
Firma Sony tedy předpokládá, že zaměření na hi-endové TV produkty jí přinese úspěch a je zřejmé, že z našeho televizního trhu nezmizí, jako se nejspíše stane v případě VAIO PC, které kompletně prodala firmě JIP (Japan Industrial Partners Inc.). Sony také bude dále hledat cesty, jak zefektivnit výrobu televizních panelů, srazit výdaje na výzkum a vývoj a vůbec najít cesty, jak ušetřit, což si vytyčila již v listopadu 2011.
Orientace firmy na hi-end je pak celkem pochopitelná, neboť v této době se tento trh týká 4K modelů, které jsou v případě Sony jedničkou v USA a v Japonsku drží 75 % trhu. Levnější televizory pak v tomto roce měly firmě Sony přinést zisky především na nových trzích, jejichž růst se však zpomalil, takže fiskální rok 2013 bude v této oblasti opět zakončen ztrátou. Završen bude dne 31. března 2014.
Co si tedy Sony chystá? Krom snah o upevnění své pozice mezi prodejci 4K TV, a to pomocí nových modelů, si chystá i nové 2K modely. U nich slibuje širší barevný gamut a nové technologie pro celkové vylepšení obrazu. Pro nové trhy si Sony připraví televizory, které jim budou přímo šity na míru a to vše bude vyrábět nově vzniklá přidružená společnost, v níž bude mít Sony plný podíl. Tato operace má být dle plánu dokončena do června tohoto roku.
Vypadá to tedy, že běžný zákazník si možná ničeho nevšimne a chystané akce budou mít dopady spíše na samotnou firmu, která chce pracovat a vyrábět efektivněji a vrátit svou výrobu televizorů do černých čísel již v následujících fiskálním roce.
Zdroj: X-bit labs