Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Xbox One brzy zvládne převést zvuk na Dolby Atmos

26.2.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Xbox One sice podporuje prostorový zvuk Dolby Atmos skoro dva roky, ale vyžaduje kompatibilní obsah. To se brzy změní, neboť probíhá testování nového firmwaru, který by herní konzoli naučil upmixing běžného zvuku na Dolby Atmos.
V dubnu 2017 přinesla aktualizace na Xbox One S a Xbox One X podporu Dolby Atmos. Uživatelé s odpovídajícím vybavením v podobě kompatibilních reproduktorů si tedy mohli při hraní či sledování filmů užít plně prostorový zvuk. Technologie ovšem vyžaduje, aby i daný obsah podporoval Dolby Atmos. To se ukázalo jako problém hlavně v případě her, kde zatím prostorový zvuk nabízí jen několik titulů jako Assassin’s Creed: Origins, Metro Exodus nebo Shadow Of The Tomb Raider. Toto omezení ovšem brzy zmizí, neboť mezi testery z Xbox Alpha Skip Ahead se šíří nová verze firmwaru s velmi užitečnou vychytávkou.
 
 
o nové aktualizace se totiž Xbox One naučí „upmixovat“ běžný obsah na Dolby Atmos. To znamená, že prostorový zvuk si užijete i při hraní her, které jejich vývojáři nepřipravili na Dolby Atmos. Takto vylepšený zvuk sice nedosáhne kvality originální obsahu v Dolby Atmos, ale měl by se mu znatelně přiblížit. Technologii vyvinula samotná společnost Dolby a v současné testovací verzi je ve výchozím nastavení aktivní bez možnosti vypnutí. Microsoft ovšem slibuje, že než se funkce dostane do stabilní verze firmwaru, dostane uživatel nad nastavením plnou kontrolu.
 
John Archer z Forbesu upozorňuje, že už nyní se mohou AV receivery či soundbary tvářit, že zvuk z Xboxu vždy přehrávají ve formátu Dolby Atmos. To ovšem není pravda, neboť i v případě nepodporovaného obsahu (pokud je Dolby Atmos aktivován v nastavení herní konzole) je zvuk do receiveru či reproduktoru odesílán v kontejneru Dolby MAT. Microsoft tím obchází problém, kdy by reproduktory při přepnutí z Dolby Atmos do běžného formátu (či naopak) musely provést opětovnou inicializaci, která by mohla způsob krátkodobý výpadek zvuku. Po aktualizaci se tedy Xbox naučí také správně rozpoznat, kdy se jedná o prostorový zvuk a kdy nikoliv.
 
Připomeňme, že při používání kompatibilních sluchátek je upmixing na Dolby Atmos dostupný už dávno. I uživatelům sluchátek ovšem update přinese novinku v podobě výběru různých audio profilů (např. hry, hudba, film).
 
Zdroj: Forbes.com


reklama
reklama