Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Třetinu času stráveného u TV věnují Češi „malým“ stanicím

22.8.2011, Jiří Piškula, aktualita
Podle posledních průzkumů v ČR stále roste oblíbenost televizních kanálů mimo hlavní čtveřici ČT1, ČT2, Nova, Prima, které byly tradičními stanicemi v analogovém vysílání. Na menší a mnohdy úzce zaměřené TV kanály se orientují zejména mladí lidé do 25 let.
Zdá se, že se tak po letech v tomto ohledu i mírně mění trh s reklamou. Zatímco dříve bylo snahou inzerentů oslovovat velké masy lidí prostřednictvím reklamních spotů v mainstreamových médiích, v poslední době už jsou využívány i menší televize a přesněji cílené kampaně, ve kterých je oslovována relativně malá, avšak úzce profilovaná skupina diváků.



S ohledem na aktuální vývoj je smutné, že dvě menší televize, které před časem skončily vysílání, se této změny na reklamním trhu nedočkaly (Z1 a Public TV). Televize Z1, která rozhodně měla své příznivce mezi českými diváky, ukončila své vysílání 25. ledna 2011, Public TV přestala definitivně vysílat 1. 6. 2011 po dřívějším ukončení vysílání v pozemních DVB-T multiplexech (signál byl pak šířen už jen satelitně a v některých kabelových televizích).



Data pro výzkum byla sbírána od 1. ledna 2011 do 31. července 2011, z tzv. peoplemetrů, elektronického měření sledovanosti, které provádí ATO-Mediaresearch. Výsledky prezentovala na tiskové konferenci společnost At Media, která v oblasti reklamy zastupuje 21 tematických TV stanic.

Podle výsledků průzkumu stráví průměrný český divák před obrazovkou 3,5 hodiny denně a až třetinu tohoto času (33 %) věnuje sledování tematických TV kanálů. Za posledních 6 let tak došlo k výraznému posunu, neboť v roce 2005 upřednostňovalo tematické stanice jen 6 % diváků. Celých 94 % tenkrát sledovalo „velké TV stanice“.

Výsledky průzkumu přinesl server Mediář.cz.


A jak to máte vy? Sledujete více už léta zaběhnuté „velké TV stanice“ (ČT1, ČT2, Nova, Prima) nebo spíše ty menší či úzce zaměřené TV kanály, jako např. Prima Cool, Nova Cinema, Nova Sport, National Geographic, HBO, ČT24, Barrandov TV, Spektrum apod.?
Napište nám své preference do diskuze pod aktualitou.


Zdroj: Mediář.cz
reklama
reklama