Zájem od DVD a Blu-ray dále klesá. Koronavir nahrál streamu

Zájem od DVD a Blu-ray dále klesá. Koronavir nahrál streamu
, , aktualita
Není žádným překvapením, že koronavirová krize zvýšila zájem diváku o streamované video. Naopak prodej filmů na fyzických discích klesl meziročně o čtvrtinu, tedy nejvíce v historii. Ukazují to data z USA.
K oblíbeným
reklama
Rok 2020 přidal další hřebíček do rakve pro DVD, Blu-ray a Ultra HD Blu-ray disky. Data, která zveřejnila americká asociace Digital Entertainment Group (DEG), potvrdila klesající zájem zákazníků o filmy na fyzických nosičích. Ačkoliv koronavirová krize a s ní spojená vládní opatření pomohla domácí zábavě, DVD ani Blu-ray disky z tohoto trendu nedokázaly těžit. Na americkém trhu došlo k meziročnímu poklesu prodeje filmů na fyzických discích o 25,6 %. Ačkoliv tento trend pokračuje již od roku 2011, tedy bezmála deset let, loňský pokles byl vůbec největší v historii. Nelze předpokládat, že by situace v jiných regionech byla výrazně odlišná od USA.
 
 
Proč se tedy diváci během pandemie nezásobili fyzickými disky, které by mohli sledovat v době zavřených kin? Kromě pokračujícího zájmu o služby streamovaného videa, který pod vlivem koronavirové krize ještě zesílil, bude nejspíš důvodem také nedostatek nových filmů na DVD a Blu-ray. V uplynulém roce totiž byla odložena premiéra řady očekávaných snímků (včetně nové bondovky). Spíše než novinky tak pozornost zákazníků přitahovala opětovná vydání katalogových filmů v různých speciálních edicích, ale ani jejich prodej nedokázal zvrátit katastrofu pro optická média.
 
Ačkoliv američtí diváci ušetřili za nákup DVD a Blu-ray, utráceli mnohem více za streamované pořady. Celkové výdaje za digitální domácí zábavu měly v loňském roce dosáhnout 26,53 miliard dolarů, což je o třetinu více ve srovnání s předchozím rokem. Toto číslo zahrnuje stažení filmů na pevný disk (EST), video na vyžádání (VOD) i předplacené streamování (SVOD). Lidé zkrátka trávili více času doma, a tak hledali způsob, jak se zabavit. Na trhu se navíc objevilo několik nových streamovacích služeb, jako je HBO Max a Peacock. Masivní nárůst zažila platforma Disney+, ale také Netflix. Několik významných filmů nakonec mělo premiéru na internetu místo stříbrného plátna.
 

Prodej filmů na optických médiích ve srovnání s předchozím rokem

 
Rok Meziroční vývoj
2020
-25,6 %
2019 -18 %
2018 -14,6 %
2017 -14,1 %
2016 -9,6 %
2015 -12 %
2014 -10 %
2013 -8 %
2012 -5 %
2011 -12,3%
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čipset Amlogic S805X2 s podporou AV1 míří do prvních TV boxů Čipset Amlogic S805X2 s podporou AV1 míří do prvních TV boxů
Po několika letech od představení se začíná čip Amlogic S805X2 dostávat do prvních zařízení. Odtud máme také technické detaily o tomto nástupci pro S805X a S805Y. Kromě vyššího výkonu nabídne i nový kodek AV1.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Po zkušebním období Netflix zrušil také stránku s obsahem zdarma Po zkušebním období Netflix zrušil také stránku s obsahem zdarma
Před časem Netflix v Česku zrušil možnost vyzkoušet si jeho služby na 30 dní zdarma. A nyní odstranil také speciální stránku, kde bylo možné zhlédnout několik filmů a epizod populárních seriálů i bez předplatného.
16.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik
LG OLED TV zatím nepodporují hraní ve 4K120 s Dolby Vision na Xboxu LG OLED TV zatím nepodporují hraní ve 4K120 s Dolby Vision na Xboxu
Microsoft oficiálně potvrdil testování her v Dolby Vision na konzolích Xbox Series X/S. Majitelé LG OLED TV si ovšem všimli, že novinka nefunguje při použití vstupu 4K120. Oprava by měla přijít brzy. Majitelé konkurenčních televizí mají potom smůlu úplně.
16.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik
Disney+ už má 103,6 milionu předplatitelů, čekalo se ale více Disney+ už má 103,6 milionu předplatitelů, čekalo se ale více
Streamovací služba Disney+ překonala hranici 100 milionů předplatitelů. Konkrétně jde o 103,6 milionu, což je velmi pěkné číslo, nicméně ne tak vysoké, jak se čekalo. Zábavní parky se sice otevírají, ale prozatím přináší ztráty.
16.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Disney zkrátí exkluzivní období pro kina na polovinu. Následuje konkurenci Disney zkrátí exkluzivní období pro kina na polovinu. Následuje konkurenci
Disney je dalším velkým studiem, které se rozhodlo zkrátit období, po které jsou jeho filmy exkluzivně dostupné v kinech. Některé snímky bude možné streamovat již po 45 dnech od premiéry. Disney+ hlásí zpomalení růstu počtu předplatitelů.
15.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik