Evolve BlackStar HD: konečně s Irdetem

3.3.2011, Jiří Piškula, recenze
Pod značkou EVOLVE se dostal na český trh v nedávné době již druhý satelitní přijímač s podporou příjmu ve vysokém rozlišení (HD). Konkurence v této oblasti se stále zvyšuje, dováženo je čím dál více levných HD přístrojů. Jak si mezi nimi vede značka Evolve?
V dnešní době je u satelitních přijímačů s funkcí PVR poměrně běžné, že dokážou kromě základních funkcí také přehrávat hudbu a zobrazovat fotografie. Evolve BlackStar HD patří k těm méně vybaveným, podporuje pouze soubory MP3 a JPEG. Přehrávání hudby funguje opravdu velmi jednoduše, nikde není ukazatel odehraného/zbývajícího času a v rámci sklady se nelze posouvat, k dispozici je prakticky pouze funkce play/stop.

Přehrávač MP3 souborů je velmi jednoduchou aplikací, ale svůj účel splní.

Aktuálně přehrávaná stopa je ve výpisu na obrazovce označena symbolem noty, ten dále zobrazuje jméno interpreta a název skladby, velikost souboru v kB a délku stopy. Nápisy, jejichž délka přesahuje počet znaků omezený formátováním výpisu, jsou rolovány, pokud na ně najedete pomocí šipek (týká se i aktuálně přehrávané skladby). Skladby lze přehrávat v pořadí, jak jsou uvedeny ve výpisu nebo náhodně. Je možné opakovat jednu skladbu nebo všechny.

Na ukazatel odehraného/zbývajícího času zapomeňte, pouze zobrazená nota oznamuje, že právě probíhá přehrávání.

Prohlížeč fotografií je rovněž velmi jednoduchý, nicméně zcela vyhoví pro případ, kdy chcete svým přátelům např. ukázat fotografie z dovolené. Seznam obrázkových souborů může být buď v textové podobě, nebo s miniaturami obrázků, které se během listování seznamu zobrazují i v náhledovém okně. V maximalizovaném provedení můžete prohlížet buď jednotlivé soubory, nebo spustit prezentaci. Během prohlížení obrázků je možné mít puštěnou i hudbu z MP3 přehrávače, lze tedy vytvořit improvizovanou ozvučenou slideshow.

Aplikace pro prohlížení fotografií je rovněž velmi jednoduchá, na ukázání fotek přátelům postačí.

Pokud necháte běžet přehrávání MP3 souboru a přejdete do prohlížeče obrázků, můžete vytvořit ozvučenou prezentaci.

V rámci položky menu „Informace“ lze zobrazit aktuální informace o dekódovací kartě, stavu DVB EMM služeb a verzi přístroje a jeho SW vybavení.