Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Samsung musel snížit produkci TV o 10 až 15 %

10.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Samsung sice zůstává jedničkou na trhu s televizory, přesto se jihokorejskému výrobci patrně nedaří tak, jak předpokládal. Podle analytiků snižuje objem výroby o více než desetinu, a to kvůli nedostatečným prodejům nových QLED TV.
Podle analytické společnosti Large Display Monitor byl Samsung nucen snížit produkci svých televizorů, za rok jich tedy společnost údajně vyrobí 42 až 44 milionů namísto původních 48 až 49 milionů. To znamená snížení objemu výroby o nezanedbatelných 10 až 15 procent. O letošní QLED TV patrně není takový zájem, jaký si Samsung představoval. Možná je to kvůli nepříznivé cenové politice jihokorejského výrobce, neboť za stejnou cenu si může zákazník pořídit OLED TV. I přes podobný název jsou QLED TV založeny na starší technologii LCD, která byla vylepšena pomocí tzv. kvantových teček. Ani v odborných recenzích ovšem QLED TV od Samsungu nesklízejí výraznější úspěchy.
 
 
Připomeňme, že Samsung i přes snížení produkce patrně zůstává největším výrobcem televizorů na světě. V lońském roce měl mít minimálně 20% podíl na trhu, zatímco konkurenční LG si z koláče ukouslo jen 12 až 13 % z celkově prodaných 230 milionů televizorů v roce 2016. Můžeme ovšem očekávat, že podíl Samsungu by mohl o trochu klesnout, naopak posílení by nebylo přkevapením u LG ani dalších výrobců, kteří se zaměřují na OLED TV.
 
QLED TV nejsou jedinou chybičkou, kterou Samsung udělal během svého úspěšného působení na trhu s televizory. Jihokorejský výrobce například velmi vsázel na modely s prohnutým displejem, o které však mezi zákazníky není vysoký zájem. Zatímco v loňském roce byly tzv. „curved TV“ výrazně zastoupeny v nabídce high-endových televizorů této značky, letos je nalezneme pouze v řadě Q8, která navíc byla kvůli zájmu evropských uživatelů doplněna také o ploché (flat) varianty. Samsung se také před lety pokoušel prorazit v kategorii 3D TV, ale ani ta neměla budoucnost, poslední takový model proto výrobce představil v roce 2015.
 
Nedostatečný zájem o QLED TV by mohl být pro Samsung dalším impulzem pro návrat k OLED panelům, se kterými neúspěšně experimentoval okolo roku 2012. Dlouhodější plány výrobce však nasvědčují spíše tomu, že se tímto směrem nechce vydat.