Chytré televizory značky Vizio, které jsou na americkém trhu velmi populární, špehovaly své uživatele. Od roku 2014 společnost sbírala data o sledovaném obsahu a prodávala je spolu s dalšími informacemi třetím stranám. Inzerenti údajně získali poměrně rozsáhlé informace o uživatelích, které ovšem měly být anonymizovány, a tak by bylo nemožné se dopátrat konkrétního jedince či domácnosti. Přesto vše probíhalo bez vědomí uživatele, neboť se v menu nacházela pouze na první pohled neškodná volba Smart Interactivity (Chytrá interaktivita), která slibovala nevinné a pro diváka užitečné záležitosti včetně doporučení na nové pořady.

Znepokojující je také metodika sběru dat. Software totiž snímal část pixelů na obrazovce a na základě technologie rozpoznání obrazu se potom snažil zjistit, o jaký pořad se jedná. Nezáleželo přitom, zda se jednalo o televizní vysílání, streamovaný obsah, DVD/Blu-ray nebo například video z USB flash disku. Případ se začal veřejně řešit v srpnu 2015 na základě stížnosti od Federální obchodní komise (FTC) a generálního prokurátora státu New Jersey. Začátkem února byla společnosti udělena pokuta ve výši 2,2 milionu dolarů, bezmála 56 milionů korun. Vizio bude také muset ukončit tento neautorizovaný sběr dat a vymazat většinu získaných informací. Společnost ovšem patrně nepřestane úplně sbírat data o svých uživatelích, ale bude muset upravit metodiku a především se ptát uživatelů, zda s tím souhlasí.
Tento případ by navíc mohl donutit ke změně chování ostatní výrobce chytrých televizorů. Vizio totiž jistě nebude jedinou společností, která využívá podobně nekalý způsob sběru dat o svých uživatelích a obsahu, který sledují.
Zdroj: Androidpolice.com