Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Brněnská televize vysílá po celé ČR

29.7.2010, Jiří Piškula, rozhovor
Od května 2010 vysílá celoplošně v kabelové síti UPC Brněnská televize, která doposud působila hlavně regionálně. Jaké pořady nám nabídne nejen v souvislosti s rozšířením vysílání na větší území, prozradila TV Freaku programová ředitelka Simona Polcarová.
Kapitoly článku:
  1. Brněnská televize vysílá po celé ČR
  2. Brzy snad také na satelitu
Můžete nám v úvodu krátce představit Brněnskou televizi (btv)?

Jako původně metropolitní a poté regionální televize jsme vyhráli výběrové řízení na celoplošné vysílání u nejsilnějšího hráče na trhu mezi 15 uchazeči. Máme radost, že právě my jsme obsadili poslední volné místo v nabídce digitální sítě UPC. Podle slov generálního ředitele UPC Václava Bartoně jsme byli nejpřesvědčivější. Do digitální sítě UPC jsme vstoupili loni v květnu jako regionální televizní stanice z Brna. Už tehdy jsme naplňovali 18 hodin vysílání denně, přičemž převážnou část programu (asi 80 %) tvořila naše původní tvorba. I dnes se spoléháme především na vlastní zdroje, ovšem s tím rozdílem, že vysílání šíříme do celé ČR.


Programová ředitelka Brněnské televize Simona Polcarová.

Vedle zpravodajství, publicistiky a diskuzních pořadů nabízí btv formáty, v nichž divákům pravidelně poskytuje servis rad a tipů – vše v duchu našeho sloganu „btv – váš dobrý společník a rádce“. Vedle zpravodajského Žurnálu vyrábíme na každý všední den pravidelný přehled celostátního i regionálního tisku Trafika. Velký důraz btv klade na lifestylové pořady, v nichž jsme propagátory zdravého životního stylu, v magazínech seznamujeme diváky s možnostmi sportovního vyžití, přibližujeme adrenalinové sporty či nabízíme cvičební lekce Pilates, Tae bo apod. Dění ve fotbalové lize pravidelně sleduje seriál Vzhůru, Brno! Výraznou část publicistky naplňují poznávací pořady, které se věnují historii, architektuře, pamětihodnostem nebo krásám regionu.


Kolik lidí se podílí na fungování btv?

Televize je živý organismus, který by se neobešel bez stálých ani externích redaktorů, moderátorů, kameramanů, zvukařů, střihačů a dalších techniků, a to nezmiňuji scenáristy, produkci, programové a obchodní oddělení... Řekněme, že máme desítky zaměstnanců a stovky externistů, s nimiž pravidelně spolupracujeme.


Kdo je podle vás typickým divákem btv?

Zaměřujeme se zejména na diváckou kategorii 30+, čímž míříme mezi ekonomicky silný potenciál populace, ale myslíme i na další věkové a sociální skupiny, například na ženy na mateřské dovolené či na seniory, jimž vyhovuje právě servis rad a informací. Zkrátka cílíme na každého, kdo hledá a nachází v našich pořadech inspiraci. Každopádně lze říci, že naše televize je „mladá duchem“, neboť i tým lidí, který ji tvoří, je mladý, svěží, dynamický a vitální – nebo se tak alespoň cítíme, ač nám zdaleka všem není jen pověstných „30+“. A budeme jen rádi, když se tak budou cítit i naši diváci.


Jaké pořady svým divákům nabízíte? Které z nich jsou u divácké obce nejoblíbenější?

Vedle zmiňovaných zpravodajských relací, poznávacích pořadů a prezentace zdravého životního stylu nabízíme v bohaté míře sérii velmi oblíbených a diváky často vyhledávaných rozhovorů z cyklu Ptáme se za vás. V tomto originálním formátu btv zpovídáme zajímavé osobnosti ze světa kultury, velkou pozornost věnujeme hercům a divadelní scéně vůbec, dáváme rovněž prostor zpěvákům a skupinám, aktérům společenského dění, sportovcům, ale i odborníkům-specialistům, např. lékařům různých oborů, vědcům atd. Série Očima btv pro změnu přináší zajímavé reportáže z akcí a událostí v regionu i mimo něj, velký zájem rovněž sklízí cyklus Jak se co dělá, přibližující technologie výroby věcí, které nás běžně obklopují, a různé řemeslné praktiky, dokazující lidský um. Diváci zejména seniorského věku si zase velmi cení dokumentárních cyklů, zaměřených na architekturu a historii.


Jde o čistě regionální vysílání, zaměřené na Brněnsko, potažmo Jižní Moravu, nebo je záběr televize širší?

Samozřejmě nepopíráme, že vysíláme z Brna, proto se také část programu věnuje akcím a tipům, které se týkají dění v regionu, ovšem míříme i za hranice kraje. Ať už jde o zpravodajství nebo publicistiku, profily známých osobností, popř. vzdělávací a poznávací pořady, které mají celorepublikový dosah – stačí jmenovat např. seriál Profese, náš kulinářský magazín Vaří vám Kreslíci nebo již zmiňované pořady o zdravém životním stylu – Pilates, Tae bo. Možná na rozdíl od jiných celoplošných komerčních stanic upřednostňujeme Brno před Prahou, ale na tom snad, vzhledem
k tomu, kde sídlíme, není nic zvláštního.


Vybaví se vám nějaký pořad z produkce btv, na který jste obzvláště hrdá?

V tomto směru asi nebudu úplně objektivní, ale musím jmenovat Vlnu z Brna, dvouhodinový lifestylový kontaktní pořad, který určitým způsobem považuji za „svoje dítě“, neboť jsem stála u jeho zrodu a bedlivě jej sleduji od jeho prvních krůčků.

Vlnu z Brna vysíláme v premiéře každý všední den, přičemž se vždy snažíme o atraktivitu, zajímavost a pestrost skladbou témat i hostů, což je při počtu dvaceti témat a hostů do týdne poměrně úctyhodný výkon. Mně tudíž nezbývá než poděkovat na tomto místě za neutuchající smršť tipů a nápadů kolegům, kteří se na koncepci Vlny v poměrně úzkém kruhu spolupodílejí.

Zároveň si myslím, že jsme měli šťastnou ruku při výběru moderátorů, všichni bez výjimky působí přirozeně a příjemně, přičemž každá dvojice – ať už jde o Dariu Hrubou s Jakubem Nakládalem, Veroniku Poláčkovou a Michala Chylíka, nebo herecký tandem Jana Štvrtecká-Tomáš Sagher – je jedinečná a svá, aniž bych jednu vyzdvihovala nad druhou. Mezi naším štábem v čele s výbornou režií a jmenovanými moderátory došlo k báječnému souznění, díky němuž ve studiu vzniká skvělá a uvolněná atmosféra, která hosty okamžitě zbaví počáteční nejistoty a trémy. Nejednou jsem se setkala s odezvou ze stran návštěvníků, že měli původně z natáčení obavy, ale nakonec se cítili jako na kávě u přátel.