www.tvfreak.cz
>
>
>

Na reklamě mohou výrobci TV vydělávat stejně jako na prodeji televizí

Na reklamě mohou výrobci TV vydělávat stejně jako na prodeji televizí
, , aktualita
Finanční výsledky amerického výrobce televizí Vizio ukazují, že příjmy z prodeje reklamy a uživatelských dat dosahují skoro stejné hodnoty jako příjmy z prodeje samotných chytrých televizí. 
K oblíbeným
reklama
Jedním z důvodů rozšíření chytrých televizí, které z trhu prakticky vyhnaly „hloupé“ modely, je také snaha výrobců zvýšit své výdělky. Zatímco při prodeji běžné televize vydělají pouze jednorázově, Smart TV může být dlouhodobým zdrojem příjmů. A to i přesto, že vývoj a údržba operačního systému něco stojí, stejně tak výroba chytré televize je dražší (např. kvůli výkonnějšímu hardwaru). Kolik ovšem výrobci mohou vydělávat jen díky chytrým funkcím svých televizí? A mohou tyto výdělky překonat i příjmy z prodeje samotných zařízení?
 
 
Částečné odpovědi na výše uvedené otázky nám přináší finanční výsledky, které zveřejnil americký výrobce Vizio. Jeho televizory se sice v Evropě neprodávají, ale v USA jde o jednu z nejúspěšnějších značek na trhu. Důvodem je hlavně atraktivní poměr ceny a výbavy. Vizio se letos po neúspěchu v roce 2015 konečně stalo veřejně obchodovanou společností, a tak muselo zveřejnit zprávu o výsledcích hospodaření. Údaje za první tři měsíce roku 2021 ukazují, že prodej televizorů, soundbarů a dalších zařízení firmě přinesl hrubý zisk 48,2 milionu dolarů. To znamená výrazný nárůst proti stejnému období loňského roku, kdy byl zaznamenán zisk 32,5 milionu dolaru.
 
Mnohem rychleji – dokonce o 152 % – rostly zisky z platformy SmartCast. Jedná se o operační systém používaný v televizorech Vizio, který umožňuje společnosti získávat data o divácích a zobrazovat relevantní reklamy. Zástupce společnosti prohlásil, že Vizio pokračuje v navazování vztahů se značkami a agenturami podle stejného plánu vytvořeného před šesti lety. Jeho hlavním pilířem je automatické rozpoznávání přehrávaného obsahu, díky čemuž může systém zobrazovat relevantnější reklamy. Právě z reklamy a prodeje dat plynou příjmy, které v prvních třech měsících roku dosáhly 38,4 milionu dolarů.
 
Pokud bude tento vývoj pokračovat, začne Vizio vydělávat více na reklamě a datech než na samotných televizích. V roce 2017 narazila společnost na problémy s americkými úřady, podle kterých sběr dat probíhal bez řádného informování diváků. Od té doby Vizio učinilo změny v ochraně soukromí a umožňuje vypnout anonymizovaný sběr dat. Firma uvedla, že nyní má 13,4 milionu aktivních účtů na platformě SmartCast.
 
Trend zvyšování příjmů z reklamy a prodeje dat bude jistě patrný i u dalších výrobců televizí. V žádném případě to ale neznamená, že by u všech značek byly tyto příjmy podobně vyrovnané. Vzhledem k agresivní cenové politice budou marže společnosti Vizio nižší než např. u Samsungu nebo Sony.
 
reklama
Nejnovější články
Poslední aktualizace pro LG OLED TV (2019) může rozladit Dolby Vision Poslední aktualizace pro LG OLED TV (2019) může rozladit Dolby Vision
Aktuální firmware 5.10.04 přidělal vrásky na čele některých majitelům televizí LG C9 a nejspíš také dalších OLED TV z roku 2019. Po updatu totiž přestal za určitých okolností fungovat formát Dolby Vision, což se projevuje blikající obrazovkou.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Nvidia Shield TV získává rozhraní ve stylu Google TV, obsahuje i reklamu Nvidia Shield TV získává rozhraní ve stylu Google TV, obsahuje i reklamu
Uživatelé Nvidia Shield TV se mohou těšit na vylepšené uživatelské rozhraní Android TV. Domovská obrazovka inspirovaná Google TV se zaměřuje na doporučování pořadů. Někteří uživatelé ovšem kritizují výrazný sponzorovaný obsah.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Skoro polovina 4K TV prodaných v ČR je od Samsungu Skoro polovina 4K TV prodaných v ČR je od Samsungu
Samsungu se daří nejen na globálním trhu s televizory, ale také v Česku. Ze všech chytrých televizorů prodaných v dubnu jich bezmála třetina nesla logo Samsungu. V kategorii TV nad 75" drží dokonce více než poloviční podíl.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
O2 TV ztrácí kanály skupiny AMC, ale představuje i řadu novinek O2 TV ztrácí kanály skupiny AMC, ale představuje i řadu novinek
AMC, Film+, Spektrum, Sport1 nebo Minimax. Tyto a další kanály zmizí za pár týdnů z nabídky O2 TV. Naopak dojde k přidání desítky kanálů včetně exkluzivní novinky HGTV HD z rodiny Discovery. Připravena je i služba O2 TV Plus pro filmové fanoušky.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
SledováníTV zdarma na 6 měsíců? TCL rozdává dárek k TV a soundbarům SledováníTV zdarma na 6 měsíců? TCL rozdává dárek k TV a soundbarům
Pokud si zakoupíte televizor TCL nebo Thomson, případně soundbar TCL, máte nárok na vyzkoušení služby SledováníTV po dobu 6 měsíců. Balíček v hodnotě 1 880 Kč obsahuje více než stovku kanálů.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik