Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
23.3.2011, Jan Vítek, recenze
Dnes si představíme zcela novou videokameru HDR-CX700VE od společnosti Sony, která nabízí především kvalitu a mnoho funkcí, mezi něž patří i možnost využití EVF hledáčku, 96 GB interní paměti, atd. Pojďme na ni.
Ponteral (1) | 14.1.201214:42
Ahoj, chtěl bych poprosit o radu s touto kamerou. Stáhl jsem si ukázku ve 25p, ale mám s ní trošku problém. Pomocí programu TSMuxex jsem chtěl video pozměnit ve snimkovaní na klasických filmových 24p, tedy 23.976, ale ještě před převedením mi program ukázal, že se jedná o interlaced video. A výsledek tomu napovídal. Video záznam byl přesně o půlku kratší. Což jsem si odvodil tak, že se jednalo o 25i, a aby docilil 25p tak se video zkrátilo o polovinu. Může mi s tím něco poradit? Opravdu nahrává kamera ve 25p, nebo se to tváří jako 25p? Díky
Odpovědět0  0
jadd (1) | 26.9.20110:55
Mám model cx130e ale s touto kamerou mají lecos společného, a třeba co se týče omezení kvality videa s FX, já si myslel že omezení které se zobrazuje je dáno levnějším modelem a spoustu jiných voleb mi tato recenze vysvětlila.
Četl jsem i jiné recenze od pana Vítka, vždy píše přesně co mě zajímá, a nebo právě o čem vlastně ještě nevím, protože cx130 je má první kamera...
Odpovědět0  0
Honza Hořínek (1) | 12.7.20119:22
V recenzi mě zaujala plastová sluneční clona na objektiv 37 mm, kterou marně hledám kde se dá.Zajímavé je ,že je dodávána v základním balení ,ale jak autor recenze píše, v rámci volně dostupného příslušenství není bohužel k mání.Pokoušel jsem se oslovit hlavního distributora SONY pro ČR včetně autorizovaných prodejen a nikde jsem nepochodil.
Nemáte náhodou nějaký tip, kde je možné tento díl zakoupit?Rád bych si trošku vytunil mou skromnou amatérskou HDR­-CX 130.
Odpovědět1  0
videoman video | 5.7.201123:05
Souhlasím s Mikem. Na focení je foťák, na točení je kamera, nic mezi tím nikdy nefungovalo a zřejmě nikdy fungovat nebude.

Jde ale samozřejmě také o to, co člověk chce s kamerou­/zrcadlovkou natáčet. Pokud bych natáčel např. film nebo klip bez používání zoomu, jak zmínil BEPE, tak tam je myslím zrcadlovka na stativu ideální. Ale pokud natáčím rychlé scény ­(já natáčím rally, DH, apod.­), tam jsem se zrcadlovkou v řiti, nemožnost svižně zoomovat spolu s rychlým ostřením je u tohoto oboru klíčová. Zrcadlovku bych využil nanejvýše na stacionární prostřihy, na které však bohatě postačuje spotřebka s 1­/3´´ nebo 1­/4´´ čipem za 9000Kč nebo nějaký kvalitní kompakt např. zrovna od Sony.

Druhou věcí jsou u zrcadlovek objektivy. Nechápu, jak někdo může říct, že ­"zrcadlovka je o tolik a tolik levnější než tahle a tahle kamera a navíc má zrcadlovka mnohem větší čip, takže budu mít kvalitnější video­". Myslím, že autor podobných výkřiků při tom nemyslí na další nezbytné příslušenství, aby to video z toho vůbec dostal. Nebo k točení stačí jen tělo? :­) Další věcí je zvuk, nevím na jaké úrovni jsou mikrofony v zrcadlovkách v porovnání s lepšími kamerami, ale podle několika shlédnutých videí to není valné. Takže k zrcadlovce bych určitě dokoupil ještě extrení mikrofon. Osobně mám jak kameru, tak zrcadlo ­(Canon 50D­), takže budu mluvit o Canonech ­- ano, zrcadlovka, jenž dokáže HD je dnes k sehnání např. za 15000Kč ­(EOS 550D­), ale k natáčení potřebuji také nějaké sklo, zoom­-objektiv je vzhledem k výše uvedenému problému s AF ­(ostření během zoomování­) nepoužitelný, takže volba padá na pevňáka ­(případně tedy zoom­-objektiv se zvoleným ohniskem před natáčením­). Chci­-li natáčet různorodé scény, asi mně EF50­/1.8 II stačit nebude. Takže pořízení nějakého širokáče ­(např. 24mm­), pak té padesátky a nebudu­-li natáčet jenom krajinu, architekturu, apod. a chci využít potencionál zrcadlovky naplno, tak také nějaké delší kvalitní sklo ­(např. 135­/2 L nebo 200­/2.8 L či 300­/4 L­) nebo případně tedy cenově nejdostupnější kvalitní zoomy 17­-40­/4 L nebo 24­-70­/2.8 L a 70­-200­/4 L, mně pořizovací cenu vytáhne sakra vysoko v porovnání např. s touto kamerou CX700. Jen cena např. EF 17­-40­/4 L = 17tisíc, EF 24­-70­/2.8 L = 30tisíc, EF 70­-200­/4 L je teď na 15tisících, EF 135­/2 L je teď kolem 26tisíc nebo EF 200­/2.8 L II koštuje 20tisíc... Samozřejmě pořizovací cena jde trochu zredukovat zakoupením skla ­(skel­) z druhé ruky, avšak u kvality L to nebude závratné ušetření.

Takže jak bylo zmíněno výše, pokud chci točit homevideo, tak doplňková funkce videosekvencí u zrcadlovky za desítku spolu se seťákem je dostačující, chci­-li ale točit VIDEO, tak KAMERA.

Odpovědět1  0
jkmaxfli (7) | 26.3.201123:19
Nevím ,zda se mi to jen zdá,ale samply z této kamery v exteriéru jsou všechna viditelně mihotavé,jakoby se bortily hrany jak horizontálně tak vertikálně a ve finále je efekt záběru,jako by se spojil teplý vzduch s teplým­-vlnění.
Potom to video s testem zoomu,při maximálním zoomu jede stabilizace naplno,ale hned do oka mi bije neskutečné mini cukání­-trhání obrazu při pohybu horizontálním směrem.
Asi bych do této kamery nešel,navíc ta cena!
Odpovědět0  0
RiMr (43) | 24.3.201118:38
Tady jsem si dovolil:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=f9Gbo6cFBz4

ať je vidět, co z toho zbude na youtube a ať si to můžou přehrát i lidé co orig. stream nepřehrají. Zkusím to dát i na Vimeo, tam by měla být možnost stáhnout originální mp4 soubor.
Odpovědět1  0
RiMr (43) | 24.3.201116:16
Jsem takový ten domáci videobastlíř a řeším výběr techniky, schopné kvalitně a s možností aspOń základních ručně nastavitelných parametrů, točit většinou RC Modely, často ve složitých světelných podmínkách. Používal jsem Canon SX­-10, SX­-1, HV­-30 a chci prostě ­"něco­", co mne posune zase kus dál, hlavně v kvalitě ostření a možnostech třeba nasadit jiný objektiv, použít ruční ostření, míť možnost clonou ovlivnit hloubku ostrosti atd. No a pochopitelně jsem z­"zabloudil­" i k zrcadlovkám.
Základní mínus je nepoužitelnost AF, který je při mnou natáčených objektech nezbytný, navíc musí být spolehlivý a ­"brát­" třeba malý rc model na pozadí ostrých tmavých kontrastních mraků. Tam se i HV30 často ztrácí. Takže klasické zrcadlo bohužel nic pro mě. Ale pak se objevily Sony A33 a A55 s polopropustným zrcátkem a průběžným ostřením fázovou detekcí. O víkendu jsem teď měl A33 půjčenou a přes mizerné světelné podmínky ­(nebo práve proto­) jsem natočil pár záběrů, abych si tento foťák ­"osahal­". Tady jsou nějaké neupravené záběry. Pokud je video neostré, je to tím že jsem se pokoušel o MF:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=CsTuMVS8acU

Mimo mínusy uvedené v závěru uvedu ještě viditelně horší kompresi ­(třeba ve spadaném listí­) oproti DV kamerám, ale i foťáku Canon Sx1 ­(tam je datový tok i k 50Mbps­). Navíc nízká výdrž accu který se dlouuuho nabíjí, ergonomie pro trpaslíky, ale ne pro normální mužskou ruku a určitě bych přišel ještě na něco...

Takže jsem zase u kamer a chválabohu se začínají objevovat nějaké modely, které pro mne osobně vrací kamery do hry. Hlavně ­(v některých případech­) snímkovou frekvencí 50p ­(i když proč netočit v 60p, pokud to kamera umožňuje, že...­). Váhal jsem mezi Canonem HF S21 ­(hlavně proto že mám prostě s Canonem dobréé zkušenosti­), mezi tříčipovým Panasonicem HDC­-SDT750, jehož obrazové výsledky ­(hodnotím na základě toho co jsem našel­) mě přes jeho tři čipy a objektiv s výbornou světelností nijak zvlášť neuchvátly ­(opět zcela v souladu s mými osobními zkušenostmi s Panasonicem­).

No a teď tahle ­"sonka­"...

Tož nevím... Mizerný hledáček mají všechny, Canon má skvělé barvy ale jen 25­/30p, Panasonic má 50­/60p, tři čipy ale jeho videa jsou ­"divné­" a tady tu Sony jsem ještě nestudoval...
Odpovědět0  0
Radek4 | 24.3.201112:23
Neví někdo kdyby tak přibližně mohla klesnout cena?
Odpovědět0  0
canooon | 23.3.20118:25
Zaujimalo by ma cim tieto predrazene kamery konkuruju modernym zrkadlovkam s cipom, ktoreho plocha je cca 20xvecsia ;­), schopnym natacat HD video :­). Urcite by to chcelo porovnanie s niektorou zrkadlovkou podporujucou HD video: Canon 1100D, 500D, 550D, 600D, 60D, najnovsie Sony, Pentax,... ktore su cenovo ovela nizsie ­(Canon 1100D je takmer za tretinu!!!)
Odpovědět0  0
rescape (2) | 23.3.201113:20
Zajímavý dotaz, taky jsem se už o tuhle otázku zajímal a řekl bych že zrcadlovky, konkrétně např 550D se kvalitou zřejmě vyrovná, problém je časové omezení délky videa a zahřívání objektivu u zrcadlovek, které nejsou na dlouhé nahrávání videa stavěny.Ergonomie je zde asi vedlejší. Pokud mi někdo toto vyvrátí nebo potvrdí budu rád.
Také v současné době řeším otázku zda zrcadlo ­(550D­) nebo kamera ­(hdr­-cx550 a výše­).
Děkuji
Odpovědět1  0
canooon | 23.3.201114:14
alebo co takyto low­-light test 1100decka :­), vyzera to fakt dobre a za neskutocnu cenu...
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=HkO3tgTAPu0

PS: druha vec ake objektivy tam pouzil, ak tam pouzil napr. 50mm F1.2 ­(comu moze nasvedcovat nizka hlbka ostrosti, vo videu sa nezoomuje­), vyslednemu videu to dost pomoze a kameru­-zrkadlovu dost predrazi ;)
Odpovědět0  0
JanN | 23.3.201116:15
Ani jedna vámi jmenovaná zrcadlovka neumožňuje nahrávat video 1920x1080­/50p­/60p, navíc se zvukem 5.1.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 23.3.201116:34
To nelze takhle brát, protože kamera nabízí neporovnatelnou ergonomii při točení, kvalitní optický stabilizátor videa ­(frame to frame, ne jen na jednom frame­), jemný zoom, který nelze na zrcadlovce napodobit, také velký rozsah zoomu ­(takový objektiv 400 nebo 500mm u zrcadlovky posune cenu mnohem výše, nehledě na to, že má malý rozsah­). Mám obojí a video ve foťáku je prostě jen doplněk, na seriózní natáčení použít nelze ­- nedovedu si představit, že bych s ním natočil třeba svatbu. Jednak by mi upadla ruka a také ty všechny zoomy atd. by stály za prd. A velikost čipu nemusí být rozhodující ­- důležitá je velikost pixelu a ta nemusí být tak rozdílná, záleží od kamery a také řešení čtení dat ze snímače. Ano pro nějaké domácí natáčení ­"blbinek­" bude stačit video z foťáku, ale na seriózní točení to prostě není.
Odpovědět2  0
ocicko | 23.3.201116:58
Plně souhlasím s Mike. Mám také obojí a to se nedá snad ani porovnat. Nejhorší je optický stabilizátor dále zoomování. Když je šero a nebo jestli budete natáčet někde v interieru kde není tolik světla tak ze zrcadlovky je to hnus. To se nedá ani pustit na tv. Dále strašné nepohodlí točit těžkou zrcadlovkou. Prostě kamera je na natáčení a zrcadlovka je na focení. Jesli, ale někdo chce natáčet krátká videa na web tak ok, ale to může použít i lepší mobil.
Odpovědět1  0
canooon | 23.3.201118:48
Mike, Ocicko: dik za nazor s praxe, hned mam jasnejsie, budem musiet okolo kamier kde co nastudovat ­(pls mohli by ste daky link?­) :­),
- pls mozem vediet ake mate kamery­/zrkadlovky?
- inac este k velkosti pixela ­- zrkadlivka ma cca 20x vecsiu plochu snimaca, na nom 3xviac pixelov ­- tj pixel je cca 6xvecsi :)
Odpovědět0  0
ocicko | 24.3.201115:04
mám sony hdr­-cx505ve a zrcadlovku nikon d90. Informace čerpám převážně z tohoto fora odledně videokamer a tady najdeš další odkazy a rady.
Odpovědět1  0
fied686 | 25.3.201122:13
Přidám svou zkušenost. Canon550D má skvělý obraz,ale:
1­)1 minuta záznamu má 330MB.Nevadí to,protože 32GB SDHC stojí dneska 1300.Převedu to do MP4,kde kvalita obrazu je stejná a 1 minuta má 60MB.
2­)zapomeńta na hledáček.Točíte podle displeje,tj.na prd a jako s kamerou za 9000,­-
3­)Neostří během točení,tj.zaostřím automaticky před započetím záznamu a pak točím.Zapomeńte na zoom během točení,je to trhané a rozostřené.
Máte­-li dotaz,rád zodpovím.
Odpovědět1  0
BEPE (4) | 6.4.201118:28
Já si myslím, že kvalitní foťák na video není tak špatný, možná naopak přímo perfektní, ale:
- pouze pro natáčení hraných filmů nebo komponovaných dokumentů
- při použití stativu a případně ostřiče
- při separátním nahrávání zvuku na externí audiorekorder

a malá poznámka: i v současnosti použivané rozlišení 1920 x 1080 je pořád jenom 2 073 600 pixelů, takže štvaní se za megapixely nemá valný smysl. Ano velikost jednotlivého pixelu na čipu je důležita, ale co je nad uvedené rozlišení se musí stejně downkonvertovat na žádané rozlišení.
Odpovědět1  0
RiMr (43) | 6.4.201119:45
No člověk zrovna nemusí být Forman, ale třeba jen dokumentující letecký modelář, aby potřeboval:
- spolehlivé ostření na model třeba n apozadí tmavých a­/nebo kontrastních mraků ­(běžné videokamery se často a spolehlivě beznadějně ztrácí­)
- málo šumící soustavu sklo­-čip pro natáčení ve špatných světelných podmínkách ­(klasické ­"kýčovité­" záběry při létání v podvečerním oleji ­- běžná spotřební kamera buď šumí, nebo brutálně vyhlazuje­)
- kvalitní hledáček ­(!­)
- možnost volby skla

A jsem si jistý, že se najdou i další oblasti, kde už jen trošku náročnější uživatel v nabídce dnešních kamer do 30­-40kKč zoufale tápe...
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.