Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Čínské značky televizorů rostou, nejvíce Xiaomi a TCL

3.6.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Z nejčerstvějších dat je patrné, že prodeje televizorů meziročně nepatrně vzrostly. Zatímco korejské a japonské značky padají, většině čínských konkurentů se daří. Vůbec nejvíce si proti loňsku polepšilo Xiaomi.
Podle analytická společnost TrendForce, respektive její WitsView, se v prvním čtvrtletí 2019 celosvětově prodalo 49,87 milionů televizorů. To znamená drobný meziroční nárůst o 0,5 %. Proti předchozímu čtvrtletí se naopak prodalo o 25 % televizorů méně. Vzhledem k tomu, že toto čtvrtletí připadalo na předvánoční období, to ovšem není zase takové překvapení. Pohled do tabulky prozrazuje, že se na prvních místech drží jihokorejské značky Samsung a LG Electronics. Jednička na trhu prodala 9,42 milionu přijímačů, tedy o 5,8 % méně ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Pokles na 6,5 milionu kusů, tedy o 7,1 % potom zaznamenalo LG. Obě značky doufají, že záchranou pro ně bude high-endový segment, ze kterého mají největší marže. Samsung se proto snaží prosadit své 8K QLED TV, zatímco LG rozšiřuje nabídku OLED TV.
 
 
Na bronzové pozici zůstalo TCL, které začíná dýchat na paty druhému LG. V prvním kvartále tohoto roku prodalo 5,69 milionů televizorů, meziročně o 9 % více. Právě TCL, stejně jako čtvrtý HiSense, by mělo být poškozeno obchodní válkou USA a Číny. Prudké zvýšení dovozních cel na čínské zboží povede ke zdražení, takže čínské značky nebudou mít tolik možností, jak konkurovat nízkými cenami. Pro TCL může být záchranou továrna v Mexiku, ale ta pokryje sotva polovinu poptávky na americkém trhu. V blízké době by tedy mohlo dojít ke zvýšení výrobních kapacit v Mexiku, v plánu je také otevření indické továrny.
 
Vůbec největší meziroční nárůst zažilo Xiaomi, které prodalo skoro dvojnásobek televizorů ve srovnání s prvním čtvrtletím 2018. Konkrétně se jedná o cifru 2,85 milionů kusů, a to je vzhledem k zaměření výhradně na čínský a indický trh velmi pěkný výsledek. Podle společnosti WitsView,využívá Xiaomi jinou strategii než konkurenční čínské značky. Nesnaží se celý dodavatelský řetězec integrovat pod svá křídla, ale naopak samotnou výrobu přenechává svým partnerům. Tento outsourcing umožňuje snížit výrobní náklady a soustředit se výhradně na vývoj, prodej a podporu.
 
Vyhlídky pro druhé čtvrtletí nejsou nejpříznivější, analytici očekávají pokles dodávek televizorů o 1 až 1,5 %.