Schváleno: ČT1 a ČT24 zcela bez reklamy
14.7.2011, Jiří Piškula, aktualita
Poslanecká sněmovna na včerejší řádné schůzi schválila novelu Zákona o České televizi i řady dalších mediálních zákonů, ze kterých mimo jiné vyplývá, že ve vysílání ČT dojde k výraznému omezení reklamy. Reklama zůstane jen na kanálech ČT2 a ČT4.
Vysílání reklamních spotů na kanálech ČT1 a ČT24 není podle novely zákona možné a ze všech čtyř programů České televize zmizí i teleshopping. Schválen byl návrh na odstranění reklamy z webu ČT. Obchodního ředitel ČT Robert Kvapil uvedl pro server Meddiář.cz, že tím instituce přijde o zhruba 100 milionů Kč ročně z teleshoppingu a 80 milionů ze sponzoringu.
Na reklamě ČT vloni vydělala 381 milionů Kč, letošní plán se pohybuje na úrovni 480 milionů. Veřejnoprávní televize už nebude mít povinnost odvádět část zisku z reklamy (doposud to bylo 150 milionů Kč ročně) do fondu kinematografie.
O výnosech z reklamy ČT rozhodovala vláda, ČT z nich mimo jiné musela odvádět 150 milionů Kč ročně do fondu kinematografie. To už od konce roku nebude muset. Namísto ní budou část zisku do foncu odvádět komerční televize: Nova, Prima a Barrandov. Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury, peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit výrobě sportovních pořadů.
Pro nové mediální zákony hlasovali jednotně všichni poslanci koalice (ODS, VV a TOP09), tři poslanci ČSSD a nezařazený poslanec Jaroslav Škárka. Novela nyní putuje z poslanecké sněmovny do senátu.
Aktuální stav projednávání zákona i jeho plné znění najdete na webu PS PČR.
Zdroj: Mediář.cz
Na reklamě ČT vloni vydělala 381 milionů Kč, letošní plán se pohybuje na úrovni 480 milionů. Veřejnoprávní televize už nebude mít povinnost odvádět část zisku z reklamy (doposud to bylo 150 milionů Kč ročně) do fondu kinematografie.
O výnosech z reklamy ČT rozhodovala vláda, ČT z nich mimo jiné musela odvádět 150 milionů Kč ročně do fondu kinematografie. To už od konce roku nebude muset. Namísto ní budou část zisku do foncu odvádět komerční televize: Nova, Prima a Barrandov. Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury, peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit výrobě sportovních pořadů.
Pro nové mediální zákony hlasovali jednotně všichni poslanci koalice (ODS, VV a TOP09), tři poslanci ČSSD a nezařazený poslanec Jaroslav Škárka. Novela nyní putuje z poslanecké sněmovny do senátu.
Aktuální stav projednávání zákona i jeho plné znění najdete na webu PS PČR.
Zdroj: Mediář.cz