Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Červený televizor Vizio pomáhá v boji proti AIDS

10.11.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Vizio představilo první televizor na světě, který je zapojený do iniciativy Product (RED). Část výtěžku z prodeje modelu v nepřehlédnutelné červené barvě půjde na charitu, která se zabývám bojem proti AIDS v Africe.
Černá, stříbrná a výjimečně bílá. To jsou skoro jediné barevné varianty, ve kterých jsou nabízeny dnešní televizory. Z řady proto vystupuje speciální edice modelu Vizio P, která se převlékla do červené barvy. A tento nepřehlédnutelný odstín si americký výrobce nevybral náhodou. Podporuje totiž neziskovou organizaci (RED), která bojuje proti AIDS v afrických zemích. Jedná se o vůbec první televizor, který je součástí iniciativy Product (RED). Nejznámější jsou červené iPhony od Applu, ale zapojila se celá řada jiných firem, a to zdaleka nejen výrobců spotřební elektroniky. Vizio P Product (RED) bude stát 800 dolarů (18 300 Kč bez DPH), přičemž minimálně 10 % z této částky půjde na charitu.
 
 
Do červené se zbarvily jak rámečky okolo obrazovky, tak nožičky televizoru. Jinak se tento model nijak neliší od jiných LCD TV z řady Vizio P. Ve výbavě má panel o úhlopříčce 55 palců (140 cm) s podsvícením FALD (Full Array Local Dimming), které je rozděleno do 56 zón. V dané cenové kategorii je samozřejmostí podpora rozlišení 4K Ultra HD a technologie HDR, která je reprezentována standardy HDR10, HLG a Dolby Vision. Vizio využívá svou vlastní platformu SmartCast OS, která nabízí přístup k populárním službám jako Netflix nebo YouTube. K dispozici jsou rovněž integrované funkce Chromecastu nebo podporova hlasových asistentů Amazon Alexa a Google Assistant.
 
Vizio své televizory prodává na americkém trhu, kde jsou oblíbené díky příznivému poměru ceny a výbavy. Na českém trhu se tedy s tímto červeným krasavcem nesetkáme.