Topfield SRP-2411 s bohatou výbavou

6.9.2010, Jiří Piškula, recenze
Produkty značky Topfield mají čeští satelitní fandové v oblibě. Není tedy divu, že výrobce přináší na náš trh pravidelně nové produkty. Dnes testovaný dvoutunerový model s integrovaným pevným diskem a funkcí PVR se poprvé objevil na jaře 2010.
Obraz a zvuk naběhne přibližně za 23 sekund po zapnutí z režimu standby, u HD programů naběhne za tento čas EPG a infolišta, obraz se zvukem se objeví o několik vteřin později. Přepínání mezi kanály je velmi rychlé FTA přepnete do 1,5 s, kódované HD i SD za 2–3 s. Přepínání kanálů je naprosto plynulé, nedochází k zasekávání obrazu ani zvuku. Pohyb v OSD menu je rovněž naprosto plynulý bez negativních jevů a prodlev.

V seznamu programů může být uloženo až 10 000 položek (7000 TV, 3000 rádií).

V informační liště se zobrazuje název pořadu s částí jeho základního popisu, aktuální informace o síle a kvalitě přijímaného signálu, uprostřed postupně rolují textové informace o technických parametrech sledovaného programu (tuner, satelit, kmitočet transpondéru, hodnota BR, polarizace, originální formát obrazu). V pravé části lišty je vidět předpokládaný čas začátku a konce sledovaného pořadu s ukazatelem již uplynutého času.

V informační liště se zobrazují všechny potřebné údaje, včetně technických informací o vysílání.

V seznamu TV kanálů, který se zobrazí standardně po stisku tlačítka „OK/List“ můžete třídit jejich zobrazení dle různých parametrů (abecedně, dle satelitu, transpondéru, provozovatele,…). Jméno provozovatele služby může být volitelně zobrazeno přímo v seznamu. Kódované programy jsou označeny symbolem dolaru, programy vysílané ve vysokém rozlišení žádné označení nemají.

Podrobný výpis z EPG o pořadu je pouze textový, bez obrázku.

Obraz je velmi kvalitní, obzvláště vynikne u programů vysílaných ve vysokém rozlišení. Přímo tlačítky dálkového ovladače lze volit rozlišení/prokládání obrazu přenášeného rozhraním HDMI (576i, 576p, 720p, 1080i) a také jeho formát (16:9 plný nebo centrovaný, 4:3 Letter Box nebo centrální výřez). Preferovaný výstupní formát obrazu se nastavuje globálně pro celý přijímač v menu Nastavení systému/Nastavení A/V výstupu.

Nastavení zvukového doprovodu i titulků se ukládá pro každý program zvlášť a zůstává v paměti i po vypnutí přístroje.

Nastavení zvukového doprovodu i titulků se ukládá pro každý kanál individuálně. Globálně je přednastavena automatická volba dle preferencí uživatele. Po přepnutí na jiný program a opětovném návratu zůstává nastavení zachováno a to i po vypnutí a přístroje.