Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
16.9.2011, Jan Vítek, aktualita
Společnost LG Electronics zveřejnila výsledky průzkumu agentury GfK, který se týkal prodeje moderních televizorů v České republice. Hlavní zprávou je, že české domácnosti v posledních měsících kupují především levné, ale technologicky vybavené televizory.
teintein | 21.9.201118:03
Jak zde už bylo zmíněno tak jde převážně o model a ne o výrobce a mnohdy třeba i jen o několik kusů. Rozhodně ale všichni výrobci chtějí vydělat co nejvíc a jinak to ani nejde. Funguje to stejně u všech tak, že se udělá výběrovka kdo z výrobců nabídne na nějaké součástky nejlepší poměr cena­/výkon­/rádoby kvalita ­(kvalitu ukáže bohužel většinou až čas­). To co vychází nejlépe se pak nakoupí ­(nasmlouvá množství­) a udělá se třeba jedna řada nebo dokonce i jen několik výrobních sérií dokud nevzniknou nějaké problémy nebo někdo nenabídne po použití nasmlouvaného množství tento poměr lepší. O nahodilé dočasné chybě výrobní linky a tedy pokažené sérii raději ani nemluvě. Odsuzovat teda značku podle nesmyslných kusových údajů z nějakého jednoho servisu a navíc s nepřihlédnutím na model a prodané množství je teda nehorázná hovadina. A kde se co vyrábí je taky úplně jedno. Hondě výrobků ­(není to teď jen o TV­) se stejně výrábí ve stejné továrně, kompletují to stejné stroje či lidi a prochází to stejnou výstupní kontrolou. Jedna továrna teda dokáže produkovat i několik různých značek. V dnešní době, kdy už není moc jednoduché si daný produkt pořádně prohlédnout naživo či věřit kvalitě značky, se teda bohužel už hodně zákazníků řídí jen značkou, designem, různými funkcemi a v praxi nepoužívanými vychytávkami oproti konkurenci, mnohdy jen marketingovými parametry ­(toto taky nemá s kvalitou produktu nebo značkou nic společného ale spíš jde o to kdo má lepší či ulhanější markeťáky­), podplacenými recenzemi a podobnými diskusemi plných neobjektivních názorů zaujatých lidí. Nejdůležitější ale přitom je se řídit hlavně srdcem a sympatiemi k danému produktu a stejně jak to dělají výrobci poměrem cena­/výkon­/rádoby kvalita. Pokud tedy nejde vyloženě o neznámou značku a případnou nejistotu a možnost jejího zániku a ztráty záruky, tak nemá smysl značku vůbec řešit.
Odpovědět0  0
theo2 (9) | 21.9.201120:53
Přesně tak, v dnešním globalizovaným světě sdílí všichni ­(skoro­)všechno. Já to vidím třeba u nás v Tyco Electronics, kde se na stejným pásu vyrábí komponenty pro více automobilek. Myslíte si, že do Mercedesu se kontrolují nějak víc, než do Renaultu nebo že mají jiný normy? Ani náhodou. A tady ty čísla poruchovosti 24 korejců vs 1 Panasonic ? Zajímavý, že jedinej ze všech známých a příbuzných, kterej řeší problém s TV, tak má Panasonic, kdy marně x­-krát reklamoval bzučení a po necelých 2 letech výrazně se snižující hloubku černé... :­-­))
Odpovědět0  0
Achmed (3) | 19.9.201113:09
"A nakonec pár údajů o Smart TV, čili chytrých televizorech schopných stahovat a přehrávat obsah z Internetu či lokální sítě a nabízet další služby. V letošním květnu se takových prodalo 12,2 % mezi LCD a 20,7 mezi plazmami. Meziročně je to nárůst z 6 % a 11,5 %. Všechny tyto výsledky pochopitelně vypovídají nejen o větším zájmu zákazníků o nové technologie, ale také o jejich rozmachu a větší cenové přívětivosti.­"

A co když ti chudáci utrácející jen prostě nemají na výběr, protože Internet cpou výrobci už i do televizorů nižší střední třídy. A kdo chce prostě TV s dobrým obrazem a chce vybrat z nějakého středu, MUSÍ koupit TV s internetem. Prostě v tomhle nemá na výběr....

A začínám mít čím dál více pocit, že se nás každý snažit oblbnout multimédii a internetem v TV a na kvalitu obrazu se jaxi zapomíná....
Odpovědět0  0
Jan Vítek (35) | 19.9.201113:21
Právě proto jsem nakonec přidal tu jednu větu...
Odpovědět0  0
patriot (9) | 16.9.201120:05
LG dělá jen na cenu. Čech typicky nakupuje podle papírových hodnot. A když to ještě někde dobře klapne v testu, hned je rozhodnuto.
Panasonic se nikdy na cenu LG nedostane. Vývoj v Japonsku vs. vývoj v Koreji. Výroba v Česku vs. výroba v Číně. Žádná podpora od LG, vždyť si idnich nestáhnete ani elektronický katalog, natožpak tištěnou brožuru.

Opakuji že LG dělá jen na cenu. Nemůžete čekat služby, nemůžete čekat trvanlivost. Očekávejte pouze technologickou ­"našlapanost­" modelů. ­"Datasheet­" TV od LG bude vždycky plný features. To, že ale TV odejde po 3 letech ­(buď jenom obraz už není to co býval, nebo úplně klekne­), je věc druhá.
Odpovědět2  0
djqkhfejql | 16.9.201122:10
Je to blbost a nesmysl..................
Odpovědět0  1
patriot (9) | 19.9.201111:57
pošli mi prosím katalog TV od LG na adresu patriot@post.cz.

Moc dík !!!!

PS: Může být i v angličtině. Mně zajímají hlavně tabulky s technickými údaji. Ještě jednou moc dík !!!! A těším se.
Odpovědět0  0
zakcr | 17.9.20117:18
Panasonic má továrnu i v Číně a LG má továrnu i v Polsku. Např. foťáky Lumix se dělají v Číně. Asi si Panasonicu víc vyplatí vyrábět plazmy v ČR než je vozit z Číny. LG a Samsung nedělají na kvalitu, protože mají takovou strategii a možná proto, že by jim tu kvalitu nikdo nevěřil. Naše česká firmička taky nedělá na kvalitu, ale na cenu.
Odpovědět1  0
Tominospk (25) | 17.9.201115:10
Plně s Vámi souhlasím.
Odpovědět1  0
patriot (9) | 19.9.201112:01
Na cenu dělá každý bez výjimky. Ale každý si dá jiné zadání o výrobku. Jak Dacia, tak Mercedes se snaží dělat na cenu, ale přesto se jedná o jinou kvalitu.
Tak je to i s LG. Nemají nic, žádnou podporu, žádné požadavky na trvanlivost. To je jejich zadání.
Odpovědět0  0
zakcr | 16.9.201119:47
Panasonic jako asi jediný výrobce dává do všech modelů panely IPS. Ostatní výrobci jen do dražších modelů.

Internetové funkce jsou asi to poslední, co mě zajímá na TV. Nejvíc mě zajímá panel a podpora českých standardů ­- EPG, TTX, DVBT­-MPEG4, DVBC, DVBT2, tabulka frekvencí čr, ruční ladění, ruční editace
Odpovědět0  0
Tominospk (25) | 16.9.20118:53
Nedávno dotazovaný značkový servis odpověděl, že servisuje týdně cca 50 LCD a Plasma TV. Dotaz směřoval konkrétně na značku Panasonic.
A teď si můžete něco myslet o nějaké kvalitě...
A nepovídejte mě, že jich někdo prodá víc a někdo míň. :­)
Odpověď zněla:
servisujeme
cca týdně 24 TV od LG...
cca týdně 24 TV od Samsungu...
cca týdně 1 TV od Panasonicu...
cca týdně 1 TV od jiné značky, značek
Odpovědět1  1
konas (10) | 16.9.201116:50
Podle servisu se ti určitě nedá určit.
1, Do servisu jde vždy pravděpodobně jen vadné zboží a servis neví, kolik se toho prodalo.
2, Zmiňovaný servis může opravovat LG například pro 50 obchodníků a Panasonic pouze pro 2.
Odpovědět2  1
František98 | 17.9.201111:52
To je jako ­"revoluční­" články o tom, že dvě třetiny lidí neberou průměrnou mzdu.
Když se televizorů lg­/sansung prodá 24x více než panasonicu tak budou přirozeně xkrát více servisovány. Říkali něco o stáří těch televizorů? O tom zda se jednalo o low end nebo high end?

Rodiče když kupovali televizi za komárů tak je stála 10 platů a vydržela 20 let. Ted když máte možnost koupit televizi o stejné úhlopříčce s lepším obrazem za polovinu platu očekáváte že vám vydrží dvacet let?

Dnes nemáte žádnou jistotu v tom, že pokud zapaltíte za zboží 2x tolik vydrží vám 2x tak déle bez poruchy, rozdíl není ve značce ale v konkrétních modelech
Odpovědět1  0
Tominospk (25) | 17.9.201115:08
Pane Františku, za dob dávných, kdy i smích mohl být provokací, kdy potraviny byly levnější, a inportem čehokoliv či domácí elektronikou ty potraviny byly dotovány, nemůžete srovnávat ani cenu, ani kvalitu.
- Mimojiné, co se týče servisování, mnou výše uvedené, se jedná o zkušenosti všeobecné.
Nehledě na to, že třeba Samsung nezajišťuje náhradní díly na své výrobky po 2 letech od ukončení prodeje. Ve specializovaném obchodě sice koupíte nějaký polovodič, ale ne celý funkční modul. Podobně se chová LG. Od LG mě nedávno na jejich vadný TV prodaný před cca 4 léty sdělili, že modul zdrojové části se již nevyrábí a je obtížné jej opravit, protože sami nemohou obstarat náhradní díl­- hloupý integrovaný obvod, který ovládá celý zdroj. Nikdy tento modul neopravovali, ale vyměňovali jako celek. Doporučili zakoupit novou TV a nabídli i pár modelů..
Děkuji.
Odpovědět1  0
konas (10) | 18.9.20110:28
Se Samsungem mám bohužel stejnou zkušenost, už proto bych ho nyní nechtěl ani zadarmo. Pár měsíců po záruce a už je to neopravitelné, protože nejsou ND. S LG mám naopak opačnou zkušenost. Díly dostupné i po několika letech a i cenově přijatelné. By mě zajímalo, do jakého modelu LG nedokázali již sehnat­/opravit zdroj.
Odpovědět0  0
Tominospk (25) | 18.9.20116:38
O kterou TV se jednalo, Vám s prominutím již neodpovím. TV nebyla má a jen jsem zprostředkovával servis. V Šumperku Katex si tenkrát s tím nedokázal poradit a telka jela tuším Olomouc, Brno ­(nevím v jakém pořadí atd­) a v posledním servisu nám bylo sděleno výše uvedené.
Ze skušeností vím, že se podobné odehrávalo i u Samsungů.
Osobně vlastním Panasonic TX­-P42X10E a jsem maximálně spokojen a ne jen já.
Někde tady se uvádělo, že se Panasonic vyrábí v ČR, ale tady se snad má jem kompletovat. Přesto považuji tohoto výrobce za jednoho z těch nejlepších v oblasti TV.
Ostatně o tom svědčí i to, že někteří výrobci ­(LG, Samsung a jiné­) poskytují často ke svým TV nové Firmware, které opravuje jisté nedostatky ­(zamrznutí TV a jiné­).
Odpovědět0  0
patriot (9) | 20.9.201121:30
Panasonic má u Plzně továrnuna TV a je jedna z největších na světě ­(co se týče Panasoniku­) ­- vyrábí TV minimálně pro celou Evropu. Samozřejmě pod pojmem vyrábí je nutno si představit ­"pouze­" kompletaci. Snad i něco více, jako vývoj firmwarů ­- bůh suď. Ale to je stejné jako se Škodovkou, samotným VW i jinými koncerny. Všichni nakupují díly a z těch jen skládají. Každý ale nakupuje něco jiného ­- podle toho, co chce vyrábět. Takže buď je z toho ve výsledku Dacia, nebo Mercedes, nebo cokoliv jiného.

Co se týče firmware, já naopak velmi oceňuji, když vycházejí jejich pravidelné updaty. Tam je vidět, že se o výrobek výrobce pečuje a snaží se, aby byl zákazník spokojený. Neexistuje přístroj bez chyb či nedostatů ­- v dnešní době už vůbec ne. Dyť má tolik funkcí ­- internet, přehrávač videosouborů atd, to jsou věc? neustále ve vývoji. Dobrá značka se pozná ani ne tak, že vydává firmware často, spíše tím, že vydá nový firmware i s odstupem roku ­- dvou, zatímco ti levní výrobci již na ukončené modely kašlou.
Odpovědět0  0
ka-spel (7) | 25.9.201123:34
Souhlas. Není nad pravidelné aktualizace. Pamatuji např. na nefunkční některé transponder Skylinku u plazem Panasonicu s DVB­-S, kdy aktualizace vyšla pozdě.
Odpovědět0  0
Josef1 | 16.9.20118:42
PVR má pouze nejdržší model v ceně přes 50 000 Kč.

LG TV se mně líbí, mají matný display, ale bez PVR si TV nekoupím.
Odpovědět1  2
konas (10) | 16.9.201116:48
Nesmysl, PVR mají i poměrně levná LCD LG.
Odpovědět1  0
jps7410 (10) | 16.9.20116:11
Pokud budou mít přístup k zákazníkům jako doposud tak není důvod proč by zákazník měl zůstat této značce loaiální.

Při koupi TV cca před rokem model TV v té době byl ten nej co LG prodávala cena skoro 30tis.

Myslíte že ikdyž TV hardvarově má na to aby bezproblému mohla v sobě mít internet. prohlížeč a jiné aplikace bude LG nabízet zákazníkům nový fw do TV aby jim tento obsah zpřístupnil??

Na dotazy opakovaně nikdo neodpovídá jejich zák.linka je jen pro srandu.

S tímto přístupem LG a nejen jí nevidím důvod proč by moje nová TV měla být zase LG.
Odpovědět1  0
konas (10) | 16.9.201116:52
Jo, to mě taky štve.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.