www.tvfreak.cz
>
>
>
>
>
>
>

Ve slepém testu OLED TV přesvědčil čtenáře Philips

Ve slepém testu OLED TV přesvědčil čtenáře Philips
, , aktualita
OLED TV od značek Philips, Panasonic, Sony a LG se spolu utkaly v testu organizovaném německým magazínem. Přizváni byli samotní čtenáři, kteří měli za úkol hodnotit kvalitu obrazu v několika kategoriích.
reklama
Výrobci se často chlubí nejlepší kvalitou obrazu svých televizorů, ale který z modelů dokáže nejlépe přesvědčit samotné zákazníky? Německý časopis Video-Magazin (patřící do stejného vydavatelství jako známější PC-Magazin) se rozhodlo své čtenáře do tzv. slepého testu. Akce se uskutečnila 23. října v centrále automobilky BMW v Mnichově a zúčastnilo se jí 35 čtenářů. Testu se zúčastnila čtveřice letošních televizorů s OLED obrazovkou o úhlopříčce 65 palců – LG C8Panasonic FZW804, Philips OLED903 a Sony AF9.
 
Všechny modely byly před testem kalibrovány týmem odborníků a došlo k vypnutí algoritmu pro vylepšení obrazu, aby mohla být lépe posouzena základní kvalita obrazu. Podstatou slepého testu je skrytí všech vnějších znaků, které by mohly porotě pomoci identifikovat, o jaký model se jedná. Televizory byly proto vloženy do speciálních rámů, které zakrývaly rámečky okolo obrazovky, loga výrobců i podstavce. Označeny byly jen písmeny A, B, C a D. Mezi jednotlivými částmi testu byly zakryty oponou, aby nebylo možné rozpoznat značku podle uživatelského rozhraní. Organizátoři se samozřejmě snažili také o rovné podmínky všech vzorků, proto byly umístěny ve stejné výšce.
 
 
V první části testování byla na obrazovky pouštěna videa z připojeného multimediálního PC a herní konzole Xbox One X. Jednalo se o obsah v různé kvalitě od HD až po 4K HDR. Videa byla vybírána tak, aby na nich byly dobře patrné rozdíly v kvalitě obrazu, jako je ostrost, kontrast, černá, barevná neutralita, šum nebo jasnost pohybu. Účastníci měli za úkol hodnotit jednotlivé televizory v připravených dotaznících. Už na začátku testu získal nejvíce kladných hlasů model od Philips (33 %), s odstupem za ním skončil Panasonic (22 %). Výrazná část poroty (22 %) se ovšem nemohla rozhodnout, jaký z televizorů zvolí.
 
Ve druhé části testu byla přehrávána stejná videa, ale tentokrát se zapnutými technologiemi pro vylepšení obrazu. Výrobci tedy mohli ukázat, jak fungují jejich procesory pro zpracování obrazu a další vychytávky, se kterými se rádi chlubí na veletrzích a v tiskových zprávách. Tady se jako jasný vítěz ukázal televizor Philips, který ve slepém testu přesvědčil dvě třetiny přítomných. S velkou ztrátou druhý skončil Panasonic (18 % hlasů). Čtenáři také mohli zhodnotit, zda se jim více líbil obraz „syrový“ nebo po zapnutí různých technologií pro jeho vylepšení. A výsledek byl překvapivě vyrovnaný, takže různé vylepšování obrazu nemusí být vždy ku prospěchu.
 
 
Jasným vítězem slepého testu organizovaného německým magazínem se tedy stal televizor Philips OLED903, který za sebou nechal konkurenci od Panasonicu, Sony i LG. Nesmíme ovšem zapomínat, že preference uživatelů jsou individuální, stejně tak záleží na sledovaném obsahu či zvoleném nastavení.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Xiaomi uvedlo 150” Mijia Laser Projector 4K Xiaomi uvedlo 150” Mijia Laser Projector 4K
Laserový projektor od Xiaomi s označením Mijia je na trhu už nějaký ten pátek. Doposud byl ale k dispozici jen s Full HD rozlišením. To se nyní mění a nedávno byla představená aktualizovaná verze se 4K rozlišením.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Nový firmware pro GoPro Fusion přinese 5.8K video i 24p Nový firmware pro GoPro Fusion přinese 5.8K video i 24p
Společnost GoPro aktualizuje svou 360° kamerku Fusion. Ta bude nyní umět až 5.8K video záznam (5.6K po složení do sférického). Vedle toho přibude i možnost záznamu ve filmových 24 snímcích za sekundu a další vylepšení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Netflix se více obává hry Fortnite než konkurenčního HBO Netflix se více obává hry Fortnite než konkurenčního HBO
V dopise akcionářům Netflixu jsme se dozvěděli jednu zajímavou skutečnost. Hra Fortnite je tak extrémně úspěšná, že je pro Netflix větší hrozbou než jiné streamovací služby, proti kterým se nesnaží nějak zvlášť bojovat.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Netflix zdražuje o 13 až 18%, výroba vlastních pořadů je drahá Netflix zdražuje o 13 až 18%, výroba vlastních pořadů je drahá
Populární streamovací služba Netflix se rozhodla navýšit ceny předplatného o nemalých 13 až 18 %. Může za to především nákladná výroba vlastních pořadů, ale licenční poplatky také nezůstávají stranou.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
HDR: povinná výbava nové televize? HDR: povinná výbava nové televize?

Význam 4K už známe, ale ve specifikacích televizorů se nyní objevují pojmy jako HDR10, HDR10+, Dolby Vision nebo HLG. Co přesně tyto zkratky znamenají a opravdu je potřebujeme mít v televizoru? To vše si dnes vysvětlíme.

15.1.2019, článek, Jakub Doležal3 komentáře