www.tvfreak.cz
>
>
>
>
>
>
>

Ve slepém testu OLED TV přesvědčil čtenáře Philips

Ve slepém testu OLED TV přesvědčil čtenáře Philips
, , aktualita
OLED TV od značek Philips, Panasonic, Sony a LG se spolu utkaly v testu organizovaném německým magazínem. Přizváni byli samotní čtenáři, kteří měli za úkol hodnotit kvalitu obrazu v několika kategoriích.
reklama
Výrobci se často chlubí nejlepší kvalitou obrazu svých televizorů, ale který z modelů dokáže nejlépe přesvědčit samotné zákazníky? Německý časopis Video-Magazin (patřící do stejného vydavatelství jako známější PC-Magazin) se rozhodlo své čtenáře do tzv. slepého testu. Akce se uskutečnila 23. října v centrále automobilky BMW v Mnichově a zúčastnilo se jí 35 čtenářů. Testu se zúčastnila čtveřice letošních televizorů s OLED obrazovkou o úhlopříčce 65 palců – LG C8Panasonic FZW804, Philips OLED903 a Sony AF9.
 
Všechny modely byly před testem kalibrovány týmem odborníků a došlo k vypnutí algoritmu pro vylepšení obrazu, aby mohla být lépe posouzena základní kvalita obrazu. Podstatou slepého testu je skrytí všech vnějších znaků, které by mohly porotě pomoci identifikovat, o jaký model se jedná. Televizory byly proto vloženy do speciálních rámů, které zakrývaly rámečky okolo obrazovky, loga výrobců i podstavce. Označeny byly jen písmeny A, B, C a D. Mezi jednotlivými částmi testu byly zakryty oponou, aby nebylo možné rozpoznat značku podle uživatelského rozhraní. Organizátoři se samozřejmě snažili také o rovné podmínky všech vzorků, proto byly umístěny ve stejné výšce.
 
 
V první části testování byla na obrazovky pouštěna videa z připojeného multimediálního PC a herní konzole Xbox One X. Jednalo se o obsah v různé kvalitě od HD až po 4K HDR. Videa byla vybírána tak, aby na nich byly dobře patrné rozdíly v kvalitě obrazu, jako je ostrost, kontrast, černá, barevná neutralita, šum nebo jasnost pohybu. Účastníci měli za úkol hodnotit jednotlivé televizory v připravených dotaznících. Už na začátku testu získal nejvíce kladných hlasů model od Philips (33 %), s odstupem za ním skončil Panasonic (22 %). Výrazná část poroty (22 %) se ovšem nemohla rozhodnout, jaký z televizorů zvolí.
 
Ve druhé části testu byla přehrávána stejná videa, ale tentokrát se zapnutými technologiemi pro vylepšení obrazu. Výrobci tedy mohli ukázat, jak fungují jejich procesory pro zpracování obrazu a další vychytávky, se kterými se rádi chlubí na veletrzích a v tiskových zprávách. Tady se jako jasný vítěz ukázal televizor Philips, který ve slepém testu přesvědčil dvě třetiny přítomných. S velkou ztrátou druhý skončil Panasonic (18 % hlasů). Čtenáři také mohli zhodnotit, zda se jim více líbil obraz „syrový“ nebo po zapnutí různých technologií pro jeho vylepšení. A výsledek byl překvapivě vyrovnaný, takže různé vylepšování obrazu nemusí být vždy ku prospěchu.
 
 
Jasným vítězem slepého testu organizovaného německým magazínem se tedy stal televizor Philips OLED903, který za sebou nechal konkurenci od Panasonicu, Sony i LG. Nesmíme ovšem zapomínat, že preference uživatelů jsou individuální, stejně tak záleží na sledovaném obsahu či zvoleném nastavení.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Hisense představil své první OLED TV, zradil tak QLED Alliance? Hisense představil své první OLED TV, zradil tak QLED Alliance?
Hisense, mimochodem jeden ze zakládajících členů QLED Alliance, uvádí na trh svou první OLED TV. Jedná se o elegantní model s tenkým designem, který lze pořídit ve dvou velikostech. Dorazit by mohl i na evropské trhy.
17.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Netflix zkouší mobilní streamování za poloviční cenu Netflix zkouší mobilní streamování za poloviční cenu
Některé trhy jsou na cenu streamovacích služeb citlivější než jiné, a proto Netflix zkouší zavést ještě levnější plány předplatného svých služeb. Tentokrát půjde o možnost přehrávat obsah jen na mobilních zařízeních.
16.11.2018, aktualita, Milan Šurkala
Samsung QLED TV pro rok 2019 poodhalují své zbraně Samsung QLED TV pro rok 2019 poodhalují své zbraně
Samsung si zaregistroval velké množství ochranných známek, které označují technologie pro vylepšení obrazu i zvuku. Většinu z nich by mohl využít u příští generace svých televizorů, kterou ukáže na CES 2019.
16.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Streamovací služba Hulu se rozšíří do celého světa Streamovací služba Hulu se rozšíří do celého světa
Disney, které se brzy stane většinovým akcionářem ve společnosti Hulu, má v plánu tuto streamovací službu rozšířit mimo USA. Netflix a Amazon tedy v budoucnu získají další konkurenci na mezinárodních trzích.
14.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Philips OLED+ 903 vstupuje na český trh. Jaká je cena? Philips OLED+ 903 vstupuje na český trh. Jaká je cena?
Philips uvedl na český trh svou další OLED TV . Tentokrát se jedná o cenami ověnčený model, který by měl kromě výborné obrazové kvality nabídnout také nadprůměrný zvuk. Ve výbavě totiž nalezneme integrovaný soundbar od Bowers & Wilkins.
13.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik