Na veletrhu SID 2011 v americkém Los Angeles představí korejský výrobce 10,1” LCD panel s rozlišením 2560 × 1600 bodů, což znamená 300 dpi (bodů na palec čtverečný). Takto velké rozlišení se vývojářům podařilo docílit díky tzv. PenTile RGBW. Samsung přidal k třem základním barvám červené, zelené a modré ještě navíc bílou. Každý bod obrazovky je tedy tvořen ze čtyř subpixelů uspořádaných tak, že je možno dosáhnout většího rozlišení, jasnějšího obrazu a nižší spotřeby než v podání běžného RGB.

U běžného uspořádání jsou všechny tři subpixely v jedné rovině, kdežto PenTile má pro jeden pixel dvě dvojice subpixelů (červené a zelené, bíle a modré) uspořádané čtvercově. Bílý pixel hraje velkou roli, díky němu se zvýší barevný gamut i jas a čtvercové uspořádání umožňuje vytvářet menší pixely a tedy i větší rozlišení.
Podle Samsungu se jedná o displej pro tablety nové generace a to hlavně díky spotřebě. Displej je u malých zařízení tím největším žroutem elektrické energie a tento displej má údajně o 40 % nižší spotřebu než jeho konkurenti se čtyřikrát menším počtem pixelů.

V tomto displeji se nachází 4 milióny bodů a každý z nich je ovládán grafickým procesorem. Zatímco při zobrazování 2D grafiky to nepředstavuje žádný problém u náročnějších 3D her to bude znamenat obrovskou zátěž a tedy i vyšší spotřebu a nižší výdrž na baterie.
Pokud vás technologie zaujala a chcete se podívat pod pokličku i z vědecké části, můžete tak učinit na anglicky psaném blogu PenTile http://pentileblog.com/.
Zdroj: ExtremeTech

U běžného uspořádání jsou všechny tři subpixely v jedné rovině, kdežto PenTile má pro jeden pixel dvě dvojice subpixelů (červené a zelené, bíle a modré) uspořádané čtvercově. Bílý pixel hraje velkou roli, díky němu se zvýší barevný gamut i jas a čtvercové uspořádání umožňuje vytvářet menší pixely a tedy i větší rozlišení.
Podle Samsungu se jedná o displej pro tablety nové generace a to hlavně díky spotřebě. Displej je u malých zařízení tím největším žroutem elektrické energie a tento displej má údajně o 40 % nižší spotřebu než jeho konkurenti se čtyřikrát menším počtem pixelů.

V tomto displeji se nachází 4 milióny bodů a každý z nich je ovládán grafickým procesorem. Zatímco při zobrazování 2D grafiky to nepředstavuje žádný problém u náročnějších 3D her to bude znamenat obrovskou zátěž a tedy i vyšší spotřebu a nižší výdrž na baterie.
Pokud vás technologie zaujala a chcete se podívat pod pokličku i z vědecké části, můžete tak učinit na anglicky psaném blogu PenTile http://pentileblog.com/.
Zdroj: ExtremeTech