LG 42LH7000: moderní design především

24.11.2009, Martin Kuchař, recenze
Televizor LG 42LH7000 s uhlopříčkou 42" nabízí několik pokročilých funkcí (např. USB port, MPEG 4 tuner) a k tomu slibuje velmi rychlou odezvu, to vše za příjemnou cenu. Že by další kandidát na titul bestseller?
LG s tímto kouskem přináší několik zajímavostí, jako jsou například celoplošné ploché reproduktory, které jsou rozloženy prakticky po celé ploše obrazovky a prošly laděním pana Marka Levinsona – o tom ale až dále. Mezi další zajímavosti patří například integrovaný Bluetooth modul pro možnost připojení bezdrátových sluchátek, nebo na zadní straně u konektorů najdete USB konektor umožňující přehrávat různá digitální data včetně MPEG 4 HD formátu.

Drobné červené doplňky televizor pěkně oživují.
- pro zvětšení klikněte -

Televizor je proveden ve velmi moderním designu. Ostatně popisovat opět super-lesklé černé provedení je už trochu stereotypní, ale podle množství elektroniky v tomto provedení je jasně vidět, že je mezi uživateli stále velmi populární. Celý přístroj je proveden spíše v širším stylu, kdy výrobce příliš nehleděl na tenký rámeček – většina uživatelů stejně nevyužívá více televizorů současně.

Decentní doplňky provedené v červeném plexi – podél spodní hrany a kolem kruhového vypínače - působí opravdu pěkně a doplňují jinak hodně konzervativní vzhled. Stejně tak i eliptický podstavec s jemným sloupkem vypadá velmi pěkně.

Moderní design je u LG typický a ani dnes tomu není jinak. Černá s červenou pěkně ladí.
- pro zvětšení klikněte -

Z čelního pohledu jsou červené lemy spodní hrany opravdu jasně patrné, ale je nutné podotknout, že se jedná pouze o zvýraznění lehce červeným plexi, které nevypadá příliš nápadně a všimnete si ho většinou jen díky různým odleskům světla. Toto řešení se nám opravdu líbí. Na rozdíl od konkurence v podobě Sony nebo SHARP je tento model spíše designovou hračkou, která se od konzervativního provedení značně odvrátila – podobným směrem se vydává i společnost Samsung, kde ale obrazové kvality lehce pokulhávají.

Ovládací tlačítka jsou na pravé boční hraně televizoru.
- pro zvětšení klikněte -

Pravá boční hrana je tradičně určena pro sadu ovládacích tlačítek. Na rozdíl od naposledy testovaného SHARPu LC-52DH65E jsou vyvedeny hned za hranu obrazovky a jsou tak relativně snadno přístupné. Drobné problémy mohou nastat pouze v případě, kdy je televizor postaven například blízko police nebo skříně. Sada je zcela typická a umožní vám měnit kanál, hlasitost, vstupovat do OSD menu nebo se přepínat mezi připojenými zdroji signálu.

Relativně tenký profil na to, že se nejedná o LED podsvícení.
- pro zvětšení klikněte -

Pohled z boku ukazuje relativně tenký profil – především z pohledu toho, že se nejedná o televizor podsvícený LED technologií. Dle výrobce má televizor na šířku 39,7 mm, což rozhodně není špatná hodnota. Drobné vybrání ve spodní části slouží ke snadnějšímu vyvedení připojených kabelů. Profil je prakticky stejně velký v celé výšce televizoru, což se hodí v případě pověšení na zeď. Ostatně pro tyto účely slouží VESA montážní otvory s roztečí šroubů 300 mm.

Ovladač je propracovaný a dobře sedí v dlani. Jemná imitace kůže je patrná ve velkém rozlišení.
- pro zvětšení klikněte -

Ovladač tohoto televizoru je hned na první pohled velmi štíhlý, a hlavně je velmi jednoduchý bez zbytečně komplikovaného umístění tlačítek. Na horní straně je v plastu vyražená imitace kůže, která vypadá decentně, ale celý ovladač příjemně oživuje (profil lze vidět). Všechna tlačítka mají příjemný stisk a dvojice těch kolébkových (pro změnu hlasitosti a programu) je navíc uprostřed prohnutá, což usnadňuje jejich ovládání.

Příjemný profil na spodní straně umožňuje pohodlné držení ovladače, který v dlani neklouže a neprotáčí se. Chválíme fakt, že i u relativně levného televizoru si výrobce vyhrál s ovládáním a nestalo se to, co u minule testovaného televizoru Sharp, který měl ovladač opravdu nešikovný.

První sada konektorů na zadní straně nemá žádný HDMI konektor. Za to dva SCARTy nejsou dnes již typické.
- pro zvětšení klikněte -

Všechny konektory jsou rozděleny do dvou skupin, kdy výrobce šikovně oddělil všechny HDMI konektory do samostatného bloku. Ostatně z níže uvedené fotografie je to jasně patrné. Díky tomuto rozdělení se vám nestane, že byste složitě brouzdali konektorem na kabelu na zadní straně televizoru a nemohli se trefit do potřebné zdířky – alespoň při zapojování digitálních HDMI ihned víte, kam je máte směrovat.

Z pohledu samotných konektorů máte k dispozici hned dva SCART konektory, D-Sub RGB konektor, sadu cinch pro komponentní i kompozitní vstup a nechybí ani S-Video konektor. To vše je doplněno výstupem na sluchátka a digitálním optickým výstupem pro audio.

Všechny HDMI jsou vyvedeny společně s USB 2.0 konektorem.
- pro zvětšení klikněte -

Již zmíněná druhá sada skýtá všechny HDMI konektory, které jsou umístěny hezky svisle vedle sebe – v případě připojení všech najednou může být pak trochu problematické operovat s konkrétním potřebným kabelem. Nahoře pak můžete vidět USB 2.0 konektor sloužící k připojení datového úložiště v podobě USB flash apod.

Nakonec už jen tabulka shrnující technické parametry:

LG 42LH7000
Vlastnost