Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

TV Z1 měla smělé plány, které mohly vyjít

10.2.2011, Jiří Piškula, aktualita
Když jediná česká soukromá zpravodajská televize Z1 oznámila 24. Ledna 2011 ukončení svého vysílání, byla to pro mnoho diváků velmi překvapivá zpráva. Bývalý šéf televize Z1 nedávno přiznal v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz, že byl rovněž překvapen.
Zdeněk Šámal vedl televizní stanici Z1 od července roku 2009, kdy nahradil Martina Mrnku. Skupina J&T, která televizi vlastnila, si od jeho nástupu slibovala, že se mu podaří vyvést projekt z červených čísel. O to se také v průběhu svého působení snažil – výrazně zredukoval náklady a do televize přivedl nové lidi, kteří měli garantovat pozitivní změny v jejím fungování. Sledovanost televize Z1 postupně rostla a tak přišlo rozhodnutí o jejím konci poměrně nečekaně, zaskočen byl i sám Šámal, který věřil, že se podaří projekt v budoucnu proměnit na ziskový. Rozhodnutí majitele o ukončení vysílání však respektoval.



Díky ukončení vysílání už neproběhly další plánované změny. V únoru měl do televize nastoupit nový šéfredaktor Michal Petrov, který dříve působil jako šéf zpravodajství České televize. Od prosince 2010 měla Z1 TV nového obchodního ředitele, který vyhovoval Šámalovým představám. Pro iDNES dále uvedl, že měl v plánu rozšířit záběr zpravodajství televize o politické, společenské a zahraniční události.


Petr Šámal vedl televizi Z1 od července 2009 do ledna 2011, kdy se její majitel (Skupina J&T) rozhodl vysílání ukončit. (Zdroj: iDNES.cz)

V rozhovoru dále odmítl, že by hlavním problémem televize byla její neúčast v jednotném elektronickém měření sledovanosti, kvůli čemuž prý inzerenti neměli možnost zjistit, jaký je zásah jejich kampaně. „Měli jsme k dispozici relevantní čísla: objednávali jsme si data sledovanosti, měli jsme definovanou cílovou skupinu. Byli jsme s naším obchodním týmem přesvědčeni, že to, co máme k dispozici, je absolutně dostačující. Věděli jsme, že si nás denně zapne 350 tisíc lidí, což je docela slušné číslo. Zejména, když víte, o jaké lidi jde,“ uvedl Šámal.

Velkou část nákladů televize Z1 tvořily poplatky za celoplošné pozemní šíření signálu v rámci multiplexu 3, které představovaly 40 % veškerých nákladů. Na otázku, zda už má zajištěno nové pracovní místo, odpověděl Petr Šámal, že dostal několik nabídek, ale žádnou zatím nepřijal, neboť si chce po 11 letech nepřetržité práce vzít 1–2 měsíce volna.

Celý rozhovor je publikován na serveru iDNES.cz.

Zdroj: iDNES.cz