Zájem od DVD a Blu-ray dále klesá. Koronavir nahrál streamu

Zájem od DVD a Blu-ray dále klesá. Koronavir nahrál streamu
, , aktualita
Není žádným překvapením, že koronavirová krize zvýšila zájem diváku o streamované video. Naopak prodej filmů na fyzických discích klesl meziročně o čtvrtinu, tedy nejvíce v historii. Ukazují to data z USA.
K oblíbeným
reklama
Rok 2020 přidal další hřebíček do rakve pro DVD, Blu-ray a Ultra HD Blu-ray disky. Data, která zveřejnila americká asociace Digital Entertainment Group (DEG), potvrdila klesající zájem zákazníků o filmy na fyzických nosičích. Ačkoliv koronavirová krize a s ní spojená vládní opatření pomohla domácí zábavě, DVD ani Blu-ray disky z tohoto trendu nedokázaly těžit. Na americkém trhu došlo k meziročnímu poklesu prodeje filmů na fyzických discích o 25,6 %. Ačkoliv tento trend pokračuje již od roku 2011, tedy bezmála deset let, loňský pokles byl vůbec největší v historii. Nelze předpokládat, že by situace v jiných regionech byla výrazně odlišná od USA.
 
 
Proč se tedy diváci během pandemie nezásobili fyzickými disky, které by mohli sledovat v době zavřených kin? Kromě pokračujícího zájmu o služby streamovaného videa, který pod vlivem koronavirové krize ještě zesílil, bude nejspíš důvodem také nedostatek nových filmů na DVD a Blu-ray. V uplynulém roce totiž byla odložena premiéra řady očekávaných snímků (včetně nové bondovky). Spíše než novinky tak pozornost zákazníků přitahovala opětovná vydání katalogových filmů v různých speciálních edicích, ale ani jejich prodej nedokázal zvrátit katastrofu pro optická média.
 
Ačkoliv američtí diváci ušetřili za nákup DVD a Blu-ray, utráceli mnohem více za streamované pořady. Celkové výdaje za digitální domácí zábavu měly v loňském roce dosáhnout 26,53 miliard dolarů, což je o třetinu více ve srovnání s předchozím rokem. Toto číslo zahrnuje stažení filmů na pevný disk (EST), video na vyžádání (VOD) i předplacené streamování (SVOD). Lidé zkrátka trávili více času doma, a tak hledali způsob, jak se zabavit. Na trhu se navíc objevilo několik nových streamovacích služeb, jako je HBO Max a Peacock. Masivní nárůst zažila platforma Disney+, ale také Netflix. Několik významných filmů nakonec mělo premiéru na internetu místo stříbrného plátna.
 

Prodej filmů na optických médiích ve srovnání s předchozím rokem

 
Rok Meziroční vývoj
2020
-25,6 %
2019 -18 %
2018 -14,6 %
2017 -14,1 %
2016 -9,6 %
2015 -12 %
2014 -10 %
2013 -8 %
2012 -5 %
2011 -12,3%
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung představí 76" Micro LED TV, uvádí i 75" odolnou venkovní TV Terrace Samsung představí 76" Micro LED TV, uvádí i 75" odolnou venkovní TV Terrace
Samsung představil několik novinek dé své nabídky televizí. Dostane se na menší a o něco levnější televize Micro LED, ukázány byly také nové varianty Neo QLED a máme zde i venkovní odolnou televizi Terrace se 75" úhlopříčkou.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HBO GO v březnu 2021: nejlepší nové filmy a seriály HBO GO v březnu 2021: nejlepší nové filmy a seriály
V březnu si můžete na HBO GO uspořádat maraton všech dílů Pána prstenů a Hobita. Premiéru bude mít čtyřhodinový akční snímek Liga spravedlnosti Zacka Snydera, stejně jako nový seriál se Supermanem.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Srolovatelnou TV LG Rollable OLED R si prý zatím koupilo 10 lidí Srolovatelnou TV LG Rollable OLED R si prý zatím koupilo 10 lidí
LG prodává v Koreji srolovatelnou televizi Signature Rollable OLED R, konkrétně jde o 65" variantu 65RX OLED TV. Její cena je ale doslova astronomická, a tak není divu, že si ji údajně pořídilo jen 10 lidí.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sony A90J: kolik budou stát vlajkové OLED TV? Sony A90J: kolik budou stát vlajkové OLED TV?
Již tento měsíc vstoupí na vybrané evropské trhy série A90J od Sony. Prozatím ve dvou úhlopříčkách, na třetí z nich si zákazníci počkají. Cena je nakonec nižší, než se předpokládalo. Konečně totiž známé oficiální ceny v eurech.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Skylink odemyká sportovní kanály a rozšiřuje originální obsah na Skylink 7 Skylink odemyká sportovní kanály a rozšiřuje originální obsah na Skylink 7
Od dnešního dne jsou ve volném vysílání Skylinku k dispozici dva sportovní kanály a jeden další pro kutily. Operátor také oznámil rozšíření obsahu na svém vlastním programu Skylink 7. kde mohou diváci sledovat několik nových seriálů.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik