Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
11.3.2023, Kateřina Vymazalová, aktualita
Star Trek: Discovery byl první seriál z nové vlny produkce Star Treku od CBS. V roce 2017 jím byla odstartována úspěšná expanze série na streamovací platformy. Ovšem podle aktuálních informací bude seriál ukončen po 5. sezóně, jež bude odvysílána příští rok.
John60 (1) | 21.3.202313:25
Star Trek: Strange New Worlds dokoukáno, slušné, Star trek: Discovery byl podle mě také velmi dobrý i Picard se mi líbil, nemám žádné zásadní výhrady.
Jsem divný? :­-)
Odpovědět0  0
631275 (4) | 13.3.202310:02
Hmm, já byl vždycky víc fanoušek Babylonu 5 a startrek pro mě byl jen taková nivní guilty pleasure. I když některé řady Voyageru nebo DS9 jsme si užíval a třeba StarTrek:Enterprise ­(2001­) u mě byl hodně vysoko. Takže byť jsem viděl vše, mám poměrně přehled, tak bych se neoznačil jako Trekkie a k univerzu jako takovému mám spíš nostalgický vztah, než že bych byl fanoušek. Na to mám 40k...

Disccovery jsem viděl první sezonu a říkal si lepší tohle než nic. Byl jsem poměrně natěšené po Enterprise, ale v té době toho běželo víc, třeba Orville, Expanse, atd... tak zklamání bylo spíš až ze závěru sezóny, než z celku. Druhá sezóna byla lepší, i když poměr sentimentálních keců oproti ­"scifi­" byl na pováženou. Střílení phasery mě rajcuje víc než nějaké woke narativy. No a na třetí už jsem koukal jen se ztuhlým obličejem při skládání prádla nebo vaření. Epizody s mirror universe lehce potěšily, ale zbytek už na mě byl moc a všem jsem jim přál nějaký ošklivý, ale o to efektnější osud. Ideálně ztrátu práce. Čtvrtou sezonu jsem ani nezkoušel a to že to bude mít pátou mě překvapuje.

Picard.... 1 a 2 nic moc. Na to kolik tam bylo Borgů, což je pro mě hodně třpytivá vějička, tak fakt slabota. Teď třetí serie vypadá líp.

Stange New Worlds dobrý celý. Nějak tak jsme si představoval, že bude vypadat discovery...

Lower decks jsme si užil hodně. Včera jsem náhodu objevil že vyšlo Prodigy. Na nickelodenovský animák to má dost slušné hodnocení, takže zkusím.

Odpovědět1  0
XyM (2) | 11.3.202321:33
V hloubi duše doufám, že tenhle seriál bude retconován :D
Odpovědět0  0
kochren (1) | 11.3.202321:01
Absolutně nejhorší Star­-Trek co jsem kdy viděl... Takže žádná škoda... I kdyby už žádné pokračování nebylo
Odpovědět3  1
kuban (12) | 11.3.202322:37
jj vzrušený šeptání pořád dokola a teplí Klingoni ­(tím nemyslím sexuální orientaci­) ... dal jsem první sérii a kus druhý ­- to fakt nejde

je to velice LGBTQIA2S+ a politicky korektní a WOKE atd ... a taky trochu na zvracení ­(snad radši Teletubbies)
Odpovědět2  0
sroobik (9) | 12.3.20238:20
Mali to ukoncit kludne po 1. sezone,alebo aj pilot by stacil.. Peniaze mali dat macferlenovi na Orwille.. Aj ked ani to nieje 100% koser, zial
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 12.3.20239:02
Mám k Discovery taky hodně výhrad. Hlavně ohledně toho, jak ztvárnili Klingony coby mou oblíbenou rasu ze světa ST, takže první kontakt s tímto seriálem byl u mě hned po zhlédnutí prvního dílu ve stylu WTF. Na druhou stranu jsem moc rád za vznik 2. sezóny, protože jen díky ní následně vznikl samostatný seriál Star Trek: Strange New Worlds, který už důstojně navazuje na dřívější seriály včetně TNG a zaměřuje se na Enterprise pod vedením kapitána Pika, jehož ztvárňuje Anson Mount a ta role mu podle mě neskutečně sedne ­(ať už přímo v ST SNW, nebo v 2. sezóně Discovery, kde se právě že poprvé objevil­).

Discovery tak vnímám jako určité vykopnutí po dlouhé době klidu s cílem zjistit, jaký bude o ST zájem. A ukázalo se, že ten zájem je a ne zrovna malý, což má za následek naprosto nevídanou produkční expanzi, jelikož se toho teď ze světa ST natáčí­/připravuje opravdu hodně. Dále se ukázalo, že ta snaha tohle universum zpracovat trochu jinak ­(viz reimaginace Klingonů­) narazila u svého cílového publika jako kosa na kámen, což bylo naštěstí rychle následováno korekcí kurzu, viz 2. sezóna Discovery, v jejímž závěru Discovery odsunuli zcela pryč do 32. století a v rámci loru z té lodi a její historie udělali tabu, aby ty všemožné dějové kolize nemuseli v rámci produkce čehokoli dalšího jakkoli řešit. Celkem šikovné řešení, jak z toho vybruslit :­-­).
Odpovědět1  0
sroobik (9) | 12.3.20239:20
mne sa celkom pozdava 3. Picard... po slabom 1. a total sracke S02 mozno skonci so ctou...
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 13.3.20238:20
Souhlasím, třetí sezóna ST:Picard vypadá jako opravdu povedené završení jedné epochy jménem Jean­-Luc Picard, která započala už před 35 lety s TNG. Nicméně předchozí dvě sezóny nebyly vyloženě špatné, přestože dějová zápletka v té druhé mi taky moc nesedla, protože obecně nemám moc rád tyhle hrátky s časem a alternativními realitami, kdy se tak rozbíhá příběh něčeho, co není součástí toho nám známého universa a co má tak platnost třeba jen po dobu trvání dané sezóny, nebo třeba jen jediného dílu ­(jako v některých epizodách dřívějších seriálů­). Ale to je tak, když přijde na scénu Q, ke kterému to tak nějak patří. Takže i druhá sezóna mě bavila, přestože to bylo spíše kvůli jednotlivým postavám než kvůli ději. Třetí sezóna je ovšem úplně jiný level, aspoň zatím :­-)
Odpovědět0  0
FabledWarrior (3) | 13.3.20236:05
Souhlasím... První a hlavně druhá sezóna byla podle mě velice fajn a kapitán Pike v druhé sezóně bylo asi to nejlepší, co mohlo Discovery potkat. A také jsem velmi rád, že díky tomu vzniklo Strange New Worlds.

Co se ale děje v dalších řadách Discovery je snad už na zvracení. Nechápejte mě špatně, nemám nic proti LGBTQ+­-XYZ komunitě, ale nacpat všechno z toho do jednoho seriálu a ještě se polovinu času epizody dívat na to, jak tam furt někdo brečí... no to je už na mě moc.
Odpovědět1  0
Karel Polívka (28) | 13.3.20238:34
Beru to tak, že Discovery měla jednu ­(S02­) a najednou je vše v pořádku :­-­) Na její nové díly se taky rád podívám, ale tak nějak to vnímám jako něco mimo. Docela mě ale naštvali tím, co vymysleli, že se jakože za těch několik stovek let stalo s celou Federací. Nechci to spoilerovat těm, kteří to ještě neviděli, tak nechci být konkrétní ­(kdo si nechce zkazit překvapení, tak ať už tento komentář dále ani nečte­), ale podstata Federace v rámci Star Treku byla ve velké míře založená na tom, že všichni měli vizi něčeho velkolepého, co se postupem času bude dále zlepšovat a zvětšovat. A oni to pak takto odstřelí, čímž v podstatě řeknou, že všechny dřívější seriály a filmy ze světa Star Treku směřovali k něčemu, co se jednou stejně zhroutí ­(ať už z jakéhokoli důvodu­). Za odklizení lodě Discovery někam do pryč daleko do budoucnosti palec nahoru, ale za to, co udělali s Federací, všechny 4 palce dolů. Sice uznávám, že jim to nabídlo scénáristický restart, jelikož teď mohou stavět na zelené louce, ale stejně... za mě prostě ne. Určitě by se dalo vymyslet něco jiného, co by také nabízelo hodně tvůrčího prostoru, aniž by museli takto rozbít ten dlouho budovaný základ.
Odpovědět0  0
FabledWarrior (3) | 13.3.20239:51
Na jednu stranu máte pravdu... Na druhou stranu, co by se tam asi dělo, kdyby dorazily do budoucnosti a všechno by tam bylo krásné, spravedlivé, byl by blahobyt v celé galaxii Federace všude, všichni by dodržovali zákony a pravidla... co by tam asi dělali? O čem by byly následné příběhy?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 13.3.202310:08
Já jsem ale nepsal o tom, že bych chtěl, aby v budoucnosti bylo v celé naší galaxii vše ideální, nebo aby Federace vyplňovala celý její prostor napříč všemi 4 kvadranty. To je přesně opačný extrém toho, co scénáristi udělali, a tedy že význam a rozsah Federace takto zásadně degradovali na cosi druhořadého. Jsem přesvědčený, že by šlo vymýšlet mnoho zajímavých dějových zápletek a zvratů, nových vesmírných úkazů a hrozeb ­(ať už jakéhokoli původu­), nových ras, nových technologií atd., aniž by se s tím muselo pojit takové zmrzačení celé Federace, nebo naopak její totální dominance v celé galaxii, což by byl ten opačný extrém, který bych taky nechtěl.
Odpovědět0  0
honza1616 (21) | 13.3.20237:49
Já jsem asi nějak zaspal dobu, ani nevím že se natáčí něco jako Star Trek: Strange New Worlds.

Mám rozkoukaneho Picarda a Discovery, ale s tím jak dlouho jim trvá natočit 5­-10 dílů jsem se na sledování tohoto tématu scifi vykašlal s tím že to dokoukám až toho bude vic,
popravdě jsem se na to chystal začít koukat od začátku, na oba seriály, protože už ani nevím o čem jsou první díly zvlášť v seriálu Discovery, už si ani nepamatuji kde se vzali Klingoni a ani tu jejich zápletku s Federací, vím jen že jednoho Klingona geneticky upravili na člověka a ten infiltroval Discovery kde zabil toho doktora ? ale jak to celé začalo????
.....No a teď se dozvím o ST:SNW ? díky
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 13.3.20238:03
S Klingony v ST:Discovery bych to viděl tak, že podle mě tam žádní nebyli :­-D

Star Trek: Strange New Worlds ale vážně stojí za to, takže doporučuji upřednostnit právě tento seriál a všechny ostatní Star Treky ­(chtělo by se mi napsat i všechny ostatní filmy a seriály mimo Star Trek, ale nenapíšu to :­-­)­) odsunout do pozadí, dokud nebudete mít zkouknutou právě první sez´onu ST:SNW. A teď bacha ­- druhá sezóna ST:SNW by se mohla začít vysílat už tento měsíc ­(termín zatím nebyl definitivně oznámený, pokud mi něco neuniklo­), tak je třeba být připravený.

Engage!
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.