www.tvfreak.cz
>
>
>

Sony uvádí 16K Crystal LED displej, stojí miliony... dolarů

Sony uvádí 16K Crystal LED displej, stojí miliony... dolarů
, , aktualita
Sony rozšiřuje možnosti svého systému modulů s Crystal LED technologií. Nyní je možné vytvořit displej s neuvěřitelným rozlišením 16K. Ještě více neuvěřitelná je i cena, která se rovná několika supersportovním vozům.
K oblíbeným
reklama
Sony už nějakou dobu nabízí své Crystal LED displeje komerčním zákazníkům, nicméně nyní budou k dispozici i "běžným" smrtelníkům. Uvozovky jsou zde rozhodně na místě, protože i když nemusíte být velkou firmou, budete muset být doslova příšerně bohatí, abyste si něco takového mohli dovolit. Tyto displeje se skládají z menších panelů o rozměrech 403×454×100 mm s rozlišením pouhých 320×360 pixelů. Dosahují excelentního kontrastu milion ku jedné, jasu 1000 nitů, obnovovací frekvence až 120 Hz a jsou schopny zobrazit 140 % gamutu sRGB. Jejich skládáním pak vznikají větší displeje.
 
Sony Crystal LED
 
Abyste měli Full HD displej, budete potřebovat 18 těchto jednotek (6×3 moduly + řídící systém pro správnou distribuci obrazu na jednotlivé moduly). Dostanete 110" úhlopříčku (280 cm) a rozměry zhruba 2,42×1,36 metru. 4K obrazovka si už vyžádá 72 modulů, nabídne 220" úhlopříčku (560 cm) a rozměry 4,84×2,72 metru. Pokud by to bylo málo a potřebovali byste 8K rozlišení, máme tu 440" úhlopříčku (11,1 metru) vytvořenou pomocí 288 modulů a rozměry 9,67×5,45 metru. Nyní je ale možné mít i 16K displej, který ale nemá poměr stran 16:9 jako předchozí, ale 32:9 (tedy vlastně dva 8K displeje vedle sebe). Dostanete se zhruba na 790" úhlopříčku (cca 20 metrů) a rozměry 19,3×5,45 metru.
 
Tohle se vám už asi do obýváku jen tak nevleze. Dalším problémem je již zmíněná cena. Jeden modul totiž stojí téměř $10000, takže 16K displej by vyšel na více než 5 milionů dolarů. Ostatně ani Full HD by s cenou $180.000 nebylo zrovna moc levné a už byste za to měli třeba špičkové Porsche 911 Turbo S. A to není všechno. Každý modul váží 10 kg, takže 16K varianta bude vážit skoro 5,9 tuny. Pokud jde o spotřebu, tak průměrná hodnota každého modulu je 100 W. V případě 16K verze se tak připravte na průměrný odběr téměř 60 kW, špičkově až okolo 120 kW.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala