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
nastavení podání a barev
GAM cine2
CMX 1
CGN -4
CPH 0
zbytek nula.
Pokud se někomu osvědčí, budu rád, když sem napíšete své zkušenosti (ale nemusíte :-) ).
ještě zopakuju ilustrační obrázky:
1) tovární nastavení XH-A1
2) CP4 (gama cine2)
3) CP3 (standardní video look)
1) tovární nastavení XH-A1
2) CP4 (gama cine2)
3) CP3 (standardní video look)
kukněte, je to opravdu pěkné.
http://www.pinelakefilms.com/XHA1/yellowstone_sunrise.wmv
Steven Dempsey
First half shot with the XHA1, second half shot with an XLH1. It's pretty rough right now but you'll get the general idea. No adapters used for these shots. Color correction and sound mix will be completed when I have the full edit done. I also may go to straight cuts for this piece, not sure yet.
( http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=103751 )
http://www.pinelakefilms.com/XHA1/yellowstone_sunrise.wmv
Steven Dempsey
First half shot with the XHA1, second half shot with an XLH1. It's pretty rough right now but you'll get the general idea. No adapters used for these shots. Color correction and sound mix will be completed when I have the full edit done. I also may go to straight cuts for this piece, not sure yet.
( http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=103751 )
tak jsem na stránky dal další díl letošního "volného letního cyklu" dovolená v Jeseníku .-) :
http://www.videoproduce.cz/images/vodopad_stribrny_2.wmv
6,5min, wmv 1024x576, 150MB (doporučená minimální pozorovací vzdálenost na CRT 19" pro toto wmv min 0,5m, lépe 0,8 - 1m :-) )
Tentokrát jde o krátký výlet k vodopádům stříbrného potoka (jsou tam dva, druhý je o 100m výše nad prvním). Video je opět určené spíš turistickým divákům, kteří tam třeba ještě nebyli - není to žádný Hollywood (ani to nekandiduje na broadcast), spíš je to tu "jen tak na skouknutí" (točeno samozřejmě XH-A1).
Dílko je opět bez komentáře (jak mám rád), ruchová kulisa je ještě trochu "provizorní" (místy trochu nevyrovnaná).
Dík krátší stopáži je trochu lepší kvalita obrazu (ve wmv), takže kdo má zájem může shlédnout XH-A1 v "proměnlivém počasí" (pro tenhle kousek je charakteristické právě velmi proměnlivé "náhlé vykukování" sluníčka).
----------
Pro sledování doporučuju opět MV2 přehrávač, umí (komfortně a jednoduše) nastavit i ve fullscreen jakoukoliv velikost přehrávaného videa (kolečkem myši), což pomůže nastavit nejlepší poměr "velikost plátna"/kvalita.
free přehrávač najdete např zde - http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/
P.S. stativ jsem opět poměrně často "nestihl použít", jako vždycky, ale "nejni to tak strašný", doufám :-)
(nová drobná úprava pozměnila nepatrně jen délku několika málo záběrů kolem 1. vodopádu, pořadí ani počet záběrů se nezměnil).
http://www.videoproduce.cz/images/vodopad_stribrny_2.wmv
6,5min, wmv 1024x576, 150MB (doporučená minimální pozorovací vzdálenost na CRT 19" pro toto wmv min 0,5m, lépe 0,8 - 1m :-) )
Tentokrát jde o krátký výlet k vodopádům stříbrného potoka (jsou tam dva, druhý je o 100m výše nad prvním). Video je opět určené spíš turistickým divákům, kteří tam třeba ještě nebyli - není to žádný Hollywood (ani to nekandiduje na broadcast), spíš je to tu "jen tak na skouknutí" (točeno samozřejmě XH-A1).
Dílko je opět bez komentáře (jak mám rád), ruchová kulisa je ještě trochu "provizorní" (místy trochu nevyrovnaná).
Dík krátší stopáži je trochu lepší kvalita obrazu (ve wmv), takže kdo má zájem může shlédnout XH-A1 v "proměnlivém počasí" (pro tenhle kousek je charakteristické právě velmi proměnlivé "náhlé vykukování" sluníčka).
----------
Pro sledování doporučuju opět MV2 přehrávač, umí (komfortně a jednoduše) nastavit i ve fullscreen jakoukoliv velikost přehrávaného videa (kolečkem myši), což pomůže nastavit nejlepší poměr "velikost plátna"/kvalita.
free přehrávač najdete např zde - http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/
P.S. stativ jsem opět poměrně často "nestihl použít", jako vždycky, ale "nejni to tak strašný", doufám :-)
(nová drobná úprava pozměnila nepatrně jen délku několika málo záběrů kolem 1. vodopádu, pořadí ani počet záběrů se nezměnil).
a ještě 10sec z téhož videa, v plné kvalitě HDV:
http://www.videoproduce.cz/images/stribrny_HDV_10sec.m2t
(pro přehrání můžete použít free VLC přehrávač, např. zde - http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html )
soubor bude ke stažení během krátké chvíle.
http://www.videoproduce.cz/images/stribrny_HDV_10sec.m2t
(pro přehrání můžete použít free VLC přehrávač, např. zde - http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html )
soubor bude ke stažení během krátké chvíle.
Čtvrtá a poslední ukázka z letošní "letní dovolenkové série" z Jeseníků je ke stažení - http://www.videoproduce.cz/images/Resovske_vodopady.wmv (160MB)
délka cca 11min, velikost 160MB, zvuk ruchová kulisa (jen nahrubo smíchaná, "lehce provizorní"), formát wmv, 1024x576.
ukázka je určena opět především turistům, kteří se rádi podívají na místa, kde např. ještě nebyli. Pro "videonadšence" je zde informace, že ukázka je (opět :-) ) klasickým tedy "typickým sestřihem z dovolené" (jak by řekl odborník .-) ).
Pro přehrávání tentokrát VELMI doporučuji (!!) komfortní free MV2 přehrávač - http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/
který umožní ve fullscreen nastavit kolečkem myši optimální velikost přehrávaného obrazu - tedy ideální poměr velikosti vs kvality obrazu.
Vzhledem k délce ukázky je tentokrát opravdu VELMI VHODNÉ nastavit obraz ve fullscreenu na velikost spíš menší než větší (dokonce i menší než původní rozměr 1024x576, pro vyznění některých záběrů "vodní tříště"). Při sledování v nezmenšené velikosti doporučuju dodržet alespoň jistou minimální pozorovací vzdálenost (pro 19" monitor cca 0,5 - 0,8m .-) ).
K ukázce podrobněji:
tentokrát jde o dílko opravdu pestré .-) . Krom v první minutě mírně softnutého obrazu (dík opomenutí zapnutého gainu +12dB a možná i nepoužití ND filtru) či mírných neostrostí v závěru ukázky (vada "rukou" ne kamery .-) ) nabízí ukázka pohled na jeden z nejhezčích vodopádů v Jeseníku.
Opět je zde několik skalních stupňů a dva hlavní vodopády, jeden hezčí než druhý. Za "nejcenější pasáž" považuju poslední část ukázky (za prvním vodopádem), kde si slunce hraje v skalní rozsedlině s vodou jako zrcadlem, kolem "se protahující" chodníček z klád, skaliska, za nimi opět krásný druhý vodopád a zase slunce nádherně kreslící do hlubší tůně - musím říct, že horní pasáž druhého vodopádu je opravdu kouzelné místo.
Jak už to v létě bývá, doplňují sestřih "všude se vyskytující děti" (s vodou ladí, také jako ona vesele a neustále poskakují .-) ) a "akvabely" (jak říkám okolo postávajícím krasotinkám .-) ).
Celkově (i přes formát "video z dovolené") patří tahle ukázka k těm hezčím až velmi pěkným - především dík okolní krásné přírodě Jesenicka.
Ke shlédnutí bude cca 14 dní, pokud budete mít nějaké komenty (i k celé sérii), napište. Časem (krom kompletace všech částí a dalších drobností) přibude ještě asi i klip - nejhezčích přírodních scenérií z těchto sestřihů. Pokud bude k mání ( .-) ), najdete zde na něj časem odkaz.
délka cca 11min, velikost 160MB, zvuk ruchová kulisa (jen nahrubo smíchaná, "lehce provizorní"), formát wmv, 1024x576.
ukázka je určena opět především turistům, kteří se rádi podívají na místa, kde např. ještě nebyli. Pro "videonadšence" je zde informace, že ukázka je (opět :-) ) klasickým tedy "typickým sestřihem z dovolené" (jak by řekl odborník .-) ).
Pro přehrávání tentokrát VELMI doporučuji (!!) komfortní free MV2 přehrávač - http://www.slunecnice.cz/sw/mv2-player/
který umožní ve fullscreen nastavit kolečkem myši optimální velikost přehrávaného obrazu - tedy ideální poměr velikosti vs kvality obrazu.
Vzhledem k délce ukázky je tentokrát opravdu VELMI VHODNÉ nastavit obraz ve fullscreenu na velikost spíš menší než větší (dokonce i menší než původní rozměr 1024x576, pro vyznění některých záběrů "vodní tříště"). Při sledování v nezmenšené velikosti doporučuju dodržet alespoň jistou minimální pozorovací vzdálenost (pro 19" monitor cca 0,5 - 0,8m .-) ).
K ukázce podrobněji:
tentokrát jde o dílko opravdu pestré .-) . Krom v první minutě mírně softnutého obrazu (dík opomenutí zapnutého gainu +12dB a možná i nepoužití ND filtru) či mírných neostrostí v závěru ukázky (vada "rukou" ne kamery .-) ) nabízí ukázka pohled na jeden z nejhezčích vodopádů v Jeseníku.
Opět je zde několik skalních stupňů a dva hlavní vodopády, jeden hezčí než druhý. Za "nejcenější pasáž" považuju poslední část ukázky (za prvním vodopádem), kde si slunce hraje v skalní rozsedlině s vodou jako zrcadlem, kolem "se protahující" chodníček z klád, skaliska, za nimi opět krásný druhý vodopád a zase slunce nádherně kreslící do hlubší tůně - musím říct, že horní pasáž druhého vodopádu je opravdu kouzelné místo.
Jak už to v létě bývá, doplňují sestřih "všude se vyskytující děti" (s vodou ladí, také jako ona vesele a neustále poskakují .-) ) a "akvabely" (jak říkám okolo postávajícím krasotinkám .-) ).
Celkově (i přes formát "video z dovolené") patří tahle ukázka k těm hezčím až velmi pěkným - především dík okolní krásné přírodě Jesenicka.
Ke shlédnutí bude cca 14 dní, pokud budete mít nějaké komenty (i k celé sérii), napište. Časem (krom kompletace všech částí a dalších drobností) přibude ještě asi i klip - nejhezčích přírodních scenérií z těchto sestřihů. Pokud bude k mání ( .-) ), najdete zde na něj časem odkaz.
Tak přeci jen ještě došlo na úpravu střední (poněkud komplikované) části poslední ukázky.
Video je už hotové, pokud Pánbu a windows dají, zítra bude (pro ty, které to ještě neotrávilo :-) ) tato ukázka z XH-A1 ke stažení (mě už to tedy trochu otravuje, to šmikat, ale už je to naštěstí všechno, zatím..).
Teď už jsem (zdá se .-) ) plně spokojen, video nyní vyhoví "formátu" video z dovolené (krakene promiň, snad už to teď bude lepší; nikdy není dost času nato udělat něco pořádně, ale vždy je dost času nato udělat to znovu, říkal kdysi jeden kámoš :-) ).
Nová stopáž je necelých 10min, úvod je (zcela) stejný, prostředek kompletně přepracovaný. Takže, kdo má zájem, může novou verzi porovnat s tou původní (kuk do názvu, zda je "resovsky_short" už ke stažení, zítra sem dám přímý odkaz).
http://www.videoproduce.cz/images/resovske_short.wmv (149MB, 10min)
Video je už hotové, pokud Pánbu a windows dají, zítra bude (pro ty, které to ještě neotrávilo :-) ) tato ukázka z XH-A1 ke stažení (mě už to tedy trochu otravuje, to šmikat, ale už je to naštěstí všechno, zatím..).
Teď už jsem (zdá se .-) ) plně spokojen, video nyní vyhoví "formátu" video z dovolené (krakene promiň, snad už to teď bude lepší; nikdy není dost času nato udělat něco pořádně, ale vždy je dost času nato udělat to znovu, říkal kdysi jeden kámoš :-) ).
Nová stopáž je necelých 10min, úvod je (zcela) stejný, prostředek kompletně přepracovaný. Takže, kdo má zájem, může novou verzi porovnat s tou původní (kuk do názvu, zda je "resovsky_short" už ke stažení, zítra sem dám přímý odkaz).
http://www.videoproduce.cz/images/resovske_short.wmv (149MB, 10min)
[QUOTE=Pave1;150797]tak jeden "dárek" - zkuste CP4, nově do lowlight jako nejlepší (s +12dB na 1/50 jako bezkonkurenčně nejúčinnější s nejmenším šumem,
porovnejte CP3 s +6dB).
Za denního světla je pak dokonale "čistý", byť je dobré si vyzkoušet, jak ho přesně clonit (světlejší/tmavší).
Porovnejte také "max-lowlight" aneb 1/25, +12dB vs. 1/50 +18dB (srovnání je zajímavé, hodí se i pokud potřebujete v lowlight s CP4 zoom, objektiv trochu papá světlo..)
CP4
nastavení podání černé a jasů
KNE L
BLK M
PED -3
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů
SHP 0 (1)
HDF M
DHV 0
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
nastavení podání a barev
GAM cine2
CMX 1
CGN -4
CPH 0
zbytek nula.
Pokud se někomu osvědčí, budu rád, když sem napíšete své zkušenosti (ale nemusíte :-) ).[/QUOTE]
Diky za tipy. Nakonec jsme teda jednu tuhle kameru zkusili pouzit v akci .. ale bohuzel, zase musim rict ze to nebylo ono coz te urcite nepotesi. Barevnost a svy zpusobem i hloubka se nam nakonec podarila vyresit postprodukcne, i kdyz je to otrava ale prez co se neda jit je ta aberace. Bohuzel ... Z1, byt starej kram u me jednoznacne vede.
Neco malo zmensenejch obrazku z videa na http://www.3d.cz v sekci video. Pouzili jsme ji jako druhou kameru pro Slovenskou saharu. Video tam zatim neni, predelaval jsem ho a tak bude pozdeji.
porovnejte CP3 s +6dB).
Za denního světla je pak dokonale "čistý", byť je dobré si vyzkoušet, jak ho přesně clonit (světlejší/tmavší).
Porovnejte také "max-lowlight" aneb 1/25, +12dB vs. 1/50 +18dB (srovnání je zajímavé, hodí se i pokud potřebujete v lowlight s CP4 zoom, objektiv trochu papá světlo..)
CP4
nastavení podání černé a jasů
KNE L
BLK M
PED -3
SET 0
nastavení s vlivem na prokreslenost detailů
SHP 0 (1)
HDF M
DHV 0
COR -2
NR1 0 (!)
NR2 0 (!)
nastavení podání a barev
GAM cine2
CMX 1
CGN -4
CPH 0
zbytek nula.
Pokud se někomu osvědčí, budu rád, když sem napíšete své zkušenosti (ale nemusíte :-) ).[/QUOTE]
Diky za tipy. Nakonec jsme teda jednu tuhle kameru zkusili pouzit v akci .. ale bohuzel, zase musim rict ze to nebylo ono coz te urcite nepotesi. Barevnost a svy zpusobem i hloubka se nam nakonec podarila vyresit postprodukcne, i kdyz je to otrava ale prez co se neda jit je ta aberace. Bohuzel ... Z1, byt starej kram u me jednoznacne vede.
Neco malo zmensenejch obrazku z videa na http://www.3d.cz v sekci video. Pouzili jsme ji jako druhou kameru pro Slovenskou saharu. Video tam zatim neni, predelaval jsem ho a tak bude pozdeji.
Lopolo, rozumím ti. Ta aberace je opravdu otrava.
Jen nezapomeň, že pořád mluvíš o srovnání (předpokládám) v SD 16:9 (výsledek).
Tam Z1 opravdu vede, nemám s tím problém (tohle uznat). Zkus je ale někdy porovnat v HD rozměru...
Pro mé použití "v přírodě" mi vyhovuje to dlouhé ohnisko Canonu, ale Z1 je "na kšefty" lepší (odolnější).
Jinak tenhle Canon má především tu výhodu delšího skla, dobře kreslí i na tele ohnisku. Použil bych tak A1 na prostřihy té Sonky, na detaily. Jinak co máte s barvama za problém?
(Canon je trochu "do zelena, ale točí se na něj, dokonce teď vím o jednom dokumentárním projektu, který půjde do kin, točeno na ten vyšší Canon XH-L1 nebo jak se to jmenuje, s nástavcem 35mm pro práci s hloubkou ostrosti - tam aberace zmizí .-) ).
Na SD 16:9 je ale Z1 lepší, o tom vůbec nepochybuju.
Jen nezapomeň, že pořád mluvíš o srovnání (předpokládám) v SD 16:9 (výsledek).
Tam Z1 opravdu vede, nemám s tím problém (tohle uznat). Zkus je ale někdy porovnat v HD rozměru...
Pro mé použití "v přírodě" mi vyhovuje to dlouhé ohnisko Canonu, ale Z1 je "na kšefty" lepší (odolnější).
Jinak tenhle Canon má především tu výhodu delšího skla, dobře kreslí i na tele ohnisku. Použil bych tak A1 na prostřihy té Sonky, na detaily. Jinak co máte s barvama za problém?
(Canon je trochu "do zelena, ale točí se na něj, dokonce teď vím o jednom dokumentárním projektu, který půjde do kin, točeno na ten vyšší Canon XH-L1 nebo jak se to jmenuje, s nástavcem 35mm pro práci s hloubkou ostrosti - tam aberace zmizí .-) ).
Na SD 16:9 je ale Z1 lepší, o tom vůbec nepochybuju.
i když, ono v HD je u XH-A1 (proti Z1 ;) ) někdy opravdu na co koukat (ty wmv občas trochu klamou :-) )
kuk na pár ztuhlinek (přímo z videa), třeba napoví...
kuk na pár ztuhlinek (přímo z videa), třeba napoví...
Mně to prostě nepřijde zas tak špatné (někdy se daří víc, někdy míň, tak jako vždycky, světlo je mocný čaroděj ;) ).
Pave1: som spokojným majitelom Canon XH A1.Je to dobrá kamera az na tu váhu.Nevieš poradit schopnu opierku? Niečo som našiel , ale tie ceny....pod 6.500 Sk nič....
krifo
krifo
Napr.
Cinecity Super Shoulder
[CC-FCSS] 6.831,-
s DPH
Kliknite pre zväčšenie.
Ľahká ekonomicky výhodná univerzálna ramenná opierka pre DV a HDV videokamery a filmové kamery od 2 do 9kg. Komfortná technológia, pevná a stabilná konštrukcia, penové ochrany. Niekoľko nastavovacích prvkov pre vyváženie kamery a nastavenie podľa užívateľa.
Mimoriadne obľúbené zariadenie pre stabilné bezproblémové natáčanie scén z ramena. Obdoba postupov natáčania z veľkými kamerami na plece. Vyšši stabilita a pohodlie pri dlhej práci s kamerou.
Určené pre kamery veľkosti:
Canon XL1, XL2, XL1s, GL1, GL2, XM1, XM2
Sony FX1, Z1P (Z1J / Z1U) ,VX2100, VX2000, PD-150, PD-170, 150p, 170p,DCR VX1000, PD-100, PD-100A, EVO-9100 DSR PDX-10, 10P
Panasonic AG-HVX200, AG DVX100A, DVC80, AG DVC30
JVC JY-HD10U, GR DV300, DV300U, DV300E, DV301E ,JY-VS200
Cinecity Super Shoulder
[CC-FCSS] 6.831,-
s DPH
Kliknite pre zväčšenie.
Ľahká ekonomicky výhodná univerzálna ramenná opierka pre DV a HDV videokamery a filmové kamery od 2 do 9kg. Komfortná technológia, pevná a stabilná konštrukcia, penové ochrany. Niekoľko nastavovacích prvkov pre vyváženie kamery a nastavenie podľa užívateľa.
Mimoriadne obľúbené zariadenie pre stabilné bezproblémové natáčanie scén z ramena. Obdoba postupov natáčania z veľkými kamerami na plece. Vyšši stabilita a pohodlie pri dlhej práci s kamerou.
Určené pre kamery veľkosti:
Canon XL1, XL2, XL1s, GL1, GL2, XM1, XM2
Sony FX1, Z1P (Z1J / Z1U) ,VX2100, VX2000, PD-150, PD-170, 150p, 170p,DCR VX1000, PD-100, PD-100A, EVO-9100 DSR PDX-10, 10P
Panasonic AG-HVX200, AG DVX100A, DVC80, AG DVC30
JVC JY-HD10U, GR DV300, DV300U, DV300E, DV301E ,JY-VS200
[QUOTE=Pave1;154127]a ještě (XH-A1 je v kvalitě i "ztuhlého videa" celkem příjemná :-) )[/QUOTE]
Kua farbu posuva viac jak moje jednocipove HC1 !!! O sudku a aberacii ani nehovorim :-D
Kua farbu posuva viac jak moje jednocipove HC1 !!! O sudku a aberacii ani nehovorim :-D
To Krifo - opěrky jsou problém.
Pro "dovolenku" často pomůže i řemen (a točit odspodu) - tedy zavěšení kamery (na dlouhé statické klády).
Já jsem používal monopod, ale není to ono. Obyč ramenní opěrka zase neuleví tolik, takže pak zbývá kvalifikované řešení, jako je vidět na fotu vedle ve vlákně o dokumentu o Saudkovi. Na jedné fotografii je kombinovaný systém - ramenní opěrka s protizávažím+opěrka do pasu na opasek (umožňuje i sehnutí, přes aretaci se pak podpůrná tyčka "do sebe zasune).
Ty opěrky "do opasku" vypadají jediné použitelné, podobnou používal i Dodo, já mám otéž z monopodu (a zápasnického pásu s kapsičkou). To profi řešení stojí víc, ale na seriózní práci by se vyplatilo těch cca 16k obětovat - nevypadá to zle a funguje to.
A1 aberuje, někdy je to vidět (v HD .-) ) více, někdy méně. O sudu nic nevím, pouze na velmi širokém konci je jemný soudek, to mají ale všechny kamery této třídy (na běžném ohnisku nesuduje vůbec).
Natočil jsem ukázku večerního snímání - Vánoční trhy v Praze (cca 10min).
Je vidět, že i na +6dB ta kamera vidí velmi dobře (problém s aberací v reálu prakticky nulový). Závěrečná pasáž je točená na cine2 (gama2) na +12dB, v docela slušném vánočním deštíku, výsledek je prakticky (dík použitému settingu) stejný jako u +6dB gainu.
Za chvilku to jde do wmv a pozdě večer na stránky - Vánoční atmosféra (a pasáž Lucerna..) jsou mé oblíbené vánoční téma (teda, akorát letos při točení fakt docela pršelo a kupodivu - stromek nesvítil; na konci je vidět, že jsme to zabalili "dost rychle", končí to "jaksi volně").
Pro "dovolenku" často pomůže i řemen (a točit odspodu) - tedy zavěšení kamery (na dlouhé statické klády).
Já jsem používal monopod, ale není to ono. Obyč ramenní opěrka zase neuleví tolik, takže pak zbývá kvalifikované řešení, jako je vidět na fotu vedle ve vlákně o dokumentu o Saudkovi. Na jedné fotografii je kombinovaný systém - ramenní opěrka s protizávažím+opěrka do pasu na opasek (umožňuje i sehnutí, přes aretaci se pak podpůrná tyčka "do sebe zasune).
Ty opěrky "do opasku" vypadají jediné použitelné, podobnou používal i Dodo, já mám otéž z monopodu (a zápasnického pásu s kapsičkou). To profi řešení stojí víc, ale na seriózní práci by se vyplatilo těch cca 16k obětovat - nevypadá to zle a funguje to.
A1 aberuje, někdy je to vidět (v HD .-) ) více, někdy méně. O sudu nic nevím, pouze na velmi širokém konci je jemný soudek, to mají ale všechny kamery této třídy (na běžném ohnisku nesuduje vůbec).
Natočil jsem ukázku večerního snímání - Vánoční trhy v Praze (cca 10min).
Je vidět, že i na +6dB ta kamera vidí velmi dobře (problém s aberací v reálu prakticky nulový). Závěrečná pasáž je točená na cine2 (gama2) na +12dB, v docela slušném vánočním deštíku, výsledek je prakticky (dík použitému settingu) stejný jako u +6dB gainu.
Za chvilku to jde do wmv a pozdě večer na stránky - Vánoční atmosféra (a pasáž Lucerna..) jsou mé oblíbené vánoční téma (teda, akorát letos při točení fakt docela pršelo a kupodivu - stromek nesvítil; na konci je vidět, že jsme to zabalili "dost rychle", končí to "jaksi volně").
Ta cinecity nevypadá špatně, je napůl cesty té "opaskovo zádové" (v pohodlí, komfortu, atd).
Stojí třetinu, což je dost argument, pokud točíš reportážně z ruky hodně často.
Stojí třetinu, což je dost argument, pokud točíš reportážně z ruky hodně často.
[QUOTE=Pave1;158804]A1 aberuje, někdy je to vidět (v HD .-) ) více, někdy méně. [SIZE="5"]O sudu nic nevím[/SIZE], pouze na velmi širokém konci je jemný soudek, to mají ale všechny kamery této třídy (na běžném ohnisku nesuduje vůbec).[/QUOTE]
:-D
Ja taky nemam ani s wide predsadkou :)
:-D
Ja taky nemam ani s wide predsadkou :)
Pokud nestojíš dva metry od předmětu na plný wide, tak sud na A1 nevidíš. A1 je v tomhle zcela v normě této třídy kamer, dál to nemá cenu komentovat (za chvilku si to můžeš zkontrolovat na ukázce z města, sudovatění opravdu není problém A1; VX2000 sudovatěla asi dvakrát tolik, při o polovinu užším ohnisku na wide konci .-) ).
Kvalitní objektiv (zcela) bez soudku na všech ohniscích je dost dražší záležitost, v této třídě kamer není k mání, nikdo by to za tu cenu nekoupil.
Ale pokud hledáš "vady" za každou cenu, tak samozřejmě vždy najdeš nějaké "strašné nedostatky".
Mě zajímal výsledek (po roce praxe) při večerním natáčení - musím říct, že A1 (vzhledem k ceně) mě plně uspokojila. Je to velmi dobře použitelné (pro broadcast bych ale použil nějakou DSR-450, ne HDV, ale pro SD 16:9 při opatrném točení lze i to HDV).
---------
éra nastavování settingů XH-A1 je tak za mnou :-) .
Kvalitní objektiv (zcela) bez soudku na všech ohniscích je dost dražší záležitost, v této třídě kamer není k mání, nikdo by to za tu cenu nekoupil.
Ale pokud hledáš "vady" za každou cenu, tak samozřejmě vždy najdeš nějaké "strašné nedostatky".
Mě zajímal výsledek (po roce praxe) při večerním natáčení - musím říct, že A1 (vzhledem k ceně) mě plně uspokojila. Je to velmi dobře použitelné (pro broadcast bych ale použil nějakou DSR-450, ne HDV, ale pro SD 16:9 při opatrném točení lze i to HDV).
---------
éra nastavování settingů XH-A1 je tak za mnou :-) .
No sudok tam je a u mna ie, takze nemusis pouzivat zbytocne argumenty a takisto na co sa kamera hodi, alebo kde stiha, ci treba SD a tak... Treba vzdy pisat k vecia priznat si chybu, a to bez zbytocnyc slov !!!!
[QUOTE=krifo;158714]Napr.
Cinecity Super Shoulder
[CC-FCSS] 6.831,-
s DPH [/QUOTE]
To vyzera fakt slusne za tu cenu, mam nieco podobne od ceskeho vyrobcu ASDesign.cz, ale tato sa da dokonca naklanat na strany a este ku nej si dokup DO (s ruckou, alebo aspon na rucku) od Manfrotta, nejak to tam upevni a mas vystarane.
http://www.thecinecity.com/product.php?productid=16145&cat=0&bestseller&js=n
Cinecity Super Shoulder
[CC-FCSS] 6.831,-
s DPH [/QUOTE]
To vyzera fakt slusne za tu cenu, mam nieco podobne od ceskeho vyrobcu ASDesign.cz, ale tato sa da dokonca naklanat na strany a este ku nej si dokup DO (s ruckou, alebo aspon na rucku) od Manfrotta, nejak to tam upevni a mas vystarane.
http://www.thecinecity.com/product.php?productid=16145&cat=0&bestseller&js=n