Android TV místo Tizenu? Samsung odmítl spekulace
23.5.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Na internetu se začalo mluvit o tom, zda Samsung nevymění Tizen ve svých Smart TV za operační systém od Googlu, stejně jako to provedl v případě chytrých hodinek. Jihokorejský výrobce ovšem tuto možnost rázně odmítl.
Tizen byl vytvořen jako univerzální operační systém, který se měl objevit v celé škále zařízení. Pokus se smartphony ovšem nevyšel a nedávno bylo oznámeno, že TIzen zmizí také z chytrých hodinek. Samsung místo toho začne používat Wear OS od Googlu, na jehož vývoji se bude podílet. Vcelku logicky tedy vyvstala otázka, zda se podobný krok nechystá i v případě chytrých televizí, kde by mohl být Tizen vyměněn za Android TV. Samsung by tak mohl ušetřit nemalé částky za vývoj vlastního operačního systému. Android TV je přitom platforma s velkým počtem dostupných aplikací i doplňkových funkcí, takže by to pro uživatele nemuselo znamenat až takovou ztrátu.
![](android-tv-misto-tizenu-samsung-odmitl-spekulace/7268/img/samsung-tv-2021-tizen.jpg)
Proti takovým spekulacím se ovšem Samsung ohradil. „Tizen je stále výchozí platformou pro naše chytré televizory,“ prohlásil zástupce společnosti na dotazy novinářů. Televizoru Samsung s Android TV se tedy v blízké době nedočkáme. Operační systém stejně není pro většinu uživatelů rozhodujícím faktorem při výběru nové televize. Mnohem větší roli většinou hraje úhlopříčka, kvalita obrazu a cena. Vzhledem k tomu, že je Samsung největším výrobcem televizí na světě, patří i jeho Tizen k nejčastějším televizním platformám. A během let se firmě podařilo vybudovat ekosystém, který čítá všechny důležité aplikace, propojení s chytrou domácností i exkluzivní funkce, díky kterým získává výhodu nad konkurencí. Proto by nedávalo příliš smysl, pokud by se nyní Tizenu v televizích vzdal.
Svou roli při rozhodování přitom může hrát ještě jeden důležitý aspekt – reklama. Součástí Smart TV je stále častěji inzerce, která může mít podobu doporučovaného obsahu nebo různých bannerů. Pro výrobce televizí (nebo vývojáře operačního systému) se jedná o další zdroj příjmu, který doplňuje snižující se marže z prodeje samotných televizí. Třeba americká značka Vizio začíná na reklamách vydělávat skoro stejně jako na prodeji Smart TV. V případě Samsungu bude situace jiná vzhledem k rozdílné cenové politice i méně agresivní reklamě.
Zdroj: Protocol.com, Engadget.com