Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Třetina letošní výroby LCD TV bude outsourcována

28.2.2012, Pavel Zubatý, aktualita
Pojem outsourcing není v manažerských kruzích ničím novým ani výjimečným. Součástky externích dodavatelů přitom používá čím dál více tradičních výrobců LCD TV. Počet těchto outsourcovaných přístrojů by proto měl letos vzrůst z 29 % na 32,5 %.

Výzkumná agentura DisplayBank vydala zprávu, podle které bude každé třetí vyrobené LCD TV výsledkem outsourcingu. Zpráva této společnosti zaměřené na trh obrazovek nese název LCD TV Outsourcing Production Industry Analysis and Forecast (tj. něco jako „Analýza a předpověď pro průmysl outsourcované výroby LCD TV“). Přesněji se zde uvádí, že na globálním trhu vzroste počet takových televizorů z 29 % na 23,5 %. Nárůstu nahrává to, že použití komponent externích subdodavatelů má řadu výhod nejen ve výrobě LCD TV. Jedná se např. o úspory na vývoji, nižší fixní náklady, snížení rizik vztahujícím se k nabídce a poptávce nebo efektivnější správa zásob.




Každý třetí LCD televizor bude vyroben s využitím komponent jiného výrobce


Je tak pochopitelné, že se očekává zvýšení počtu výrobců TV, kteří budou využívat externí dodavatele při výrobě jejich LCD TV. Cestou úspor se už vydala např. japonská značka Sony se zavřením 8 z 12 továren na LCD. S restrukturalizací souvisí i nedávno odhalené plány firmy, podle kterých bude televizní divize sestávat z oddělení LCD TV, oddělení TV nové generace a oddělení pro outsourcing. Podobný postoj k externím komponentám zaujaly i další japonské firmy, jako je Sharp nebo Panasonic.

Tradiční výrobci rovněž chtějí využít outsourcing k minimalizaci některých rizik, které vznikají výkyvem cen LCD panelů. Právě tyto panely tvoří většinu ceny výsledného spotřebiče, např. u 32“ modelu tak připadá až 52 % ceny na obrazovku. Se všemi svými výhodami by tak outsourcing měl zvýšit zisky výrobců a snížit různé rizika. Do mysli se nicméně vkrádá otázka zachování kvality. Zatím je ale brzo na verdikty.

Zdroj: HDTVTest

reklama
reklama