DVB-T2 naladí už dvě třetiny českých diváků

DVB-T2 naladí už dvě třetiny českých diváků
, , aktualita
České Radiokomunikace pokračují v rozšiřování přechodové sítě DVB-T2, která je od tohoto týdne dostupná také na Pardubicku a Domažlicku. Signálem je tak aktuálně pokryto už 76 % české populace.
K oblíbeným
reklama
Začátkem března spustily České Radiokomunikace přechodovou síť DVB-T2 v Praze a Středočeském kraji, později následovalo rozšíření na Brněnsku a Ostravsku. A nyní přichází digitální vysílání druhé generace také na Pardubicko a Domažlicko, kde je šířeno z vysílačů Pardubice – Krásné a Domažlice – Vraní vrch. K 31. červenci je tedy signálem DVB-T2 pokryto 76 % populace České republiky. Do konce letošního roku chtějí České Radiokomunikace dosáhnout pokrytí 97,6 % a v prvním čtvrtletí roku 2018 by mělo mít přístup k tomuto signálu dokonce 99 % tuzemských domácností. V současné době zahrnuje přechodová síť 14 televizních kanálů, přičemž další budou přibývat v budoucnu.Přechodováu síť funguje souběžně s první generací DVB-T, pro diváky se tedy prozatím nic nemění.
 
 
K úplnému přechodu na DVB-T2 dojde až v roce 2020, přesto je vhodné se připravit už nyní. Pokud budete z jakéhokoliv důvodu kupovat nový televizní přijímač, mělo by se jednat o model podporující standard vysílání DVB-T2 / HEVC. Aby si mohli být diváci jistí, zahájily České Radiokomunikace už v roce 2016 certifikaci zařízení. V současné době seznam zahrnuje 950 přijímačů, které poznáte podle loga „DVB-T2 ověřeno“. Přechod na DVB-T2 je nutný z důvodu alokace části kmitočtů, které jsou v současné době využívány televizním vysíláním, pro mobilní datové sítě. Digitální pozemní vysílání využívá v současné době přes 60 % domácnosti v České republice a jedná se o jedinou platformu, která je pro diváky bezplatná.
 
Technické parametry vysílání DVB-T2 z nově pokrytých vysílačů:
  • Pardubice – Krásné: 28 k, horizontální polarizace, výkon ERP 100 kW (stejný výkon jako současné sítě 1 a 2, vyšší výkon než síť 3 = zlepšení pokrytí)
  • Domažlice – Vraní vrch: 31 k, horizontální polarizace, výkon ERP 10 kW (stejný výkon jako současné sítě 1 a 2, síť 3 z této lokality nevysílá = výrazné zlepšení pokrytí)
 
Zdroj: Tisková zpráva České Radiokomunikace


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala