Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Android TV místo Tizenu? Samsung odmítl spekulace

23.5.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Na internetu se začalo mluvit o tom, zda Samsung nevymění Tizen ve svých Smart TV za operační systém od Googlu, stejně jako to provedl v případě chytrých hodinek. Jihokorejský výrobce ovšem tuto možnost rázně odmítl.
Tizen byl vytvořen jako univerzální operační systém, který se měl objevit v celé škále zařízení. Pokus se smartphony ovšem nevyšel a nedávno bylo oznámeno, že TIzen zmizí také z chytrých hodinek. Samsung místo toho začne používat Wear OS od Googlu, na jehož vývoji se bude podílet. Vcelku logicky tedy vyvstala otázka, zda se podobný krok nechystá i v případě chytrých televizí, kde by mohl být Tizen vyměněn za Android TV. Samsung by tak mohl ušetřit nemalé částky za vývoj vlastního operačního systému. Android TV je přitom platforma s velkým počtem dostupných aplikací i doplňkových funkcí, takže by to pro uživatele nemuselo znamenat až takovou ztrátu.
 
 
Proti takovým spekulacím se ovšem Samsung ohradil. „Tizen je stále výchozí platformou pro naše chytré televizory,“ prohlásil zástupce společnosti na dotazy novinářů. Televizoru Samsung s Android TV se tedy v blízké době nedočkáme. Operační systém stejně není pro většinu uživatelů rozhodujícím faktorem při výběru nové televize. Mnohem větší roli většinou hraje úhlopříčka, kvalita obrazu a cena. Vzhledem k tomu, že je Samsung největším výrobcem televizí na světě, patří i jeho Tizen k nejčastějším televizním platformám. A během let se firmě podařilo vybudovat ekosystém, který čítá všechny důležité aplikace, propojení s chytrou domácností i exkluzivní funkce, díky kterým získává výhodu nad konkurencí. Proto by nedávalo příliš smysl, pokud by se nyní Tizenu v televizích vzdal.

Svou roli při rozhodování přitom může hrát ještě jeden důležitý aspekt – reklama. Součástí Smart TV je stále častěji inzerce, která může mít podobu doporučovaného obsahu nebo různých bannerů. Pro výrobce televizí (nebo vývojáře operačního systému) se jedná o další zdroj příjmu, který doplňuje snižující se marže z prodeje samotných televizí. Třeba americká značka Vizio začíná na reklamách vydělávat skoro stejně jako na prodeji Smart TV. V případě Samsungu bude situace jiná vzhledem k rozdílné cenové politice i méně agresivní reklamě.