M-Audio Fast Track MKII: zvukovka pro muzikanty?

22.8.2011, Jiří Hruban, recenze
Značka M-Audio je synonymem pro cenově dostupné audio vybavení, dosahující studiové kvality. V případě zvukové karty Fast Track MKII lze hovořit o vstupní bráně do světa homerecordingu. V recenzi se zaměříme nejen na vlastnosti, ale i srovnání s předchůdkyní.
Druhá generace oblíbené zvukové karty Fast Track od společnosti M-Audio dostala nejen novou „fasádu“, ale i po stránce hardwarové má lepší vybavení. Obě karty jsou osazeny řadičem USB 1.1. Fast Track MKII má nejen pohodlné a přehledné ovládání, ale také je vybaven fantomovým napájením +48 V, které jako zdroj využívá napájení ze sběrnice USB. U předchozí generace Fast Track USB byli uživatelé omezeni pouze na dynamické mikrofony, nebo na kapacitní mikrofony s vlastním napájením.

Použité převodníky na vstupech i výstupech dosahují v cenové kategorii obou zvukových karet velmi slušných výsledků. Obě karty nezklamou své majitele, ať už se jedná o kytaristy, nebo nadšence pro domácí nahrávání. Výrobce vyslyšel přání svých zákazníků, vývojáři jim vyšli vstříc a veškeré provedené inovace jsou ve znamení praktičnosti. Pro vyložené audiofily a zvukové fajnšmekry však tento produkt není. Zklamalo by je asi poměrně vysoké intermodulační zkreslení, které je u dražších konkurenčních produktů rozhodně nižší.

Přítomnost Fast Tracku MKII na trhu není rozhodně signálem pro majitele předchozího modelu Fast Track USB, aby se začali hromadně zbavovat svých karet. Obě karty jsou na tom poměrně slušně a přichází s velmi bohatou softwarovou výbavou. Konkrétně Pro Tools M-Powered Essentials může být jedním z důvodů pro zakoupení zvukové karty Fast Track MKII. I když jde o verzi Pro Tools s omezenými funkcemi, rozhodně má začátečníkům co nabídnout. Pokud ve vašem domácím studiu máte jeden mikrofon (ať už dynamický, nebo kapacitní), nebo jste kytarista, který potřebuje zaznamenat své inspirace a případně ke kytarovým riffům dotvořit kompletní skladbu, je zvuková karta Fast Track MKII v kombinaci s Pro Tools M-Powered Essentials dobrým „instantním“ řešením za rozumnou cenu.

Nízká pořizovací cena
Absence symetrických linkových vstupů a výstupů
Napájení přes USB, +48V fantomové napájení