Acer H5360: 3D konečně doma

31.3.2010, Martin Kuchař, recenze
Acer se pouští na moderní cestu 3D grafiky a přináší nám tak zbrusu nový 3D DLP projektor podporující tolik propagovanou technologii 3D Vision (3D Stereo). Dopřejte si 3D zážitek konečně i doma a to v pořádném formátu.

Zkušenosti

Acer kromě samotného 3D prakticky žádné speciality nebo technologické novinky s tímto projektorem neprezentuje. V papírové i on-line dokumentaci se dočtete pouze o plné podpoře 3D Vision a 3D DLP, což je samozřejmě v pořádku. Jednoduše řečeno vlastně k tomuto projektoru stačí pořídit vhodné LCD zatmívací brýle (nejschůdnější cestou je zakoupení nVidia 3D Vision boxu s brýlemi a IR transmiterem pro synchronizaci).

Obecně tento projektor bohužel nejkvalitnějším obrazem neoplývá a především při menší úrovni zbytkového světla v místnosti je obraz velice mdlý. Nevyřeší to ani dlouhé regulování jasu a kontrastu v OSD – přístroj se pro projekci v místnostech, kde není vyřešeno dostatečné zatmívání, prostě moc nehodí. Vzhledem k provedení projektoru a jeho primárnímu nasazení bychom ale mohli očekávat, že si jej pořídí opravdu lidé, kteří si chtějí po večerech užít 3D domácí zážitek a s nedostatečným jasem prostě počítají – ostatně na denní promítání a prezentace by si podobný přístroj asi těžko někdo kupoval.

Bohužel barvy jako takové zrovna nepatří mezi nejlepší a celková kvalita obrazu je spíše průměrná. Lehce tento fakt navíc degraduje ještě omezené HD Ready rozlišení, kterým moderní Full HD (Blu-ray apod.) snímky trochu utrpí a pro sledování či hraní her by se vyšší rozlišení zcela jistě také hodilo.

Na druhé straně ale máme 3D obraz, který veškeré nedostatky rychle odežene. Perfektní 3D dojem, který získáte už při prvním pohledu na plátno s 3D obrazem, vám dává pocit, jako byste měli na zdi (plátně) takovou malou bránu do úplně jiné dimenze. Na hry s certifikátem 3D Vision Ready je tato kombinace projektoru a zatmívacích brýlí výrazně vhodnější, než mohou být jakékoliv 23" LCD monitory, které jsou prostě stále tak malé, že na nich 3D zcela nevynikne.

Bohužel stále platí, že podobná zařízení trošku blikají (i když to nevidíte, tak podvědomě to mozek vnímá) a tak vás bude při opravdu delším hraní například přes víkend pravděpodobně bolet hlava nebo minimálně štípat oči. Tento problém je sice dosti subjektivní (někteří dokonce trpí žaludeční nevolností v IMAX), ale rozhodně bychom nedoporučovali sedět u 3D DLP celou noc – i když herní zážitek by to byl zcela jistě mimořádný.

Cena

Cena projektoru s DPH
19 000 Kč
Cena lampy s DPH
5 700 Kč
Cena lampy / cena přístroje
33,3 %
Udávaná výdrž lampy
3000
Cena za 1 hodinu
1,9 Kč
Udávaná výdrž lampy ECO
4000
Cena za 1 hodinu ECO
1,42 Kč

Závěr

Chcete si opravdu užít 3D Vision nebo DLP 3D a nevadí vám vydat dohromady částku pohybující se kolem 20 000 Kč (za brýle i projektor)? Pak pro vás máme skvělé řešení v podobě Acer H5360, které vám přinese sice pouze průměrné vlastnosti jak z pohledu obrazu, tak i konstrukce apod., ale na druhou stranu vás jako jeden z mála projektorů přesune do 3D dimenze. Vzhledem k blížícímu se nástupu 3D filmů a stále rostoucímu počtu úspěšných 3D Vision herních titulů se dá očekávat, že tento projektor nezůstane ležet v kumbálu, ale bude i hojně využíván.

Pomineme li drobné nedostatky z pohledu zvláštního dálkového ovladače, jednoduchého provedení a velmi skromného počtu vstupních portů, pak zde máme zajímavý projektor, který za přijatelné finance poskytne opravdu příjemný 3D zážitek.

3D Vision a DLP 3D
Pouze HD Ready
Cena za 3D řešení