Streamovaná videa poprvé překonala kabelovou televizi

Streamovaná videa poprvé překonala kabelovou televizi
, , aktualita
Vloni překonal počet předplatitelů služeb pro streamování videa jako Netflix poprvé v historii kabelovou televizi. Tradiční televizní vysílání ovšem operátorům stále přináší nejvyšší zisk, streamování videa zůstalo až daleko za kabelovkou a satelitem.
K oblíbeným
reklama
Z výzkumu společnosti IHS Markit vyplývá, že v roce 2018 překonal celosvětový počet předplatitelů Netflixu, Amazon Prime Video, HBO Go a dalších služeb pro streamování videa (613 milionů) vůbec poprvé v historii počet diváků, kteří si platí za kabelovou televizi (556 milionů). Pokud tedy budeme streaming považovat za způsob přijmu placené televize, stala se z něj světová jednička. Ukazuje se tedy, že diváci před běžným způsobem vysílání dávají přednost filmům, seriálům a dalším pořadům, který si mohou pouštět podle libosti. Svou roli jistě hraje také možnost přehrávání na více zařízeních (chytré televize, smartphony, počítače aj.) a přístup k exkluzivnímu obsahu, do jehož tvorby např. Netflix investuje astronomické sumy.
 
 
Od roku 2014 počet předplatných za streamování videa vzrostl čtyřikrát
 
Pokud bychom sečetli počet předplatitelů všech forem tradičního televizního vysílání, stále zdaleka převyšují streaming videa. Přesto ve srovnání s rokem 2017 vzrostl počet předplatných těchto služeb o 27 %, zatímco za kabelovou televizi platí o 2 % lidí méně. Také ostatní platformy včetně satelitu stagnují nebo mírně klesají. Jedinou výjimkou je internetová televize (IPTV), jejíž popularita se zvyšuje a v loňském roce dokonce překonala satelit. IPTV můžeme považovat za kompromis mezi „tradiční“ TV a službami pro streamování videa. Na jedné straně totiž nabízí přístup k běžným kanálům, ale k tomu přidává různé doplňkové funkce jako archiv pořadů nebo online videopůjčovna.
 
 
Situace se ovšem trochu změní, pokud se podíváme na příjmy z jednotlivých typů předplatného. Tady zůstává lídrem „kabelovka“, která provozovatelům v loňském roce vydělala 118 miliard dolarů. Kousek za ním zůstalo satelitní vysílání a až s velkým odstupem za ním najdeme streamovací služby. Měsíční platby za kabelovou či satelitní televizi totiž bývají obvykle vyšší, než kolik stojí předplatné na Netflixu či obdobných službách. Mnoho domácností navíc nadále platí za „tradiční“ TV, ačkoliv souběžně s tím sleduje i streamovaná videa.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Netflix mění počítání diváků, úspěšného Witchera sleduje 76 milionů lidí Netflix mění počítání diváků, úspěšného Witchera sleduje 76 milionů lidí
The Witcher (Zaklínač) je nejúspěšnějším seriálem Netflixu. Vysoké sledovanosti však dopomohl i jeden početní trik. Netflix totiž změnil způsob, jak bude od nynějška počítat aktivní diváky seriálů a filmů.
22.1.2020, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ zamíří do Evropy dříve, než se čekalo Disney+ zamíří do Evropy dříve, než se čekalo
Disney+ je v USA poměrně úspěšnou streamovací službou. Přináší např. marvelovky nebo Star Wars, nicméně v Evropě dosud nebyla dostupná. To se ale brzy změní a objeví se tu o trochu dříve, než se čekalo.
21.1.2020, aktualita, Milan Šurkala
Panasonic uvedl 4K60p kamery HC-X1500 a HC-X2000 s 24× zoomem Panasonic uvedl 4K60p kamery HC-X1500 a HC-X2000 s 24× zoomem
V nabídce videokamer společnosti Panasonic se objevují dva nové modely HC-X1500 a HC-X2000. Oba dva mají objektiv s 24× optickým zoomem a potěší také schopností záznamu ve 4K rozlišení při 60p.
17.1.2020, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
NBC uvede streamovací službu Peacock zdarma, za $5 i za $10 NBC uvede streamovací službu Peacock zdarma, za $5 i za $10
Streamovacích služeb není asi nikdy dost, a tak televize NBC brzy uvede svou vlastní. Ta ponese název Peacock a bude možné ji sledovat i zdarma. Pokud ale zaplatíte, dostanete lepší služby, více obsahu a můžete se i zbavit reklam.
17.1.2020, aktualita, Milan Šurkala
Black Widow od Marvela má další trailer Black Widow od Marvela má další trailer
Marvel uvolnil další trailer na film Black Widow, který zamíří do kin v květnu letošního roku. Zatímco ten minulý více napovídal o minulosti Natashy Romanoff, tentokrát se dozvíme více i o hlavním protivníkovi.
14.1.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář