Nyní se výrobce odvolává na zemětřesení v Japonsku spojené s vlnou tsunami, které se odehrálo 11 března. Divize televizorů, která dělá 17 % obratů společnosti Sony tak zůstane stejně jako sedm předchozích let ztrátová.
LCD televizorů Bravia se za fiskální rok končící 31. března prodalo 22,4 miliónů kusů, což je 44% meziroční nárůst. O razantní zvýšení prodejů se postaral především domácí japonský trh. Díky zvýšeným prodejům se obrat televizní divize zvýšil o 16 % na 1161 miliard jenů (220 miliard CZK).

Vysoký obrat ovšem neznamená vysoký zisk. U Sony je to spíš naopak, neboť se s tímto obratem TV divize ponořila do ztráty 75 miliard jenů (14 miliard CZK). Japonský gigant spotřební elektroniky doplatil údajně na neustálé snižování cen v rámci konkurenčního boje a na silný jen, který se promítl do nižších zisků ze zahraničních vývozů. Sony to má těžké, protože musí klíčové komponenty – LCD panely, do svých televizí kupovat a nevyrábí si je sama.
Společnost zůstává na venek pozitivní a plánuje zvýšit prodeje v současném fiskálním roce na 27 miliónů kusů a alespoň značně snížit ztrátu, když je návrat do ziskovosti stále nepravděpodobný. Masaru Kato připustil, že přírodní katastrofa z 11. března vedla k nedostatku některých dílů pro high-endové televize Bravia, které mohly znamenat dobré zisky, neboť poptávka převyšuje nabídku.
Zdroj: HDTVTest
LCD televizorů Bravia se za fiskální rok končící 31. března prodalo 22,4 miliónů kusů, což je 44% meziroční nárůst. O razantní zvýšení prodejů se postaral především domácí japonský trh. Díky zvýšeným prodejům se obrat televizní divize zvýšil o 16 % na 1161 miliard jenů (220 miliard CZK).

Vysoký obrat ovšem neznamená vysoký zisk. U Sony je to spíš naopak, neboť se s tímto obratem TV divize ponořila do ztráty 75 miliard jenů (14 miliard CZK). Japonský gigant spotřební elektroniky doplatil údajně na neustálé snižování cen v rámci konkurenčního boje a na silný jen, který se promítl do nižších zisků ze zahraničních vývozů. Sony to má těžké, protože musí klíčové komponenty – LCD panely, do svých televizí kupovat a nevyrábí si je sama.
Společnost zůstává na venek pozitivní a plánuje zvýšit prodeje v současném fiskálním roce na 27 miliónů kusů a alespoň značně snížit ztrátu, když je návrat do ziskovosti stále nepravděpodobný. Masaru Kato připustil, že přírodní katastrofa z 11. března vedla k nedostatku některých dílů pro high-endové televize Bravia, které mohly znamenat dobré zisky, neboť poptávka převyšuje nabídku.
Zdroj: HDTVTest