
Za rekordní ztrátou Sharpu stojí především nízký prodej televizorů Aquos LCD
Čistá ztráta tak byla nepatrně menší, než očekávaných 383 miliard jenů (88,76 miliard korun). Nepomohlo ani zaměření výrobce Aquos LCD na prodej 60“ a větších televizorů z důvodu menšího konkurenčního tlaku, než u panelů s úhlopříčkou od 32 “ do 55 “. Tato krize se přitom netýká jen Sharpu, ale i dalších japonských výrobců televizí. Odhad Thompson Reuters ukazuje, že značky Panasonic, Sharp a Sony dohromady utržily ztrátu 1,68 bilionu jenů (tj. 389,34 miliard korun, co se týče uplynulého fiskálního roku).
Slabá poptávka na americkém trhu, setrvalá krize v Evropě i slabý jen – to všechno dolehlo tvrdě na tyto kolosy orientované na export. Sharp původně počítal s provozním ziskem 20 miliard jenů (4,64 miliard korun) a dostal něco úplně jiného v červených číslech. Konglomerát z Osaky proto očekává 18,7% pokles prodeje TV za letošní fiskální rok.
Zdroj: HDTVtest