Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
27.8.2008, Michal Učeň, recenze
Jednou z novinek tohoto léta je kamera Sony HDR-CX11E. Jde o nástupce modelu HDR-CX6 a můžete se u něj těšit na nejnovější funkce, lepší senzor s rozlišením až 10,2 Mpx a manuální úpravu ostření, expozice a dalších parametrů pomocí regulátoru vedle objektivu.
Radekc | 23.5.201114:58
Nemuzu dostat video z pocitace do kamery. Export mi nabizi pouze memory card, coz tedy selze, napise to, ze nektere soubory nebylo mozne exportovat. Jak se dostanu k tomu abych zvolil Handycam ?­(Memory Stick?­)?? Diky moc.
Odpovědět0  0
JardaMIN | 2.6.200916:30
Zadny ­- 12ka je pouze urcena pro jiny trh a pravdepodobne nebude mit cestinu
Odpovědět0  0
FandaSSS | 2.6.200916:02
Nevíte někdo, jaký je rozdíl mezi kamerami CX11 a CX12 ?
Předem díky
Odpovědět0  0
Aleš Dvořák | 27.6.200921:42
cx12 je pro americký trh cx11 pro evropu jinak jsou to identické kamery. U digitálu už není potřeba řešit ani rozdíl formátu NTSC­(usa­) a PAL­(evropa­)
Já mám cx12 od léta, kdy jsem byl ve státech a spokojenost
Odpovědět0  0
frankie-dlouhan (2) | 29.6.20099:46
Opravdu nemusím řešit formát? Ani v případě přehrávání z kamery rovnou na TV? Chápu, že přes PC je to asi jedno, ale opravdu u CX12 nebudu mít žádné omezení? ­(když pominu české menu­).
Předem díky
Odpovědět0  0
Aleš Dvořák | 29.6.200912:38
Já to přímo do TV stejně nepouštím, protože mi přijde pořád ještě hodně drahý HDMI kabel, takže mě je to jedno, ale pokud je ta potřeba, tak musí umět televize obě normy jak PAL tak NTSC a myslím si, že většina dnešních TV už to umí. Ale s tím zkušenost nemám a nemohu ověřit. Zajedu ale koupit kabel a vyzkouším to.
Odpovědět0  0
frankie-dlouhan (2) | 29.6.200913:47
Tak jsem se dočetl ­(http:­/­/www.bhphotovideo.com­/c­/product­/573835­-REG­/Sony_HDR_CX12E_HDR_CX12E_High_Definition_Handycam.html#specifi­cations­), že nahrává v PAL. Tím je asi po problému. Vzhledem k tomu, že se dá pořídit v USA kolem 13tis. je volba jasná
Odpovědět0  0
Aleš Dvořák | 29.6.200920:17
Tak to musí být nějaká speciální edice určená pro evropu. Nicméně pokud to píšou asi taková existuje. Přeji krásné záběry a můžu říct, že krásné opravdu budou. ;­-)
Odpovědět0  0
vaclav.vondra@email.cz (1) | 19.4.20091:44
Koupil jsem HDR­-SR12 . V manuálu je všechno možné. Není zde ale ani zmínka jestli nějakým způsobem by bylo možno použít kameru jako Webkameru. Při propojení přes USB tečou data bez problemu.Je ale zavřený objektiv. Uměl by někdo poradit , jestli nějaký převodník , nebo něco jiného by umožnilo použít kameru třeba i pro SKYPE ? Děkoji
Odpovědět0  0
honza-max | 7.3.200918:55
Ahoj, chtěl bych se zeptat na dvě ­"neznámé­" u mé Sony HDR­-CX11E.

1­) Kamera je na paměťovou kartu a přesto při přiložení ucha slyším nepravidelné a tiché bzučení, prskání, škrčení, nebo co je to za zvuk. V průběhu zumování je to pochopitelné – motorek optiky, ale v klidu? ­( Ten zvuk uvnitř kamery je slyšet jen pokud je ticho a ucho nalepím na tělo kamery. Silněji jde slyšet při nejvyšším zumu. Po přepnutí do modu přehrávání, přesně po ninutě něco lupne a zvuk zmizí­). Proč?

2­) Kameře v režimu focení a natáčení svítí kontrolní dioda nabíjení. ­( Oranžová ledka nabíjení ­(blesk­/chg­) na těle kamery, svítí permanentně ve všech režimech kromě přehrávání záznamů a prohlížení fotek. Zhasne jen, když prstem zatlačím tlačítko na prstenci objektivu – zřejmě detekce předsádky­). Ledka by snad měla indikovat jen když nabíjím, ne?
.......................................Je to u těch vašich kamer stejné?...................................................

Kameru jsem koupil „jen“ za 17990 Kč, a v zápětí po mé koupi už na stejných stránkách stojí 18990 Kč. Tak snad to nebyla cenová past, aby se zbavili pochybného kusu. Ach jo.
Odpovědět0  0
honza-max | 15.3.200914:19
1­) Zvuk jsem vypozoroval i u foťáku s 12× zumem ­- asi je to otázka technologie a nic podezřelého, ale stejně by mě zajímalo proč.
2­) Ledka je opravdu stav nabitého blesku, ale v režimu videa nevím proč, protože je v tomto režimu stejně mimo provoz. Asi to má nějaký smysl. Po vypnutí blesku už zhasla.
Odpovědět0  0
gabriel Toman | 27.1.200919:56
Dobrý den, mám v plánu koupit Sony HDR­-CX11E a zajímalo by mě jestli je možné přišroubovat
( přimontovat ­) předsádku před objektiv ? Nikde jsem se to zatím nedozvěděl. Děkuji.
Odpovědět0  0
G.Toman | 27.1.200920:09
už jsem to našel :­-­)
Odpovědět0  0
Alice | 11.9.200821:45
Ahojky, chci se zeptati zda ta kamerka mi pořídí 50 i 60 půlsnímků za fteřinu v HD ?
Mějte se a děkuji, Alice.
Odpovědět0  0
JMartin | 6.9.200822:53
Dobry den. Da se tato kamera propojit s pc jako webcam ??? Pokud ano,tak jak. Dekuji
Odpovědět0  0
ReBirth | 5.9.200811:33
zdravim vas diskutujucich,
chcem sa spytat, ako si tato kamera, resp aj ine od SONY ­(zaujimala by ma okrem tejto hlavne jej ­"sestra­" s HDD ­- HDRSR11E­) opradi s pamatovkami od inych vyrobcov, teda nahrady za SONY, ktore su pekelne drahe. Zda sa mi, akoby som niekde cital, ze mozem zabudnut, ze mi zozere nieco ine ako memorysticky od SONY. Skusal to niekto? ak hej dajte vediet. Dakujem.
Odpovědět0  0
Georgem | 5.9.200812:49
Ahoj
Pouzivam kartu od SanDisk a uplne v pohode.
Odpovědět0  0
Dyron | 28.8.200811:42
Tuhle kameru mám a je opravdu super, není nic co bych jí mohl vytknout...Jinak záznam na MS Duo jsem si zvolil proto, že odolnost paměťové karty a HDD se nedá srovnávat. Je větší šance že odejde HDD než paměťová karta...je větší šance že data na HDD budou poškozena třeba nějakými vibracemi či pohyby...HDD je prostě mechanika a ty rády dělají problémy a když mi odejde paměťovka, tak ji vyhodím a koupím novou. Když mi odejde HDD, tak budu muset kameru reklamovat, odesílat do servisu atd. takže nenatočím nic. Takže MS je podle mě nejlepší volba.
Odpovědět0  0
marcellom (4) | 27.8.200818:03
Váhám s výberem SONY jedenáctek ­- této a té s HDD.Při současných cenách a započtení 16GB karty to vyjde asi nastejno.Jak by dopadl výběr ve Vašem případě? 2hodiny záznamu mi z dovolené bohatě stačí ­(stejně se to sestřihá na cca 20­-30min max., kdo by na to jinak koukal­), stejně většinou beru notebook s sebou.
Odpovědět0  0
marcellom (4) | 27.8.200818:09
trochu mě odrazuje malá váha­(u HDD je to ale zase až dost­), plastový vzhled a podivný ovladač zoomu..nemám ale vyzkoušeno.U HDD zase to, že se to pohybuje ­(karta z tohoto pohledu vede.ale je trochu drašší­)a zmiNovaná váha.
Odpovědět0  0
Michal Učeň (46) | 27.8.200819:39
No nechte se překvapit výsledky srovnávacího testu ­(již brzy­), které by vám snad měly pomoci při rozhodování. Nicméně k Vámi zmiňovaným obavám ­- vzhled CX11 je sice na první pohled trošku zastaralý, ovšem kvalita materiálů je výborná. I přesto, že jde o plast, je kamera odolná i proti poškrábání. Stejně tak i hmotnost není nijak nízká a dle mého názoru je odpovídající k rozměrům kamery.

U druhého modelu s pevným diskem si myslím, že větší hmotnost příliš nevadí. Sony má velmi dobrou ergonomii ­(i když to tak možná na první pohled nevypadá­) a díky širokému popruhu se prakticky všechny kamery od této značky drží dobře i při delším záznamu.

Osobně bych to tedy spíš viděl na vašich sympatiích a požadavku na velikost paměti.
Odpovědět0  0
Pavel Krejčí | 27.8.200817:33
Dobrý den,
v jakém programu upravujete 1080i video z této kamery? Mám starší model HDR­-SD7, který také natáčí do FullHD. Sony Vegas a Adobe Premiere se tváří, že s tímto formátem neumí pracovat ­(*.m2ts­). Povedlo se mi úspěšně sestříhat toto video pouze v Pinnacle Studiu. Jenže obraz po vyrenderování v Pinnacle je daleko ­"prokládanější­" a vypadá to ošklivě.
Odpovědět0  0
Michal Učeň (46) | 27.8.200817:42
Dobrý den,
videa byla upravována v programu Ulead VideoStudio 11 ­(už je tuším i novější verze­).
Odpovědět0  0
Pavel P | 1.3.200910:29
Tuto kameru mám, ale má jeden zásadní problém. Video přenesené do počítače už nelze nahrát zpět do kamery ­(vůbec­), ani na MemoryStick ­(jen v nižší kvalitě­). Navíc dodávaný software neumí přehrát video z disku, jen z karty. Dá se s tím něco dělat ? Jinak je to skvělá kamera, ale bohužel záznam z ní není moc použitelný. Vlastně jediná možnost je pálit na BlueRay.
Odpovědět0  0
Yzerman77 | 1.3.200919:29
Video z disku, tedy HDD, samozřejmě přehrát lze. Stačí použít nástroj ­"Import Media Files­" dodávaný s kamerou. Na HDD se pak přenesou videa a vytvoří se jejich indexace, včetně vyhledání obličejů.

Dodávaný SW umí také převádět video do MPEG2 souborů, pokud tedy tento formát není zvolen už na kameře ­(což není, jak je v recenzi uvedeno, dobrým nápadem, neboť kamera umí HD video­).
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200910:28
Bohužel nemáte pravdu. Video na HDD přenést lze, o tom není sporu. Ale nejde již přehrát dodaným přehrávačem ­"Player for AVCHD­". Ten umí jen externí paměťová zařízení a DVD disk.

Takže jediné a značně hloupé možnosti jsou:
1­) použít k přehrávání dodávaný PMB, což je ale editor, takže je to obtížné a hlavně to moc nefunguje ­(mezery mezi jednotlivými záznamy­).
2­) Přehrát video z HDD na nějaké externí paměťové médium nebo vypálit na BlueRay ­- což před každým shlédnutím videa je nepohodlné.
3­) Použít jiný formát s nižší kvalitou, ale na to jsem si nemusel kupovat kameru za 20.000.
Odpovědět0  0
Yzerman77 | 2.3.200911:02
PMB = Picture Motion Browser: já bych tento nástroj označil jako prohlížeč s jednou základní editační funkcí, ne jako editor. Subjektivně hodnotím jeho práci s uloženými video jako plně postačující ­- má pěkné možnosti indexace, rozdělení podle kalendáře, ...

K přehrání lze najednou vybrat i více souborů a pomocí klávesy F11 ­(Slide Show­) je následně mohu shlédnout všechny postupně za sebou. Mezera mezi přehráním jednotlivých souborů ­(máte­-li na mysli tuto mezeru­) je asi 1,5 vteřiny, což je jistě způsobeno jen režií přístupu k novému souboru.
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200911:47
Mezera 1.5 vteřiny mezi záznamy ­- no tohle snad už nikdo nemůže myslet vážně. Už u DOSovských prohlížečů fotek někdy v roce 98 ­(když jsem měl první dig. foťák FUJI­) tohle bylo odstraněno. Není problém načítat soubor dříve. Dodávat dnes program, který to neumí, je jako by dnes někdo prodával nové auto se sytičem. Přehrávač AVCHD mezery nedělá, ale zase neumí přehrát video z HDD....

Pro SONY je typické, že vše tak nějak funguje, ale nic pořádně.
Za poslední rok jsem koupil 4 výrobky SONY
1­) mini věž ­- jako dárek. Po jednom dni jí odešlo CD. Vyřešeno reklamací. Opravdu nečekané bylo, že rádio nemá RDS ­(!­), na displeji tedy píše frekvenci...
2­) Telefon ­- za několik týdnů odešla klávesnice. Prý vada první série. Vyřešeno reklamací.
3­) Malé přenosné rádio ­- pěkný zvuk, velmi malá spotřeba na baterie. O.K. Způsob předvolby stanic je ovšem originální... no budiž, zvykli jsme si.
4­) Kamera ­- funguje, ale se závadami. SONY je řeší tak, že v části Technická podpora k této kameře je opraven manuál. Prý je v manuálu CAN.. ­(můžete nahrát video do kamery­), ale mělo být CANNOT... Opravdu mě to pobavilo.

Mně z toho vychází:
a­) kamera je víceméně k ničemu
b­) soudruzi u SONY dělají nějak moc chyb...

Naštěstí televizi jsem si koupil SAMSUNG řady 8 a naprostá spokojenost.
Odpovědět1  0
Yzerman77 | 2.3.200913:22
Zobrazování fotek s dopředným načtením dalšího v řadě je přece jen něco jiného než zobrazení m2ts záznamu. Načítání a zejména dekódování dalšího souboru při zobrazování předchozího videa ­- to by se mohlo hodně podepsat na kvalitě zobrazení běžícího videa. Tudy cesta nevede.

S kamerou dodávaný přehrávač AVCHD to provádí tak, že ­"zmrazí­" poslední snímek předchozího videa a první snímek nového videa. Mezera mezi sekvencemi je tedy i tady ­(a divil bych, aby vzhledem k nárokům přehrávání m2ts nebyla­).

Provedl jsem malý test. Nahrál jsem dvě krátká videa ­- krátká tak, aby se obě vešla při přehrávání z disku do paměti RAM. Tím tedy při jejich opakovaném přehrávání odpadlo čtení z disku, při dalších přehrání se přistupovalo jen do paměti. Výsledkem byla mezera mezi oběma sekvencemi odpovádící mezeře, kterou ukazuje přehrávač AVCHD. Jediným rozdílem je to, že PMB zobrazuje mezi oběma sekvencemi ­"černou obrazovku­", kdežto AVCHD ­"zmrazí­" poslední a první snímek ­(což je samozřejmě hezčí­).

Delší mezera mezi spouštěním sekvencí je tedy dána HW počítače ­(dobou přístupu k novému souboru, fragmentací disku, ...­). Při čtení přímo z kamery toto odpadá, neboť na kartě v kameře jsou videa dobře indexována.

Chápu, že dle svých zkušeností nemáte značku SONY rád. Nicméně popisované ­"nezamrznutí obrázku­" dle mého absolutně nemá vliv na použitelnost této velmi pěkné kamery.
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200914:18
No on taky výkon PC v roce 2009 je trochu vyšší než v roce 1998. Nevidím důvod, proč by soubory na sebe nemohly navázat, nakonec, jak správně píšete, kamera sama o sobě to umí.

Neřešil bych zatuhnutí obrázku, kdyby nebylo zablokováno přehrávání na AVCHD. A neřešil bych skoro vůbec přehrávání z PC, kdyby šlo video nahrát do kamery. Nebo kdyby ho alespoň program uměl nahrát na kartu MemoryStick v HD kvalitě. Proč to neumí, to opravdu nechápu.

Na použitelnost této velmi pěkné kamery to má vliv zásadní. Bohužel to, že nelze nahrát video do kamery zjistíte až na http:­/­/support.sony­-europe.com­/dime­/hotnews­/hotnews.aspx?site=odw_cs_CZ&m=HDR­-CX11E&f=HDR_IM .

No, řešení už jsme nalezl ­- kameru se snažím prodat na Aukru za aspoň 12.000,­- a koupím jinou značku.
Odpovědět0  0
Yzerman77 | 2.3.200915:08
V předchozím příspěvku jsem se snažil vysvětlit, že mezera při přehrávání je věcí HW počítače, nikoliv SW dodávaného s kamerou. HD video je stále hodně blízko úrovni výkonu průměrného počítače, na nějaká kouzla ještě příliš nenazrála doba.

Škoda, že už tuto kameru mám. Na Aukru bych si teď mohl výhodně koupit. Ono totiž HD video do kamery nahrát zpět lze a samozřejmě ho lze pak kamerou přehrávat. Ano, nejde to přímo do kamery a tohle je správná výtka vůči této kameře. Nicméně stejného cíle dosáhnete přímým exportem na paměťovou kartu ­- ta ale musí být umístěna v čtečce, nikoliv v kameře. Export lze takto provést v dodávaném PMB ­- kamera si s tím pak bez problémů poradí.

Dodávaný AVCHD player mi z HDD nepřehraje nic ­- menu to nenabízí. Ale jak uvádím výše, to nevadí ­(byť výtka vůči SONY je to relevantní­) ­- PMB má dobré indexační funkce a přehrání pěkně zvládá.

Mimochodem, až si pořídíte nějakou jinou kameru, dejte nám vědět, jak je to s mezerou u HD videa z disku. Řekl bych, že bude naprosto stejná, případně jen dořešena ­"zamrznutými obrázky­".
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200915:40
>>Nicméně stejného cíle dosáhnete přímým exportem na paměťovou kartu ­- ta ale musí být umístěna v čtečce, nikoliv v kameře. Export lze takto provést v dodávaném PMB ­- kamera si s tím pak bez problémů poradí.
Tohle Vám opravdu funguje ? To jsem samozřejmě vyzkoušel hned, když jsem zjistil, že přímo do kamery nahrát video nelze. PMB mi ale píše, abych zvolil nějaký jiný formát než AVCHD ­(teď nevím přesně co hlásí, je to již nějaký čas­).
Odpovědět0  0
Yzerman77 | 2.3.200915:47
Ano funguje, vyzkoušeno.

"Finta­" je v tom, že je nutné zvolit režim exportu na ­"Handycam ­(Memory Stick­)­", nikoliv na ­"Memory Card­" ­- přestože jde o export na kartu. V režimu ­"Memory Card­" není opravdu HD video podporováno.

Důvodem bude to, že export v režimu ­"Handycam­" vytváří na kartě spolu s přeneseným videem i indexové soubory pro kameru.
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200916:05
Tak to moc děkuji za radu, hned to doma vyzkouším !
Odpovědět0  0
JIR2009 | 2.3.200913:37
Ja teda nevim, ale normalne mi AVCHD z HDD video prehrava. Mam na HDD desitky adresaru s videem, ktere po nekolika dnech prohlizim ­- mazu, proste edituji a pripravuji na pripadny vypal, nebo dalsi upravy ­- napriklad v ULEAD Video Studio.

k.1­) ze minivez od sony nema RDS neni nic zvlastniho. Ze mu odeslo CD ­( v teto tride asi smula ­)
k.2­) pokud se jedna o SE a telefon mobilni, tak musite mit pekelnou smulu.
k.3­) o prenosnem radiu se radeji vypisovat nebudu :­)
k.4­) Kameru pouzivam pul roku a troufam si rici, ze se holka nezastavi. Nemel jsem doposud jediny problem, ani naznak problemu.

Pokud jste nasel problem v dodavanem software, tak nechapu, proc zavrhovat pristroj. Dodavany software je spise pro ukladani. Co se tyce jejich radoby editoru, tak o tom samozrejme zadna. Rozdil jako malovani ve Windows a Adobe.

Dost dobre nechapu proc doposud pouzivate vyrobky sony, kdyz jste tak znacne se vsim od nich nespokojen :­) Nepropaguji zde znacku, ale mam od nich TV, DVD Recorder, tuto kameru a fotoaparat a verte, nebo ne ­- nemuhu si stezovat na jediny vyrobek. Jestli to ovsem nebude tim, ze si pred koupi vse pozorne proctu a ujasnim si, co od toho a onoho ocekavam a zda­-li mi to vyrobek muze dat. V kazdem pripade mejte alespon HAPPY DAY.
Odpovědět0  0
Pavel P | 2.3.200914:27
Vám AVCHD přehrává ? Já jej tedy vůbec nevidím v menu. Jen externí zařízení ­(mám kobinovanou čtečku paměťových karet­) a BlueRay­/DVD disk.

Přístroj a software beru jako jednu věc dohromady, dnes už se to ani nedá příliš rozlišovat. No kamera už je na prodej na Aukru,...
Odpovědět0  0
JIR2009 | 2.3.200915:55
http:­/­/www.avchdplayer.com­/index.php­/free­-avchd­-players­/ Mozna pomuze, ale NE asi ne, kdyz jiz prodavate ... Pokud si koupite dalsi vyrobek od SONY kolem 20ky tak mi dejte vedet ­- ja ho pak od Vas kolem 11­-12 000.­- vemu :­)­)­)­)
Odpovědět0  0
tomil2002 (29) | 18.2.201511:43
Máte pravdu , proč si ty výrobky od Sony tedy kupuje :­) Ke mě domů od Sony nesmí nic , je to kontroverzní značka , její produkty jsou přímo úměrně kvalitní podle toho kolik stojí. A že umí znepříjemnit člověku život , když už nic , tak alespoň konektory mají atypické aby si zákazník moc nevýskal jak dobře koupil a hned letěl do speciálky něco od Sony ještě dokoupit. Dobrá zpráva ale je , že už přestali s těmi svými svými atypickými nesmyslnými paměťovými kartami znepříjemňovat život :­) ­( tedy dnes máme r.2015 )
Odpovědět0  0
kamikadze1 | 21.7.20099:12
1­) PMB = Picture Motion Browser mi přehrává m2ts souboru z HDD bez problémů, akorát nemůžu najít nastavení pro celou obrazovku. Poradí mi někdo?

2­) VLC player a BS player mi při přehrávání m2ts souboru obraz kostičkuje ­(může to být konfigurací počítače i když PMB nemá problém s přehráním­), KMplayer mi obraz zúží na úzký svislý pruh ­(lze nějak změnit nastavení aby to nedělal?, v PowerDVD9 se mi zasekává obraz i zvuk ­(může to být konfigurací počítače i když PMB nemá problém s přehráním­). Poradíte? Zkušenosti?

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.