Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

WarnerMedia chce letos spustit vlastní streamovací službu

9.6.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Americký gigant WarnerMedia hodlá letos spustit vlastní službu pro streamování videa, která by měla konkurovat například Netflixu. Nyní se na internet dostaly další informace včetně ceny a nabízeného obsahu.
Nabídku služeb pro streamování videa letos čeká výrazné rozšíření, k Netflixu, Amazonu, Hulu nebo HBO se totiž přidá několik nových hráčů. Kromě Disney+ a Apple TV+ bude v roce 2019 spuštěna také platforma od WarnerMedia, amerického konglomerátu působícího v mediálním a zábavním průmyslu. Tento plán společnost oznámila v loňském roce a nyní přinesl web The Wall Street Journal podrobnosti. Podle zdroje, který si pochopitelně přál získat v anonymitě, budou součástí služby filmy a seriály od divize Warner Bros nebo kabelových stanic HBO a Cinemax. Z části tedy půjde o stejný obsah, jaký najdeme v existujících platformách HBO Go a HBO Now.
 
 
Nová služba od WarnerMedia by měla být v režimu „beta“, patrně zahrnující nějaká omezení, spuštěna koncem letošního roku. Od března 2020 potom přejde do plného provozu. Šetřivé diváky ovšem příliš nepotěší svou cenovou politikou. Cena měsíčního předplatného by se totiž měla pohybovat mezi 16 a 17 dolary, tedy v přepočtu 360 až 385 Kč bez DPH. To je znatelně více, než stojí základní plán od Netflixu (na americkém trhu 13 dolarů po nedávném zdražení). Proti chystanému Disney+ potom půjde o více než dvojnásobnou cenu, neboť v případě této konkurence byla dříve oznámena cena 7 dolarů měsíčně.
 
WarnerMedia ovšem údajně chystá i řešení pro diváky, kteří nechtějí ani korunu. V průběhu roku 2020 by měla bát spuštěna verze s reklamami, která umožní bezplatné sledování obsahu. Plánován jsou prý také dodatečné balíčky, které umožní sledování přímých přenosů a sportovních utkání. O dalších podrobnostech, jako je kvalita nabízeného videa nebo seznam podporovaných platforem, se zdroj nezmiňuje. V každém případě začíná nabídka služeb pro streamování videa pořádně houstnout a zdá se, že každý mediální hráč chce mít svou vlastní platformu. Otázkou zůstává, zda bude divák z tohoto zahuštěného konkurenčního prostředí těžit, nebo to přinese spíše jen komplikace a povede k opětovnému rozšíření pirátství.
 
Konglomerát WarnerMedia koupila společnost AT&T, která za akvizici dokončenou v loňském roce utratila 81 miliard dolarů.