Samsung QE65Q8DN: to nejlepší za rozumný peníz?

26.3.2019, Jakub Doležal, recenze
Úkol zněl jasně. Vybrat tu nejlépe vybavenou televizi na trhu s podporou posledních technologií, avšak za cenu, která se nebude blížit rozpočtu běžné domácnosti na několik měsíců. Zvládne to Samsung s řadou Q8D?
Vždy, když si kupujeme novou elektroniku, chceme to nejlepší, avšak za co nejpřijatelnější částku. V případě televizorů to platí také a navíc se zde často setkáte s tím, že podobnou výbavu koupíte ve více modelech, které se od sebe liší o desítky tisíc. Podívali jsme se proto do nabídky Samsungu a pokusili se vybrat ten nejvybavenější model, za co nejnižší cenu.

Do oka nám padla řada Q8D uvedená již v minulém roce. Ve výbavě má totiž vše podstatné, zvládne 4K obraz, obsahuje dva tunery s podporou DVB-T2/S2, podporuje HDR10+, operační systém s aplikacemi jako YouTube, HBO nebo Netflix, rychlou Wi-Fi 802.11ac a hlavně nemá podsvícení jen při okrajích, ale pod celým panelem. Základní 55" verze startuje na 30 000 Kč, což není málo, ale zároveň máte prakticky vše, co moderní televizory nabízí.

S QLED na věčné časy

Jak minulý rok, tak i letos si Samsung tvrdošíjně stojí za tím, že je jeho vylepšená verze klasických LED obrazovek jedinou správnou cestou a dále tak vzdoruje nasazení OLED panelů, které se mezitím dostaly do nabídky prakticky všech zásadních výrobců televizorů. Ponechme prozatím stranou Micro LED představené na CES 2019, což bude jistě ještě pár měsíců či spíše let velmi drahou technologií.

Proč tedy Samsung tak lpí na vylepšování "starého" konceptu obrazovek a netestujeme dnes model s OLED obrazovkou? Důvodů je více a patří mezi ně cena, složitost výroby, životnost OLED panelů a nakonec i parametry. Zatímco OLED dokáže zobrazit dokonalou černou barvu vypnutím daných pixelů, v případě vysokého jasu má prozatím spíše problém. Naproti tomu QLED se dokáže rozzářit tak, aby s přehledem splnil i ty nejnáročnější HDR standardy.

Pokud se tedy v centrále Samsungu nezmění nic zásadního, budeme QLED obrazovky vídat ještě dlouho. To není na škodu, neboť každá technologie má svá pro i proti a my si tak alespoň můžeme porovnat a vybrat to nejlepší na trhu.