Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Uživatelé si stěžují na mizející aplikace ze smart TV

24.9.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Nizozemská spotřebitelská organizace hlásí zvýšený počet stížností od majitelů starších chytrých televizorů, kterým vadí mizející aplikace. Nejčastěji se to týká modelů od Samsungu, ale zastoupeny jsou i další značky.
Koupíte si drahý televizor s chytrými funkcemi, ale po pár letech na něm přestanou fungovat vaše oblíbené aplikace. To je problém, na který si stěžuje čím dál více zákazníků. Asociace spotřebitelů v Nizozemsku zaznamenává tyto případy už několik let, proto letos v březnu zavedlo pro tyto stížnosti speciální formulář. Mnoho hlášení se přitom týká televizorů starých tři až pět let, které by přitom ještě neměly patřit do starého železa. Televizní přijímač si přece jen většina z nás nekupuje na dva roky nebo dokonce méně, jako tomu často bývá v případě smartphonů.
 
 
„Se zařízeními připojenými k internetu je nezbytné, aby byla zaručena bezpečnost a funkčnost po přiměřenou dobu. Spotřebitelé vědomě kupují televizor, na kterém mohou používat aplikace a také za ně platit. Není možné, aby po třech letech přestala správně fungovat významná část televizoru. Tuto otázku představíme výrobců a budeme trvat na vyřešení,“ uvedl šéf spotřebitelské organizace Bart Combée.
 
 

Nejvíce stížností od majitelů Samsung TV

 
Skoro polovina stížností se týká aplikace nizozemské veřejnoprávní televize NPO, která od loňského června přestala fungovat na Smart TV před rokem 2014. Dvaceti procentům zákazníků, kteří se obrátili na Asociaci spotřebitelů, potom zmizel YouTube. Více než 60 % zpráv pochází od majitelů televizorů Samsung. To ovšem může být způsobeno i tím, že jde o nejrozšířenější značku na trhu. Významněji jsou zastoupeny také přijímače Philips (21%), Sony (6%) a LG (5%).
 
Nizozemská spotřebitelská organizace očekává od výrobců televizorů tři řešení.
  • Opatření, jako například dohody s vývojáři, aby aplikace a software fungoval na chytrých televizorech po dobu jejich používání.
  • Slib, že aplikace budou na televizor fungovat minimálně po dobu šesti let. Pokud ne, nabídne výrobce zákazníkům alternativu nebo kompenzaci.
  • Aktuálně dotčeným spotřebitelům nabídnout odškodnění, například v podobě bezplatného multimediálního přehrávače, aby mohli nadále používat dané aplikace.
Setkali jste se na svém chytrém televizoru někdy s tím, že by nějaká důležitá aplikace zmizela nebo trvale přestala fungovat?