Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Trh s televizory roste, Samsung slaví rekordní tržní podíl

29.11.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Navzdory nepříznivým předpovědím nakonec celosvětový trh s televizory výrazně roste, patrně kvůli vyšší poptávce po domácí zábavě. A slavit může především Samsung, který z hlediska příjmů zaznamenal rekordní čtvrtletí. 
Po vypuknutí koronavirové krize předpovídali analytici trhu s televizory velmi špatný rok. Přerušení výroby v továrnách začátkem roku i zrušené sportovní akce, které obvykle zvyšují zájem o nákup nových televizorů, opravdu nevěštilo dobrou budoucnost. Nakonec ovšem trh s televizory překvapil, stejně jako během ekonomické krize v roce 2008. Zákazníci totiž i navzdory předpovědím nakupovali nové TV. Podle nejnovějších dat analytické společnosti Omdia za třetí kvartál 2020 se mělo prodat 62,9 milionu televizí. To je dokonce o 15 % více než ve stejném období loňského roku. Podle odborníků se dokonce jedná o nejsilnější čtvrtletí v historii.
 
 
Prodej měly popohnat hlavně rozvinuté regiony, kde zákazníci v důsledku protikoronavirových opatření nakupovali zařízení pro domácí zábavu. Přesto, že se mnohé domácnosti potýkaly s nižšími příjmy, zároveň se snížily také výdaje za stravování, každodenní dojíždění i dovolenou. Proto mohli více investovat právě do spotřební elektroniky. Televizor přitom patří k tradičním způsobům zábavy. Kromě příjmu pozemního či placeného televizního vysílání nabízí také přístup ke streamovacím aplikacím typu Netflix, velkou obrazovku potom využijí také majitelé herních konzolí. Rostl i prodej na rozvojových trzích, i když později a pomaleji, takže čísla stále zaostávají za rokem 2019.
 
 
Ze všech prodaných televizorů bylo 58,6 % s rozlišením 4K UHD. Nejspokojenější může být Samsung, který ve třetím čtvrtletí 2020 zaznamenal příjmy z prodeje televizorů ve výši 9,3 miliardy dolarů, což znamená meziroční nárůst o 22 %. Z celkových tržeb si tedy jihokorejský výrobce ukousnul rekordních 33,1 %. Z hlediska počtu prodaných kusů si Samsung zajistil 23,6 %. Konkrétně bylo prodáno bezmála 15 milionů televizorů této značky, tedy o 39 % více než vloni. V kategorii televizorů s úhlopříčkou nad 80 palců dokonce Samsung získal více než poloviční tržní podíl. 
 
Co se týče příjmu z prodeje televizorů skončilo druhé LG Electronics následované Sony. Pokud bychom ovšem porovnávali počet prodaných kusů, skončilo by třetí čínské TCL, zatímco Sony až na sedmé pozici.